Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="thomasrytter"][quote="Pluto"]Q. Jeg kan ikke få min effectrode tubevibe til at virke sammen med min pedalpower 2+ ,men den virker fint sammen med den tilhørende strøm adapter.Viben kører på 12v og det kan min pp2 også levere.
Hvad går der galt?[/quote]

Hvis den er ligesom tube driveren - som jeg har siddende på mit board (også sammen med en pp2+) - så skal den bruge 1,2A og det kan pp2'en ikke levere. Du slipper derfor nok ikke for, at bruge den tilhørende strømforsyning :thumbdown:[/quote]


Jeg havde en lille mistanke og har derfor smidt den tilhørende strømforsyning på igen.Nu virker det :(
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Dannyboy"]Q: Der er SupaCharger strømforsyninger på tilbud i 4Sound. Vil jeg få noget ud af at skifte til sådan en ifht at bruge min Cioks Big John?[/quote]

BBE'en har flere udgange og de er isolerede, så du er sikret mod brum af den vej. Desuden har den både 9V-, 12V- og 16V udtag, så den er meget mere alsidig end en Big John.

Om du så har brug for det den kan, er jo op til dig at vurdere.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Nogen der ved om hvor man kan købe de nye Schecter Hellcat VI modeller fra 2012 i Danmark? De skulle have singlecoil pickupper og være mere ligesom Fender VI, bare uden vibrato'en..

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Q: Hvad er smart (og nemt for én, der ikke kan rode med elektronik) at gøre, hvis jeg gerne vil mindske mængden af feed fra min Thinline Tele, når mine to drivepedaler er tændt. Kan man skærme f-hullet på en måde, uden at det ødelægger tonen alt for meget? Jeg kan godt ramme et punkt, hvor mængden af drive er tilfredsstillende og guitaren ikke feeder, men det ligger hele tiden lige på grænsen, og det går sjældent godt, hvis der er for mange breaks i det, jeg spiller.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Du kan starte med at prøve at isolere årsagen til feedback: Er det p.g.a. et "levende" dæk i en halvakustisk guitar? (stopper det f.eks, hvis du "dæmper" toppen med hænderne?). Eller er det pickupperne, som er mikrofoniske? (høj, ukontrolerbar feedback, som ikke relaterer sig til de spillede toner)

I sidstnævnte tilfælde ville en voksbehandling af pickupperne f.eks. være oplagt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Det er helt sikkert dækket, som er synderen, for det er værst, når jeg ikke er i 'sikkerhedsafstand' fra højttalerne - og den afstand er lidt svær at opnå i vores øvelokale :-)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="sørendybdal"]...for det er værst, når jeg ikke er i 'sikkerhedsafstand' fra højttalerne - og den afstand er lidt svær at opnå i vores øvelokale :-)[/quote]

Dét i sig selv er ikke nogen garanti for, at det ikke er selve pickupperne.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Hmmm, Ok ... Jeg prøver at teste mig lidt frem, når vi øver i morgen. Jeg har bare ikke haft problemet før i mit tidligere band. Den eneste umiddelbare forskel er, at mit nye band spiller højere, når vi øver ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

[quote="sørendybdal"]Hmmm, Ok ... Jeg prøver at teste mig lidt frem, når vi øver i morgen. Jeg har bare ikke haft problemet før i mit tidligere band. Den eneste umiddelbare forskel er, at mit nye band spiller højere, når vi øver ...[/quote]

EFter en hurtig søgning ser der ud til at der rundt omkring fås "f-hole feedback busters". Jeg ved ikke om de vil virke på elektrisk, men jeg ville nødig undvære en i min akustiske guitar. Jeg synes tilmed den samler lyden mere, når den forstærkes gennem PA-anlæg.

Vh Søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Jeg Har lavet nogle skumpropper af sålen et par gamle sandaler til min es-330. Der findes et firma i usa som laver dem på bestilling. Det virker ret godt, men hvis jeg fyrer meget op, så hyler pickupperne også.
Prøv evt at stop dem til med noget. Gaffa, et viskestykke eller noget. Evt være det ene hul.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Men igen: Er den grundlæggende årsag, at pickupperne er mikrofoniske (hvilket absolut ikke er noget særsyn), kan man proppe huller herfra og til månen, uden at problemet forsvinder...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Men igen: Er den grundlæggende årsag, at pickupperne er mikrofoniske (hvilket absolut ikke er noget særsyn), kan man proppe huller herfra og til månen, uden at problemet forsvinder...[/quote]
True!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Har sådan en thinline tele ikke kun et lille kammer for oven? Jeg vil mene man skal spille meget højt for at få det lille frie stykke dæk til at gå i selvsving, så jeg stemmer for at det primært er pickupperne. Er det på begge pickupper lige meget? Endvidere, så vil pickup feedback være mere on/off, hvor feedback fra dækket (på din guitar) mere vil være snigende som på en solidbody.

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg kan få hvilken som helst guitar til at hyle hvis jeg har 2 drives tændt samtidig.især hvis man spiller højt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Jeg kigger som sagt lige på det i aften, men det ku ud fra Jeres kommentarer godt lyde som om, det måske er pickupperne ...
Hvilken slags voks skal jeg i så fald give dem for at afhjælpe 'mikrofonien'?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Så vil jeg nok anbefale at give guitaren til en kyndig, og hvis du er så heldig at være i Kbh, vil jeg anbefale Lars Vad i Hvidovre

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Jeg kan få hvilken som helst guitar til at hyle hvis jeg har 2 drives tændt samtidig.især hvis man spiller højt.[/quote]

Jo, men man skal nok stadig skelne mellem den harmoniske feedback, som jeg tror, du mener, hvor strengene sættes i svingninger, og som kan kontrolleres samt dæmpes med fingrene på strengene, og så den hysteriske, ukontrollable mikrofoniske feedback, der ikke forsvinder ved at dæmpe strenge eller dæk, og som går gennem marv og ben - fuldstændigt som, når en mikrofon feed´er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Prøv at gaine ned på de to drives, eller skrue ned.. Det kunne meget vel bare være det..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Ang. Fender Super Reverb silverface. Jeg kan se at man kan få både 45w og 70 w sr fra 70erne.Og er der master volume på begge modeller.Ja hvilken model er fedest.De koster umiddelbart ca. det samme kan jeg se.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Q- Ang. Fender Super Reverb silverface. Jeg kan se at man kan få både 45w og 70 w sr fra 70erne.Og er der master volume på begge modeller.Ja hvilken model er fedest.De koster umiddelbart ca. det samme kan jeg se.[/quote]
Pudsigt. Jeg troede ikke der var master volume på 45w udgaven. Jeg er ret glad for min 45w. Fra 73 og ville ikke kaste mig ud i den med 70w.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen