Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Nogen der har en god, idiotsikker tommelfingerregel for, hvordan man husker forskel på AM og PM i engelsk/amerikansk tidregning?

Min egen bedste er noget med "Af Med dynen" og "På Med dynen", men jeg kan aldrig huske, om man så skal være ualmindelig meget A-menneske, eller ualmindelig meget B-menneske.[/quote]

Så skal man så også huske på forskellen mellem a- og b-menneske :o

<!-- m --><a class="postlink" href="http://da.wikipedia.org/wiki/AM_og_PM"> ... M_og_PM</a><!-- m -->

"Danskere kan bruge huskereglen: AM=af madrassen (altså perioden hvor man står op 00-12) PM=på madrassen (altså perioden hvor man normalt går i seng 12-24)"

:lol: Der er materiale til en masse halvsjofle vittigeheder der ...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg tænker altid på Claptons "After Midnight" når jeg skal huske det. Så kommer PM af sig selv. :D

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Skal jeg købe den her:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aage.dk/shop/stroemforsyning ... mforsyning ... 6line.html</a><!-- m -->
eller
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... spx?page=a ... tno=H19987</a><!-- m -->
og så skifte stikket til et 2,5mm x 5,5mm ?
Det er til min Captain Coconut II, som kører på 9v AC og som har brug for et 2,5mm stik. Den bruger max 490mA så en 500mA version af brinck's kunne man også bruge, men det er med sådan et udskiftbart stik? Bliver man træt af det i længden?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]Jeg tænker altid på Claptons "After Midnight" når jeg skal huske det. Så kommer PM af sig selv. :D [/quote]

Det er nu da vist JJ Cale, som har skrevet den..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]After Midnight, Past Midday.[/quote]

Det dutter bare ikke rigtig, for er det nu 'After Midday' og 'Past Midnight', eller omvendt?

(Jeg skrev, at det skulle være idiotsikkert :D )
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]Jeg tænker altid på Claptons "After Midnight" når jeg skal huske det. Så kommer PM af sig selv. :D [/quote]

Ahr, okay ... se, det var meget bedre :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"][quote="Swampthing"]Jeg tænker altid på Claptons "After Midnight" når jeg skal huske det. Så kommer PM af sig selv. :D [/quote]

Det er nu da vist JJ Cale, som har skrevet den..?[/quote]
Jowjow, men nu er det jo Claptons version jeg husker... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det kun hos mig, at GF kører temmeligt langsomt i dag?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kasperploug »

Det gjorde den især for mig i går!
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Er det kun hos mig, at GF kører temmeligt langsomt i dag?[/quote]

Også her. Jeg tror Kræn er kommet til at sætte sig på ledningen ... ?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KrænDyt »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Er det kun hos mig, at GF kører temmeligt langsomt i dag?[/quote]

Også her. Jeg tror Kræn er kommet til at sætte sig på ledningen ... ?[/quote]

Har tænkt det samme de sidste par dage...
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Hvordan bliver man "Kaffepunchmeister"? Det står der på Urups profil i stedet for "Gearfreak Donator", "Still Got The Blues" osv.. Det er ret sejt :thumbup:
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Kan tinnitus komme til udtryk "knitren"? Jeg har den sidste måneds tid haft sådan en "knitren" i venstre øre - som hvis man krøller et stykke bagepapir sammen, og så dén lyd det giver, når det retter sig ud igen - og jeg mener det er opstået efter en tur i øvelokalet. Wikipedia nævner hylen, susen, brummen, osv., men ikke noget om "knitren".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Kan tinnitus komme til udtryk "knitren"? Jeg har den sidste måneds tid haft sådan en "knitren" i venstre øre - som hvis man krøller et stykke bagepapir sammen, og så dén lyd det giver, når det retter sig ud igen - og jeg mener det er opstået efter en tur i øvelokalet. Wikipedia nævner hylen, susen, brummen, osv., men ikke noget om "knitren".[/quote]
Det tror jeg godt, det kan. Tinnitus kan vist lyde helt, som det selv vil. Mit venstre øre er fyldt med både hyl, sus, brum, og noget underligt hvid støj....

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Kan tinnitus komme til udtryk "knitren"? Jeg har den sidste måneds tid haft sådan en "knitren" i venstre øre - som hvis man krøller et stykke bagepapir sammen, og så dén lyd det giver, når det retter sig ud igen - og jeg mener det er opstået efter en tur i øvelokalet. Wikipedia nævner hylen, susen, brummen, osv., men ikke noget om "knitren".[/quote]

Jeg mener, der er store forskelle i hvordan tinnitus kan lyde, både i karakter, frekvens(er) og lydstyrke. Jeg hørte engang et foredrag med saxofonisten Finn Odderskov, hvor han afspillede sin tinnitus på bånd ved den 'korrekte' lydstyrke (og det var højt, skal jeg hilse og sige), og som jeg husker det, var der både skramlen, hyl, sus og lidt af hvert ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Kan tinnitus komme til udtryk "knitren"? Jeg har den sidste måneds tid haft sådan en "knitren" i venstre øre - som hvis man krøller et stykke bagepapir sammen, og så dén lyd det giver, når det retter sig ud igen - og jeg mener det er opstået efter en tur i øvelokalet. Wikipedia nævner hylen, susen, brummen, osv., men ikke noget om "knitren".[/quote]

A: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/nyheder/edderkopper-bo ... rkopper-bo ... rengs-oere</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"][quote="GodSpeedDK"]Q: Kan tinnitus komme til udtryk "knitren"? Jeg har den sidste måneds tid haft sådan en "knitren" i venstre øre - som hvis man krøller et stykke bagepapir sammen, og så dén lyd det giver, når det retter sig ud igen - og jeg mener det er opstået efter en tur i øvelokalet. Wikipedia nævner hylen, susen, brummen, osv., men ikke noget om "knitren".[/quote]

A: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/nyheder/edderkopper-bo ... rkopper-bo ... rengs-oere</a><!-- m -->[/quote]

Det dér, det jo bare overhovedet ikke sjovt :s hock:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jowda !! :)
Afsted til lægen med dig !!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

Lille Peter Edderkop, kravled' ind i øøøøøret
Der var fyldt med ørevoks, det hele var lidt pløøøret


...
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Jeg har så oplevet den beskrevne knitren i forbindelse med forkølelser. En enkelt gang er det blevet til mellemørebetændelse, men ellers er det blevet ved knitren og et enkelt "plop" i ny og næ. Jeg tror det er noget med væske i mellemøret og den deraf manglende evne til at regulere trykket.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen