At smide nogen kilo...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At smide nogen kilo...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]Det er sgu i orden at synde, eller træde lidt ved siden af.
Man skal jo også leve, ikke kun overleve.[/quote]

Det vil jeg altså også sige. Du vil helt sikkert være mere tilbøjelig til opgive hele projektet, jo hårdere du kører dig selv. Så hellere være 3 måneder længere om at smide de ønskede kilo, og føle du ikke har undertrykt helt basale behov, så som kage og bacon.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At smide nogen kilo...

Indlæg af KrænDyt »

Det er ved at være et par dage siden der er kommet en opdatering. ´Den kommer her.

Kuren fortsætter, men vægten har lejret sig på de 96 kg ca. Det er der nok ikke noget galt i - havde da gerne set at den fortsatte nedad. Jeg er stadigvæk fortrøstningsfuld med projektet og har indtil videre tænkt mig at følge det til dørs.

Vi er dog nået til en erkendelse af at man engang i mellem skal være "god" ved sig selv, som flere også har kommenteret. Ellers bliver det hele sgu for surt. F.eks besluttede vi os i går aftes for at hente en plade chokolade på tanken og hygge os med den. Før havde det måske været en plade chokolade, to poser pingvin og en bridgeblanding (til tøsen). Måske endda et par gange i ugen. Derudover tilkom hvad man lige fik med i kurven af søde sager, ama'r stænger, is, lakridser, osv. når vi alligevel var ude at handle eller forbi en tank. Disse impulssnolderier er det slut med.

Maden fra Lene Hanssons bog er generelt rigtig god. Jeg havde dog en lidt kedelig oplevelse i dag med en rødbede/pastinak/jordskok-suppe, der slet ikke kunne gøre det for mig til frokost. Bevares, den smagte dejligt, men 1½ time senere rumlede maven igen. Jeg fyldte mig med frugt i løbet af eftermiddagen og holdt ud til aftensmad, hvor der stod kyllingedunser og tomatsalat på menuen. Som sagt er maden generelt god, og fylder det den skal. Vi har snakket en del om hvad det her kommer til at betyde for vores livsstil fremover. Efter kuren vil vi helt klart fortsætte med mange af de opskrifter fra bogen - vælge de bvedste ud, og lave dem tit. Maden er ikke specielt krævende at lave. De fleste opskrifter kan alle, med lidt basal madkunnen, lave.

Motionen.. Ja, det er stadigvæk mit hængeparti. Jeg er simpelthen bare ikke kommet igang med noget, men har en eller anden motivation dybt inde for at få fundet løbegearet frem og komme igang med 2-3 km et par gange i ugen. Som nævnt tidligere, skal jeg også have snakket med en kammerat om noget motionscenter. Vi har før været inde på at skulle træne sammen et par gange i ugen, men det er blevet ved snakken..
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At smide nogen kilo...

Indlæg af Smittefar »

Det er klart også min oplevelse, at når man starter med træning, så taber man hurtigt nogle kilo, hvorefter det går i stå. Det skal man ikke lade sig skræmme af - det skal nok fortsætte nedad, hvis bare man fortsætter.

Jeg er helt enig med dig i det med, at man er nødt til at være lidt god ved sig selv ind i mellem - bare man tænker lidt over det.

Jeg vejer ikke min mad eller tæller kalorier på nogen måde, men jeg spiser også klart for store portioner - Jeg skal helt klart øve mig i at stoppe med at spise, når jeg ikke behøver mere frem for, når jeg føler mig stopmæt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At smide nogen kilo...

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Mht. træningen er det bare noget om at komme igang stille og roligt. Hvis du bare starter med at gå din rute evt. sammen med din kæreste/kone, så du stille og roligt vender dig til at gå en aftentur. Når dette er begyndt at blive en vane, kan du jo løbe halvdelen af ruten og derefter gå, og hele tiden presse dig til at løbe lidt længere hver gang. Det er sgu en rar følelse, efter man har været ude at løbe!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At smide nogen kilo...

Indlæg af Starcaster »

Din inspiration har virket! Vi er fra i mandags begyndt vores "kur". Vi spiser i forvejen ret sundt og varieret uden nogen fede ting. Dette er mest fordi konen hader stegte ting. Vores store synder var mængden af kulhydrat og så snacks, i form af chips, sodavand og slik især i weekenden. Kuren består kun af at mindst det halve af min tallerken skal være salat eller grøntsager. Kulhydraterne må kun fylde en kvart tallerken og kød også en kvart. Desuden spiser jeg kun frugt i løbet af dagen istedet for usunde snacks. Jeg har holdt det fint her den første uge, og føler mig meget bedre tilpas rent humørmæssigt. Det skal dog siges at motionen også er den store hurdle for mig. Jeg er ikke kommet igang med noget endnu, men planerne er der...
Tak for det KrænDyt!

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At smide nogen kilo...

Indlæg af KrænDyt »

Starcaster: Jeg er glad for at kunne bidrage konstruktivt til folkesundheden ;)

Kuren fortsætter, og det går godt. Vægten ligger og svinger lidt op og ned omkring 93 kg - altså et vægttab på ca 5,5 kg indtil videre. Det føles godt og forleden sagde min kæreste at hun kunne begynde at se forskellen. Jeg kan mærke forskellen. Ikke sådan at "nu har jeg det bedre med min krop". Jeg har egentlig aldrig haft det dårligt med min krop på den måde. Næ, jeg kan se det rent fysisk - livremmen er fast røget et hul længere ind end tidligere, og kinderne er lidt slankere når jeg ser mig i spejlet.

Min motivation er, hvis ikke i top, så i hvert fald god. Det gør uhyggeligt meget, at man kan se at de strabadser man gennemgår, rent faktisk gør en forskel. Jeg ser meget lysere på det hele end jeg gjorde i starten og er faktisk allerede nu, begyndt at tænke over hvordan det dog skal gå når kuren er overstået. Jeg arbejder mentalt med mig selv hver dag ved, at rose mig selv og sige til mig selv at jeg ikke skal tilbage i den gamle skure når kuren er overstået. Jeg skal ikke i nærheden af 0,1t igen.

Så det går godt. Og jeg tænker "hvis jeg da bare kunne få taget mig sammen til at dyrke noget motion". Jeg ville måske have været nede under 90... Jeg forsøger at lade det motivere mig til at komme igang. Min kammerat som jeg skulle afsted i motionscenter med, havde en fast aftale med en anden om at tage i motionscenter to gange i ugen. Jeg vil ikke blande mig i det. Nyeste påhit for at motivere mig selv til det er, at kikke på min kalender 5 uger frem. Der skal plottes 2 dage ind hver uge, hvor jeg SKAL i motionscenter, eller løbe en tur. Det tror jeg, jeg vil kigge på her i eftermiddag..
"I've got blisters on my fingers...!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen