Køb af ny MacBook Pro

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af K-P »

Jeg har haft gode oplevelser med Linux udgaven af ClamXav. Meget simpel og gør udelukkende det, den skal.
Cogito sumere potum alterum

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af DarkoPage »

Efter hvad jeg kan se er ClamXav ikke en "aktiv" eller "realtime", men mere "on-demand", virusscanner. Vil det være bedre at hente f.eks. Sophos, så man er beskyttet "hele tiden".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af MacG »

[quote="DarkoPage"]Efter hvad jeg kan se er ClamXav ikke en "aktiv" eller "realtime", men mere "on-demand", virusscanner. Vil det være bedre at hente f.eks. Sophos, så man er beskyttet "hele tiden".[/quote]

Det er et temperamentspørgsmål. Jeg gider ikke tæke over det, så jeg bruger Sophos, men ellers kan ClamXAV godt sættes op på samme måde.

Det er absolut ikke for at skræmme nogen. En Mac er meget, meget mere sikker end en Winbox. Men de er ikke immune.
Og tænk på hvor meget af vores liv der ligger på de maskiner, og hvor mange penge man kunen miste hvis ens koder og sager faldt i de forkerte hænder.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af DarkoPage »

Jeg tror bare jeg nøjes med at hente ClamXav og så scanne med et par måneders mellemrum.

Mange tak for alle svarene btw!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af kraen »

@Mac det var nu heller ikke for at sige, at mit ord er lov. Jeg vil dog mene, at jeg har set lidt mere end de fleste Mac-brugere og opsøger dagligt viden om alt, der rører sig inden for Apple-verdenen.

Jeg er enig i, at som tingene er nu, så bør man nok ikke frygte virus, og det er også derfor, at jeg ikke anbefaler det - men som du siger, så kan tingene ændre sig.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvordan ændrer man standartprogram til afspilning af filer på en Mac?
Når jeg åbner en .m4v fil vil den som standart åbne i Spotify (???) - det vil jeg helst være fri for - det kunne være rart hvis den "bare" ville åbne i QuickTime... :)
RoadHigh.dk

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af ny MacBook Pro

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Michael Vajhøj"]Hvordan ændrer man standartprogram til afspilning af filer på en Mac?
Når jeg åbner en .m4v fil vil den som standart åbne i Spotify (???) - det vil jeg helst være fri for - det kunne være rart hvis den "bare" ville åbne i QuickTime... :) [/quote]

Højreklik på filen og vælg "åbn i". Tryk på "andet" og vælg så det program du vil åbne i og kryds af i den boks der hedder "åbn altid i".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen