Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Pickles"][quote="K-P"]Er det muligt at finde partitur til death metal?[/quote]

Altså, ligefrem partitur... Men når man finder tabs på nettet, fx min favoritside 911tabs.com, så er der ofte Guitar Pro-filer til rådighed (det kræver så programmet), og de kan potentielt indeholde både guitar-, tromme, bas- og vokalstemmer, hvis det er en grundig sjæl, der har lavet dem. Og Guitar Pro kan også vise tabs som noder.[/quote]

Jeg er blevet sat på den opgave at finde noder til et death metal emne i musik på gymnasiet. Hvis det skulle blive aktuelt, så skulle jeg finde noget, vi kan arbejde med. Men ja, Guitar Pro er en mulighed, de kan bare indeholde fejl.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="K-P"][quote="Pickles"][quote="K-P"]Er det muligt at finde partitur til death metal?[/quote]

Altså, ligefrem partitur... Men når man finder tabs på nettet, fx min favoritside 911tabs.com, så er der ofte Guitar Pro-filer til rådighed (det kræver så programmet), og de kan potentielt indeholde både guitar-, tromme, bas- og vokalstemmer, hvis det er en grundig sjæl, der har lavet dem. Og Guitar Pro kan også vise tabs som noder.[/quote]

Jeg er blevet sat på den opgave at finde noder til et death metal emne i musik på gymnasiet. Hvis det skulle blive aktuelt, så skulle jeg finde noget, vi kan arbejde med. Men ja, Guitar Pro er en mulighed, de kan bare indeholde fejl.[/quote]

Det kan alt du finder på nettet jo :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Lad os nu bare fluekneppe det. Tabs og noder fra nettet vil indeholde fejl. Officielle tabs og noder kan indeholde fejl.

Nu har jeg ikke googlet, men er der virkeligt ikke et eneste death metal band, der har udgivet en officiel tab/nodebog?

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Necrophagist har udgivet officiel tab/node bog til Epitaph
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Men det er jo ikke partitur - så skal der jo være alle noder: bas, trommer, guitarer sang (støj?)

Fy for en skefuld, hvis man skulle være så heldig at blive sat til at nedskrive 5-10 minutters blastbeat og growl :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Hvad er det ham gutten hedder som vist nok står hos Hansen og laver ting og sager - såsom den der 500/250k potmeter finte i en strat?

Han har modded en TS9 jeg har til salg og det ville jo unægteligt hjælpe en del hvis jeg havde hans navn

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Dannyboy"]Q: Hvad er det ham gutten hedder som vist nok står hos Hansen og laver ting og sager - såsom den der 500/250k potmeter finte i en strat?

Han har modded en TS9 jeg har til salg og det ville jo unægteligt hjælpe en del hvis jeg havde hans navn[/quote]

Hvad er det lige for nogen finter, og mods ? Hvis det er Claus Holm du tænker på så er det iorden..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="MacG"][quote="Dannyboy"]Q: Hvad er det ham gutten hedder som vist nok står hos Hansen og laver ting og sager - såsom den der 500/250k potmeter finte i en strat?

Han har modded en TS9 jeg har til salg og det ville jo unægteligt hjælpe en del hvis jeg havde hans navn[/quote]

Hvad er det lige for nogen finter, og mods ? Hvis det er Claus Holm du tænker på så er det iorden..[/quote]

Claus Holm, ja tak!

Det var noget Søren Alwan snakede om for noget tid siden. Jeg tror det er noget i stil med det de laver i Suhr's HSS spader med en form for modstand som aktiveres eller deaktiveres når man skifter mellem singlecoil og humbucker, så man undgår at bruge humbuckeren med 250k eller singlecoils med 500k.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Dannyboy"][quote="MacG"][quote="Dannyboy"]Q: Hvad er det ham gutten hedder som vist nok står hos Hansen og laver ting og sager - såsom den der 500/250k potmeter finte i en strat?

Han har modded en TS9 jeg har til salg og det ville jo unægteligt hjælpe en del hvis jeg havde hans navn[/quote]

Hvad er det lige for nogen finter, og mods ? Hvis det er Claus Holm du tænker på så er det iorden..[/quote]

Claus Holm, ja tak!

Det var noget Søren Alwan snakede om for noget tid siden. Jeg tror det er noget i stil med det de laver i Suhr's HSS spader med en form for modstand som aktiveres eller deaktiveres når man skifter mellem singlecoil og humbucker, så man undgår at bruge humbuckeren med 250k eller singlecoils med 500k.[/quote]

Du kan se et diagram fra Suhr her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://kraenbech.dk/suhrhss.pdf">http:/ ... hss.pdf</a><!-- m -->

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Hey fedt Kraen! Er der nogen som kan oversætte? Jeg fatter hat af alle de der tal og bogstaver

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Dannyboy"]Hey fedt Kraen! Er der nogen som kan oversætte? Jeg fatter hat af alle de der tal og bogstaver[/quote]

R er modstande (modstand 1, modstand 2 osv.). C er kodensatorer. De andre numre er værdierne på dem.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Er der nogen, der ved, hvor man kan købe stemmeskruer enkeltvis? (Hans, jeg kigger i din retning :D )
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Kimling"]Q: Er der nogen, der ved, hvor man kan købe stemmeskruer enkeltvis? (Hans, jeg kigger i din retning :D )[/quote]

:D Thomann? :eh:

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Jeg er blind

De var sgu godt nok lidt dyrere, end jeg havde håbet ;)
Tror jeg ender med at bestille to sæt Klusons derfra :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Q: Hvad kommer der af nye ting fra Apple i dag?
RoadHigh.dk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Michael Vajhøj"]Q: Hvad kommer der af nye ting fra Apple i dag?[/quote]

Spørg om to timer :lol: Men jeg tør vædde med, at der er tale om håndholdte dimser, hvor navnene starter med i

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Vil det sige at min iPad (jeg stadig ikke er gode venner med) allerede er umoderne?
RoadHigh.dk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Michael Vajhøj"]Vil det sige at min iPad (jeg stadig ikke er gode venner med) allerede er umoderne?[/quote]

Nej, der går vist et stykke tid, inden de kommer. Man venter en eller to nye iPhone modeller og en mindre opdatering af iPods, men det hele er jo kun rygter indtil videre. Dem er der til gengæld mange (og modsigende) af...

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Nå, jamen så har jo stadig tid til at finde ud af hvad jeg skal bruge den til... Udover at skrive her... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Har du prøvet at spille Angry Birds på den?
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen