Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Flyveøglen »

Ja det er trist med det postvæsen.

Hvis der en dag kommer en privat virksomhed på banen med kapital nok ikke ryggen bliver det ikke det store problem for dem at overtage monopolet. Hvis altså de gebærder sig mere fornuftigt end postdanmark.

Jeg har også netop haft en "aha-oplevelse" med ovennævnte firma.

Jeg finder en af de fine blå sedler fra posten i min postkasse, hvorpå der står at den pakke jeg går og venter på ligger på nærmeste postkontor til afhentning efterfølgende dag. Jeg slår dagen efter vejen forbi postkontoret på min vej fra arbejde, og mødes der af en ung mand der ikke kan finde pakken til mig. "Den er her vist ikke? Prøv i morgen". Nå OK, jeg prøver efterfølgende dag, men pakken er stadig ikke at finde. Den unge dame der nu står bag skranken kan dog oplyse at de har haft lidt problemer på det seneste, idet en god del af pakkerne til nævnte posthus er havnet på et andet posthus. WTF? Nå men hun ringer til det andet posthus, og jo, de har min pakke.

Jeg får så at vide at de manglende pakker vil blive bragt fra "det forkerte post hus" til "det rigtige posthus" den efterfølgende mandag. Vi har da torsdag eftermiddag.

Havde jeg haft en bare lidt dårligere dag havde jeg skidt på gulvet og insisteret på at få min pakke bragt hjem til min adresse en aften hvor jeg var hjemme. Jeg kan simpelthen ikke fatte at man som virksomhed kan tillade sig at fortælle en kunde, at kunden pga. en fejl fra deres side ikke alene skal køre forgæves 2 gange (jeg bor på landet, så det koster både tid og penge), men også må tåle næsten en uges forsinkelse uden så meget som et "vi beklager".

Havde det været en forretning uden det monopol postdk besidder, var de jo døde på et kvartal. Jeg kan så heller ikke forstå at de mange butikker der efterhånden findes der er baseret på internethandel ikke går andre veje end posten. Jeg tror det ville være særdeles effektivt hvis de brugte UPS istedet, så posten til sidst kun havde breve fra betalingsservice og reklamer fra Netto at omdele.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Husk på at staten/kommunerne/regioner jo gør alt hvad de kan for at holde det gamle tåbelige monopol i live i og med, de insisterer på at sende al kommunikation ud af huset med PostDK - tit og ofte kan man endda kun henvende sig via PostDK.

Jeg håber, der snart er nogen, der trækker stikket for statsstøtten til PostDK
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pickles »

[quote="Smittefar"]Jeg håber, der snart er nogen, der trækker stikket for statsstøtten til PostDK[/quote]

Det er en misforståelse. Post Danmark er et aktieselskab ejet af den danske og svenske stat, og får ikke tilskud til drift, da dette ville være ulovligt.
Efter min opfattelse er det netop fordi, at der pinedød skulle være konkurrence på postområdet, at det går så skidt for Post Dk. Siden man fjernede deres monopol på postomdeling i 1995, og selskabet har skulle køre som alle andre virksomheder med profit og aktionærer mv., er servicen netop faldet støt og priserne er steget.
Jeg synes, at post, el- og varmeforsyning, telefonvæsen og den slags burde være statsligt/kommunalt, for det er sgu kun blevet ringere og dyrere med al den markedsgørelse.

[quote="Flyveøglen"]Havde det været en forretning uden det monopol postdk besidder, var de jo døde på et kvartal.[/quote]

Post Danmark har kun monopol på breve under 50 gram.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Stevi"][quote="Telemaster"]NN: Motherfucking Post DK. 'Bla bla bla bla, (berettiget) brok brok brok'[/quote]

Åhhh, der fik jeg dagens griner og samtidig også endnu et søm til Post DK's kiste. Sjovt nok har jeg stort set samme erfaringer med nævnte etablissement, for ikke at nævne i kombination med Super Best.

(...) [/quote]

Jamen så vil det sikkert glæde dig at erfare, at jeg nu har forsøgt mig med en personlig henvendelse på føromtalte posthus. Prøv selv at gætte, om det gjorde nogen forskel? :thumbup: (man skal forestille sig, at smiley'en ikke smiler, og at det ikke er tommelfingeren, men midterste finger, den viser frem)

Jeg fik endda fat i den samme kassedame som sidst, men lige lidt hjalp det. Jeg råbte kun en lille bitte smule, og var ikke specielt sarkastisk, når jeg selv skal sige det. Jeg forklarede meget enkelt mit problem, og fik så at vide, at jeg selv skal kontakte afsenderen. Det var lige deromkring, jeg begyndte at svede ret intenst og trække vejret markant tungere end før, mens mine knoer blev helt hvide omkring kanten af disken. Derfor opsummerede jeg nogenlunde som følger:

"Du siger altså, at fordi jeres postomdeler har forlagt min forsendelse et uvist sted imellem min adresse og det posthus, hvor han skriftligt har oplyst mig, at den kan hentes, eller fordi jeres postomdeler ved en fejl, som du kalder det, har sendt min forsendelse retur, så skal JEG kontakte afsenderen og forklare, at I har begået en fejl? At jeg nu skal bruge tid på det, efter i forvejen at have brugt tid på at stå i kø her to gange og ringe tre gange til jeres kundeservice? At selvom det er jer, der har begået en fejl, så skal problemet løses i samarbejde mellem mig, der har betalt jer for at levere min forsendelse på min adresse og afsenderen, der har modtaget min betaling og herefter sendt den videre til jer?" Det svarede hun uden videre ja til, som det naturligste i verden. "Er I selv tilfredse med det?", spurgte jeg naturligvis. Hertil svarede pigebarnet, at "Vi gør i hvert fald ikke noget, så hvis du gerne vil have din forsendelse, når du nu har betalt for den, vil jeg anbefale dig at ringe til afsenderen". "Er der slet ingen, der overvejer at tale med den relevante omdeler for at imødekomme, at lignende fejl skulle opstå igen?", spurgte jeg så. Her svarede hun bare det samme igen.

Jeg er ikke tilfreds.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

@Telemaster - du må gerne låne den her: Billede

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"]@Telemaster - du må gerne låne den her: Billede[/quote]

Og det ville jeg helt sikkert gøre, hvis jeg kunne finde ud af sådan noget - men tak :D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]

Jamen så vil det sikkert glæde dig at erfare, at jeg nu har forsøgt mig med en personlig henvendelse på føromtalte posthus. Prøv selv at gætte, om det gjorde nogen forskel? :thumbup: (man skal forestille sig, at smiley'en ikke smiler, og at det ikke er tommelfingeren, men midterste finger, den viser frem)

Jeg fik endda fat i den samme kassedame som sidst, men lige lidt hjalp det. Jeg råbte kun en lille bitte smule, og var ikke specielt sarkastisk, når jeg selv skal sige det. Jeg forklarede meget enkelt mit problem, og fik så at vide, at jeg selv skal kontakte afsenderen. Det var lige deromkring, jeg begyndte at svede ret intenst og trække vejret markant tungere end før, mens mine knoer blev helt hvide omkring kanten af disken. Derfor opsummerede jeg nogenlunde som følger:

"Du siger altså, at fordi jeres postomdeler har forlagt min forsendelse et uvist sted imellem min adresse og det posthus, hvor han skriftligt har oplyst mig, at den kan hentes, eller fordi jeres postomdeler ved en fejl, som du kalder det, har sendt min forsendelse retur, så skal JEG kontakte afsenderen og forklare, at I har begået en fejl? At jeg nu skal bruge tid på det, efter i forvejen at have brugt tid på at stå i kø her to gange og ringe tre gange til jeres kundeservice? At selvom det er jer, der har begået en fejl, så skal problemet løses i samarbejde mellem mig, der har betalt jer for at levere min forsendelse på min adresse og afsenderen, der har modtaget min betaling og herefter sendt den videre til jer?" Det svarede hun uden videre ja til, som det naturligste i verden. "Er I selv tilfredse med det?", spurgte jeg naturligvis. Hertil svarede pigebarnet, at "Vi gør i hvert fald ikke noget, så hvis du gerne vil have din forsendelse, når du nu har betalt for den, vil jeg anbefale dig at ringe til afsenderen". "Er der slet ingen, der overvejer at tale med den relevante omdeler for at imødekomme, at lignende fejl skulle opstå igen?", spurgte jeg så. Her svarede hun bare det samme igen.

Jeg er ikke tilfreds.[/quote]

Shit, mand. Det er jo fuldstændigt absurd. Der er vel ikke en bestyrer/chef/et eller andet på posthuset du kan tale med?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]

Jamen så vil det sikkert glæde dig at erfare, at jeg nu har forsøgt mig med en personlig henvendelse på føromtalte posthus. Prøv selv at gætte, om det gjorde nogen forskel? :thumbup: (man skal forestille sig, at smiley'en ikke smiler, og at det ikke er tommelfingeren, men midterste finger, den viser frem)

Jeg fik endda fat i den samme kassedame som sidst, men lige lidt hjalp det. Jeg råbte kun en lille bitte smule, og var ikke specielt sarkastisk, når jeg selv skal sige det. Jeg forklarede meget enkelt mit problem, og fik så at vide, at jeg selv skal kontakte afsenderen. Det var lige deromkring, jeg begyndte at svede ret intenst og trække vejret markant tungere end før, mens mine knoer blev helt hvide omkring kanten af disken. Derfor opsummerede jeg nogenlunde som følger:

"Du siger altså, at fordi jeres postomdeler har forlagt min forsendelse et uvist sted imellem min adresse og det posthus, hvor han skriftligt har oplyst mig, at den kan hentes, eller fordi jeres postomdeler ved en fejl, som du kalder det, har sendt min forsendelse retur, så skal JEG kontakte afsenderen og forklare, at I har begået en fejl? At jeg nu skal bruge tid på det, efter i forvejen at have brugt tid på at stå i kø her to gange og ringe tre gange til jeres kundeservice? At selvom det er jer, der har begået en fejl, så skal problemet løses i samarbejde mellem mig, der har betalt jer for at levere min forsendelse på min adresse og afsenderen, der har modtaget min betaling og herefter sendt den videre til jer?" Det svarede hun uden videre ja til, som det naturligste i verden. "Er I selv tilfredse med det?", spurgte jeg naturligvis. Hertil svarede pigebarnet, at "Vi gør i hvert fald ikke noget, så hvis du gerne vil have din forsendelse, når du nu har betalt for den, vil jeg anbefale dig at ringe til afsenderen". "Er der slet ingen, der overvejer at tale med den relevante omdeler for at imødekomme, at lignende fejl skulle opstå igen?", spurgte jeg så. Her svarede hun bare det samme igen.

Jeg er ikke tilfreds.[/quote]

Shit, mand. Det er jo fuldstændigt absurd. Der er vel ikke en bestyrer/chef/et eller andet på posthuset du kan tale med?[/quote]

Sikkert. Tanken faldt mig da også ind, men når jeg nu samstemmende har fået samme besked om arbejdsgangen af tre forskellige ansatte, uafhængigt af hinanden, så er det sgu nok virksomhedens politik, at tingene skal håndteres på den måde. Og jeg er ikke sikker på, jeg kan tåle høre det en gang til, hvis vi skal undgå, at den store blodåre i panden eksploderer :evil: Nu har jeg skrevet en mail til afsenderen med en kort forklaring, og så kan det da tænkes, at de vil overveje en anden samarbejdspartner herfra.
So many assholes, so few bullets

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kattekiksen »

Er der ikke en eller anden styrelse eller et nævn man kan ringe og råbe højt til? Det der grænser jo til det vanvittige.
Held og lykke med det Telemaster, jeg håber ikke din pakke var for dyr. :) .
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Tag fat i din lokale postmester, evt skriv en klage til ham/hende og hvis det ikke virker, skal du klage til instansen over ham/hende(du kan evt true ham/hende med det) en postmester vil hellere end gerne beholde sin taburet. If you know what I mean.... ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Kattekiksen"]Er der ikke en eller anden styrelse eller et nævn man kan ringe og råbe højt til?[/quote]

Der vist det der Al-Queda ...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]Tag fat i din lokale postmester, evt skriv en klage til ham/hende og hvis det ikke virker, skal du klage til instansen over ham/hende(du kan evt true ham/hende med det) en postmester vil hellere end gerne beholde sin taburet. If you know what I mean.... ;) [/quote]

Jeg overvejer det lidt, men hvis det faktisk er firmaets politik, så er der jo ikke meget at komme efter. Man kan kalde det urimeligt ringe service, men hvis det står med småt et eller andet sted, er de jo i deres gode ret til at behandle deres kunder respektløst.
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Der er ikke noget mere intimiderende for et postbud at have en postmester i nakken.... ;)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Min roomie og jeg bliver smidt ud den 1. oktober.

NN2: Den fede lejlighed, jeg fandt i dag, som ellers var perfekt til at dele med et par tøser, vi kender, var (selvfølgelig) lige blevet lejet ud.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="k_50"]NN: Min roomie og jeg bliver smidt ud den 1. oktober.

NN2: Den fede lejlighed, jeg fandt i dag, som ellers var perfekt til at dele med et par tøser, vi kender, var (selvfølgelig) lige blevet lejet ud.[/quote]

Smidt ud ligefrem ?
Det er da surt...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Telemaster"][quote="Swampthing"]Tag fat i din lokale postmester, evt skriv en klage til ham/hende og hvis det ikke virker, skal du klage til instansen over ham/hende(du kan evt true ham/hende med det) en postmester vil hellere end gerne beholde sin taburet. If you know what I mean.... ;) [/quote]

Jeg overvejer det lidt, men hvis det faktisk er firmaets politik, så er der jo ikke meget at komme efter. Man kan kalde det urimeligt ringe service, men hvis det står med småt et eller andet sted, er de jo i deres gode ret til at behandle deres kunder respektløst.[/quote]

Det er i hvert fald samme politik, jeg er blevet præsenteret for for ikke så længe siden - jeg havde købt et par flashkort og jeg kunne se på T&T nummeret, at de lå på omdelingscentret klar til udbringelse - Efter et par dage havde jeg stadig ikke set dem, så jeg ringede - som det mest naturlige i verden sagde manden i telefonen: "Ja, der har de da vist godt nok ligget længe - så er de nok blevet væk - du skal have afsender til at efterlyse dem!" Heldigvis var afsender en dansk webshop, og det lød bestemt på afsender som om, de havde prøvet det mange gange før, så han var cool og sagde: "Der går måneder før PostDK finder noget som helst eller anerkender, det er blevet væk, så du kan få en erstatning. Jeg ville sende dig nogle nye med det samme, men jeg har ikke flere på lager - Er det OK, hvis jeg bare tilbagefører pengene til din konto?" Jeg havde to meget forskellige følelser efter de to meget forskellige samtaler.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"][quote="Telemaster"][quote="Swampthing"]Tag fat i din lokale postmester, evt skriv en klage til ham/hende og hvis det ikke virker, skal du klage til instansen over ham/hende(du kan evt true ham/hende med det) en postmester vil hellere end gerne beholde sin taburet. If you know what I mean.... ;) [/quote]

Jeg overvejer det lidt, men hvis det faktisk er firmaets politik, så er der jo ikke meget at komme efter. Man kan kalde det urimeligt ringe service, men hvis det står med småt et eller andet sted, er de jo i deres gode ret til at behandle deres kunder respektløst.[/quote]

Det er i hvert fald samme politik, jeg er blevet præsenteret for for ikke så længe siden - jeg havde købt et par flashkort og jeg kunne se på T&T nummeret, at de lå på omdelingscentret klar til udbringelse - Efter et par dage havde jeg stadig ikke set dem, så jeg ringede - som det mest naturlige i verden sagde manden i telefonen: "Ja, der har de da vist godt nok ligget længe - så er de nok blevet væk - du skal have afsender til at efterlyse dem!" Heldigvis var afsender en dansk webshop, og det lød bestemt på afsender som om, de havde prøvet det mange gange før, så han var cool og sagde: "Der går måneder før PostDK finder noget som helst eller anerkender, det er blevet væk, så du kan få en erstatning. Jeg ville sende dig nogle nye med det samme, men jeg har ikke flere på lager - Er det OK, hvis jeg bare tilbagefører pengene til din konto?" Jeg havde to meget forskellige følelser efter de to meget forskellige samtaler.[/quote]

Præcis :-) Og her kommer et ræverødt, surt opstød: Hvis ikke regeringen systematisk havde udsultet alle offentlige tilbud i en grad, så alle, der har et reelt valg, vælger private udbydere, så tingene sgu nok anderledes ud. Post DK opfører sig jo ikke tåbeligt af princip, men fordi de ikke har råd til andet. Samme problem gør sig gældende i sundhedsvæsenet, folkeskolen, hos Polititet og alle andre steder i det offentlige. Det er fandeme trist. :thumbdown:
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Afsindigt ondt i ryggen. Jeg er ved at være træt af at ligge stille med kroppen fyldt af bedøvelsesmidler. Det er sgu' hårdt at være gammel :(

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NN: Kæresten er i Kbh og jeg har låst mig ude af lejligheden..... Doh!
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Stadig ondt i ryggen. Jeg har måttet aflyse alt, hvad jeg skulle i weekenden, herunder flæsk, metal og ølbrygning. Det er virkelig nedtur :(

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen