Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

OK - lejligheden kan jeg forstå. Men kan det ikke lade sig gøre at skære ned på tøj, sprut, nye damer og måske især tatoveringer og så istedet beholde noget af det grej, som du er mest glad for?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"]OK - lejligheden kan jeg forstå. Men kan det ikke lade sig gøre at skære ned på tøj, sprut, nye damer og måske især tatoveringer og så istedet beholde noget af det grej, som du er mest glad for?[/quote]

Ja den prioritering ville jeg nok også kigge nærmere på.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af mos »

[quote="Smittefar"]Q: Hvordan helvede sætter man nemt strenge på det Bigsby system der sidder på Gibson Midtown Standard - jeg brugte evigheder på at få strengene til at sidde bare nogenlunde :@ [/quote]

Capo er jeres ven:-) efter at have bukket enden med tang/tommelfinger eller hvad man nu lige ynder at bruge, så monteres strengen, stram op med hånden og sæt en capo på i 3 bånd, så bliver strenge ligeså nydelig holdt på plads uden at "kuglen" hopper af Bigsbyén, man kan nu uden problemer få sat strengen på plads på stemmeskruen og fortsætte til næste streng.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Jeg skal til Pearl Jam-koncert i aften i Forum med en god kammerat. Vi regner med at tage morgentoget hjem til Aarhus. Hvor kan man drikke øl på en tirsdag aften/nat, som ikke ligger for langt væk fra Forum/Banegården?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Barf"]Q: Jeg skal til Pearl Jam-koncert i aften i Forum med en god kammerat. Vi regner med at tage morgentoget hjem til Aarhus. Hvor kan man drikke øl på en tirsdag aften/nat, som ikke ligger for langt væk fra Forum/Banegården?[/quote]

Forum ligger på Frederiksberg, hvor der er ret langt imellem de sent åbne værtshuse på hverdage. Banegården antager jeg er lig med Hovedbanegården? I nærheden af den ligger i hvert fald både Drop Inn og Mojo, der har åbent til 05 hver dag og live musik 365 dage om året. Mojo ligger i Løngansstræde, Drop Inn i Kompagnistræde. Find Rådhuspladsen og og gå et kort stykke ud af Strøget, inden i drejer til højre af Kattesundet/Hestemøllestræde. Så ligger Drop Inn på et hjørne til venstre, ikke så langt dernede. Hvis I fortsætter et kort stykke længere samme vej, kommer I ud på Vandkunsten/Løngangsstræde, hvor I kan se Mojo på modsatte side til højre. Fra Forum kan I også tage Metro til Kgs. Nytorv. Så er forklaringen den samme, bortset fra, at I skal gå noget længere på Strøget, og at Kattesundet så ligger på venstre hånd ;-) Jeg anbefaler Mojo!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Smukt! Tak for det.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Og så er der Kbh's bedste værthus, 90'eren på Gammel Kongevej, tæt ved Forum. Gør jer selv en tjeneste at gå derind før koncerten, da jeg ikke ved hvor længe de har åben til.

/Søren

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="kraen"][quote="Sasha"]OK - lejligheden kan jeg forstå. Men kan det ikke lade sig gøre at skære ned på tøj, sprut, nye damer og måske især tatoveringer og så istedet beholde noget af det grej, som du er mest glad for?[/quote]

Ja den prioritering ville jeg nok også kigge nærmere på.[/quote]

Det er ikke muligt at skære ned på det. :D Men jeg har besluttet mig for at beholde mine LP'er (R7 og LPC). Og så må jeg kigge på forstærkere senere hen.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

[quote="udepost"]Og så er der Kbh's bedste værthus, 90'eren på Gammel Kongevej, tæt ved Forum. Gør jer selv en tjeneste at gå derind før koncerten, da jeg ikke ved hvor længe de har åben til.

/Søren[/quote]

Den nåede jeg ikke lige at se, inden jeg tog hjemmefra, så det må blive næste gang. Men tak for tipper :thumbup:

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="udepost"]Og så er der Kbh's bedste værthus, 90'eren på Gammel Kongevej, tæt ved Forum. Gør jer selv en tjeneste at gå derind før koncerten, da jeg ikke ved hvor længe de har åben til.

/Søren[/quote]

!!!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Nogen, der er så meget med på noderne, at de har sluttet en iPod til deres musikanlæg? Jeg overvejer den løsning, men ved ikke helt, hvordan det lige skal foregå. Køber man bare en iPod, og et kabel, der kan gå fra hovedtelefonudgangen til (hifi-)forstærkeren, og så kører det? Noget, jeg bør være opmærksom på?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Nogen, der er så meget med på noderne, at de har sluttet en iPod til deres musikanlæg? Jeg overvejer den løsning, men ved ikke helt, hvordan det lige skal foregå. Køber man bare en iPod, og et kabel, der kan gå fra hovedtelefonudgangen til (hifi-)forstærkeren, og så kører det? Noget, jeg bør være opmærksom på?[/quote]

Ja, det har jeg da - også i embeds medfør ;) Den simple løsning med en mini-jack til phono-kabel virker altid. Men jeg har også en billig dock, der bare fører lyden ud til et par phono-stik og så også har en strømforsyning, så den kan lade iPodden imens. Det er smart og den kostede kun 199,-

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Q: Nogen, der er så meget med på noderne, at de har sluttet en iPod til deres musikanlæg? Jeg overvejer den løsning, men ved ikke helt, hvordan det lige skal foregå. Køber man bare en iPod, og et kabel, der kan gå fra hovedtelefonudgangen til (hifi-)forstærkeren, og så kører det? Noget, jeg bør være opmærksom på?[/quote]

Ja, det har jeg da - også i embeds medfør ;) Den simple løsning med en mini-jack til phono-kabel virker altid. Men jeg har også en billig dock, der bare fører lyden ud til et par phono-stik og så også har en strømforsyning, så den kan lade iPodden imens. Det er smart og den kostede kun 199,-[/quote]

Oh, snedigt ... der er en del iPods på dba.dk til nærmest ingen penge - pros n' cons på de forskellige modeller? Mine krav er ikke større, end at lortet skal virke, der skal kunne ligge et rimeligt udvalg af musik på (mon ikke 4-8 Gb kan gøre det?), batteriet skal gerne kunne holde et par timer eller 4, hvis jeg skulle få lyst til at tage den med på farten, kamera/video/kaffebrygning/wifi/whatever er underordnet; den skal afspille mp3-filer, and that's it ... og skal man kunne få sådan en smart dock dér til den :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Ipod nano er vist det mest optimale, med mindre du heller ikke behøver en skærm eller er ligeglad med playlister, for så kan du nøjes med en shuffle.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Hvis du ikke har brug for en masse hukommelse, så køb en iPod nano. Ingen grund til at spekulere mere over det, hvis du hverken har brug for fancy features eller en masse plads...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]Ipod nano er vist det mest optimale, med mindre du heller ikke behøver en skærm eller er ligeglad med playlister, for så kan du nøjes med en shuffle.[/quote]

Arh, en skærm ville måske nok være en god idé ...

Jeg havde umiddelbart kig på denne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/ipod-4th-generation-8 ... 462515/</a><!-- m --> , men det kunne se ud som om, den allerede er ved at blive solgt. Jeg må lige se, hvad der ellers er ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvorfor bruger du ikke bare din iPhone?


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

[quote="GodSpeedDK"][quote="K-P"]Ipod nano er vist det mest optimale, med mindre du heller ikke behøver en skærm eller er ligeglad med playlister, for så kan du nøjes med en shuffle.[/quote]

Arh, en skærm ville måske nok være en god idé ...

Jeg havde umiddelbart kig på denne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/ipod-4th-generation-8 ... 462515/</a><!-- m --> , men det kunne se ud som om, den allerede er ved at blive solgt. Jeg må lige se, hvad der ellers er ...[/quote]

Sådan en har jeg og har haft den i efterhånden mange år. Den er ganske fin og kan alt det, som jeg forventer af en iPod. Køb du trygt sådan en

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Michael Vajhøj"]Hvorfor bruger du ikke bare din iPhone?

[/quote]

Ja, det spørgsmål var naturligvis uundgåligt :) Det gør jeg ikke, fordi setup'et er tænkt som en erstatning for CD-afspilleren i stuen, og dermed er der to andre i husstanden, der også skal bruge det - også når jeg ikke er hjemme :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Q: er et smut i Berlin med familien. Hvis der bliver tid til den slags, er der så en anbefalelsesværdig guitar butik eller lignende?

Vh

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen