Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Ja, sådan har det været i min. et års tid da. Det generet nu ikke mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Nogen, der har styr på Facebook? Af en eller anden grund kan man ikke (længere?) kommentere et billed/link, som "sig selv", hvis man samtidig er administrator på siden. Så vil man automatisk kommentere på vegne af "siden". Giver det mening?

For eksempel kan jeg (som Mikkel) ikke kommentere et billed på mit bands side, da jeg automatisk repræsenterer bandet i kommentarfeltet. Findes der ikke en vej udenom det?[/quote]
Kan du ikke vælge "Rediger side" og herunder "Mine indstillinger" og så vælge om du vil efterlade kommnetarer m.m. som "dig" eller som "din side"?
Det plejer man da, men har ikke lige adgang til FB herfra...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="GodSpeedDK"]Q: Nogen, der har styr på Facebook? Af en eller anden grund kan man ikke (længere?) kommentere et billed/link, som "sig selv", hvis man samtidig er administrator på siden. Så vil man automatisk kommentere på vegne af "siden". Giver det mening?

For eksempel kan jeg (som Mikkel) ikke kommentere et billed på mit bands side, da jeg automatisk repræsenterer bandet i kommentarfeltet. Findes der ikke en vej udenom det?[/quote]
Kan du ikke vælge "Rediger side" og herunder "Mine indstillinger" og så vælge om du vil efterlade kommnetarer m.m. som "dig" eller som "din side"?
Det plejer man da, men har ikke lige adgang til FB herfra...[/quote]

Bingo! Og derefter vælger man oppe under 'adminstrer', om man vil bruge FB på vegne af sig selv, eller på vegne af bandet.

Tusind tak for hjælpen :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"]På engelsk hedder det en "Contour Gauge". Jeg må ærligt erkende, at jeg ikke aner, hvad den danske betegnelse for dette stykke værktøj er.[/quote]

[quote="GodSpeedDK"]Det hedder vist en konturlære. Er det ikke sådan én, som på side 10 her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.globaltools.dk/image/data/pr ... ge/data/pr ... 1_09DK.pdf</a><!-- m --> ?[/quote]

I er nogle dejlige drenge!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah, jeg er godt klar over det... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Kimling"][quote="Sasha"]På engelsk hedder det en "Contour Gauge". Jeg må ærligt erkende, at jeg ikke aner, hvad den danske betegnelse for dette stykke værktøj er.[/quote]

[quote="GodSpeedDK"]Det hedder vist en konturlære. Er det ikke sådan én, som på side 10 her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.globaltools.dk/image/data/pr ... ge/data/pr ... 1_09DK.pdf</a><!-- m --> ?[/quote]

I er nogle dejlige drenge![/quote]

Jeg har billig en af metal, som er så stram at den laver skrammer på det man forsøger at finde konturen af. Så jeg foretrækker en i plastic som den i linket.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

I er faktisk så rare, at I må få en Megaman!
:character-megaman:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg fik en Boss FV-300H volumepedal i fødselsdagsgave, på den sidder der en tuner out.

Q1 : Er der impedansændringer i pedalens indgangsside når man bruger tuner out ?
Q2 : Er det overhovedet noget at bekymre sig om ?
Q3 : I så fald, hjælper det at der sidder en pedal før med buffer ?
Pedalkæden er lige pt : Cornish P-2 -> TRex Møller -> Cornish SS-2 -> Boss FV-300H -> Boss TR-2 -> Boss RE-20 -> Boss DD-20

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Den er passiv, ikke?

Så vil du parallelkoble tunerens indgangsimpedans med potmeterets. Så jo, det er der.

Men du har den jo nærmest pakket ind i buffere. Så det er næppe det store problem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jow den er passiv.
Godt at vide der ikke er det store problem.
Tak for hjælpen. :D
Lige for tiden sidder tuneren i det ene output på Boss Re-20'eren.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Er der en der gider bumpe min tråd på Aage?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... orum_posts. ... PN=0&TPN=1</a><!-- m -->

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Rasmus"]Q: Er der en der gider bumpe min tråd på Aage?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... orum_posts. ... PN=0&TPN=1</a><!-- m -->[/quote]

Done. :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Peter C"][quote="Rasmus"]Q: Er der en der gider bumpe min tråd på Aage?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... orum_posts. ... PN=0&TPN=1</a><!-- m -->[/quote]

Done. :) [/quote]
tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Q: Hvordan kan det være, at når man køber en pose "X-tra langkornet ris" nede i Fakta, så skal de ifølge anvisningerne på posen tilberedes forskelligt i forskellige lande? De skal koge 20 minutter i Sverige "på medelvärme", 12 minutter i Danmark ved svag varme, 20 minutter i Norge ved "svak varme". Finnerne er tilsyneladende lige så ineffektive som svenskerne, hvis ellers jeg forstår følgende korrekt: "Keitetään keskilämmöllä 20 min. kannen alla"
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Måske den danske "svage varme" er varmere end de andre skandinaviske's "svage varme" ?
Måske er det kalken i vandet ?
Måske kan de andre skandinaver bedre lide udkogte ris ? De har jo en udpræget (set med danske øjne) underlig madkultur.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Ris' kogetid: 20 minutter i Sverige, Norge og Finland, 12 minutter i Danmark. Det må være noget med at da DK ligger sydligere end Sverige, Norge og Finland, så må omgivelsernes gennemsnitlige temperatur have en ret afgørende betydning ;)

Mvh Jan

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

UPS!

In all this excitement, havde der lige indsneget sig en beklagelig lille Fehler: Den angivne, korrekte kogetid i Norge er retteligt 15 minutter "ved svak varme"..!

Havde det været i USA, havde der så nok - for at fralægge sig ethvert ansvar fra producentens side - fulgt en længere opremsning af alverdens ulykker, der kunne/ville vælte ned over de stakkels nordmænd, som formastede sig til at bruge deres krop til biologiske eksperimenter med kogetider på henholdsvis 12 eller 20 minutter - evt. gå helt bersærk og prøve "medelvärme".

FWIW, bragte jeg mine i kog sammen med en rest "vilde ris blanding", skruede derefter ned til, hvad der må betegnes som "svag varme", og lod dem derpå stå og simre i cirka 18 minutter (som er dén tid, der éntydigt er angivet som korrekt kogetid for de vilde ris!). Og jeg lever da endnu...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Jeg har har i forbindelse med erhvervsjura hørt en "krønike" omhandlende problematikken i at anvende plæneklippere i USA til hækkeklipning :o :s hock:
Men i den aktuelle sag vil jeg nok, som Søren har gjort, holde mig til at udvise "rettidig opsyn med de kogende ris" og generelt koge ris "ad hoc" uden skelen til risens etniske oprindelse. Når der er tale om mad så er "ad hoc" nok også det samme som "al dente"...... eller noget ;) :lol:

Velbekomme :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jo tak. :-)

Efter mine ydmyge begreber var risene ganske glimrende...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]
Efter mine ydmyge begreber var risene ganske glimrende...[/quote]
Det er er det jeg mener ;)
Alverdens opskrifter kan nok forplumre tingene,mens lidt omtanke ikke skader :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen