Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af efrandsen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]NA: står her i bøgeskoven - jeg har lige kæmpet mig igennem en middelmådig kashmir koncert - lige nu er jeg helt alene - alle ville høre Robin - hvilket fører til spontan bræk for mit vedkommende - og nu hører jeg Beth Hart - helt alene men klart det bedste jeg har hørt i dag.[/quote]

Jeg havde satme også forladt dig, til fordel for Robyn. Så vidt jeg husker er du 14 dage yngre end mig ... jeg troede man skulle være mindst 45, erhverve sig som landmand, synes fondue er det nye shit, og være så langt ude i udkants-Danmark, at selv kragerne ikke orker turen, for at synes Beth Hart er værd at spilde tid på. Men I kjøwenhavnere er jo pr. definition first-movers, så der må være noget jeg har overset ...[/quote]
Tak Mikkel! Robyn er bomben og Beth Harth er godtnok ikke særlig spændende - så hende til en festival i nærheden af Skive, hvor vi også spillede og hun var ikke imponerende.


---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Selv iflg. Robyn fans var koncerten et bombet lokum
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Selv iflg. Robyn fans var koncerten et bombet lokum[/quote]

Jeg er ligeglad - uden lyd på er hun mere spændende end Beth Hart...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"]NA: Min nye Fulltone 69 mkII lyder drønfedt. Jeg skulle lige afprøve dens placering i kæden, men heldigvis kunne den sagtens sidde efter min wah, hvilket jeg gerne ville have. Uheldigvis blev lyden mindre god, når jeg tilsluttede de andre pedaler senere i kæden.[/quote]

Ja, især hvis "bias" står lavt, plejer den godt at kunne tolerere wah-pedaler.

Er det med de efterfølgende pedaler (garanteret med buffere i) slukkede? I så fald er det jo så ét af de her synspunkter, som man ikke må have for en vis sønderjyde: Sådan en fuzz - be it "69" eller anden Fuzz Face-klon - har jo en høj udgangsimpedans. I forbindelse med kapaciteten i det efterfølgende kabel opnår man så nøjagtigt samme diskanttab, som man kender det fra, når man skruer ned for volume på sin guitar. Og det er jo ikke "korrekt", at tingene opfører sig sådan. Så den mere diskantrige lyd med en eller flere buffere efter er den "rigtige" lyd, som du så bare har at lære at elske. For det siger de kloge at man skal!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="efrandsen"][quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]NA: står her i bøgeskoven - jeg har lige kæmpet mig igennem en middelmådig kashmir koncert - lige nu er jeg helt alene - alle ville høre Robin - hvilket fører til spontan bræk for mit vedkommende - og nu hører jeg Beth Hart - helt alene men klart det bedste jeg har hørt i dag.[/quote]

Jeg havde satme også forladt dig, til fordel for Robyn. Så vidt jeg husker er du 14 dage yngre end mig ... jeg troede man skulle være mindst 45, erhverve sig som landmand, synes fondue er det nye shit, og være så langt ude i udkants-Danmark, at selv kragerne ikke orker turen, for at synes Beth Hart er værd at spilde tid på. Men I kjøwenhavnere er jo pr. definition first-movers, så der må være noget jeg har overset ...[/quote]
Tak Mikkel! Robyn er bomben og Beth Harth er godtnok ikke særlig spændende - så hende til en festival i nærheden af Skive, hvor vi også spillede og hun var ikke imponerende.


---
- Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Beth Hart? Er det ikke hende fra Big Fat Snake..?

Der må godt nok være halvtrist dernede på den anden side af hækken... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af nerøs »

[quote="efrandsen"][quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]NA: står her i bøgeskoven - jeg har lige kæmpet mig igennem en middelmådig kashmir koncert - lige nu er jeg helt alene - alle ville høre Robin - hvilket fører til spontan bræk for mit vedkommende - og nu hører jeg Beth Hart - helt alene men klart det bedste jeg har hørt i dag.[/quote]

Jeg havde satme også forladt dig, til fordel for Robyn. Så vidt jeg husker er du 14 dage yngre end mig ... jeg troede man skulle være mindst 45, erhverve sig som landmand, synes fondue er det nye shit, og være så langt ude i udkants-Danmark, at selv kragerne ikke orker turen, for at synes Beth Hart er værd at spilde tid på. Men I kjøwenhavnere er jo pr. definition first-movers, så der må være noget jeg har overset ...[/quote]
Tak Mikkel! Robyn er bomben og Beth Harth er godtnok ikke særlig spændende - så hende til en festival i nærheden af Skive, hvor vi også spillede og hun var ikke imponerende.


---
- Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]


det er den der festival som nogle andre mensker kalder for Sundsøre festival ikke :-) eller er der tale om en anden :-)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af efrandsen »

[quote="nerøs"]

det er den der festival som nogle andre mensker kalder for Sundsøre festival ikke :-) eller er der tale om en anden :-)[/quote]

Det er nemlig lige præcis Sundsøre Musikfestival :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

[quote="Sasha"]
Ja, især hvis "bias" står lavt, plejer den godt at kunne tolerere wah-pedaler.

Er det med de efterfølgende pedaler (garanteret med buffere i) slukkede? I så fald er det jo så ét af de her synspunkter, som man ikke må have for en vis sønderjyde: Sådan en fuzz - be it "69" eller anden Fuzz Face-klon - har jo en høj udgangsimpedans. I forbindelse med kapaciteten i det efterfølgende kabel opnår man så nøjagtigt samme diskanttab, som man kender det fra, når man skruer ned for volume på sin guitar. Og det er jo ikke "korrekt", at tingene opfører sig sådan. Så den mere diskantrige lyd med en eller flere buffere efter er den "rigtige" lyd, som du så bare har at lære at elske. For det siger de kloge at man skal!

:-)[/quote]

Resten af pedalerne er slukkede, men de påvirker i allerhøjeste grad lyden af min fuzz. Det virker rigtig nok til, at pedalerne med indbyggede buffer er synderen. Problemet består så i, at langt de fleste af mine pedaler er udstyret (så vidt jeg ved) med en buffer af en slags.
Efter min wah og fuzz sidder følgende pedaler: T-rex Octavius, Fulltone OCD, gammel Boss SD-1, Kort Pitchblack, T-rex Tremster, Boss DM-2. Så vidt jeg ved er OCD'en og Pitchblack'en true bypass, og OCD'en alene efter fuzz-pedalen lavede ikke rod med lyden i hvert fald.

Men hvad i alverden gør man? Skal man ud i noget bypass-looper, for det virker da voldsomt besværligt.

Indtil videre har jeg været heldig og slippe for alt det bøvl med buffere og true bypass og bare sammensat en bunke pedaler, som jeg synes lød godt. Og jeg har haft en fuzz-pedal tidligere, hvor jeg ikke havde samme problemer. Er vi ude i en knap så smart teknisk detalje fra Fulltone's side?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jah, eller blot en vis "træghed" i kraft af at nægte at "fikse lidt op" på tingene i forhold til, hvordan man lavede dem for 45 år siden. Man kan måske endda forstå det, når det drejer sig om et så legendarisk kredsløb som en Fuzz Face. Men de gør ufortrødent det samme i deres OCD, som jo trods alt ikke har helt så mange år på bagen.

Now, this is "Boutique" for you, isn´t it..? :-)

Men hvis du skal noget, så skal du jo have én eller anden form for "unbuffer" sat ind i kæden et velvalgt sted. Og var der ikke ét eller andet med, at medlem af nærværende forum havde udviklet en helt fantastisk én af slagsen, som både var patenteret og solgt til high end-selskaber i fjernøsten eller de fjerne galakser, eller hvor det nu lige var, at det var..? Så det må da være en ekspert af denne kaliber, man skal have fat i, skulle man tro. Jeg har personligt kun rodet med langt mere jordnære løsninger på dette problem...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]NA: står her i bøgeskoven - jeg har lige kæmpet mig igennem en middelmådig kashmir koncert - lige nu er jeg helt alene - alle ville høre Robin - hvilket fører til spontan bræk for mit vedkommende - og nu hører jeg Beth Hart - helt alene men klart det bedste jeg har hørt i dag.[/quote]

Jeg havde satme også forladt dig, til fordel for Robyn. Så vidt jeg husker er du 14 dage yngre end mig ... jeg troede man skulle være mindst 45, erhverve sig som landmand, synes fondue er det nye shit, og være så langt ude i udkants-Danmark, at selv kragerne ikke orker turen, for at synes Beth Hart er værd at spilde tid på. Men I kjøwenhavnere er jo pr. definition first-movers, så der må være noget jeg har overset ...[/quote]

Nej!

Du er har ikke overset noget som helst.. Der er en grund til, at hun nærmest kun er "stor" i DK.. Li'som Suede..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Beth Hart og Robyn ... ?! :s hock: I víl bare ikke have flere medlemmer på gear-freak? :?

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af nerøs »

[quote="efrandsen"][quote="nerøs"]

det er den der festival som nogle andre mensker kalder for Sundsøre festival ikke :-) eller er der tale om en anden :-)[/quote]

Det er nemlig lige præcis Sundsøre Musikfestival :) [/quote]

Ja jeg syntes nok det lød lidt bekendt :D

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Sku man købe drømmeguitaren eller spare nogle penge og købe en anden lækker guitar, som desværre åbenbart ikke er til at prøve nogen steder i Storløbenhavn?
NQ: Er der nogen i København eller omegn som har en Duesenberg Starplayer TV man ku prøve?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Drømmeguitaren! Du kan altid tjene nogle flere penge.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

Jeg læste engang i et interview med en fabelagtig guitarist, der sagde noget med: "Køb nu den dyre du gerne vil ha', resten ordner sig."

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"]Jeg læste engang i et interview med en fabelagtig guitarist, der sagde noget med: "Køb nu den dyre du gerne vil ha', resten ordner sig."[/quote]

Jeg mindes det var Ole Kibsgaard ( :D ) i Vintage Show magasinet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Rasmus"]Jeg læste engang i et interview med en fabelagtig guitarist, der sagde noget med: "Køb nu den dyre du gerne vil ha', resten ordner sig."[/quote]

Jeg mindes det var Ole Kibsgaard ( :D ) i Vintage Show magasinet.[/quote]

:D :D :D

Kipperen skal være med i Vild med Dans!!!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"][quote="GuitaRasmus"][quote="Rasmus"]Jeg læste engang i et interview med en fabelagtig guitarist, der sagde noget med: "Køb nu den dyre du gerne vil ha', resten ordner sig."[/quote]

Jeg mindes det var Ole Kibsgaard ( :D ) i Vintage Show magasinet.[/quote]

:D :D :D

Kipperen skal være med i Vild med Dans!!![/quote]

Så ordnede det sig jo for ham!
;-)
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jeg ville nu nok nærmere kalde "Vild Med Dans" en karrieremæssig og personlig deroute af bibelske proportioner, men nok om det.
Han har dog ret;

Hvis man ikke køber den man gerne vil have, og "nøjes" med noget andet vil man bare ærgre sig resten af ens dage.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

Har smurt min lyserøde p-bass ind i polyfilla og har et håb om at det ender godt og at den ender med at være malet hvid om en uges tid...


---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen