Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Swampthing"]Q : Nu kan jeg pludselig godt lide 2-tone sunburst.... Er jeg ved at blive gammel ? :P [/quote]

Yep. Jeg er også begyndt at kunne li´ dem, og har sågar en 2-tone Strat, som er blevet pænere med tiden.. ;)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="MacG"][quote="Swampthing"]Q : Nu kan jeg pludselig godt lide 2-tone sunburst.... Er jeg ved at blive gammel ? :P [/quote]

Yep. Jeg er også begyndt at kunne li´ dem, og har sågar en 2-tone Strat, som er blevet pænere med tiden.. ;) [/quote]

Q: Hvor gammel er jeg så, hvis det hér er min yndlingsstrat?:
Billede
See you in heaven if you make the list

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

A : Over 50 ?
Den er feeeee... Og jeg er ikke 40 endnu.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Stevi"][quote="MacG"][quote="Swampthing"]Q : Nu kan jeg pludselig godt lide 2-tone sunburst.... Er jeg ved at blive gammel ? :P [/quote]

Yep. Jeg er også begyndt at kunne li´ dem, og har sågar en 2-tone Strat, som er blevet pænere med tiden.. ;) [/quote]

Q: Hvor gammel er jeg så, hvis det hér er min yndlingsstrat?:
Billede[/quote]

Nice.. Hvad er det for en ?

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

Det er en 1954 Masterbuilt fra 2004. Produceret i anledning af stratens 50-års jubilæum, og den er voldfed.
- og jeg er 29. Det er åbenbart nok til at eje en 2-tone burst:-)
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Stevi"]Det er en 1954 Masterbuilt fra 2004. Produceret i anledning af stratens 50-års jubilæum, og den er voldfed.
- og jeg er 29. Det er åbenbart nok til at eje en 2-tone burst:-)[/quote]

Nej. Jeg er 33, og jeg har mange gode år foran mig, før jeg falder i den brønd ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Bare rolig: Dén slags griller går over igen...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q:

Jeg har 3 reoler (fra reolius.dk) jeg skal have hængt op, på en lettere skæv væg. Jeg vil (min frue vil) gerne at de hænger i forlængelse af hinanden i samme højde. Jeg har gjort et forsøg i går, men det er ikke helt tilfredsstillende. :!: Jeg mærkede sirligt af, men når man borer i væggen skal der ikke andet end en millimeter til, så kan helt lortet blive skævt i forhold til hinanden.

De hænges op via nogle ophængslister, hvilket i virkeligheden nok er en lorte løsning, da jeg frygter de skal falde ned igen hvert øjeblik.

Hvad skal jeg gøre for at få dem til at hænge lige højt? PS, ja jeg har brugt et vaterpas. :)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

@Rasmus: Først og fremmest skal det lige understreges jeg er ingen stor handy man. Jeg havde lignende problem i min gamle lejlighed, jeg løste det ved at få sat et langt stykke træ op på væggen først, og sørgede for det var i vatter.

Så kunne jeg måle præcist ud på det, og sørge for at det "støttede" når den gik i væggen, det er helt sikkert overkill for dygtige handymen, men det løste opgaven for mig.
Bah

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="AnotherDan"]@Rasmus: Først og fremmest skal det lige understreges jeg er ingen stor handy man. Jeg havde lignende problem i min gamle lejlighed, jeg løste det ved at få sat et langt stykke træ op på væggen først, og sørgede for det var i vatter.

Så kunne jeg måle præcist ud på det, og sørge for at det "støttede" når den gik i væggen, det er helt sikkert overkill for dygtige handymen, men det løste opgaven for mig.[/quote]

Ja, jeg har overvejet at gøre noget lignende, dog med at stykke snor. :) Men det er sku' svært. Jeg håber at få fat i min ven som er tømrer, så han kan gi' mig et råd!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Spørg Bjørn. Det Røde Mirakel kan tricks, så man tror, det er løgn :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"][quote="AnotherDan"]@Rasmus: Først og fremmest skal det lige understreges jeg er ingen stor handy man. Jeg havde lignende problem i min gamle lejlighed, jeg løste det ved at få sat et langt stykke træ op på væggen først, og sørgede for det var i vatter.

Så kunne jeg måle præcist ud på det, og sørge for at det "støttede" når den gik i væggen, det er helt sikkert overkill for dygtige handymen, men det løste opgaven for mig.[/quote]

Ja, jeg har overvejet at gøre noget lignende, dog med at stykke snor. :) Men det er sku' svært. Jeg håber at få fat i min ven som er tømrer, så han kan gi' mig et råd![/quote]


Du skal skrue dem både i vater og væggen bagved skal evt. rettes op med nogle kiler for at de kommer til at hænge helt lige.Nemmere sagt end gjort på en gammel skæv væg.
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Og når du borer for, så start med et lille bor. Mange går straks i gang med 6-8mm - og de skrider alt for nemt et par mm på murstensvægge.

Til allersidst er der "munke-tricket" - det er simpelthen lige at slå skruen "korrekt skæv" med en hammer, når den er skruet ind. Det kan man bruge til at justere de sidste par millimetre.

Afhængig af ophængssystemet kan der sagtens være flere cowboy-tricks, der kan tages i anvendelse.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Q: Min delaypedal (Line 6 Echo Park) kan ikke slukke længere. Der sker intet, når jeg trykker på knappen, ud over at tap-tempo stadigvæk virker, og det er uanset hvor hårdt jeg trykker. Kan det fikses, eller skal der købes en ny dockingstation?
Cogito sumere potum alterum

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kasperploug »

Q: Hvilke folk kan lave en fed og naturlig relic af en Tele? Det skal ikke være for dyrt..
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="kasperploug"]Q: Hvilke folk kan lave en fed og naturlig relic af en Tele? Det skal ikke være for dyrt..[/quote]
Jeg kender ikke hans priser men jeg synes det ser fedt ud.
<a href="http://www.devantierguitarworks.com/welcome18.html" rel="nofollow">http://www.devantierguitarworks.com/welcome18.html</a>

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="kasperploug"]Q: Hvilke folk kan lave en fed og naturlig relic af en Tele? Det skal ikke være for dyrt..[/quote]


Hansen er rigtig god til at lave relic.Om han er billig ved jeg ikke, da jeg ikke har prøvet andre end ham. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="kasperploug"]Q: Hvilke folk kan lave en fed og naturlig relic af en Tele? Det skal ikke være for dyrt..[/quote]

En billig mulighed var at du selv gjorde det, evt øvede på en anden spade først..Ellers vil jeg tro at du ved Hansen guitars, skal af med 3-5 tusind, alt efter hvad du skal have lavet, f.eks hals krop, hardware m.m(ja den ryger så lige i "taget ud af sammenhæng)

:)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Hapsall"][quote="kasperploug"]Q: Hvilke folk kan lave en fed og naturlig relic af en Tele? Det skal ikke være for dyrt..[/quote]

En billig mulighed var at du selv gjorde det, evt øvede på en anden spade først..Ellers vil jeg tro at du ved Hansen guitars, skal af med 3-5 tusind, alt efter hvad du skal have lavet, f.eks hals krop, hardware m.m(ja den ryger så lige i "taget ud af sammenhæng)

:) [/quote]


Jeg tror ikke han tager 3000 kun for relicering.Det er hvad det koster for en om maling og er relicering ca.Men du må nok hellere spørge ham selv.I mine øjne er han supermand når
det gælder relic. 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Pluto"][quote="Hapsall"][quote="kasperploug"]Q: Hvilke folk kan lave en fed og naturlig relic af en Tele? Det skal ikke være for dyrt..[/quote]

En billig mulighed var at du selv gjorde det, evt øvede på en anden spade først..Ellers vil jeg tro at du ved Hansen guitars, skal af med 3-5 tusind, alt efter hvad du skal have lavet, f.eks hals krop, hardware m.m(ja den ryger så lige i "taget ud af sammenhæng)

:) [/quote]


Jeg tror ikke han tager 3000 kun for relicering.Det er hvad det koster for en om maling og er relicering ca.Men du må nok hellere spørge ham selv.I mine øjne er han supermand når
det gælder relic. 8-)[/quote]

Ja han kan noget ham Henning, men jeg tror ikke at en fullbody relic kan gøres for under 3k, med relic af hardware, hals og krop...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen