Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Ellers ligger der en økologisk bager på Nørrebrogade. Hvor på Nørrebrogade? Ja, det er et godt spørgsmål, men ikke så langt fra Elmegade, tror jeg. Det må københavnerne hjælpe med.

Anyways, der arbejdede min søster i noget tid (dog bare som ekspedient), og de lavede rigtig fint brød.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Spørgsmål: hvad er en realistisk salgspris på en Ibanez Tubescreamer fra '82 - i forholdvis slidt tilstand?
Bah

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Spørgsmål: Er det muligt at købe en brugbar pladespiller med tilbehør (Højtalere og det der) i et prisleje omkring 3000?
Cogito sumere potum alterum

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="K-P"]Spørgsmål: Er det muligt at købe en brugbar pladespiller med tilbehør (Højtalere og det der) i et prisleje omkring 3000?[/quote]
Det korte svar: Nej ;)

Du skal vel som minimum også bruge en forstærker sammen med pladespilleren og højttalerne, så 3000,- er nok i underkanten.

Mvh Jan

P.S. Jeg er "miljøskadet" - jeg er fra den generation, hvor pladespillere var "the shit" og man kunne finde på at bygge dem selv.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="JSThomsen"][quote="K-P"]Spørgsmål: Er det muligt at købe en brugbar pladespiller med tilbehør (Højtalere og det der) i et prisleje omkring 3000?[/quote]
Det korte svar: Nej ;)

Du skal vel som minimum også bruge en forstærker sammen med pladespilleren og højttalerne, så 3000,- er nok i underkanten.

Mvh Jan

P.S. Jeg er "miljøskadet" - jeg er fra den generation, hvor pladespillere var "the shit" og man kunne finde på at bygge dem selv.[/quote]

Det er rigtigt. Hvilket beløb skal man så op i, og kan det betale sig at kigge efter sådan noget brugt?
Cogito sumere potum alterum

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="K-P"][quote="JSThomsen"][quote="K-P"]Spørgsmål: Er det muligt at købe en brugbar pladespiller med tilbehør (Højtalere og det der) i et prisleje omkring 3000?[/quote]
Det korte svar: Nej ;)

Du skal vel som minimum også bruge en forstærker sammen med pladespilleren og højttalerne, så 3000,- er nok i underkanten.

Mvh Jan

P.S. Jeg er "miljøskadet" - jeg er fra den generation, hvor pladespillere var "the shit" og man kunne finde på at bygge dem selv.[/quote]

Det er rigtigt. Hvilket beløb skal man så op i, og kan det betale sig at kigge efter sådan noget brugt?[/quote]

Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ikke har nogen ide, overhovedet, om hvad en brugt pladespiller skal koste idag.
Men til gengæld lader det til at de ikke er steget meget i pris de sidste mange år. En Rega RP3, ser ud til at koste ca. kr. 5000,-
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rega.dk/produkter.html">http ... er.html</a><!-- m -->
Den kostede kr. 3000-5000 for 15 år siden, og var efter sigende rigtig meget "bang for the buck" dengang.

Mvh Jan

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"]
... jeg er fra den generation, hvor pladespillere var "the shit" og man kunne finde på at bygge dem selv.[/quote]

Det kan man vel stadig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="JSThomsen"]

Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ikke har nogen ide, overhovedet, om hvad en brugt pladespiller skal koste idag.
Men til gengæld lader det til at de ikke er steget meget i pris de sidste mange år. En Rega RP3, ser ud til at koste ca. kr. 5000,-
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rega.dk/produkter.html">http ... er.html</a><!-- m -->
Den kostede kr. 3000-5000 for 15 år siden, og var efter sigende rigtig meget "bang for the buck" dengang.

Mvh Jan[/quote]

Hmm, det er umiddelbart lidt i overkanten. Jeg spurgte en af mine venner om, hvilken pladespiller han havde, og han sagde, at han har denne her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hifiklubben.dk/produkter/ste ... dukter/ste ... r_sort.htm</a><!-- m -->
Umiddelbart synes jeg selv, at den har lydt fint, de gange jeg har hørt den i aktion, men jeg ved stort set ikke noget om den slags. Er det helt ude i skoven?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Dagsprisen på en fin, brugt Rega Planar 3 lader til at ligge på omkring 1500 kr.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu ved jeg godt, at jeg muligvis placerer min bare røv midt en hel park af brændenælder, men jeg havde altså engang en ganske glimrende "FONA"-pladespiller, som jeg gav 100,- for på et loppemarked. Pickup'en var ganske vist kvadret, så den skulle lige skiftes (en ny kostede mig ca. 400,-), men ellers var der ikke noget at udsætte på den ... før den efter et års tid begyndte at brumme helt sindssygt, men hey, den slags kan man jo aldrig gardere sig imod.

Jeg ville nok smide den største bunke penge i forstærker og højttalere, og så ellers nøjes med en pladespiller, der kører jævnt i nogenlunde den rigtige hastighed, og ofre lidt på en god pickup.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Joeh... Hvilke forstærkere og højtalere ligger så inden for et rimeligt prisleje?
Cogito sumere potum alterum

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg vil ofre så mange penge som muligt, på en god pladespiller, der slider så lidt som muligt på vinylen.
Forstærker og højttalere ville jeg spare op til bagefter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg prøver lige at spørge igen omkring output level på en rc-20xl looper..
Hvordan stiller man den så pedalen ikke spiller lavere eller højere end hvad forstærkeren faktisk spiller?

Den pedal er jo altid tændt og styrer derfor output volumen på din forstærker med sin output volume..

Håber det er forståeligt.. Jeg ville bare være træt af at en digital effekt enten booster eller sænker niveauet på ens forstærker..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"]Jeg prøver lige at spørge igen omkring output level på en rc-20xl looper..
Hvordan stiller man den så pedalen ikke spiller lavere eller højere end hvad forstærkeren faktisk spiller?

Den pedal er jo altid tændt og styrer derfor output volumen på din forstærker med sin output volume..

Håber det er forståeligt.. Jeg ville bare være træt af at en digital effekt enten booster eller sænker niveauet på ens forstærker..[/quote]

Sætter den i et bypass-loop af en art og sammenligner..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="K-P"]Joeh... Hvilke forstærkere og højtalere ligger så inden for et rimeligt prisleje?[/quote]

Ok, jeg fandt ud af, at min far har et hav af forstærkere rundt omkring i huset, så det er egentlig mest højtalere og pladespiller, jeg skal have hjælp til. Sådan en brugt Rega ser dog heller ikke helt skidt ud. Hvad skal man kigge efter af sliddele ved brugte pladespillere?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Fortrinsvis pickuppen og drivremmen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"][quote="itsaysvuff"]Jeg prøver lige at spørge igen omkring output level på en rc-20xl looper..
Hvordan stiller man den så pedalen ikke spiller lavere eller højere end hvad forstærkeren faktisk spiller?

Den pedal er jo altid tændt og styrer derfor output volumen på din forstærker med sin output volume..

Håber det er forståeligt.. Jeg ville bare være træt af at en digital effekt enten booster eller sænker niveauet på ens forstærker..[/quote]

Sætter den i et bypass-loop af en art og sammenligner..?[/quote]

og når man ikke har det? Det er mærkeligt - jeg har prøvet at søge på nettet omkring det, men der er ingen der skriver det..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"][quote="JSThomsen"]
... jeg er fra den generation, hvor pladespillere var "the shit" og man kunne finde på at bygge dem selv.[/quote]

Det kan man vel stadig?[/quote]

Garanteret - men jeg var blot ikke så sikker på om "selvbyggeri" af slige sager er "the shit" blandt de lidt yngre ;)
Jeg kan dog tilføje at har man adgang til diverse maskiner, samt håndværksmæssig kunnen så kan man godt fremtrylle en "hæderlig" pladespiller :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"][quote="Sasha"]

Sætter den i et bypass-loop af en art og sammenligner..?[/quote]

og når man ikke har det? Det er mærkeligt - jeg har prøvet at søge på nettet omkring det, men der er ingen der skriver det..[/quote]

Måske fordi der ikke er så meget andet at gøre?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"][quote="Sasha"][quote="JSThomsen"]
... jeg er fra den generation, hvor pladespillere var "the shit" og man kunne finde på at bygge dem selv.[/quote]

Det kan man vel stadig?[/quote]

Garanteret - men jeg var blot ikke så sikker på om "selvbyggeri" af slige sager er "the shit" blandt de lidt yngre ;)
Jeg kan dog tilføje at har man adgang til diverse maskiner, samt håndværksmæssig kunnen så kan man godt fremtrylle en "hæderlig" pladespiller :D [/quote]

Nej, de unge nutildags er jo så vant til at få diverse digitale stykker legetøj smidt i nakken som platform for "musikoplevelse", at de næppe ved, hvad "selvbyggeri" betyder... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen