Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

NN// Ikke engang én forespørgsel på min Gunslinger :(

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"] :D GodSpeed - du bruger jo alle sekt ordene[/quote]

Ja. Alle de gode af dem :)

Forskellen er bare, at man ikke er tvunget til at blive, men når først man har set lyset, bliver ens tidligere liv pludselig gråt og kedeligt.

(Og så må jeg hellere lade være med at grave mere i den grøft, jeg står i ...)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

You can check out any time you like ...
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

NN: Kom til at cutte strømforsyningen til min ene eksterne harddisk og så kommer der self. den der fejlmeddelse på mac'en frem osv. Men nu vil den fandme ikke registrere den igen, så selvom jeg kan høre, at den kører fint, så popper der intet op i Finder.. Bøvl!

Edit: Hvis der er nogen, som har en idé, om hvordan man fikser det igen, så sig endelig til!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"]NN: Kom til at cutte strømforsyningen til min ene eksterne harddisk og så kommer der self. den der fejlmeddelse på mac'en frem osv. Men nu vil den fandme ikke registrere den igen, så selvom jeg kan høre, at den kører fint, så popper der intet op i Finder.. Bøvl!

Edit: Hvis der er nogen, som har en idé, om hvordan man fikser det igen, så sig endelig til![/quote]

Hvilket interface sidder den på? USB eller Firewire?

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

USB.. Har kun en Firewireport og den bruger en anden ekstern. Denne kører udelukkende Time Machine..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"]USB.. Har kun en Firewireport og den bruger en anden ekstern. Denne kører udelukkende Time Machine..[/quote]

Oki. Har du prøvet at pille alle enheder fra, køre en Repair Permissions, lukke ned, sætte enheder til og starte igen?

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="efrandsen"]USB.. Har kun en Firewireport og den bruger en anden ekstern. Denne kører udelukkende Time Machine..[/quote]

Oki. Har du prøvet at pille alle enheder fra, køre en Repair Permissions, lukke ned, sætte enheder til og starte igen?[/quote]

Hmm.. Nej, har jeg ikke.. Hvor finder man programmet til at køre det? Jeg har bare prøvet at pille enheden fra, slukke, sætte den til igen og tænde igen uden effekt..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

I Diskværktøj. Det hedder "Reperer disktilladelser" på dansk. Sorry - er lidt for meget på udenlandske fora :-/

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

okay.. Så jeg vælger bare min Macintosh HD(interne) og "reparerer disktilladelser"? Så burde den kunne finde den eksterne, når denne bliver sat til igen?
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"]okay.. Så jeg vælger bare min Macintosh HD(interne) og "reparerer disktilladelser"? Så burde den kunne finde den eksterne, når denne bliver sat til igen?[/quote]

Ingen garanti. Men det er første skridt i forsøgene.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="SustainerPlayer"][quote="efrandsen"]okay.. Så jeg vælger bare min Macintosh HD(interne) og "reparerer disktilladelser"? Så burde den kunne finde den eksterne, når denne bliver sat til igen?[/quote]

Ingen garanti. Men det er første skridt i forsøgene.[/quote]

Disktilladelser har intet med det at gøre.

Du kan checke om computeren kan se disken ved at starte Systemprofil (Klik på Æblet øverst til venste med du holder "Alt" tasten nede, så er det første punkt), og kigge under punktet "USB" om disken kan ses. Hvis den kan: Åbn Diskværktøj vælg disken og klik på knappen "Gør aktiv" Så bør den Mounte/Dukke op. Du kan også bare genstarte mens disken er sat til for at se om den er dukker op. Hvis den ikke gør har du antageligt fået skadet diskstrukturen, og det kræver specialprogrmmaer at få den genoprettet.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

Jeg kørte rep'en og om det var det eller ej, der fik gang i den igen skal jeg ikke kunne sige, men nu kører det i hvert fald problemfrit igen :) :thumbup: Tak for hjælpen begge to!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="efrandsen"]Jeg kørte rep'en og om det var det eller ej, der fik gang i den igen skal jeg ikke kunne sige, men nu kører det i hvert fald problemfrit igen :) :thumbup: Tak for hjælpen begge to![/quote]

Når du kører den kommando kigger systemet ud i de forskellige kæder, og ser efter om der er diske, og mounter dem. Men selve reparationen af Disktilladelserne har intet med det at gøre. Det er en voodoo beværgelse, som man griber til for at føle at man gør noget..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Det er bare så typisk Arsenal... :(

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

NN: sygdom på de værste tidspunkter.
NN: At jeg åbenbart ikke er gammel nok til at købe hos axesrus, det er 2. gang i træk min ordre ikke er gået igennem, og jeg har gået og ventet på min pakke...
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://epn.dk/samfund/arbmarked/article ... 866.ece</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af sørendybdal »

NN: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/03/ ... 146.htm</a><!-- m -->


Stakkels soldater. Hvordan skal de dog kunne bekæmpe slyngelstater uden mors mad. Godt, at vi har DF til at skride ind og tage ansvar. Heldigvis læste jeg lige på FB, at nogen har fået nye maskingeværer at skyde med. Så er der da lidt fedt ved at lege krig.

JFC!
:s ick:

... og hvorfor DR så har valgt at poste artiklen under 'penge' hører nok til i WTF-tråden.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

De er jo optrænet til dén slags hjemmefra:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 6720451426</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Pølsevogne ER jo også meget vigtige at beskytte i tilfælde af krig.
Det er jo en del af den danske kulturarv.... IMO. :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen