Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

[quote="GodSpeedDK"][quote="thomasrytter"]Godspeed: Hvorfor? Jeg forstår det ikke? Synes det er fine strenge til prisen.[/quote]

Jamen, det er skam også bare mig, der har et issue med dem :)

Måske er det min spillestil, jeg ved det ikke, men de knækker simpelthen for mig i løbet af no time. Førhen, med D'addario (som jeg brugte i flere år), skiftede jeg strenge konstant, fordi den tynde E-, H- eller ind imellem A-strengen knak, og jeg gik bare udfra, at det var helt normalt. Indtil jeg ikke kunne modstå et tilbud på 10 sæt et eller andet no-name-brand, og med dem kunne beholde de samme strenge på i månedsvis, hvis jeg ville. Siden jeg stoppede med at bruge D'addario, for en del år siden, tror jeg ikke jeg har knækket én eneste streng.

Det passer forresten ikke ... jeg knækkede en streng engang sidste år ... på en guitar jeg lige havde fået ind ad døren ... med D'addario-strenge på :yawn:[/quote]

Skægt ... jeg har haft samme traume med Ernie Ball-strenge. Måske man skulle gå noget mere ind for det der overtro ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Den der oversvømmelse i lørdags har lige sikret mig et lille sommerferiejob med at hive en masse vand og skrammel op fra nogle kældre, så Skadeservice kan komme til at rense osv. Det er lange dage og hårdt arbejde, men det er sgu rart med en uventet saltvandsindsprøjtning til økonomien!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ret beset er det vel ferskvand?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

*badum-tisch*
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Min fødselsdagsgave fra min bror:
Billede

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Har fået billet til Rammstein i Herning. Jeg kan ikke sige nok gode ting om, at der kommer flere og flere gode koncerter til Vestjylland :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Dr. Nielsen
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Ret beset er det vel ferskvand?[/quote]

Meget af det vand der er i folks kældre i indre Kbh. er ikke specielt fersk.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="GodSpeedDK"][quote="thomasrytter"]Godspeed: Hvorfor? Jeg forstår det ikke? Synes det er fine strenge til prisen.[/quote]

Jamen, det er skam også bare mig, der har et issue med dem :)

Måske er det min spillestil, jeg ved det ikke, men de knækker simpelthen for mig i løbet af no time. Førhen, med D'addario (som jeg brugte i flere år), skiftede jeg strenge konstant, fordi den tynde E-, H- eller ind imellem A-strengen knak, og jeg gik bare udfra, at det var helt normalt. Indtil jeg ikke kunne modstå et tilbud på 10 sæt et eller andet no-name-brand, og med dem kunne beholde de samme strenge på i månedsvis, hvis jeg ville. Siden jeg stoppede med at bruge D'addario, for en del år siden, tror jeg ikke jeg har knækket én eneste streng.

Det passer forresten ikke ... jeg knækkede en streng engang sidste år ... på en guitar jeg lige havde fået ind ad døren ... med D'addario-strenge på :yawn:[/quote]
Det lyder underligt, jeg har aldrig haft problemer med dem. Er du helt sikker på at det var D'addario? Jeg mener at Fender også laver farvekoder nu...

Problemer har jeg derimod haft med Ernie Ball, som ridsede båndene på langs på to af mine spader samtidig med at jeg begyndte at sprænge strenge; noget jeg ellers aldrig gør.

Lige nu tester jeg et sæt svinedyre Snake Oil på min Strat. De er decideret ringe, har dårlig komfort og de stemmer dårligt. Man kan godt stemme den løse streng, men tonerne er falske hele vejen op ad halsen. Og ja, guitaren stemmer normalt fint, og ikke kun med D'addario ;-)
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]NO: Min fødselsdagsgave fra min bror:
Billede

:D [/quote]

Jamen, det er jo løgn.

Så du er jo i virkeligheden blot en nostalgisk romantiker... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Hæhæ... NO: Sangerindens kommentar til min Les Pauls lyd i øvelokalet; "Lyder den ikke sådan lidt forkølet, sådan en Les Paul?" :-D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"]Hæhæ... NO: Sangerindens kommentar til min Les Pauls lyd i øvelokalet; "Lyder den ikke sådan lidt forkølet, sådan en Les Paul?" :-D[/quote]

Lyt til hvad pigen siger...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO- Efter at have prøvet 6 forskellige trommeslagere på 2-3 måneder ser det ud til at det lykkedes os at få den rigtige ,i mit Gallagher band.
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Hæhæ... NO: Sangerindens kommentar til min Les Pauls lyd i øvelokalet; "Lyder den ikke sådan lidt forkølet, sådan en Les Paul?" :-D[/quote]

She's got a keen ear :)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Two Warmoth guitars incoming with UPS!!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Stevi"]Er du helt sikker på at det var D'addario? [/quote]

Jeg skal retfærdigvis sige, at jeg ikke kan sige 100% med sikkerhed, at strengene på dén guitar, jeg fik ind ad døren sidste år, var med D'addario, men fiduserne i enderne var i de samme farver. Også respektivt. Så mon ikke? Min mistanke bestyrkes også af, at de jo så opførte sig præcis, som de D'addario-strenge, jeg "sværgede til" i flere år: En streng knækkede efter meget kort tid.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]

Jamen, det er jo løgn.

Så du er jo i virkeligheden blot en nostalgisk romantiker... :-)[/quote]

Nej nej, det er rigtigt nok! På spejderære!

Ej, okay, men "statement'et" er jo faktisk rigtigt nok. Det er ikke helt det samme som i 70'erne, men både punk som musikstil, og punk som "kultur" eksisterer stadig i bedste velgående. Bevares, det trækker ikke helt de samme overskrifter i frokostpressen, men det er vel heller ikke målestokken for, om det stadig eksisterer?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Peter C"]Two Warmoth guitars incoming with UPS!![/quote]

Uh ... så skal der opdateres på quantum view-siden hele weekenden :D

EDIT: Fik også lige min besked. Præcis på 3 måneders-dagen. Dog kun en guitar. :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Osgood
Modded guitars were crap right out of the factory

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Peter C"]Two Warmoth guitars incoming with UPS!![/quote]

Uh ... så skal der opdateres på quantum view-siden hele weekenden :D

EDIT: Fik også lige min besked. Præcis på 3 måneders-dagen. Dog kun en guitar. :lol:[/quote]

Ja for satan! :lol:

Der står, de er her mandag. Og det er perfekt, for min kæreste har ferie fra mandag af. :character-beavisbutthead:

Og så gik det da egentligt forholdsvist stærkt, det har taget 1½ måned.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen