Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NO: Fed kronik om kromprimering af lyd mm. - <a href="http://www.information.dk/245077" rel="nofollow">http://www.information.dk/245077</a>
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Michael Vajhøj"]NA: Så kan jeg jo begynde at bruge en formue på alverdens mikrofoner m.m. til det... Hmmm...[/quote]
Du får det til at lyde som noget dårligt.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Kaptajn Kropp"]NO: Fed kronik om kromprimering af lyd mm. - <a href="http://www.information.dk/245077/quote/" rel="nofollow">http://www.information.dk/245077/quote/</a>



Citat fra artiklen:

"Modstanderne siger, at kompression tager alt naturligt liv ud af lyden. Det svarer til at presse mad igennem et nøglehul, hvilket faktisk kan lade sig gøre. Der kræves blot en blender og en bollesprøjte, og det, der kommer ud på den anden side, kan spises, men resultatet er derefter: en intetsigende, kontrastløs grød uden nuancer, duft og struktur, hvis eneste kvalitet er, at den mætter …"

Jeg er én af modstanderne af disse tomme kalorier!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

NO: September måneds nye medlemmer af familien! :-)

Billede
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="Rasmus"]NO: Så blev aftenen brugt til at lave en lidt bedre indspilning af det seneste nummer i en anden toneart. Jeg bliver sku' lidt overrasket over mig selv til tider. ;) [/quote]

NO: Guitarerne er optaget i et stereo setup med min matchless klon og Esbens Super Champ. Det giver altså lige klonen lidt kant. Det var super fedt!
Og så giver Flatwounds på 330'eren også virkelig noget fedt![/quote]

Flatwounds..?

Er du ikke ved at blive lidt for gammel?

:-)[/quote]

Jo, jeg føler også jeg er blevet meget gammel på det seneste! Grunden til flatwounds er egentlig at en af mine bekendte har prædiket for dem ret længe, men jeg har ikke rigtig kunne få det til at fungere. ;)
Men nu prøvede jeg igen, fordi jeg var så heldig at få et par sæt foræret! Det syntes jeg egentig meget fint om. Jeg tvivler på jeg kommer til at spille med dem på den guitar for evigt, men jeg tror til det jeg laver lige nu fungerer det fint. Hvis det skal være ungt,så må jeg jo spille på min strat!

:thumbup: :mrgreen:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det er vist skidt selskab, du er havnet i dér...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Michael Vajhøj"]NO: Antonio Banderas synger om mig (lyt ved ca. 0.45):

[youtube]Tu4Hnbor9rI[/youtube] [/quote]

Hehe ... hvor godt :clap:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

Og i øvrigt nogle fede film. Dejligt med total mangel på realisme.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Just Eat sent på aftenen :D

Og ja, Desparado-filmene er jo alt for fede!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO- Har været ude og spille blues-fed 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]NO: September måneds nye medlemmer af familien! :-)

Billede[/quote]

Jamen tillykke med det. Men man må jo undres over nødvendigheden af dén slags, når én af de sidste udmeldinger fra det forsamlede hof i "De Guddommelige Forstærkeres Land" da vist nok var noget i retning af, at de havde gjort, hvad ingen andre skvadderhoveder i de mere jordnære sfærer tilsyneladende kan finde ud - nemlig at skabe en forstærker SÅ fantastisk, at den formår at lyde som om, at den er propfuld af gode NOS-rør, til trods for at der ikke befinder sig et eneste af dem i den. Det er jo i sig selv mageløst, og sikkert genstand for mangen et løftet øjenbryn rundt om i verden. Husk nu, at patentere det, før nogen hugger idéen og løber med il kasse. Men det har du sikkert helt styr på - og ellers kan det vel ikke gå helt galt, når man har Vorherre på sit hold?

Men hvorfor så denne tilsyneladende leflen for fortiden - en skarp tunge ville måske ligefrem benytte sig af udtrykket "falde til patten"..? Går urene baglæns i de hellige gemakker eller hvordan?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Hold nu kæft Søren...

Om ikke andet;

NO//

Converge.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Har haft en fantastisk weekend sammen med en flok gode venner :)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Loomer"]Hold nu kæft Søren...

[/quote]

+1

Søren, nogle gange får man den fornemmelse, at du absolut skal have det sidste ord? At du altid har ret? At alle er nogle tumper?
For satan, hvor skriver du mange gode og ikke mindst brugbare ting! Men det er ligesom om, at de altid skal følges til dør med en spand galde, som du her præsenterer Jake for?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Søndag uden tømmemænd og Brütal Legend :twisted:

[youtube][/youtube]
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Kimling"][quote="Loomer"]Hold nu kæft Søren...

[/quote]

+1

Søren, nogle gange får man den fornemmelse, at du absolut skal have det sidste ord? At du altid har ret? At alle er nogle tumper?
For satan, hvor skriver du mange gode og ikke mindst brugbare ting! Men det er ligesom om, at de altid skal følges til dør med en spand galde, som du her præsenterer Jake for?[/quote]

Hvis det nu pludselig er dét sprog, vi skal snakke til hinanden i..??? Så hold da selv kæft!

Siden hvornår er I blevet udnævnt til sådan en slags sub-moderatorer på dette forum med bemyndigelse til at diktere, hvad der må snakkes om og ikke snakkes om? Jeg mener personligt ikke, at der står noget i forummets regler om, at man ikke må give udtryk for sin undren, når folk tilsyneladende modsiger sig selv. Men der er måske noget, jeg har overset?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Lige for at bringe tråden tilbage til noget andet (og så kan man jo håbe at folk bare lader den ligge hvor den er nu...):

NO: Islandske Mugison (har kun albummet "Mugiboogie") har altså virkelig nogle genistreger i musikken. Det er vel en kombination af gode kompositoriske evner og udnyttelsen af de mange muligheder i studiet. Jeg synes bare det rammer noget helt særligt og bærer præg af utrolig høj kreativitet.
Et godt eksempel er nummeret "The Pathetic Anthem (Demo)", men det findes ikke på youtube, så I må sgu selv ud og købe det eller finde det på bib, grooveshark eller whatnot, det er besværet værd!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"][quote="Kimling"][quote="Loomer"]Hold nu kæft Søren...

[/quote]

+1

Søren, nogle gange får man den fornemmelse, at du absolut skal have det sidste ord? At du altid har ret? At alle er nogle tumper?
For satan, hvor skriver du mange gode og ikke mindst brugbare ting! Men det er ligesom om, at de altid skal følges til dør med en spand galde, som du her præsenterer Jake for?[/quote]

Hvis det nu pludselig er dét sprog, vi skal snakke til hinanden i..??? Så hold da selv kæft!

Siden hvornår er I blevet udnævnt til sådan en slags sub-moderatorer på dette forum med bemyndigelse til at diktere, hvad der må snakkes om og ikke snakkes om? Jeg mener personligt ikke, at der står noget i forummets regler om, at man ikke må give udtryk for sin undren, når folk tilsyneladende modsiger sig selv. Men der er måske noget, jeg har overset?[/quote]

Så slår vi lige koldt vand i blodet - ALLE SAMMEN!

Til Loomer og Kimling: Vi må altså lige respektere hinandens forskelligheder - vi er heldigvis ikke ens. Så i stedet for at komme med sådan en træls udmelding om at holde kæft, så kan man jo bare tænke det, og lade være med at kommentere yderligere, så det ikke bliver blæst op til noget, det ikke er.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jens H »

Næ, personligt tror jeg Flemming Østergård ville have brugt "luk røven".
Andre bruger et sprog som man brugte for 2-300 år siden når man sviner en anden til.
Så det er da dejligt med mangfoldighed.

Men hvad med en Now undre mig tråd? Og så lade folk være glade i fred og ro.

Skal der henstilles, så gør det ordenligt.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

[quote="Barf"]
NO: Islandske Mugison (har kun albummet "Mugiboogie") har altså virkelig nogle genistreger i musikken. Det er vel en kombination af gode kompositoriske evner og udnyttelsen af de mange muligheder i studiet. Jeg synes bare det rammer noget helt særligt og bærer præg af utrolig høj kreativitet.
Et godt eksempel er nummeret "The Pathetic Anthem (Demo)", men det findes ikke på youtube, så I må sgu selv ud og købe det eller finde det på bib, grooveshark eller whatnot, det er besværet værd![/quote]
Hørt. Det er fremragende musik - også live.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen