Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

@Loomer. Må vi ikke godt se den billedserie, du lavede til det gamle forum? Den hvor man kan se, hvor fotogen, du er? Jeg har sommerferie og dermed rigeligt med tid, og jeg husker dagen, hvor jeg så din billedserie som den bedste dag i mit liv.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Skal ud og spise sushi i Odense i morgen, onsdag.
Er der nogen, der kan anbefale et godt sushisted i byen?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="FunkyValle"]Q: Skal ud og spise sushi i Odense i morgen, onsdag.
Er der nogen, der kan anbefale et godt sushisted i byen?[/quote]

Goma
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="FunkyValle"]Q: Skal ud og spise sushi i Odense i morgen, onsdag.
Er der nogen, der kan anbefale et godt sushisted i byen?[/quote]

Nej ... de serverer allesammen rå fisk :s ick:




















Undskyld ... :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="GodSpeedDK"][quote="FunkyValle"]Q: Skal ud og spise sushi i Odense i morgen, onsdag.
Er der nogen, der kan anbefale et godt sushisted i byen?[/quote]

Nej ... de serverer allesammen rå fisk :s ick:




















Undskyld ... :D [/quote]

Der var den jeg ledte efter! Tak.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="fortytwo"][quote="FunkyValle"]Q: Skal ud og spise sushi i Odense i morgen, onsdag.
Er der nogen, der kan anbefale et godt sushisted i byen?[/quote]

Goma[/quote]

Goma har desværre kun åbent torsdag, fredag og lørdag i Juli, så vi fandt Umashi i stedet.
Det var også ganske udemærket.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Er der nogen der har nogen gode forslag til blues/rock navne man burde høre på.Jeg mangler lidt inspiration til min nye trio. Jeg kender selvfølgelig Rory Gallagher og Bonamassa ,men
er der andre seriøse bud på noget guitar blues/rock som kunne være fedt som til en trio.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Cream og Jimi Hendrix Experience er oplagte at lytte til som en trio. John Mayer Trio kunne også være et bud.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu behøver tingene vel ikke oprindeligt være spillet af en trio (og da slet ikke af John Mayer Trio..!), for at man efterfølgende kan spille dem som trio? Selvfølgelig kan visse bigband-klassikere være svære at få til at lyde af ret meget med en trio. Men ellers kan det meste blues og "basic rock" da fint spilles med en trio, hvis ellers trio-medlemmerne er deres opgave voksen og forstår at udfylde deres roller. I mine øjne hænger det meget på, om rytmegruppen - altså bas og trommer - formår at klare sig og fylde på egen hånd uden f.eks. rytmeguitar, orgel eller andet "harmoni-instrument". "Bord-stol-trommer" i kombination med grundtone-bas på fjerdedelene er nok næppe dét, der får sådan en trio til at lyde mest imponerende og fyldig. Det var vist heller ikke dét, som f.eks. karakteriserede div. berømte trioer - Hendrix, Cream, Zeppelin (instrumentalt set) m.fl.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Nu vil jeg heller ikke mene, at jeg i mit ganske korte svar fik sagt, at man kun kan spille numre, som oprindelig er spillet af en trio. Det er ganske vist kun trioer, jeg har nævnt, men det er vel også det oplagte sted at starte. Så har man rig mulighed for at få styr på rollerne og lyden, hvor jeg synes, du har ret i, at trommer og bas har stor betydning og måske pludselig skal udfylde en ny rolle og en ny måde at spille på.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Morten M »

ZZ Top :D :D :D
... og start med Sharp Dressed Man ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"]Nu vil jeg heller ikke mene, at jeg i mit ganske korte svar fik sagt, at man kun kan spille numre, som oprindelig er spillet af en trio. Det er ganske vist kun trioer, jeg har nævnt, men det er vel også det oplagte sted at starte. Så har man rig mulighed for at få styr på rollerne og lyden, hvor jeg synes, du har ret i, at trommer og bas har stor betydning og måske pludselig skal udfylde en ny rolle og en ny måde at spille på.[/quote]

Nej, det var heller ikke min pointe, at du skulle have ment dét. Det var udelukkende en lille finger til kasketten om, at der jo ikke er nogen grund til bevidst at indskrænke sine inspirationskilder til materiale, som er spillet af trioer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg havde lidt håbet på noget jeg ikke kendte så meget.Jeg gider ikke ZZ Top og John mayer.Hendrix gider jeg heller ikke rigtig,mest fordi det er lidt gennemtæsket af alle andre, og det er kun meget lidt Clapton som jeg er vild med.Nå jeg må igennem youtube og mine cder og se om der er noget nyt.Og det behøves jo ikke nødvendigvis være en trio ,men jeg syntes bare tit man kan fornemme når nogen numre er komponeret til en trio.Men jeg gider alligevel ikke spille kopi numre 100% som originalen.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu er det nok svært sådan for alvor at være nyskabende inden for feltet "blues/rock" - ikke mindst hvis man ligefrem også ønsker sig et publikum... :-) Men ellers er der da mellem et halvt og et helt århundredes blues-bagkatalog at tage fat på. Det var altså hverken Hendrix, Cream og da slet ikke John Mayer, som opfandt blues´en..!

Som tidligere antydet, går jeg lidt og overvejer et band med guitar, fagot og enten tuba eller basklarinet. Det kan da godt være, at det skulle holdes som en trio... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Nu er det nok svært sådan for alvor at være nyskabende inden for feltet "blues/rock" - ikke mindst hvis man ligefrem også ønsker sig et publikum... :-) Men ellers er der da mellem et halvt og et helt århundredes blues-bagkatalog at tage fat på. Det var altså hverken Hendrix, Cream og da slet ikke John Mayer, som opfandt blues´en..!

Som tidligere antydet, går jeg lidt og overvejer et band med guitar, fagot og enten tuba eller basklarinet. Det kan da godt være, at det skulle holdes som en trio... :-)[/quote]


Gad vide om en fagot spiller er svær at finde til en trio. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Tjah...

Jeg nedlagde desværre min fagot-karriere for ca. 20 år siden... :-) Det er ellers et dejligt instrument!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af cry, baby »

[quote="Pluto"]Q- Er der nogen der har nogen gode forslag til blues/rock navne man burde høre på.Jeg mangler lidt inspiration til min nye trio. Jeg kender selvfølgelig Rory Gallagher og Bonamassa ,men
er der andre seriøse bud på noget guitar blues/rock som kunne være fedt som til en trio.?[/quote]


Her er et par forslag:
• Freddie King
• Buddy Guy
• Chris Duarte
• T-Bone Walker
• Roy Buchanan
• Albert Collins
• Coco Montoya
• John Mayall
• Chicken Shack
• Allman Brothers
• Ten Years After / Alvin Lee
• Muddy Waters
• Tommy Castro
• Fleetwood Mac / Peter Green


-go´ fornøjelse :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Fruen, barnet og jeg har bestilt tur til Berlin til sommer, og selvom vi nok er nødt til at besigtige i hvert fald et par af de mest obligatoriske turistfælder, så er vi også enige om, at forsøge at gå "off piste" nogle af dagene. Men hvad kan anbefales, af lidt mere kuriøse seværdigheder? De to andre er ikke til museer, men er der nogle museer man skal se, så hit med dem - det kan være jeg så kan bruge det som undskyldning, for at slippe for de værste shopping sprees.[/quote]

Nu stillede jeg ovenstående spørgsmål for et stykke tid siden, og jo, der kom en masse fine anbefalinger, som bestemt skal tjekkes ud, når vi tager afsted her i næste uge. Men hvorfor skulle jeg, helt tilfældig og ad omveje, selv høre om <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ramonesmuseum.com/">http://w ... um.com/</a><!-- m --> ??? Tænk, hvis jeg var kommet hjem, uden at have fået det med?!? :o
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]Q: Fruen, barnet og jeg har bestilt tur til Berlin til sommer, og selvom vi nok er nødt til at besigtige i hvert fald et par af de mest obligatoriske turistfælder, så er vi også enige om, at forsøge at gå "off piste" nogle af dagene. Men hvad kan anbefales, af lidt mere kuriøse seværdigheder? De to andre er ikke til museer, men er der nogle museer man skal se, så hit med dem - det kan være jeg så kan bruge det som undskyldning, for at slippe for de værste shopping sprees.[/quote]

Nu stillede jeg ovenstående spørgsmål for et stykke tid siden, og jo, der kom en masse fine anbefalinger, som bestemt skal tjekkes ud, når vi tager afsted her i næste uge. Men hvorfor skulle jeg, helt tilfældig og ad omveje, selv høre om <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ramonesmuseum.com/">http://w ... um.com/</a><!-- m --> ??? Tænk, hvis jeg var kommet hjem, uden at have fået det med?!? :o[/quote]

Vi tog det som en selvfølge, at du allerede kendte det.
Cogito sumere potum alterum

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Q : Hvor i pedalkæden bør en Moog low pass filter sidde?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen