Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="udepost"][quote="Rasmus"]

Ja, jeg fandt sku' en 90'er ting med selvlysende skrift, og diode i A'et, som jeg skal hente senere. Det skulle være en af de fede.[/quote]

jeg retter lige mit forrige indlæg til dette. jeg skal ikke afgøre hvad der er fedt, men en af de gamle fede rat's er det altså ikke. den har dog stadig den gamle lm308 chip, men kredsløbet er en del anderledes fra de originale.

/søren[/quote]

Med diode i A'et, så er det højst sandsynligt en RAT2 og forskellene på denne og på den helt originale gør sig ikke i mere end en håndfuld modstande og kondensatorer, og så selvfølgelig den "hellige" chip, LM308.

@Rasmus: Jeg har det hele hvis den ikke lever op til dine forventninger :-)

Mvh Jake[/quote]

Hey Jake, den har den gamle LM308 chip, så vidt jeg kunne se.

Burde det være en anden?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]
Så må der godt nok være meget forskel fra eksemplar til eksemplar. For jeg har én, som nøje svarer til denne beskrivelse. Og den er bestemt ikke særligt fed...[/quote]

Hvad er det du synes der ikke er fedt ved den?

Nu havde den kun lige hurtigt sat til i øveren, det virker umiddelbart som om jeg nok skal blive ret glad for den, den minder jo meget om T-rex mudhoney, som er en af mine favorit pedaler.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

Nej, LM308'eren er jo den "rigtige" hvis man da kan sige sådan noget :-) Hvis du kan lide lyden, så er det jo perfekt. Og så var der vist alligevel noget om snakken med den Mudhoney... ;-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Elefantbar på Arkitektskolen. 15 kr. for en elefantøl og 4 for 50. Genialt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Fantastisk TV-program her til aften. Først Mads og Monopolet (i stedet for Aftenshowet, hvor alle værterne var på seminar), så Niels Hausgaards nye show, og lige om lidt: Det Nye Talkshow, bl.a. med De Eneste To og Kasper Eistrup :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

[quote="GodSpeedDK"]NO: Fantastisk TV-program her til aften. Først Mads og Monopolet (i stedet for Aftenshowet, hvor alle værterne var på seminar), så Niels Hausgaards nye show, og lige om lidt: Det Nye Talkshow, bl.a. med De Eneste To og Kasper Eistrup :thumbup:[/quote]
..og Rytteriet

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]
Så må der godt nok være meget forskel fra eksemplar til eksemplar. For jeg har én, som nøje svarer til denne beskrivelse. Og den er bestemt ikke særligt fed...[/quote]

Hvad er det du synes der ikke er fedt ved den?

Nu havde den kun lige hurtigt sat til i øveren, det virker umiddelbart som om jeg nok skal blive ret glad for den, den minder jo meget om T-rex mudhoney, som er en af mine favorit pedaler.[/quote]

Nu skal jeg jo ikke kunne sige noget om din. For jeg er ikke ekspert i dét med at datere rats, og hvordan de forskellige versioner ser ud, og om der findes flere forskellige kredsløb med det samme ydre.

Men min lyder ifølge mine ydmyge ører temmeligt skarp-krasbørstig og tynd i det i forhold til f.eks. ældre Rats, jeg har prøvet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Fantastisk øver her til aften.

NO: Park 1273.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO- Har sansynligvis fundet en bassist til mit blues projekt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="Jake"]Nej, LM308'eren er jo den "rigtige" hvis man da kan sige sådan noget :-) Hvis du kan lide lyden, så er det jo perfekt. Og så var der vist alligevel noget om snakken med den Mudhoney... ;-)

Mvh Jake[/quote]
Min rat har sådan en rund metal-IC?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="Stevi"][quote="Jake"]Nej, LM308'eren er jo den "rigtige" hvis man da kan sige sådan noget :-) Hvis du kan lide lyden, så er det jo perfekt. Og så var der vist alligevel noget om snakken med den Mudhoney... ;-)

Mvh Jake[/quote]
Min rat har sådan en rund metal-IC?[/quote]

Og der står med garanti LM308 eller "et eller andet 308" på, ikke? Den fås nemlig i forskellige indpakninger. Det er den eksakt samme indmad, men folk har hypet metal-kassen mere end den lille sorte chip. Det kan du jo benytte dig af, hvis du en dag vil sælge den :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Weekend! Nu skal jeg bare have en lur, efter at have overstået en 22 timersvagt på klubben (overnatning med ungerne). Åh, det bliver godt.

NO2: På vejen hjem svingede jeg lige forbi aage, og nappede en Boss GT10 med hjem. Den skal jeg lege med i aften, og iøvrigt bare slappe helt af.

NO3: Warmoth dele og sort hardware til min tele til levering på mandag. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO - Kineser Vox + DS1 + Hawk booster + sort strat i omvendt rækkefølge er simpeltnen ren optur.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

NO: Jeg ROFL'er over Gibsons nye "Firebøv X" og alle comments på deres hjemmeside.. Åh gud jeg er glad for at jeg ikke er ansat hos Gibson.. det er jo pinligt!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Bedste lørdag ever.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : Skal til "Floor is made of lava" koncert iaften. Det bliver feeeeeee !!!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Stevi"][quote="Jake"]Nej, LM308'eren er jo den "rigtige" hvis man da kan sige sådan noget :-) Hvis du kan lide lyden, så er det jo perfekt. Og så var der vist alligevel noget om snakken med den Mudhoney... ;-)

Mvh Jake[/quote]
Min rat har sådan en rund metal-IC?[/quote]

Og der står med garanti LM308 eller "et eller andet 308" på, ikke? Den fås nemlig i forskellige indpakninger. Det er den eksakt samme indmad, men folk har hypet metal-kassen mere end den lille sorte chip. Det kan du jo benytte dig af, hvis du en dag vil sælge den :-)

Mvh Jake[/quote]

Jeg har lige dateret min til 87'. Det er så en RAT2, men stadig med LM308 chippen. Made in USA. Hvordan er den i forhold til den "originale".

EDIT: Jeg har lige læst at hvis pots'ne siger 87' og at den først kom i 88' så den må være blandt de første RAT2'ere.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]
Jeg har lige dateret min til 87'. Det er så en RAT2, men stadig med LM308 chippen. Made in USA. Hvordan er den i forhold til den "originale".

EDIT: Jeg har lige læst at hvis pots'ne siger 87' og at den først kom i 88' så den må være blandt de første RAT2'ere.[/quote]

Det der tit kan være anderledes fra en af de gamle er, at den er lidt skarpere i lyden, måske mangler lidt definition eller "luft" i lyden. Tag ikke fejl, de er ret ens. Men som du selv ved, så kan de sidste 5% være afgørende om man beholder eller sælger videre :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

du kan kende rat2 på at den har diode, det har de originale ikke. de har dog stadig samme chip og samme "lige" topplade, dog et andet kredsløb. den tekniske forskel kan jeg ikke sige noget om, men de gamle har en del mere bund og fylde. de nyere er mere low-fi og grovkornede, men stadig gode. til den pris de gamle kan fås til, synes jeg dog de er det værd...

/søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen