En diskussion af modereringen på dette forum.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="thomasrytter"][quote="GuitaRasmus"] Lad os snakke pænt til hinanden, også selvom vi er rygende uenige, så bliver en Gathering altså lidt sjovere.[/quote]

Hvad betyder "pænt"?

;) [/quote]

Den måde ens forældre har lært en at tiltale andre mennesker på, hvis man gerne vil fremstå som et respektabelt menneske. ;)

Jeg synes det er for stor en diskussion at tage, hvad det er at tale pænt. Jeg vil dog godt nævne at sarkasme sjældent gør sig særligt godt på skrift, da man ikke kan se om der er et glimt i øjet med, uanfægtet mængden af smileys. Når jeg ser en af Telemasters "møllerløsninger" i hans øvelokale, og siger "Klaus, for pokker, din jubelidiot." med et grin og stort smil, så ved han godt det er for sjov. Hvis jeg ser en mindre end optimal løsning i en eller anden flashtråd, og skriver "*navn*, for pokker, din jubelidiot.", fremstår jeg bare som en nar der ikke kan finde ud af at tale ordentligt til folk.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jens H"]Ja, vi har fattet din pointe.
[/quote]

Er du sikker?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Jens H"]Ja, vi har fattet din pointe.
[/quote]

Er du sikker?[/quote]

Er du i tvivl? For så kunne du forsøge at skrive den ned uden omsvøb og uden sprogblomster. Det ville sikkert være sundt for kommunikationen. Jeg er nu ret sikker på, at jeg har fattet den :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu er jeg sjældent ret sikker på ret mange ting. Men jeg tror, at hvis jeg tog bladet fuldstændigt fra munden, så kunne jeg meget vel risikere at blive ekskluderet på livstid. Så selv om jeg vil give dig helt ret i, at det måske kunne være sundt for kommunikationen, tror jeg, at jeg vil vælge at springe over.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Hmm...

Nu er jeg sjældent ret sikker på ret mange ting. Men jeg tror, at hvis jeg tog bladet fuldstændigt fra munden, så kunne jeg meget vel risikere at blive ekskluderet på livstid. Så selv om jeg vil give dig helt ret i, at det måske kunne være sundt for kommunikationen, tror jeg, at jeg vil vælge at springe over.[/quote]

Det er der måske noget om :-) Men mon ikke, der findes en mellemting, hvor du i et tydeligt sprog forklarer, hvad du mener, og så bare udelader det personlige?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Det er muligt. Men jeg har nu ikke tænkt mig at gøre forsøget lige nu ihvertfald...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af IkkeMig »

Nu synes jeg, at i igen sidder og tramper rundt i en gammel sag. Jeg har sagt det før og siger det igen: Den sag er uddebateret. Vi gider ikke se på, at i slås om, hvem der først kaldte nogen for grimme ting.

Jeg sletter de seneste tre indlæg, hvor i begynder på personfnidder, og vend så venligst tilbage til emnet i stedet!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

Mit indlæg til denne debat må være, at jeg personligt synes at moderatorerne skal lave nogle enkle regler, med formuleringer a lá de som GuitaRasmus har lagt op til - "Tal pænt til hinanden". Det kan fortolkes pænt bredt til, at alle bør kunne være her, uden nogen bliver hængt ud. Og disse regler bør så håndhæves på brugerniveau, således at kilden til problemet identificeres, i stedet for at hele forum'et skal gå i undtagelsestilstand hver gang.

Så svært burde det ikke kunne være at respektere hinanden :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Turtle"]Nu synes jeg, at i igen sidder og tramper rundt i en gammel sag. Jeg har sagt det før og siger det igen: Den sag er uddebateret. Vi gider ikke se på, at i slås om, hvem der først kaldte nogen for grimme ting.

Jeg sletter de seneste tre indlæg, hvor i begynder på personfnidder, og vend så venligst tilbage til emnet i stedet![/quote]

Det er sgu da ikke uddebateret, hvis I sletter løs hver gang der er noget der minder om en konflikt under opsejling?!?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af MacG »

[quote="Turtle"]Nu synes jeg, at i igen sidder og tramper rundt i en gammel sag. Jeg har sagt det før og siger det igen: Den sag er uddebateret. Vi gider ikke se på, at i slås om, hvem der først kaldte nogen for grimme ting.

Jeg sletter de seneste tre indlæg, hvor i begynder på personfnidder, og vend så venligst tilbage til emnet i stedet![/quote]

Den sletning er jeg grundigt uenig i. Hvis det skal kunne lade sig gøre at diskutere moderationen på dette forum, hvor grænserne går, må man vel også kunne påpege hvad man synes problemet er ? Og i dette tilfælde mener Jake så tilsyneladende at det er Sasha. Og det fik jeg ham til at redegøre for i den efterfølgende post. Uden "personfnidder". Fra min side.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jake"]Mit indlæg til denne debat må være, at jeg personligt synes at moderatorerne skal lave nogle enkle regler, med formuleringer a lá de som GuitaRasmus har lagt op til - "Tal pænt til hinanden". Det kan fortolkes pænt bredt til, at alle bør kunne være her, uden nogen bliver hængt ud. Og disse regler bør så håndhæves på brugerniveau, således at kilden til problemet identificeres, i stedet for at hele forum'et skal gå i undtagelsestilstand hver gang.

Så svært burde det ikke kunne være at respektere hinanden :-)

Mvh Jake[/quote]

Det er på vej. Hav nu lidt tålmodighed, vi er desværre ikke allesammen online i døgndrift. Vi lytter til, hvad der bliver skrevet i denne tråd og vender snart tilbage med mere.

Men bare fordi vi ikke har meldt noget ud endnu om, at man skal tale pænt til hinanden, må man da godt gøre det alligevel så længe.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Turtle"]Nu synes jeg, at i igen sidder og tramper rundt i en gammel sag. Jeg har sagt det før og siger det igen: Den sag er uddebateret. Vi gider ikke se på, at i slås om, hvem der først kaldte nogen for grimme ting.

Jeg sletter de seneste tre indlæg, hvor i begynder på personfnidder, og vend så venligst tilbage til emnet i stedet![/quote]

Det er sgu da ikke uddebateret, hvis I sletter løs hver gang der er noget der minder om en konflikt under opsejling?!?[/quote]

Der er ikke tale om konflikt under opsejling, der er tale om brugere, der på baggrund af en gammel tråd bliver ved med at beskylde hinanden for at svine hinanden til. Den konflikt er ikke ny, og jeg ser ingen grund til at genstarte den i denne tråd...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="MacG"][quote="Turtle"]Nu synes jeg, at i igen sidder og tramper rundt i en gammel sag. Jeg har sagt det før og siger det igen: Den sag er uddebateret. Vi gider ikke se på, at i slås om, hvem der først kaldte nogen for grimme ting.

Jeg sletter de seneste tre indlæg, hvor i begynder på personfnidder, og vend så venligst tilbage til emnet i stedet![/quote]

Den sletning er jeg grundigt uenig i. Hvis det skal kunne lade sig gøre at diskutere moderationen på dette forum, hvor grænserne går, må man vel også kunne påpege hvad man synes problemet er ? Og i dette tilfælde mener Jake så tilsyneladende at det er Sasha. Og det fik jeg ham til at redegøre for i den efterfølgende post. Uden "personfnidder". Fra min side.[/quote]

Det er i orden at diskutere, hvad man mener problemet er. Men Jake begyndte at citere en gammel, nu slettet, tråd, hvor tingene bliver ret personlige. Da den tråd nu er væk, så synes jeg ikke det er fair at gøre det på den måde.

Men som sagt: I må mægtigt gerne diskutere modereringen og retningslinierne. Men hold det lige på et overordnet niveau i stedet for at blive personlige (og det mener jeg ikke, at du blev, men det var opfælgningen...)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

Hvis man skiller sig af med alle de konkrete eksempler, så er det lidt svært at analysere situationen :-) Jeg er enig med MacG, at der ikke var noget personfnidder i hans indlæg.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

Tråden jeg citerede var desuden "Now Optur", hvor indlægget stadig står på sådan cirkus side 55-56-deromkring.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af IkkeMig »

@Jake: Nej, der var ikke personfnidder i MacG's indlæg, men det var der i dit. Dit citat var fra en anden tråd, men du refererede også til den nu slettede tråd. Og indgangsvinklen fra din side var at tage en enkelt person frem igen og pege fingre ad ham og brokke dig. Hvis du vil brokke dig over konkrete indlæg, så må du anmelde dem. Her vil vi gerne holde tonen sober og det kræver altså blandt andet, at vi ikke peger fingre ad hinanden.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jake »

Jamen er det ikke den sag hele denne snak springer ud af? Så lad os da tage fat i snakken, i stedet for at have berøringsangst. Det er ikke personfnidder, men det er et problem som i som moderatorer ikke håndhæver - at en person taler skidt til en anden. Hvis det at gøre noget ved problemet er, at "pege fingre ad ham", og det jeg gør er "at brokke mig", så ved jeg snart ikke hvad jeg skal tro! Når jeg bliver hængt ud på et forum, så er det da klart at jeg brokker mig! At den der bliver hængt ud her så ender med at blive mig, kan jeg slet ikke forstå. Er det den officielle politik fra moderatorernes side?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

Et oprigtigt spørgsmål til Jake:

Er det kun dig selv, som må kalde dig og dine ting (som du slutter ethvert indlæg med en reklame for) for guddommelige?

Set i dét lys, bliver det jo en anelse (ufrivilligt?)morsomt, når du så efterfølgende forsøger at affeje andres indlæg som "religion"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Sasha »

I kølvandet på dette kunne man jo opfordre de ærede moderatorer til at overveje en politik for reklaméren på nærværende forum?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En diskussion af modereringen på dette forum.

Indlæg af Jens H »

Ja, så skal vi ikke kunne snakke om hvornår vi skal ud og spille, hvad folk går ar arbejder med, osv. osv. Eller gælder det kun momsregistrede?

Men lad os bare se et udspil. Så ved man hvad man skal forholde sig til, og så kan man finde ud af om man "passer" ind.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen