Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

:wave: Dette er næsten på vippen til at være et faderligt råd! Det er lige før man må knibe en klat saltvand ud af øjnhulen!
:clap: :clap:

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Stevi »

[quote="Telemaster"][quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]
:clap:

Hvis du havde lidt mere tålmodighed, er jeg sikker på, du kunne vænne dig til en LP. Det fede ved forskellige guitarer er jo netop, at de er _forskellige_ :-)

PS. Det med at købe et album to gange har jeg gjort latterligt ofte :-) Vi kan øve os på at være åbne og fordomsfri ved at bytte? Jeg har nemlig lige købt en skive, jeg havde i forvejen. Raveonettes, som du garanteret holder lige så meget af, som jeg holder af Alter Bridge ;-)[/quote]

Jeg tror faktisk at jeg ville hade Raveonettes mere. :-D

Mht. guitaren, så kan det være du har ret. Næste projekt er dog som udgangspunkt at købe en fed tele, og beholde bro og pickups som de er - altså en TELE.[/quote]

Ok - her er en udfordring: køb en fed guitar, behold den i et år og lad være med at modificere noget som helst udover alm. justering, intonation osv. Du må altså ikke skifte andet end strenge og stumper, der bliver slidt op eller går i stykker. Den skal selvfølgelig bruges som hovedinstrument i det år. Det vil jeg gerne se dig gøre, og jeg tror, du ender med at blive en bedre guitarist af det. Jeg giver en middag og en tur i byen, hvis du gennemfører uden snyd :-)[/quote]
Tro på det...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]

Ok - her er en udfordring: køb en fed guitar, behold den i et år og lad være med at modificere noget som helst udover alm. justering, intonation osv. Du må altså ikke skifte andet end strenge og stumper, der bliver slidt op eller går i stykker. Den skal selvfølgelig bruges som hovedinstrument i det år. Det vil jeg gerne se dig gøre, og jeg tror, du ender med at blive en bedre guitarist af det. Jeg giver en middag og en tur i byen, hvis du gennemfører uden snyd :-)[/quote]

Jamen... Jamen... Låsende stemmeskruer...? Federe pickups...? Jamen... Jamen... :D Bare tanken om det er svært. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jeg har også meget, meget svært ved at tro det der kan lade sig gøre.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Der burde være en "Now Utopisk"-tråd :D

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Now Fuggedabahtit

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jacob"][quote="GodSpeedDK"]

Ja, tak for kaffe :s hock: Det er det vildeste bas, jeg nogensinde har oplevet! De første 5 min. vi var der, overvejede vi at gå igen, fordi det simpelthen var direkte ubehageligt. Dunken i brystet og lidt vibrationer i underlaget er fint nok, men når man føler ens indvolde er ved at blive rystet løs, og ens næsehår blafrer i takt til musikken, så er det ikke længere fedt.[/quote]

Gamle mand ;) ;)

:D [/quote]

Overhovedet ikke. Jeg er bestemt ikke pylret, hvad høj lyd angår. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at bruge ørepropper, hverken i øvelokalet eller til koncert, fordi mine ører ikke er så følsomme. Men når man får trykbølgepropper i ørerne, i stil med når man letter og lander i flyvemaskine, for hvert stortrommeslag, så er der altså en lydmand der har misforstået noget.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Jacob"][quote="GodSpeedDK"]

Ja, tak for kaffe :s hock: Det er det vildeste bas, jeg nogensinde har oplevet! De første 5 min. vi var der, overvejede vi at gå igen, fordi det simpelthen var direkte ubehageligt. Dunken i brystet og lidt vibrationer i underlaget er fint nok, men når man føler ens indvolde er ved at blive rystet løs, og ens næsehår blafrer i takt til musikken, så er det ikke længere fedt.[/quote]

Gamle mand ;) ;)

:D [/quote]

Overhovedet ikke. Jeg er bestemt ikke pylret, hvad høj lyd angår. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at bruge ørepropper, hverken i øvelokalet eller til koncert, fordi mine ører ikke er så følsomme. Men når man får trykbølgepropper i ørerne, i stil med når man letter og lander i flyvemaskine, for hvert stortrommeslag, så er der altså en lydmand der har misforstået noget.[/quote]

Jeg håber at du forstod, at min besked var ment med et glimt i øjet.. ;)

Jeg er langt mere pylret end dig, når det gælder lyd, åbenbart - jeg bruger ALTID propper i øvelokalet, og skammer mig ikke over at bruge dem til koncerter (både som tilskuer eller på scenen) - men kun hvis lyden er noget hø (for høj, skarp, etc.).

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jacob"][quote="GodSpeedDK"][quote="Jacob"]

Gamle mand ;) ;)

:D [/quote]

Overhovedet ikke. Jeg er bestemt ikke pylret, hvad høj lyd angår. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at bruge ørepropper, hverken i øvelokalet eller til koncert, fordi mine ører ikke er så følsomme. Men når man får trykbølgepropper i ørerne, i stil med når man letter og lander i flyvemaskine, for hvert stortrommeslag, så er der altså en lydmand der har misforstået noget.[/quote]

Jeg håber at du forstod, at min besked var ment med et glimt i øjet.. ;)

Jeg er langt mere pylret end dig, når det gælder lyd, åbenbart - jeg bruger ALTID propper i øvelokalet, og skammer mig ikke over at bruge dem til koncerter (både som tilskuer eller på scenen) - men kun hvis lyden er noget hø (for høj, skarp, etc.).[/quote]

Jeg forstod godt "glimtet". Men ville lige benytte chancen til endnu engang at kommentere på, hvor helt absurd det var :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]

Ok - her er en udfordring: køb en fed guitar, behold den i et år og lad være med at modificere noget som helst udover alm. justering, intonation osv. Du må altså ikke skifte andet end strenge og stumper, der bliver slidt op eller går i stykker. Den skal selvfølgelig bruges som hovedinstrument i det år. Det vil jeg gerne se dig gøre, og jeg tror, du ender med at blive en bedre guitarist af det. Jeg giver en middag og en tur i byen, hvis du gennemfører uden snyd :-)[/quote]

Jamen, lad os prøve. Jeg har netop været ude at hente en American Vintage custom 62 tele i sort for 6000,- (latterligt billigt - den var til gengæld også så møgbeskidt at man skulle tro det var løgn - så jeg fik ham hakket fra 7500,- ned på 6000,-, og er nu igang med at rense den.) Det må vist klassificeres som en fed guitar. Hvis ikke jeg kan have den uden at modde den, så må jeg nok bare indse at jeg ikke kan lade være. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]

Ok - her er en udfordring: køb en fed guitar, behold den i et år og lad være med at modificere noget som helst udover alm. justering, intonation osv. Du må altså ikke skifte andet end strenge og stumper, der bliver slidt op eller går i stykker. Den skal selvfølgelig bruges som hovedinstrument i det år. Det vil jeg gerne se dig gøre, og jeg tror, du ender med at blive en bedre guitarist af det. Jeg giver en middag og en tur i byen, hvis du gennemfører uden snyd :-)[/quote]

Jamen, lad os prøve. Jeg har netop været ude at hente en American Vintage custom 62 tele i sort for 6000,- (latterligt billigt - den var til gengæld også så møgbeskidt at man skulle tro det var løgn - så jeg fik ham hakket fra 7500,- ned på 6000,-, og er nu igang med at rense den.) Det må vist klassificeres som en fed guitar. Hvis ikke jeg kan have den uden at modde den, så må jeg nok bare indse at jeg ikke kan lade være. :D [/quote]

OK. Er der nogen, der starter en tipspulje? Ham, der gætter nærmest datoen for, hvornår Rasmus giver op har vundet det hele... Jeg ved ikke endnu, om vi skal regne i timer, eller om dage er nok?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg tror Rasmus gør en hæderlig indsats, og virkelig forsøger ... så jeg tipper på tirsdag d. 7. juni

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

NA//
De pre-mix ting vi har fået fra studiet er så fucking fede, men jeg må ikke smide det rundt overalt før det er Mastered færdig :(

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Harh, harh, man er nok vittige, hva?

Jeg har, under rengøringen og justeringen, tilladt mig at lodde bropickuppen om - den sad i én kobbertråd, så det var i driftsikkerhedens navn. Derudover har jeg sat straplocks på, for ikke at tabe skidtet under koncert. Herudover er der bare sat friske strenge på, og den er blevet justeret.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]Harh, harh, man er nok vittige, hva?

Jeg har, under rengøringen og justeringen, tilladt mig at lodde bropickuppen om - den sad i én kobbertråd, så det var i driftsikkerhedens navn. Derudover har jeg sat straplocks på, for ikke at tabe skidtet under koncert. Herudover er der bare sat friske strenge på, og den er blevet justeret.[/quote]

Alt sammen i orden - jeg glæder mig til at følge eksperimentet :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Det bliver også interessant - jeg har lige stået og spillet lidt på min hvide tele, og den nye, og selvom der er markant mindre output i telepickuppen, slår det mig alligevel at de ikke er milevidt fra hinanden, ifht. hvordan de håndterer forvrængning.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg tror Rasmus gør en hæderlig indsats, og virkelig forsøger ... så jeg tipper på tirsdag d. 7. juni

:D [/quote]

Han spiller job i aften. Jeg giver ham til 23:45 :lol:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

Jeg gætter på at Rasmus holder, til der er gået 2 koncerter - på det tidspunkt er lysten til at sætte en ToneZone (eller hvad der havde overtaget pladsen som favorit??) i simpelthen for stor, til at han kan holde det ud ;)

:lol:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Giv ham nu en chance drenge! Rasmus har faktisk haft telecastere før uden at modde dem!




Derimod har han så solgt dem hurtigt igen :D

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Giv ham nu en chance drenge! Rasmus har faktisk haft telecastere før uden at modde dem!




Derimod har han så solgt dem hurtigt igen :D [/quote]

Korrekt! :-D

Jeg kan så også afsløre at intonering med en 3 saddelsbro allerede irritererer mig. Hvad gør Tele-fundamentalister?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen