Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Johannes"]NO: Har lige set Flight 666. Den er så fed. Og jeg er ikke engang Iron Maiden Fan/Heavy Rock fan. Men de kan sku et eller andet de gutter.[/quote]

Så skal du prøve at sidde med sin gamle headbanger stedfar og se den :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"][quote="K-P"]NO: <a href="http://phocks.org/stumble/bono/" rel="nofollow">http://phocks.org/stumble/bono/</a>
[/quote]

:-)

Good point, there![/quote]

Det kunne have været en anelse sjovere, hvis der var en der havde råbt "Clap faster!"
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..


Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Telemaster"]"Se mig, jeg har selv brækket en flaske over :D :) :lol: :P :clap: :thumbup: :wave: :D :lol: ". Get over it...[/quote]

Tværtimod. Get with it. Du skal da lave en DIY-billedtråd med anvisninger og det hele!Det er alt for spagt, det her.[/quote]

For sent :) Men jeg kan da berette, at mine forsøg på at nappe halsen af flasken ved hjælp af ild + vand = forskellige temperaturer var resultatløst, selvom jeg lige inden havde iagttaget, hvordan en frisk fyr fra USA, kunne sådan et trick på youtube. I stedet tegnede jeg en nogenlunde lige streg rundt om flaskehalsen på det rigtige sted, og gik i gang med en Dremel. Efter omkring 45 minutters arbejde, gav jeg flasken et let klask mod en haveflise, og det rigtige stykke gik nogenlunde rent af. Herefter 5 minutters slibearbejde med Dremel'en, og så har man sig et nyt slide-rør.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"]

NO: Jeg har efterhånden fået revet den "nye" LP en del rundt herhjemme, og er sgu gået hen og blevet rigtig glad for den! :thumbup:[/quote]

Fedt :D

NO: Jeg har været på en 10 dage lang tur rundt omkring i Jylland for at besøge venner og familie, og har bare haft det fantastisk.
NO2: Jeg spillede et job i går på lånt grej: US Tele, T-Rex Møller, Ibanez TS9 og en Koch combo. Det lød fedt.
NO3: Bandet var en blanding af gamle venner og nye bekendtskaber, og vi lød sgu fedt, når vi var bedst.
NO4: Jeg spillede rigtig meget solo. Det sidste lange stykke tid har jeg mest gjort mig som sanger, og så kommer guitaren i anden række. Det var sgu dejligt at komme lidt i kontakt med mit instrument igen - det vil jeg forsøge at huske ikke at glemme at huske fremover.
NO5: Jeg har endelig fået lejlighed til at prøve min nye Les Paul, GodspeedDKs gamle. En ægte rundetrunte, der nu bor hos sin 4. gearfreak. Den bliver hos mig ind til videre - den lyder fucking fedt og føles helt rigtig at spille på. Nu skal jeg bare have et Bigsby på :twisted:
NO6: Sommerferie, og min evne til at at fortrænge, at den snart er slut.
NO7: Juli har været næsten uden jobs, dels af egen vilje og dels af manglende tilbud. August og september er allerede ved at være bookede, så det er fedt.
NO8: Damer. Dem holder jeg en kort pause fra, men jeg kan edderrasme godt lide dem!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"][quote="K-P"]NO: <a href="http://phocks.org/stumble/bono/" rel="nofollow">http://phocks.org/stumble/bono/</a>
[/quote]

:-)

Good point, there![/quote]

Det kunne have været en anelse sjovere, hvis der var en der havde råbt "Clap faster!"[/quote]

Jah, sådan kan man jo se så forskelligt på sagen. Men hvis man vitterligt mener, at det er fedt, at børn dør i Afrika, havde det da selvfølgelig været en meget fed ting at råbe...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"]
NO5: Jeg har endelig fået lejlighed til at prøve min nye Les Paul, GodspeedDKs gamle. En ægte rundetrunte, der nu bor hos sin 4. gearfreak. Den bliver hos mig ind til videre - den lyder fucking fedt og føles helt rigtig at spille på. Nu skal jeg bare have et Bigsby på :twisted: [/quote]

Det lyder sgu godt, at du kan lide den. Og ja, det er et dejligt stykke hegn, som klart fortjener at blive spillet mere på, end jeg gjorde. Jeg er dog lidt lunken over, at du vil smide Bigsby på :wtf: ... men det skal jeg jo ikke blande mig i :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Telemaster"]
NO5: Jeg har endelig fået lejlighed til at prøve min nye Les Paul, GodspeedDKs gamle. En ægte rundetrunte, der nu bor hos sin 4. gearfreak. Den bliver hos mig ind til videre - den lyder fucking fedt og føles helt rigtig at spille på. Nu skal jeg bare have et Bigsby på :twisted: [/quote]

Det lyder sgu godt, at du kan lide den. Og ja, det er et dejligt stykke hegn, som klart fortjener at blive spillet mere på, end jeg gjorde. Jeg er dog lidt lunken over, at du vil smide Bigsby på :wtf: ... men det skal jeg jo ikke blande mig i :) [/quote]

Jeg forstår udemærket din skepsis, men det er altså noget, jeg har tænkt en del over. På alle guitarer, jeg ejer, der ikke er udstyret med et vibratosystem, savner jeg det. Denne guitar skulle gerne være en, jeg bruger meget. Den er jo godt nok sådan lige på kanten til at være vintage, og så er modifikationer jo forbudt, vil mange sikkert mene, men jeg tænker... forringer det værdien, at der er eftermonteret Bigsby? Formentlig ikke. Den er jo ikke ligefrem mint, den er ikke ligefrem til salg, og for mig er den klart mere værd med Bigsby end uden. Af samme grund overvejer jeg også efterhånden ret seriøst at skifte min trofaste, gamle Tele Custom med en '68 Tele med Bigsby. Det giver sgu bare mening at have noget grej, man kan lide at spille på :) Anyway - det er sgu en fed guitar, det er det virkelig! Tænk, hvis den her byttehandel ender med, at to ulykkelige Les Paul-fans faktisk ender med hver sin Les Paul, som de gider spille på. Det er sguda en succeshistorie :D I hvert fald er jeg meget sikker på, at den her er en keeper. Jeg er vild med den. Nu skal den lige med på job de næste par weekender, så den kan få den sande prøve. Jeg er optimistisk.
So many assholes, so few bullets


Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har en bigsby lignende til salg der ikke er så indtrængende: <a href="http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=236" rel="nofollow">http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=236</a>

Men selvfølgelig skal du "hotrodde" den til at passe til dine behov telemester...
Deluxe modelen med mini humbuckers er præcis den les paul der passer til mit temperament også - forstår godt din optur. :D
Bah

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Martin60 »

[quote="thomasrytter"]Du kunne jo evt overveje et vibramate-kit:
<a href="http://www.vibramate.com/vibramate-v7-lp-install.php/" rel="nofollow">http://www.vibramate.com/vibramate-v7-l ... ll.php/</a> quote

Det er sgu smart!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="thomasrytter"]Du kunne jo evt overveje et vibramate-kit:
<a href="http://www.vibramate.com/vibramate-v7-lp-install.php" rel="nofollow">http://www.vibramate.com/vibramate-v7-lp-install.php</a>
[/quote]

Det ser sgu egentlig ikke dumt ud... Har du prøvet det selv? Men som nævnt er jeg ikke specielt pylret med at bore og i øvrigt ødelægge den stakkels guitar :D Hvis den skulle falde i værdi er der jo ikke noget at gøre ved det, og i øvrigt er det absolut ikke meningen, at den overhovedet skal sælges.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]Jeg har en bigsby lignende til salg der ikke er så indtrængende: <a href="http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=236" rel="nofollow">http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=236</a>

Men selvfølgelig skal du "hotrodde" den til at passe til dine behov telemester...
Deluxe modelen med mini humbuckers er præcis den les paul der passer til mit temperament også - forstår godt din optur. :D [/quote]

Jeg har luret lidt på det, men jeg vil ærlig talt hellere have den helt rigtige model - ellers tak! :)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af thomasrytter »

[quote="Telemaster"][quote="thomasrytter"]Du kunne jo evt overveje et vibramate-kit:
<a href="http://www.vibramate.com/vibramate-v7-l ... .php/quote" rel="nofollow">http://www.vibramate.com/vibramate-v7-l ... p/quote</a>

Det ser sgu egentlig ikke dumt ud... Har du prøvet det selv? Men som nævnt er jeg ikke specielt pylret med at bore og i øvrigt ødelægge den stakkels guitar :D Hvis den skulle falde i værdi er der jo ikke noget at gøre ved det, og i øvrigt er det absolut ikke meningen, at den overhovedet skal sælges.[/quote][/quote]

Har ikke prøvet det selv endnu, men lurer selv lidt på at købe et sæt hjem over Ebay, bestående af både bigsby og vibramate - der plejer de at kunne købes for små 1000,- inkl vibramate, hvilket vel er billigere end en bigsby alene herhjemme. Jeg så konceptet i en musikbutik i NY her i sommerferien, og synes også at det ser ret smart ud. Synes sgu at det ville være lidt synd at bore alt for meget i den fine, gamle LP hvis nu det ikke var nødvendigt...

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

NO: Så står den på "reklame-balle" med ballebandet om en 2 timers tid :thumbup:

NA: Vores "uniform": Hvid skjorte, smalt sort slips, og jakkesæt (eller som i dag sort blazer med sorte jeans). Man ser røvgodt ud, men for %)&&¤ hvor er det dog varmt at spille i!! :o

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: New York!
NO2: Hjemme hos guitarene igen!
NA: Var i nogle guitarforretninger derovre, men kom ikke ud med andet end hjemve og en trang til at tage i Woodstock i Borgergade.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

telemaster, jeg synes bare du skal sætte det bigsby på. guitaren er ubrugelig uden, og jeg tror ikke den falder i værdi. godtnok er den modificeret, men det er jo ikke en helt sindsyg vild vintage-spade til flere millioner. så skal man også overveje værditilvæksten i at den har bigsby, der findes jo masser af guitarer til salg uden bigsby, men stort set ingen med. hvis man derfor er på jagt efter en lp med bigsby, ja så er der jo ingen vej udenom. der er sikkert også nogle der vil betale lidt ekstra for at de ikke selv skal stå for modifikationen... jeg ville nok :)

alternativt kan du sætte et b3 bigsby på, sådan som stefan moulvad har. så slipper du for hullerne i toppen, men det ser jo ikke helt ud på samme måde, og den har nok heller ikke det samme sustain. de andre kopier ville jeg holde mig fra, det er kun bigsby der tæller, alt andet ser håbløst ud :)

men, du kunne også lige vente 2 måneder til den var pløjet ordentligt i gennem :)

/søren

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

NO: Madlogen havde møde i går aftes. Nam nam fransk menú:
Forret: Østers
Forret: Frølår
Hovedred: Steg med garniture
Dessert: Kirsebærtærte
Natmad: And stegt i eget fedt.

At tilbringe en aften med overdreven god mad sammen med mennesker som virkeligt sætter pris på overdreven god mad.
Så bliver det nærmest ikke bedre.
Endte også med at være hjemme kl 5 i morges. Så er rimeligt mat i dag. Men dælme stadig mæt som bare...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Tilbage til sommerhuset og fejre min lillebrors 20-års dag (som var i går)
NO2: Der skal nok også lige drikkes bajere og kaffepunch sammen med Urup og Lause.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"]telemaster, jeg synes bare du skal sætte det bigsby på. guitaren er ubrugelig uden, og jeg tror ikke den falder i værdi. godtnok er den modificeret, men det er jo ikke en helt sindsyg vild vintage-spade til flere millioner. så skal man også overveje værditilvæksten i at den har bigsby, der findes jo masser af guitarer til salg uden bigsby, men stort set ingen med. hvis man derfor er på jagt efter en lp med bigsby, ja så er der jo ingen vej udenom. der er sikkert også nogle der vil betale lidt ekstra for at de ikke selv skal stå for modifikationen... jeg ville nok :)

alternativt kan du sætte et b3 bigsby på, sådan som stefan moulvad har. så slipper du for hullerne i toppen, men det ser jo ikke helt ud på samme måde, og den har nok heller ikke det samme sustain. de andre kopier ville jeg holde mig fra, det er kun bigsby der tæller, alt andet ser håbløst ud :)

men, du kunne også lige vente 2 måneder til den var pløjet ordentligt i gennem :)

/søren[/quote]

Hæhæ, "guitaren er ubrugelig uden" :clap:

Jamen det er jo ret præcis de samme tanker, jeg har. Det med at pløje den igennem over et par måneder inden jeg gør noget, er ikke spor urealistisk, hvis man kender mit tempo for guitarmodifikationer. Og jeg skal helt sikkert have den ægte vare på. Guitaren fortjener det.
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen