Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Peter C »

Rock'n'roll! Køb et stack!

:D :D :D

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="K-P"][quote="fortytwo"][quote="K-P"]NA: Jeg bliver 20 i dag.
NA2: Min gave fra mine forældre består i, at jeg enten kan vælge at få betalt et kørekort eller at jeg kan få et Orange Thunder stack. Kørekortet er dyrest og sikkert mest naturligt, men jeg tror sgu ærligt talt, at jeg ville få mest ud af stacket.[/quote]
Tag kørekortet.. Der er ikke meget ved, at ha' sådan et stack, og så skulle køre det rundt i en cykeltrailer.. ;)

Kørekortet er klart det bedste stykke grej, jeg nogensinde har fået.. Plus det gør det også nemmere, at få nogle jobs..[/quote]

Det er bare det, at jeg alligevel ikke kommer til at bruge det, før jeg er færdig med en videregående uddannelse.[/quote]

Eller det er i hvert fald, hvad du tror lige nu..

Jeg har små 15år på dig, og da jeg fik mit kørekort som 21 årig, var det ikke fordi jeg skulle bruge det til noget, men bare fordi det var en god investering, og det har det været, meget mere end alt det gear jeg har købt, og solgt igen, for let's face it, GAS rammer os alle på et tidspunkt, og lige pludselig, er dit Orange stack ikke det du vil ha', og så ryger den gave dine forældre har givet dig, til fordel for hvad det nu end er du så hellere vil ha'..

Kørekortet FTW..
Så bevis da lige, at du er klogere end hende med smørebrødet, og få det kort..

Derudover, så tænder tøser lidt mere på fyre der kan køre biler, end på, at skulle kigge på en guitarforstærker i et øvelokale.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

K-P.... Byg en motor ind i kabinettet og få begge ting på... Nej, jeg synes også, du skal vælge kortet.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Enig i kørekortet.

Jeg skulle heller ikke bruge det, da jeg tog det som 23 årig (reglerne blev lavet om, og det ville blive meget dyrere at tage senere, så det gav mening at investere i, på daværende tidspunkt), men allerede ugen efter jeg havde bestået køreprøven, skulle nogle venner 14 dage på ferie, og jeg kunne låne deres bil i mellemtiden. Og kort tid efter det, fik jeg mulighed for at overtage en bil, som delebil, sammen med min bror. Så selvom jeg ikke troede jeg skulle bruge det, så viste verden sig uforudsigelig.

Og det er satme bare en rar ting, at kunne transportere sig selv på den måde. Bevares, man bliver meget hurtigt for doven til andet, men dét problem opstår i virkeligheden først rigtigt, når man får sin egen bil :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af DarkoPage »

Og man bliver pludselig også villig til at køre længere for at købe brugt gear! ;)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="GodSpeedDK"](reglerne blev lavet om, og det ville blive meget dyrere at tage senere, så det gav mening at investere i, på daværende tidspunkt)[/quote]


Gælder det stadig?
Cogito sumere potum alterum

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

[quote="DarkoPage"]Og man bliver pludselig også villig til at køre længere for at købe brugt gear! ;) [/quote]
Ja, jeg har satme kørt langt for at købe/bytte grej.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="K-P"][quote="GodSpeedDK"](reglerne blev lavet om, og det ville blive meget dyrere at tage senere, så det gav mening at investere i, på daværende tidspunkt)[/quote]


Gælder det stadig?[/quote]

Det bliver ikke dyrere, hvis du venter. Min storesøster har lige taget inden sin 33 års fødselsdag og hendes kort kostede 3-4000 kr. mindre end mit. Til gengæld var hendes mere besværligt at tage, da hun var højgravid med barn nr. 2.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="kraen"]Til gengæld var hendes mere besværligt at tage, da hun var højgravid med barn nr. 2.[/quote]

Satans, så kan jeg jo potentielt få et problem ;)

Jeg har det lidt sådan, at jeg aldrig på noget tidspunkt i mit liv har tænkt, at det kunne være fedt at have et kørekort. Jeg kan godt se det fornuftige og voksne ved at tage et, men den måde jeg har klaret mig på indtil videre (Med offentlig transport og lifts fra enten venner eller forældre) har ikke været noget problem. Desuden vil jeg kun have en bil til rådighed, hvis mine forældre alligevel er til rådighed og derfor selv er i stand til at køre mig. Det er selvfølgelig lidt at nasse på mine forældres gode vilje (Og det er måske derfor, at de har forslået, at jeg får mit eget kort).
Med hensyn til forstærker har jeg stort set gennem hele min musikkarriere lånt en af andre og derfor vil det selvfølgelig være rart at kunne få mit eget. Men jeg ender dog muligvis i den situation, at jeg står uden band indenfor en ikke alt for fjern fremtid, og så falder pointen med den måske lidt til jorden.
Kortet koster dog 2-6000 mere end forstærkeren og ville derfor være en dyrere gave. Jeg betvivler dog lidt, om de har tænkt over prisforskellen, for jeg ved, at begge ville være noget, der tog en del på deres budget.
Jeg ender sikkert med at tage kortet, men det er en anelse træls at skulle vælge.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

Jamen et lift af dine forældre er jo også fint, når du er 20, men hvad med om 4-5 år.. Eller 10.. Eller 15.. Det er rimelig pinligt, at skulle bede sine forældre om et lift, når man er 35.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="fortytwo"]Jamen et lift af dine forældre er jo også fint, når du er 20, men hvad med om 4-5 år.. Eller 10.. Eller 15.. Det er rimelig pinligt, at skulle bede sine forældre om et lift, når man er 35.. ;-)[/quote]

Det er rigtigt, men til den tid skulle jeg gerne kunne finde ud af at lave penge selv.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Tag kortet! Jeg var ikke så heldig som mange andre, at mine forældre ville betale for kørekort, men da jeg fyldte 18 og fik min børneopsparing til rådighed, havde jeg muligheden for og midlerne til at betale for kørekort. Jeg valgte ikke at gøre det og brugte penge på noget grej og rejsehalløj. Bestemt også fine ting.

Nu er jeg 23 og har stadig ikke kørekort. Hvis du har svært ved at "overtale" dig selv til at tage kortet nu, så bliver det kun værre. Jeg bliver nødt til at få skrabet sammen til kortet, inden jeg skal ud og søge job, da det er et krav rigtig mange steder, men for pokker hvor har jeg ikke lyst til at bruge så mange penge og tid på det. Jeg ville ønske, at jeg bare gjorde det dengang ligesom alle andre.

Jeg har som sådan heller ikke haft brug for det, for alle de andre har jo altid kunne køre bilen, når vi skulle ud og spille, og hvis der var problemer med at låne bil, var mine forældre flinke til at låne deres ud, bare jeg var med selvfølgelig. Ikke desto mindre ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg var i dit sted.

Men men men, vi kan selvfølgelig ikke vælge for dig. Bare et velment råd fra min side.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="K-P"][quote="fortytwo"]Jamen et lift af dine forældre er jo også fint, når du er 20, men hvad med om 4-5 år.. Eller 10.. Eller 15.. Det er rimelig pinligt, at skulle bede sine forældre om et lift, når man er 35.. ;-)[/quote]

Det er rigtigt, men til den tid skulle jeg gerne kunne finde ud af at lave penge selv.[/quote]

Det er rigtigt.. Men så er det altså sjovere, at bruge de penge på gear.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Styrebrev!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Jeg fik først kørekort som 30-årig.... Betalt af min far.
Det var et væddemål jeg vandt.
Jeg gad sgu egentlig godt have haft det kort som 18-årig, for i mine 20'ere var jeg altid afhængig af at andre kunne køre.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

[quote="kraen"][quote="K-P"][quote="GodSpeedDK"](reglerne blev lavet om, og det ville blive meget dyrere at tage senere, så det gav mening at investere i, på daværende tidspunkt)[/quote]


Gælder det stadig?[/quote]

Det bliver ikke dyrere, hvis du venter. Min storesøster har lige taget inden sin 33 års fødselsdag og hendes kort kostede 3-4000 kr. mindre end mit. Til gengæld var hendes mere besværligt at tage, da hun var højgravid med barn nr. 2.[/quote]

Jeg tror Mikkel refererer til, at dengang Mikkel og jeg var unge (jeg tog mit kørekort da jeg blev 18 i 1994 og jeg mener, Mikkel og jeg er cirka lige gamle), var der ikke nær samme krav om timeantal, som der er i dag. Jeg havde kun 6,5 køretime og så var kortet i hus. I dag er der krav om mange flere timer inden man bliver sluppet løs uden en kørelærer ved siden af.

Derudover jeg enig i, at kørekortet er vejen frem. Man kommer hurtigt i mange situationer, hvor det er dejligt at have.

For mig var der overhovedet ingen tvivl om, hvorvidt kørekortet var en god ide. Men jeg er også opvokset ude på Lars Tyndskids marker, hvor det der "offentlig transport" var et overvurderet fænomen, som kun kørte en gang i timen i dagtimerne på hverdage.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="FunkyValle"][quote="K-P"]

Gælder det stadig?[/quote]

Jeg tror Mikkel refererer til, at dengang Mikkel og jeg var unge (jeg tog mit kørekort da jeg blev 18 i 1994 og jeg mener, Mikkel og jeg er cirka lige gamle), var der ikke nær samme krav om timeantal, som der er i dag. Jeg havde kun 6,5 køretime og så var kortet i hus. I dag er der krav om mange flere timer inden man bliver sluppet løs uden en kørelærer ved siden af.[/quote]

Nemlig. Reglerne blev ændret 1. juli 1999 (så vidt jeg husker) fra, at kørelæreren suverænt bestemte, hvor mange køretimer den enkelte elev havde brug for, for at kunne bestå køreprøven, samt at nat-, motorvejs- og glatførekørsel sagtens kunne klares på én og samme køretime, til at man skulle have et minimumsantal timer (var det 16?), og de forskellige "discipliner" skulle deles ud på hver sin køretime. Det gav, alt i alt, unægteligt en noget højere pris for de fleste. Jeg mener også jeg havde 6-7 køretimer, og det kostede mig samlet 6,5K, hvor det, efter regelændringen, ikke kunne gøres for under 12K.

Tilbage til topic: Der er også dét i det, at det er røvtræls for dine venner og forældre, at de altid skal køre. Ikke mindst i bandsammenhæng, hvor man typisk gerne vil have lov til at drikke sig halvsnedig, når man er på job (om ikke andet, så efter koncerten, i hvert fald), og så er det rimelig noller, at det altid er den/de samme, der skal køre bilen. Du kan selvfølgelig være ligeglad, men det er nu altid en god ting, ikke at være en belastning for sine omgivelser :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="GodSpeedDK"]

Tilbage til topic: Der er også dét i det, at det er røvtræls for dine venner og forældre, at de altid skal køre. Ikke mindst i bandsammenhæng, hvor man typisk gerne vil have lov til at drikke sig halvsnedig, når man er på job (om ikke andet, så efter koncerten, i hvert fald), og så er det rimelig noller, at det altid er den/de samme, der skal køre bilen. Du kan selvfølgelig være ligeglad, men det er nu altid en god ting, ikke at være en belastning for sine omgivelser :) [/quote]


Enig, enig, enig. Vi nåede til et punkt i det ene band, hvor vi sagde til trommeslageren at enten tog han det kørekort, eller også ville han få mindre udbetalt end os andre til koncerter, fordi han altid slap for at køre. Tag det kørekort - du ender med at blive så glad for det. Du skal sgu nok få skrabet penge sammen til en forstærker, men det er så surt at skulle bruge 10k på et kørekort senere hen. Og som Fortytwo er inde på, så er det altså heller ikke det fedeste at skulle blive ved med at nasse lifts af venner og forældre. Et kørekort = frihed til en masse ting.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jeg tog først kørekort som 32 årig, fordi jeg aldrig havde haft brug for det før.

Det har jeg egentlig aldrig været ked af - Til gengæld synes jeg, det er megairriterende med de der idioter, der tager kørekort som 18-årige, men først begynder at bruge det som 30-årige - de har jo glemt alt om, hvordan man kører bil - egentlig synes jeg ikke, man bør tage kørekort, før man kan se, at man kommer til at bruge det løbende.

MEN

Når nu det er en gave, synes jeg sgu sagen stiller sig anderledes. Kørekortet har du hele livet - Sådan et stack kan sgu risikere at være skiftet ud om et år.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"] Kørekortet har du hele livet [/quote]

Lidt afhængig af, hvordan man kører selvfølgelig... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen