Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Der skal lyde et tak herfra for forslagene!

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle dorms på Gershwin Hotels hjemmeside, men jeg må skrive og spørge dem ad.
Hvis The Bowery House kan levere værelser til fornuftige priser, så er det måske en mulighed, selvom det slet ikke havde været i mine tanker med så små værelser. Normalt bor man jo langt flere, når det skal være billigt, og man er mange af sted.
The Pod Hotel virker som et fedt sted, og de har værelser med to køjesenge, som kunne være interessante. Det kommer selvfølgelig an på prisen.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Boede på Chelsea Hostel med højskolen sidste forår, og det var en ren fornøjelse. Super lækkert kvarter i gåafstand til Union Square, og så er der pizza-night én gang om ugen.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

De har desværre alt udsolgt i den periode, hvor vi er i byen. Det lignede ellers et fedt sted.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Det ligger lige i bøsse-kvarteret, så det er svært ikke at elske :D

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Kan gamle Gibson humbugger godt virke som antenne eller er det Marshall den er gal med.Når bassisten står med mobiltelefonen i lommen så siger set upet mærkelige lyde.Og det er værre når der er drive pedalen er tændt.Jeg kan ikke mindes det plejer at være helt så følsomt selv om det er noget gammel lort.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Q- Kan gamle Gibson humbugger godt virke som antenne eller er det Marshall den er gal med.Når bassisten står med mobiltelefonen i lommen så siger set upet mærkelige lyde.Og det er værre når der er drive pedalen er tændt.Jeg kan ikke mindes det plejer at være helt så følsomt selv om det er noget gammel lort.[/quote]
Du skal jo tænke, at den elektriske guitar er fra en tid før mobiltelefonen. :D

Men jeg tænker, er det når bassisten spiller på din guitarer? Eller når han står ved siden af og spiller? Og er det kun når telefonen ringer, eller er det hele tiden?

Mit armbåndsur tikker f.eks i min forstærker når jeg spiller højt oppe på halsen af min Jazzmaster. Eller, dvs jeg kan selvfølgelig ikke høre det når jeg spiller, men når jeg holder f.eks omkring 12 bånd kan man høre i amp'en det siger "tik tak tik tak".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det kan være begge dele. Og det kunne nøjagtigt lige så godt være sket med nyt grej. Min bilradio går f.eks. Også helt amok på dén konto. Sluk telefonen eller fyr bassisten. Det er klart det nemmeste...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Q- Kan gamle Gibson humbugger godt virke som antenne eller er det Marshall den er gal med.Når bassisten står med mobiltelefonen i lommen så siger set upet mærkelige lyde.Og det er værre når der er drive pedalen er tændt.Jeg kan ikke mindes det plejer at være helt så følsomt selv om det er noget gammel lort.[/quote]

Mit armbåndsur tikker f.eks i min forstærker når jeg spiller højt oppe på halsen af min Jazzmaster. Eller, dvs jeg kan selvfølgelig ikke høre det når jeg spiller, men når jeg holder f.eks omkring 12 bånd kan man høre i amp'en det siger "tik tak tik tak".[/quote]

Det er jo det der er det fede ved jazzmastere :)

/Søren

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Nå, det er DET - Jeg har altid undret mig over, hvad det fede var - det er rart at vide, "what the fuzz is about"
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg må så pille lidt af glansen af Skt. Gertrud og sige, at jeg skam også hører mit armbåndsur (Jeg har jo sådan én eller anden hjerneblødning, som jeg ikke engang selv forstår, med at have mit ur på højre arm) klart og tydeligt gennem en Strat.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

A-HA - Så der er altså SLET ingen grund til at spille på JazzMaster!!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Næh.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Er der nogen af jer freaks der har handlet hos RockShoppen.dk? Jeg ser lidt blandede anmeldelser online, og siden ser heller ikke så "professionel" ud.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det er næsten hele tiden den står og klukker.Og bassisten står ved siden af.Han spiller ikke på min guitar.Når han slukker telefonen så gå klukkeriet væk.
Jeg vil ikke fyre ham for han er så rar.men han må smide telefonen et andet sted. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Det er næsten hele tiden den står og klukker.Og bassisten står ved siden af.Han spiller ikke på min guitar.Når han slukker telefonen så gå klukkeriet væk.
Jeg vil ikke fyre ham for han er så rar.men han må smide telefonen et andet sted. ;) [/quote]

Bed ham om atsætte den i "Airplane Mode"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]A-HA - Så der er altså SLET ingen grund til at spille på JazzMaster!![/quote]

Nej.. Eller Strat.. Eller Tele.. Eller Les Paul.. Eller Midtown.. Etc. Etc. Etc. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]A-HA - Så der er altså SLET ingen grund til at spille på JazzMaster!![/quote]

Nej.. Eller Strat.. Eller Tele.. Eller Les Paul.. Eller Midtown.. Etc. Etc. Etc. ;-)[/quote]

Jo. For så er det "Operator Error" når det lyder skidt. På en Jazzmaster, derimod..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="DarkoPage"]Q: Er der nogen af jer freaks der har handlet hos RockShoppen.dk? Jeg ser lidt blandede anmeldelser online, og siden ser heller ikke så "professionel" ud.[/quote]

Jeg har handlet der en enkelt gang - fik da i hvert fald mine varer.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="MacG"][quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]A-HA - Så der er altså SLET ingen grund til at spille på JazzMaster!![/quote]

Nej.. Eller Strat.. Eller Tele.. Eller Les Paul.. Eller Midtown.. Etc. Etc. Etc. ;-)[/quote]

Jo. For så er det "Operator Error" når det lyder skidt. På en Jazzmaster, derimod..[/quote]

Så tænk på, hvor meget bedre en guitarist man skal være for, at få den til at lyde godt.. Ergo må JM'en jo være det ypperste man kan spille, når nu de andre er så nemme at få til at lyde godt.. :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"]A-HA - Så der er altså SLET ingen grund til at spille på JazzMaster!![/quote]

Nej.. Eller Strat.. Eller Tele.. Eller Les Paul.. Eller Midtown.. Etc. Etc. Etc. ;-)[/quote]

Jo. For så er det "Operator Error" når det lyder skidt. På en Jazzmaster, derimod..[/quote]

Så tænk på, hvor meget bedre en guitarist man skal være for, at få den til at lyde godt.. Ergo må JM'en jo være det ypperste man kan spille, når nu de andre er så nemme at få til at lyde godt.. :D [/quote]

Jeg har så til gode at høre nogen der lyder godt på sådan en. Overhovedet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen