Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jens H »

[quote="Sasha"]Næh. Det er alt i alt en rigtig, rigtig træls sag, som nu har nået nye dybder.

Man skulle synes, at det vile kræve et vist talent at sætte et bånd skævt på en Stratocaster. Men hvis man ligefrem insisterer på at save en ny, skæv "rille" til båndet, kan det selvfølgelig godt lade sig gøre.[/quote]
Her kunne et flash være ret spændende. Jeg har godt nok svært ved at forestille mig det :s hock:
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

NN//

Slemt sprutsyg, i og med jeg ikke har sovet rigtigt. Da jeg kom hjem fra byen i går knækkede nøglen af i min dør :(
Så sov jeg på bagtrappen. Ikke behageligt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Jens H"][quote="Sasha"]Næh. Det er alt i alt en rigtig, rigtig træls sag, som nu har nået nye dybder.

Man skulle synes, at det vile kræve et vist talent at sætte et bånd skævt på en Stratocaster. Men hvis man ligefrem insisterer på at save en ny, skæv "rille" til båndet, kan det selvfølgelig godt lade sig gøre.[/quote]
Her kunne et flash være ret spændende. Jeg har godt nok svært ved at forestille mig det :s hock:[/quote]

Nej, det er heldigvis heller ikke noget, man ser ret tit. Ærgerligt, at første sted, man skal se det, er på ens egen ´68 Strat-hals:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 3937296930</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

Ej, hvor vildt. Hvem laver sådan en blødning?

Det er ikke sjovt! Kan man rette op på den igen på en ordentlig måde?

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jens H »

Holdda op. :-/ Fanned fret??
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Nu er jeg ikke guitarbygger. Så det skal jeg ikke kunne sige. Men man skal da som minimum ud i noget med at "skære på", hvilket mig bekendt ikke er så nemt...

Så ifølge min ydmyge opfattelse er det nok noget med et nyt gribebræt (hvis man kan finde et stykke egnet Rio-palisander) og deraf følgende farvel til originalværdi osv. osv.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Jens H"]Holdda op. :-/ Fanned fret??[/quote]

Det var ikke lige dét, jeg havde bedt om.

Men dette er blot sidste kapitel i en lang og ualmindeligt træls sag om noget, der kunne mindre om en reklamation på en ombånding for nogle år siden, der simpelthen ikke er lavet rigtigt helt fra start.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

Hvordan hulan lader man sådan en der slippe igennem? Han kan da ikke have stået og tænkt: "Det er der sgi ikke nogen der ligger mærke til"?
Og hvis man ikke kan save en rille ret på en centerlinie, så skal man nok ikke bygge guitarer :s hock:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, det er dét, man kalder et godt spørgsmål...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Donald "Duck" Dunn er død.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]NN: Donald "Duck" Dunn er død.[/quote]

Æv, en af de fedeste bassister nogensinde.

[youtube]U-7QSMyz5rg[/youtube]

RIP.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, det er sgu´ trist. Han var fed!

Spooky, at Mos og jeg tidligere i dag netop talte om, hvordan han i et interview engang havde snakket om, at de ikke skulle give ham hans bas med i kisten, men at hans kone istedet skulle sælge den og bruge pengene på noget godt. Man tør snart ikke sige noget længere... :-)

Æret være hans minde! Bagkataloget er heldigvis stort.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Ja, det er sgu´ trist. Han var fed!

Spooky, at Mos og jeg tidligere i dag netop talte om, hvordan han i et interview engang havde snakket om, at de ikke skulle give ham hans bas med i kisten, men at hans kone istedet skulle sælge den og bruge pengene på noget godt. Man tør snart ikke sige noget længere... :-)

Æret være hans minde! Bagkataloget er heldigvis stort.[/quote]

Han var vist en lidt sjov fyr. Under indspilningen af Clapton´s Behind the Sun i ´85 spurgte Phil Collins, der producerede pladen, ham om han ikke havde en anden bas, med en lidt mere skarp lyd. (Han skiftede kun strenge når de sprang!) Duck svarede: "Nope! Used to have two, but the other went down with Otis.."

Otis Redding faldt ned med et fly i 1967...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"][quote="Jens H"][quote="Sasha"]Næh. Det er alt i alt en rigtig, rigtig træls sag, som nu har nået nye dybder.

Man skulle synes, at det vile kræve et vist talent at sætte et bånd skævt på en Stratocaster. Men hvis man ligefrem insisterer på at save en ny, skæv "rille" til båndet, kan det selvfølgelig godt lade sig gøre.[/quote]
Her kunne et flash være ret spændende. Jeg har godt nok svært ved at forestille mig det :s hock:[/quote]

Nej, det er heldigvis heller ikke noget, man ser ret tit. Ærgerligt, at første sted, man skal se det, er på ens egen ´68 Strat-hals:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 3937296930</a><!-- m -->[/quote]


Hvordan h... kan sådan noget makværk forlade en guitarbyggers værksted? I dit tilfælde ville jeg få guitaren vurderet af en kyndig person, og kræve kompensation for en reparation af skaden (hos en KOMPETENT guitarbygger) samt kompensation for evt. værditab.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jah, det sidste ord er også næppe sagt i dén sag endnu...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

Hvordan er det der muligt? Var der ikke en rille til det originale bånd i forvejen?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Så vidt jeg er orienteret, kan det ske, hvis man bruger sådan en presse til at "mase" båndene i med istedet for at hamre dem i. Sådan en presse maser blot båndet i - om du så rammer rillen eller ej...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

Hmm - Det lyder så heller ikke helt rigtigt, for når man bruger sådan en pressedimmer, så hamrer man da stadig båndene i ved hver ende af rillen :crazy:
Skud ham i nollerne med fo'bol'!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Visumansøgning til Rusland. Vi skal på studietur til Moskva her om et par uger, men der er gået hårdknude i vores visumansøgninger, og den russiske ambassade stiller meget firkantede krav. Derfor er vi gået igennem et rejsebureau, som så åbenbart er lige så tunge at danse med. Lige nu hænger vores tur i en ret tynd tråd, og jeg har allerede smidt en del penge efter den. Det er fandme ærgerligt!

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

NN: Dødt rør i min HotRod. Lige som jeg er allermest inspireret.
NO: Efter at have undersøgt det nærmere: Sus i højjtaleren, når jeg skruer op men ingen lyd hmm. Direkte ind: Hul igennem power amp.
NO2: Har et rør i skuffen. Just in case.
NN2: Hvilket af de tre rør er det så?
NN3: JEG HADER AT LÆSE DIAGRAMMER!
NO3: Det må være røret fælles for begge kanaler. Hul igennem.
NO4: Bedre lyd.
NN4: Det et Electro Harmonix. Lav levetid.
NO5: Så er der dømt GAS efter 3 stk 12AX7, med pigtråd tuning for øje :)

Godt at Fender leverer diagram sammen med manualen.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen