Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="mos"] :orcs-buttshake: [/quote]

Cool smiley! :-)


[quote="mos"]
det er lidt som at sætte en dør i der skal åbne ud ad når man så har monteret den og alt er fint så åbner den bare ind ad:-)
[/quote]

Ja, jeg kender det godt. Det er bare så pisseirriterende, når det sker..! :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NN: At bestille tryk på et par trøjer og udtrykkeligt forklare hvordan det skal laves og så få det leveret fuldstændigt forkert lavet!
NN2: At ovennævnte firma har ferie i tre uger så man ikke kan brokke sig!

NTK: Sidste gang jeg sætter min ben i den forretning, godt det kun kostede 1.600 kr at finde ud af det... :angry:


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

NN: Tandlægen... og der skal bores. Den indre lyd i mit kranie er uudholdelig.:-(

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: At bestille tryk på et par trøjer og udtrykkeligt forklare hvordan det skal laves og så få det leveret fuldstændigt forkert lavet!
NN2: At ovennævnte firma har ferie i tre uger så man ikke kan brokke sig!

NTK: Sidste gang jeg sætter min ben i den forretning, godt det kun kostede 1.600 kr at finde ud af det... :angry:


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk[/quote]

Hvor er det, man ikke skal smide ens penge henne?
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Afventer deres svar på min klage før de bliver lynchet offentligt ;)


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

hehe.. Det er helt i orden ;)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Fraflytning fra lejlighed. Jeg forstår mig ikke på diverse skriverier fra banken (ejer af lejligheden), men jeg har på fornemmelsen, at min forudbetalte leje ikke betalte særlig meget forud. Hvorfor skal det være så besværligt? Og kom nu i gang med de politiske regelindgreb om fraflytning, så man ikke skal bruge 12.000 kroner ( :!: ) på at male en lejlighed, som er blevet malet 18 måneder forinden, og som skal males igen om 12 måneder. Det er jo bare spild!

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

Jeg kan ikke helt se problemet. Jeg vil da også altid overtage en lejlighed nyinstandsat.

Jeg arbejder i øvrigt i DK's største børsnoteret ejendomsselskab.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"]Jeg kan ikke helt se problemet. Jeg vil da også altid overtage en lejlighed nyinstandsat.

Jeg arbejder i øvrigt i DK's største børsnoteret ejendomsselskab.[/quote]

Jeg kan sagtens se problemet. Som lejer er man forsvarsløs over for spekulation på området, for man er jo nødt til at underskrive kontrakten, der meget sjældent står til forhandling. I de store byer er der ikke lejligheder nok til, at man uden videre kan finde et andet sted. Derfor står der ofte professionelle administrationssselskaber bag udlejerne, som fuldstændig ublu sætter professionelle rengøringsfirmaer og håndværkere til at udføre arbejde, der af og til er unødvendigt - på lejernes regning. Det sker i stor stil i den ejendom, jeg bor til leje i.

Da jeg var ude for at se på lejligheden, inden jeg underskrev kontrakten, lagde jeg mærke til, at der to steder sad et søm i væggen. Derudover var lejligheden fuldstændig pletfri, kridhvid og uden tvivl malet meget kort forinden. Derfor henvendte jeg mig til administrator for at lave en aftale om, at nyt malearbejde var unødvendigt, men at vi lige skulle have et stykke papir på de to søm i væggen, så jeg ikke skulle stå til ansvar senere. Ikke noget problem, var svaret. D jeg flyttede ind, var hele lejligheden malet igen. På tidligere lejers regning. Det er ikke bare unødvendigt spild af ressourcer. Det er også noget forbandet svineri over for lejeren, der i øvrigt flyttede til en anden lejlighed i ejendommen, hvor hun så kunne betale 3 måneders depositum og 3 måneders forudbetalt leje igen. Penge, som hun helt sikkert ikke ser igen. Fandeme dårlig forretningsstil :-( :thumbdown:
So many assholes, so few bullets

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

Selvfølgelig bliver der sat professionelle firmaer på sagen, da kvaliteten sjældent er i top, når fru Hansen maler og sliber gulve. Det bliver vurderet hos os, hvad skal laves. F.eks. om der skal males karme m.v.

De lejligheder vi har herinde i Kbh koster mere end 5k, de ligger typisk i et prisleje fra 10k til 30k månedligt. Og der skal det altså bare være i orden. Det er også sådan en, jeg flytter ind i nu her om en måned.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"]Selvfølgelig bliver der sat professionelle firmaer på sagen, da kvaliteten sjældent er i top, når fru Hansen maler og sliber gulve. Det bliver vurderet hos os, hvad skal laves. F.eks. om der skal males karme m.v.

De lejligheder vi har herinde i Kbh koster mere end 5k, de ligger typisk i et prisleje fra 10k til 30k månedligt. Og der skal det altså bare være i orden. Det er også sådan en, jeg flytter ind i nu her om en måned.[/quote]

Yes. Og det er ikke spor svært at forstå. Det er heller ikke svært at forstå, at man som lejer føler sig udnyttet, når systemet bliver misbrugt, er det vel?
So many assholes, so few bullets

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

Nej, det er det ikke. Men sådan er det vel med alting her i verden. Og så er jo svært at tyde, om systemet bliver misbrugt i ovenstående eksempel.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Jeg lever stort set af at male flyttelejligheder for et boligselskab. Der bliver der malet det der skal til for at lejligheden fremstår nymalet hver gang der er en ny der skal flytte ind. Så er det vel også rimeligt at den bliver malet når vedkommende flytter ud. Nu skal dertil siges at det er et halvoffentlig boligselskab og der bliver der ikke lavet mere end viceværten som syner lejligheden skriver på synsrapporten. Og jeg laver tilbud inden jeg maler hver gang. I private boligselskaber er min erfaring at der er en del useriøse værter som nogen gange bruger fraflytters penge til en større renovering. Så hvis jeg var dig vil jeg tage med til synet af lejligheden og have skriftlig tilbud på istandsættelsen senest dagen efter synet. Det gør jeg i alle lejligheder. Og du har i princippet de samme rettigheder i et privat selskab som i et halv offentlig. Og lad være med at skrive under på synsrapporten hvis du syntes det er urimeligt hvad der skrives på den. hvis du har spørgsmål så skal du være velkommen til at skrive til mig.
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"]Nej, det er det ikke. Men sådan er det vel med alting her i verden. Og så er jo svært at tyde, om systemet bliver misbrugt i ovenstående eksempel.[/quote]

De synes jeg nu ikke. Når den nye lejer erklærer sig tilfreds med lejlighedens stand - pånær to forbehold i bagatelafdelingen - så har udlejer vel ingen rigtig gode argumenter for en total istandsættelse, bortset fra, at de har kontraktligt ret til den? I øvrigt var det et sølle job, malerne gjorde, men det er kun principielt irrelevant :-)

Vi er helt enige om, at tingene skal være i orden, og at det eneste rigtige er at bruge professionelle. Desværre sker det bare, at der spekuleres i indtjening fra administrator/udlejers side, og her har lejer ingen reel mulighed for at påvirke afgørelsen. Jeg ved ikke, om der i dette tilfælde er økonomiske eller familiære interesser mellem administrator og håndværkere, men tanken har da strejfet mig.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Jeg lever stort set af at male flyttelejligheder for et boligselskab. Der bliver der malet det der skal til for at lejligheden fremstår nymalet hver gang der er en ny der skal flytte ind. Så er det vel også rimeligt at den bliver malet når vedkommende flytter ud. Nu skal dertil siges at det er et halvoffentlig boligselskab og der bliver der ikke lavet mere end viceværten som syner lejligheden skriver på synsrapporten. Og jeg laver tilbud inden jeg maler hver gang. I private boligselskaber er min erfaring at der er en del useriøse værter som nogen gange bruger fraflytters penge til en større renovering. Så hvis jeg var dig vil jeg tage med til synet af lejligheden og have skriftlig tilbud på istandsættelsen senest dagen efter synet. Det gør jeg i alle lejligheder. Og du har i princippet de samme rettigheder i et privat selskab som i et halv offentlig. Og lad være med at skrive under på synsrapporten hvis du syntes det er urimeligt hvad der skrives på den. hvis du har spørgsmål så skal du være velkommen til at skrive til mig.[/quote]

I min kontrakt står der e præcist, at lejligheden istandsættes på udlejers foranstaltninger og lejers regning, så her er man som lejer fuldstændig juridisk skakmat - de kan gøre hvad de vil, og jeg har på forhånd accepteret det med min underskrift ved indflytning. Det gør jo tingene noget nemmere for udlejer, men ikke økonomisk gunstige for lejer :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Nu må boligselskabet om det er privat eller offentlig ikke tjene penge direkte på en fraflytning. Dvs at de ikke må ligge x % oven i f.eks maler prisen osv.Men tro mig den regel kan godt omgås for den useriøse udlejer hvis han er rigtig gode venner med håndværkerne. Jeg blev spurgt for mange år tilbage om hvis jeg lavede lejligheder for ham så skulle jeg hvert kvartal enten sende en kreditnota på en eller anden % sats eller lave malerarbejde for ham andre steder for det samme beløb. Det sagde jeg pænt nej tak til, for tro mig jeg lever af at være seriøs på nu snart 16 år i mit lille firma. Men jeg tror så til gengæld her i mit område at de fleste udlejere er rimelig seriøse trods alt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Nu må boligselskabet om det er privat eller offentlig ikke tjene penge direkte på en fraflytning. Dvs at de ikke må ligge x % oven i f.eks maler prisen osv.Men tro mig den regel kan godt omgås for den useriøse udlejer hvis han er rigtig gode venner med håndværkerne. Jeg blev spurgt for mange år tilbage om hvis jeg lavede lejligheder for ham så skulle jeg hvert kvartal enten sende en kreditnota på en eller anden % sats eller lave malerarbejde for ham andre steder for det samme beløb. Det sagde jeg pænt nej tak til, for tro mig jeg lever af at være seriøs på nu snart 16 år i mit lille firma. Men jeg tror så til gengæld her i mit område at de fleste udlejere er rimelig seriøse trods alt.[/quote]

Jeg tror, jeg er nogenlunde med på, hvordan tingene hænger sammen. Der er mange ærlige håndværkere derude, og der er garanteret også ærlige udlejere (fx undertegnede, der udlejer en lejlighed uden at tjene en krone på det og fuldstændig uden fup eller ballade). Desværre er byggebranchen jo også et sted, hvor man ser uhyggelig meget snyd, penge under bordet, vennetjenester, selskabstømning, konkursrytteri og alverdens former for bedrageri. Det rigtig ulækre ved det er, at toppen af fødekæden - det kunne fx være entreprenøren - aldrig er den, der bliver ramt. Det er ganske almindelige mennesker, der må bløde. Æv :-( Men, som sagt, jeg er fuldstændig klar over, at findes mange helt reelle mennesker i byggeriet. Det er desværre bare ikke dem, jeg har mest erfaring med. Nøj, hvor har det kostet mig mange penge, tid og energi at betale for, at andre kan leve fedt på snyd og bedrag. Altså mange, mange, mange tusinde kroner. Så kan man godt udvikle en vis skepsis over for byggebranchen og boligmarkedet :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

Hvis der er en del af huslejen, der bliver sat til side til vedligeholdelse, dvs. malerarbejde, og lejer ikke har brugt de penge i lejeperioden, skal de penge bruges før der evt. bliver taget af depositum, ellers skal de betales tilbage til lejeren..

Det er desværre noget mange glemmer, at tjekke op på, og mange udlejere "glemmer" også, at det er sådan det hænger sammen, altså penge lige ned i løgneren..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"]Hvis der er en del af huslejen, der bliver sat til side til vedligeholdelse, dvs. malerarbejde, og lejer ikke har brugt de penge i lejeperioden, skal de penge bruges før der evt. bliver taget af depositum, ellers skal de betales tilbage til lejeren..

Det er desværre noget mange glemmer, at tjekke op på, og mange udlejere "glemmer" også, at det er sådan det hænger sammen, altså penge lige ned i løgneren..[/quote]

Det er ikke alle lejemål, der har en vedligeholdelseskonto. Jeg har fx ikke, hvilket ellers ville være utrolig praktisk.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"][quote="fortytwo"]Hvis der er en del af huslejen, der bliver sat til side til vedligeholdelse, dvs. malerarbejde, og lejer ikke har brugt de penge i lejeperioden, skal de penge bruges før der evt. bliver taget af depositum, ellers skal de betales tilbage til lejeren..

Det er desværre noget mange glemmer, at tjekke op på, og mange udlejere "glemmer" også, at det er sådan det hænger sammen, altså penge lige ned i løgneren..[/quote]

Det er ikke alle lejemål, der har en vedligeholdelseskonto. Jeg har fx ikke, hvilket ellers ville være utrolig praktisk.[/quote]

Det er også derfor, at jeg skriver hvis.. ;-)

Før i tiden var det helt almindeligt, men det er vidst nok noget med, at flere og flere udlejere afskaffer det, fordi det er noget værre rod for dem.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen