Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="itsaysvuff"]NO: Det her er vidst det rigtige sted at dele sådan noget nørdet blær.. og det betyder ikke en skid, men det er sgu alligevel fedt at man står under "Artists" på Vintagefx hjemmeside..

http://www.vintagefx.com/artists

Han kan åbenbart rigtig godt lide Get Your Guns musik..[/quote]

Sejt! Hvilke af hans effekter bruger du?
Kunne godt tænke mig at vide, hvilke BRMC bruger..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg bruger en fuzzriot og en skull fuzz, men måske ryger skull fuzzen af for noget andet, men begge pedaler er rigtig fede..

Peter Hayes bruger vidst en fuzzriot og bassisten bruger hvis to colordrives - de er bare blevet malet helt sorte..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="itsaysvuff"]Jeg bruger en fuzzriot og en skull fuzz, men måske ryger skull fuzzen af for noget andet, men begge pedaler er rigtig fede..

Peter Hayes bruger vidst en fuzzriot og bassisten bruger hvis to colordrives - de er bare blevet malet helt sorte..[/quote]

Fedt! Det var også fuzzriot'en som jeg var lidt hooked på :) Tror sgu lige jeg impulskøwer!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

Nice.. Jeg har også en Spaghetti Western fuzz som er lidt den samme type fuzz.. Den er lidt mere "no-bull-shit" og "jeg-lefler-ikke-for-nogen" - rigtig fed pedal.. Men den fungerer bare kun til single-coils.. Jeg prøvede den med min p90 spade og det blev alt for comprimeret så attacket forsvandt fuldstændig.

Fuzzriot er lidt mere brugervenlig..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: 3 Inches of Blood i Pumpehuset i morgen. Nøj, hvor heg glæder mig...

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jejak »

[quote="Kimling"][quote="Jejak"][quote="Kimling"]NO: Den der Entwistle neodynium-super-ding-dong pickup, jeg har sat i min Rhoads siger faktisk rigtig fedt! Sådan nogle kunne jeg godt blive forfalden til[/quote]

Mer' info!
Har den noget mid-tone og i givet fald; high eller low fokuseret ?
Hvordan er bassen ?
Er det en "lys" eller "mørkt" lydende pickup ?

:D [/quote]

Jeg opfatter den egentlig som meget neutral. Der er ligesom lidt af det hele. Og så er den utroligt klar og defineret.
Jeg så en beskrive den som, at den havde: "Shattering highs. Like smashing a window with a hammer. But in a good way!" Så den er ret lys i tonen :) [/quote]

Interessant! Så er det i hvert fald ikke sådan én der skal i min Stratocaster...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af mos »

NO: Har lige fået mig 2 x Weber 1265 Keramisk.

NN: Efter at have monteret den ene i min Reinau Deluxe, var forstærkeren total død.

NA: Havde lige glemt at rørrerne skal tilbage på plads efter at man har afmonteret dem :-) - måske har man lidt for travlt ind imellem??

NO: Nu siger den bare skøøøøøønt ........ og jeg er i et ukendt stykke tid en lykkelig mand :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Lige indtil næste øver, hvor morfædrene giver dig besked på at skrue ned..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

NO1:
Gratis "Fender Bench Check" (justering + friske strenge) i Eskildsen... Lækkert!

NO2:
Byfest med hvad der dertil hører... "Grisefest" i aften, med bl.a. helstegt gris!

P.S. For fanden hvor er der varmt!

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af mos »

[quote="Sasha"]Lige indtil næste øver, hvor morfædrene giver dig besked på at skrue ned..?

:-)[/quote]

Nu vil jeg gerne lige en gang for alle slå fast, at jeg slet ikke lefler for morfædrene i vores lille orkester og de er på ingen måde i spil når det handler om min fede guitarlyd:-)

De har de jo ligesom bevist at det har de overhovedet intet begreb om, så forhåbentligt vare min lykke lidt længere end til næste øver:-)

Men jeg overvejer da stadig at slæbe Marshallen med næste gang, for de gode morfædre har ganske rigtigt et stort behov for at få defineret begreberne:-) når en Reinau på 3 er hjerne højt så bør man virkelig overveje om man ikke er ved at blive en gammel sur mand, uden at der i øvrigt er noget i vejen med det:-)

Lyd er jo udover noget man kan høre, mindst ligeså meget en følelse:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="mos"]er ved at blive en gammel sur mand, uden at der i øvrigt er noget i vejen med det:-)

[/quote]

Nej. Det er da en ærestitel..! :-)

(på linje med "pedant", "kværulant", "stivstikker", "orakel", "kloge-Åge", "besserwisser", "millimeterdemokrat" o.m.a. Kært barn har som bekendt mange navne)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Brugte 1500 kr. på indkøb til fest i morgen. Shit, det bliver legendarisk!

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="kraen"]NO: Brugte 1500 kr. på indkøb til fest i morgen. Shit, det bliver legendarisk![/quote]

Det beløb brugte jeg og 5 andre på sprut til en strandfest engang. Det blev fuldt.
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="K-P"][quote="kraen"]NO: Brugte 1500 kr. på indkøb til fest i morgen. Shit, det bliver legendarisk![/quote]

Det beløb brugte jeg og 5 andre på sprut til en strandfest engang. Det blev fuldt.[/quote]

Ja, det kan jeg så ikke helt prale af. Det meste er til mad og snacks og sådan. Sprutten kommer de andre med. Vi plejer at feste fra kl. 17 til kl. 6 på denne specielle dag, så der skal da noget sprut til for at holde alle (12 personer) kørende.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Brasilien - Danmark.... Hvor er det fedt... de kører os bare fuldstændig midt over... De første 20 min fik vi ikke et ben til jorden, så gav de os lige 10min hvor de fik en puster, og så tog de fat igen. Glæder mig til 2. halvleg.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan få øje på opturen ... ?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg er ikke sikker på, at jeg kan få øje på opturen ... ?[/quote]
Det er bare utroligt underholdende at se på. :D
Jeg ville nok ikke syntes det var sjovt hvis det var for alvor, men det er bare lidt tidstypisk for det danske landshold, og så er det så dansk som noget kan være. Hvor man tænker, kom nu lidt. Altså Thomas Sørensen er ved at være skadet efter 15 min, og der er bliver scoret 2 tvivlsomme mål på ham. Hvis man nu lod være med at insistere på at lade ham stå, fremfor nogle af de meget glimrende målmænd på bænken, så kunne det kun gå fremad.

o.s.v o.sv o.sv......
Jeg kan bare godt lide at se god fodbold, og så er jeg ikke så interesseret i hvem der vinder. :D

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

NO: Har altid været fan af Joe Pass og jazzguitar. Sad og zappede youtube videoer og stødte på denne her <!-- m --><a class="postlink" href=" ... =endscreen</a><!-- m -->
Det er ren fornøjelse at høre ham spille. En af de største musikalske genier på en guitar nogensinde.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Plexi"]NO: Har altid været fan af Joe Pass og jazzguitar. Sad og zappede youtube videoer og stødte på denne her <!-- m --><a class="postlink" href=" ... =endscreen</a><!-- m -->
Det er ren fornøjelse at høre ham spille. En af de største musikalske genier på en guitar nogensinde.[/quote]

+ 1 ! Har set ham i virkeligheden. Ærefrygtindgydende. Og så lige NHØP på bas...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: I morgen sætter jeg mig i et fly mod Moskva og tager en spændende og hyggelig uge der sammen med de andre journalistpraktikanter her fra det nordjyske. Det bliver skønt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen