Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"][quote="K-P"]
NA: Den holder sikkert ikke de 4 år ud.[/quote]

Arh, lad os nu se...

Der var vist heller ikke så mange, som i sin tid spåede en regering, der byggede på, at K og O skulle kunne samarbejde, ti års levetid, var der..?[/quote]

Tjah, medmindre der for alvor bliver brudt med blokpolitikken, så er det et ustabilt fundament at bygge en regering på nordatlantiske mandater. Jeg tror også S får deres høvl med de Radikale. Det bliver helt sikkert nogle spændende første 100 dage i dansk politik.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="CobraPizza"]
[quote="Pickles"]Nåh, at nationalisere virksomheder er nu ikke noget nyt eller mærkeligt, de gør det fx i Sydamerika. Et samfund, hvor de store banker og virksomheder er statsligt kontrollerede, er vel ikke længere fra status quo end minimalstaten og andre politiske mål på længere sigt?

[/quote]

For det går jo vildt godt økonomisk og mennskeligt i Sydamerika..[/quote]

Ligesom det går vildt godt når banker får frit løb? Det er jo ikke fordi de kører sig selv i sænk, så staten skal rydde op efter dem...[/quote]

Kan vi ikke bare blive enige om at vi som civilisation er fucked uanset hvad vi gør, og vi bare skal håbe på en snarlig apokalypse så vi kan starte forfra?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

En lille udrensning på global plan, ville nok være det bedste i længden
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

[quote="Sasha"][quote="K-P"]
NA: Den holder sikkert ikke de 4 år ud.[/quote]

Arh, lad os nu se...

Der var vist heller ikke så mange, som i sin tid spåede en regering, der byggede på, at K og O skulle kunne samarbejde, ti års levetid, var der..?[/quote]

Tjo, men nu havde hverken Konservative eller Dansk Folkeparti lige så stor opbakning på begge sider, som RV har nu. De kan vel mere eller mindre vælge frit på alle hylder for at få gennemført deres mærkesager.
Cogito sumere potum alterum

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="CobraPizza"]En lille udrensning på global plan, ville nok være det bedste i længden[/quote]


Lad mig sige som så, jeg er en af dem der læser World War Z, og glæder mig.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="CobraPizza"]Jeg tror også S får deres høvl med Enhedslisten[/quote]
There, fix'd...
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Loomer"]

Kan vi ikke bare blive enige om at vi som civilisation er fucked uanset hvad vi gør, og vi bare skal håbe på en snarlig apokalypse så vi kan starte forfra?[/quote]

Nej - alt håb er ikke ude!

Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Loomer"]

Kan vi ikke bare blive enige om at vi som civilisation er fucked uanset hvad vi gør, og vi bare skal håbe på en snarlig apokalypse så vi kan starte forfra?[/quote]

Nej - alt håb er ikke ude!

Billede[/quote]

Det er sgu' da Peter Skaarup?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN/NTK: Jeg kan ikke finde en buffer, jeg kan lide... Jeg prøver højt og lavt. Og jeg foretrækker hver eneste gang kablets "uhensigtsmæssige" indvirkning på min lyd. Men man SKAL jo have buffere i sin signalvej - eller er det jo noget LÅRT, eller hvordan er det nu..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]NN/NTK: Jeg kan ikke finde en buffer, jeg kan lide... Jeg prøver højt og lavt. Og jeg foretrækker hver eneste gang kablets "uhensigtsmæssige" indvirkning på min lyd. Men man SKAL jo have buffere i sin signalvej - eller er det jo noget LÅRT, eller hvordan er det nu..?[/quote]

Køb noget dårligere kabel, eller sæt en kondensator ind der simulerer det...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Altså hver gang spørgsmålet kommer op, virker det som om man skal have en buffer efter og før ALT.. også mellem buffere..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Dér, hvor jeg kommer fra, er skaller noget, man giver høns. Så vil jeg sådan set sk... på, hvordan de gør i sønderjylland. Hvis mine ører siger, at noget andet fungerer bedre, så gør jeg sådan.

Frustrationen går mere på, at ud af flere forskellige bud på div. rørbaserede løsninger - op til flere transistor og opamp-baserede løsninger, så er der sgu´ ingen af dem, jeg kan lide, selv om deres funktion kan blive nødvendig. Lige nu er dén, der lyder mindst ringe, faktisk bufferen i min Delayla XL. Nu har jeg ikke haft den åben. Men det skulle næsten undre mig, hvis ikke den var nært beslægtet med den ultrasimple udgangsbuffer i dette kredsløb:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 9851081122</a><!-- m -->

Men f.eks. Lehle´s buffer lyder dælme ikke godt.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor samtlige buffere formår ikke blot at give mere top (forventeligt), men også samtidig at pille noget "krop" ud af mellemtonen - især den øvre mellemtone. Hvis jeg blot vidste, hvad det var, der skete, så kunne jeg nok gøre noget ved det. Men jeg må da slå mig til tåls med, at jeg ikke er den eneste, som ikke har løst dette problem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]NN/NTK: Jeg kan ikke finde en buffer, jeg kan lide... Jeg prøver højt og lavt. Og jeg foretrækker hver eneste gang kablets "uhensigtsmæssige" indvirkning på min lyd. Men man SKAL jo have buffere i sin signalvej - eller er det jo noget LÅRT, eller hvordan er det nu..?[/quote]

Jeg ved at selvom jeg har fået lavet utroligt fine Mogami kabler med Neutrik/switchcraft stik, så bliver min guitarlyd utrolig sur og træt, hvis ikke jeg har en buffer i røvet af min kæde.

Jeg forstår det ikke helt. Jeg kan godt følge dig i at der sker et eller andet i den øvre mellemtone, men jeg kan bedre acceptere min guitarlyd med en buffer, end uden. :(

Jeg synes sidst jeg var ude hos Lars Vad at han lige havde fået en hel papkasse med æsker til hans nye buffer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jah, du har jo ret. For vi er på mange måder ved at sammenliger pærer og bananer her! Problemet er som så ofte før sammenligningsbetingelserne. For det er korrekt, at man "ude i virkeligheden" med boards, som måske endda indeholder ikke-idéelle pedaler, osv. osv. i praksis ofte har brug for buffere (Jeg synes nu også, at jeg prøver at skrive det mellem linjerne ovenfor?). Men ens sind kan dælme godt blive lidt tungt stemt, hvis man sætter sig ned og lytter lidt til, hvad der sker, når man går fra:

1) Git -> hæderligt kabel -> forstærker

til:

2) Git -> hæderligt kabel -> buffer -> meget kort kabel -> forstærker

Som jeg skriver ovenfor, så er det næsten ligegyldigt, hvad man "putter ind", når man går fra 1 til 2. Den første løsning lød i samtlige tests (Lehle-buffer, Carl Martin-ditto samt to forskellige rørdrevne bud på sagen af egen avl), jeg lige havde tid til her i eftermiddag, klart bedst! Men det kan da selvfølgelig være, at jeg skulle prøve sådan en Lars Vad-buffer, og dét ville sætte en definitiv stopper for min "buffer-blues"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af kraen »

Har du prøvet Axess Electronics BS-2 buffer? Den er i mine ører ret neutral

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

Esben "42" har lige købt en Skrydtrup Dual buffer, som jeg også lige skal have tjekket ud.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

NN: det ser ud til at DF alligevel får indflydelse på en kommende regering..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jah, du har jo ret. For vi er på mange måder ved at sammenliger pærer og bananer her! Problemet er som så ofte før sammenligningsbetingelserne. For det er korrekt, at man "ude i virkeligheden" med boards, som måske endda indeholder ikke-idéelle pedaler, osv. osv. i praksis ofte har brug for buffere (Jeg synes nu også, at jeg prøver at skrive det mellem linjerne ovenfor?). Men ens sind kan dælme godt blive lidt tungt stemt, hvis man sætter sig ned og lytter lidt til, hvad der sker, når man går fra:

1) Git -> hæderligt kabel -> forstærker

til:

2) Git -> hæderligt kabel -> buffer -> meget kort kabel -> forstærker

Som jeg skriver ovenfor, så er det næsten ligegyldigt, hvad man "putter ind", når man går fra 1 til 2. Den første løsning lød i samtlige tests (Lehle-buffer, Carl Martin-ditto samt to forskellige rørdrevne bud på sagen af egen avl), jeg lige havde tid til her i eftermiddag, klart bedst! Men det kan da selvfølgelig være, at jeg skulle prøve sådan en Lars Vad-buffer, og dét ville sætte en definitiv stopper for min "buffer-blues"... :-)[/quote]

Jeg har lige forsket lidt mere i sagen!
1. Min tele i min Klon, i et 4x12" med greenbacks på kanal 2! (JAAA!!! Det lyder fandme godt)
2. Det lyder federe uden en buffer i enden af mit bræt i den amp.
3. Min Marshall bliver godt og grundigt sur og trist når der ikke er buffer i enden af pedalbrættet.
4. Min Vox er bliver godt og grundigt sur og trist når der ikke er buffer i enden af pedalbrættet.

Konklusion;

Hvis du vil spille på gamle amps uden uanede mængder af top, så skal du have en buffer! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jeg ved ikke, om den ´69 Marshall, jeg lavede testen på, er kvalificeret til titlen som "gammel forstærker"..?

Jeg synes ikke, det giver nogen mening at skelne mellem "nye" og "gamle" her - at påstå, at gamle forstærkere pr. automatik ikke har "uanede mængder af top" - og implicit antyde, at det har de nye så - er efter min bedste overbevisning noget vrøvl.

Jeg har ikke prøvet en Access, som foreslået. Jeg har tidligere prøvet en Skrydstrup, som trods sin pris på mere end tre et halvt tusinde kroner har nøjagtigt de samme symptomer.

Men "the Blues" går såmænd heller ikke så meget på at finde en buffer i handelen, som virker. Det handler mere om at prøve at forstå, hvorfor en lineær ting - det er dét, som alle buffer-producenterne high five´r sig selv over, når de snakker om "transparent" - ikke virker som sådan i praksis. Men hvad fa´en er det så, der skal til..?

Skal man virkelig ud i noget med at efterfølge sin "perfekte" buffer med en kabel-simulator, før det bliver fedt, eller hur..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Hvad med at prøve noget Pete Cornish halløj ?
Måske en LD1 eller LD3.
Måske er der nogen i GF der ligger inde med sådan een.
Evt kan du prøve min P2 og høre om dens buffer er noget for dig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen