Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Der ER ting, som man først indser, når man har stået med dem i praksis! F.eks. at en engelsk bulldog-tæve har en kropsbygning, som gør det umuligt for den at rengøre sig selv, når den er i løbetid.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"]NN: Der ER ting, som man først indser, når man har stået med dem i praksis! F.eks. at en engelsk bulldog-tæve har en kropsbygning, som gør det umuligt for den at rengøre sig selv, når den er i løbetid.[/quote]
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ehow.com/video_4951830_make- ... er.html</a><!-- m --> :P

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jo tak. Man kan også købe diverse former for løbetids-bind til hunde. Men når man tidligere har haft en tæve, som praktisk talt formåede at holde sig selv helt ren, kan det godt komme lidt bag på én, når man første gang står med "blodbadet"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

[quote="Sasha"][quote="K-P"][quote="Sasha"]Nej, det er den rene og skære kommunisme![/quote]

Nu du nævner det: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/politik/vil-beslaglaeg ... beslaglaeg ... sk-og-lego</a><!-- m -->[/quote]

Øøøhhh...???

Hvad har det lige med Post Danmark at gøre?[/quote]

Jeg refererede til "den rene og skære kommunisme".
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Javel-ja!

Men det er efterhånden snart heller ikke til at se forskel på Danmark og det tidligere DDR.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]

Også ærgerligt, at man ikke er en egoistisk, menneskefjendsk pengegnier, for så var det jo ingen sag at sætte sit kryds ;) [/quote]

Vil du forære penge væk, har jeg en konto ;)

[quote="Pickles"]Nåh, at nationalisere virksomheder er nu ikke noget nyt eller mærkeligt, de gør det fx i Sydamerika. Et samfund, hvor de store banker og virksomheder er statsligt kontrollerede, er vel ikke længere fra status quo end minimalstaten og andre politiske mål på længere sigt?

[/quote]

For det går jo vildt godt økonomisk og mennskeligt i Sydamerika..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="CobraPizza"]
[quote="Pickles"]Nåh, at nationalisere virksomheder er nu ikke noget nyt eller mærkeligt, de gør det fx i Sydamerika. Et samfund, hvor de store banker og virksomheder er statsligt kontrollerede, er vel ikke længere fra status quo end minimalstaten og andre politiske mål på længere sigt?

[/quote]

For det går jo vildt godt økonomisk og mennskeligt i Sydamerika..[/quote]

Ligesom det går vildt godt når banker får frit løb? Det er jo ikke fordi de kører sig selv i sænk, så staten skal rydde op efter dem...

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jake »

Nej Vilhelm, totalt enig. Men løsningen er ikke, at staten skal lave bankforretning. Problemet er nemlig noget mere komplekst end som så. De finansielle markeder som rent faktisk gør, at unge familier kan låne penge til bolig og bil, at forældre kan forrente deres børns opsparing, deres pensionsopsparing, osv. Dertil kommer, at det modsatte selvfølgelig også kan ske, hvilket har vist sig som et problem her i finanskrisen.

Det hele er meget komplekst, men fungerer groft sagt ved, at bankerne har en fastsat "ratio" for hvor meget de må låne ud, kontra hvor mange penge de har i "pengetanken" - i citationstegn fordi sådan en eksisterer ikke. Jo større denne ratio, desto flere penge kan bankerne låne ud, og jo lavere bliver renten, da vi nu ser på en øget konkurrencesituation. Men samtidig stiger risikoen for bankerne også. Visse amerikanske banker havde en ratio på 1:33 - dvs. for hver $33.333 de havde i indlån, så kunne de udlåne en million dollar. Det betyder samtidig, at hvis bankerne låner det samme beløb - $33.333 ud til én dårlig kunde, så er de ikke solvente for den million de har i udlån.

Løsningen kan derfor tænkes at være en "sund" ratio, hvor der er plads til de dårlige lån der altid vil eksistere, en incitamentsplan for hele den finansielle sektor som understøtter sund bankforretning, og så at have banker som ikke er ALT for store, som vi har set herhjemme. Det er et usundt system når staten skal redde banken, hvilket OGSÅ vil ske med en statsejet bank (selvfølgelig!) - her gambler man bare pr. definition med borgernes penge, hvilket man ikke gør i en privatejet bank. En bank skal kunne gå nedenom og hjem, for ellers bliver systemet aldrig sundt.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Det er sgu ikke altid lige let at arrangere koncerter på egen hånd. Vi er for nylig blevet "valgt" til at spille til en koncert, som vores øvelokaleudbyder arrangerer, og det er jo fedt nok. Jeg er ikke så begejstret for dem, vi skal spille med dog, men vi er dog også ved at arrangere to koncerter, hvor vi selv vælger vores medmusikanter. Det går bare ikke så gnidningsfrit, som man kunne håbe.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NN: Kæresteproblemer
Der er opstået nogle ret alvorlige problemer mellem mig og min kæreste, da min kæreste og min mor har haft et udfald mod hinanden. Dette betyder jo, at jeg kommer til at stå i midten og nu har kæresten bildt sig ind, at jeg ikke støtter hende og at jeg aldrig vælger hende først. Hun taler om, at gå fra mig.. indlægge sig på psykiatrisk hospital (hun er i behandling med antipsykotisk medicin)... Jeg har svært ved at håndtere følelsen af ikke at kunne gøre nok. Jeg ved ikke, hvorfor jeg skriver herinde. Skal nok bare have det ud.. :'(
For fuck sake!



Tak, Odgaard :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kasperploug »

Det lyder sgu ikke godt Kimling.. Men stop med at tænke på sådan noget - det er min erfaring at sådanne situationer i det lange løb ender med at du får et undskyld! Det er mega surt at det skal gå ud over dig, og set fra mit synspunkt, dybt uretfærdigt.
Jeg havde selv en far med psykisk sygdom, som dog ikke lyder til at være helt det samme, men jeg har da dannet mig lidt en idé om hvordan man kan takle sådanne ting, især efter hans selvmord for 8 år siden. Det er ikke din skyld, heller ikke din kærestes, som helt klart elsker dig rigtig meget, og ikke vil miste dig, fordi hun er kommet op at toppes med din mor. Jeg ved som sagt ikke hvordan det nærmere forholder sig med din kærestes sygdom, men for at sammenligne med min far synes jeg man kan lægge meget af skylden over på sygdommen.. Og på et eller andet tidspunkt vender det altså, så din kæreste alligevel indser hvor godt I hører sammen..

Puha en tankestrøm - orden har sgu aldrig været min stærke side ! :D Pointen er, at det nok skal blive bedre!
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af KHoldt »

NN: Fik lige sendt en veninde afsted med en ambulance. Alkohol er en bitch.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

[quote="kasperploug"]Det lyder sgu ikke godt Kimling.. Men stop med at tænke på sådan noget - det er min erfaring at sådanne situationer i det lange løb ender med at du får et undskyld! Det er mega surt at det skal gå ud over dig, og set fra mit synspunkt, dybt uretfærdigt.
Jeg havde selv en far med psykisk sygdom, som dog ikke lyder til at være helt det samme, men jeg har da dannet mig lidt en idé om hvordan man kan takle sådanne ting, især efter hans selvmord for 8 år siden. Det er ikke din skyld, heller ikke din kærestes, som helt klart elsker dig rigtig meget, og ikke vil miste dig, fordi hun er kommet op at toppes med din mor. Jeg ved som sagt ikke hvordan det nærmere forholder sig med din kærestes sygdom, men for at sammenligne med min far synes jeg man kan lægge meget af skylden over på sygdommen.. Og på et eller andet tidspunkt vender det altså, så din kæreste alligevel indser hvor godt I hører sammen..

Puha en tankestrøm - orden har sgu aldrig været min stærke side ! :D Pointen er, at det nok skal blive bedre![/quote]

Tak

Det går lidt bedre nu.
Jeg skulle bare have lukket lidt damp ud, tror jeg.
Det skal i retfærdighedens ånd siges, at jeg bestemt heller ikke er nem at skulle dele sit liv med. Har en ganske utrolig evne til at lade indre problemer og trælse tanker komme ud som vrede mod dem, jeg har tæt på mig
Create a sense of purpose around which you base your faith

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Dannyboy »

NN: Jeg solgte min Blade RH-4 på eBay for et par uger siden. Jeg er lige vågnet op til en sur mail om at det ikke er en RH4, men en RH2 jeg har solgt manden. Jeg aner intet om Blade guitarer og jeg synes ikke lige jeg har råd til at betale manden hele beløbet tilbage, så jeg har betalt ham 2500kr tilbage, så han har fået den for 2800kr samlet. Det var godt nok ikke meget for dén guitar, som jeg i øvrigt havde sat op med Dimarzio's og justeret ret godt hvis jeg selv skal sige det. Det var faktisk en ganske fed guitar..

Hmpf

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Min cykel er blevet stjålet. Det skulle vel ske, og måske er det næsten utroligt, at det er første gang efter så mange år med cykel. Nå, men jeg tænkte alligevel over at købe en ny cykel. Ville bare gerne have haft min gamle, hvis nu den skulle stå inde i byen om natten.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

NN: Cykelløb i Kbh... Ihhhh!!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Peter C"]NN: Cykelløb i Kbh... Ihhhh!![/quote]

Ja - dét bliver fedt! :clap:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

NN: Ny regering
NA: Den holder sikkert ikke de 4 år ud.
Cogito sumere potum alterum

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af ffsjake »

NN: Skulle ha' været til Phono-festival i Odense denne weekend, men istedet ligger jeg under dynen med snot i hele fjæset og feber :(
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="K-P"]
NA: Den holder sikkert ikke de 4 år ud.[/quote]

Arh, lad os nu se...

Der var vist heller ikke så mange, som i sin tid spåede en regering, der byggede på, at K og O skulle kunne samarbejde, ti års levetid, var der..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen