Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"][quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål: Findes de her skilte, opsat af Københavns Kommune, virkelig??? :s hock:

Billede[/quote]

Så vidt jeg er orienteret hænger de der ganske rigtigt, men det er en eller anden kunstnergruppe der har lavet dem.[/quote]

Yup. :D

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GuitaRasmus"][quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål: Findes de her skilte, opsat af Københavns Kommune, virkelig??? :s hock:

Billede[/quote]

Så vidt jeg er orienteret hænger de der ganske rigtigt, men det er en eller anden kunstnergruppe der har lavet dem.[/quote]

Yup. :D [/quote]

Jeg røg i den med begge ben første gang jeg så den. Men den er fandme også sjov :lol:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q - Hvorfor kan jeg ikke lodde en højtaler kabel fast til min blue alnico.Det er godt nodt noget tykt kabel ,men det driller.Jeg har lige loddet en anden højtaler i et andet kabinet ,med tyndere kabel uden problemer.Er det min lodder der ikke kan blve varm nok til det tykke kabel?
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Pluto"]Q - Hvorfor kan jeg ikke lodde en højtaler kabel fast til min blue alnico.Det er godt nodt noget tykt kabel ,men det driller.Jeg har lige loddet en anden højtaler i et andet kabinet ,med tyndere kabel uden problemer.Er det min lodder der ikke kan blve varm nok til det tykke kabel?[/quote]

Jep, det kan sagtens være derfor. Prøv at "forvarme" kablet inden, du forsøger at lodde på enheden.

:)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

DEt er lykkedes .men om det holder kan kun tiden vise.Alwan har loddet den anden enhed i og hans lodning er godt nok utrolig meget smukkere end min.Men der er lyd igennem
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ved du, hvilken effekt din loddekolbe har? Det kan godt være svært at lodde sådan noget tykt højttalerkabel med en loddekolbe, som er for lille. Hvis spidsen er lige så anløben som min moral og mine "guitar-chops", er det absolut heller befordrende for varmeoverførslen mellem loddespidsen og emnet, man forsøger at lodde på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det er sådan en mindre en jeg købte på trælasten.Jeg skal nok ud og have købt en rigtig loddestation på et tidspunkt.
Den er under ingen omstændigheder så hurtig som din ,fandt jeg ud af.Det tog ikke mange sekunder for dig at lodde disse tykke kabler på ,så jeg.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ellers skal du da være velkommen til lige at kigge forbi en dag. Så må vi se, om jeg kan gøre det bedre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Ellers skal du da være velkommen til lige at kigge forbi en dag. Så må vi se, om jeg kan gøre det bedre... :-)[/quote]


Jeg takker for tilbudet.Men hvor ville jeg gerne blive bedre til at lodde.Det er faktisk lidt hyggelig på sådan en regnvejrsdag , og med skadet øje.
Det kunne være man skulle prøve med en ny loddegatterings dag.Jeg stiller gerne lokaler til rådighed igen.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Ellers skal du da være velkommen til lige at kigge forbi en dag. Så må vi se, om jeg kan gøre det bedre... :-)[/quote]


Jeg takker for tilbudet.Men hvor ville jeg gerne blive bedre til at lodde.Det er faktisk lidt hyggelig på sådan en regnvejrsdag , og med skadet øje.
Det kunne være man skulle prøve med en ny loddegatterings dag.Jeg stiller gerne lokaler til rådighed igen.[/quote]

Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til nogen mester udi lodningens kunst. Men hvis det ellers passer ind i kalenderen, stiller jeg gerne frisk med nyfortinnet spids til sådan et arrangement.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg skal have en Q-chord, eller Omnichord - kært barn har mange navne.. Jeg synes det har været svært at finde ud af hvor man kan købe dem.. Mange af siderne ser også lidt "phony" ud..

Men dette link må da være det rigtige ikke? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.qchord.net/docs/lowest_price ... ice.htm</a><!-- m --> - og så gå ind på BUY ONLINE..
Jeg gider bare ikke blive taget i røven :)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Er der nogen, der kender en måde at få .flac filer til at virke på en Android telefon?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="itsaysvuff"]Jeg skal have en Q-chord, eller Omnichord - kært barn har mange navne.. Jeg synes det har været svært at finde ud af hvor man kan købe dem.. Mange af siderne ser også lidt "phony" ud..

Men dette link må da være det rigtige ikke? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.qchord.net/docs/lowest_price ... ice.htm</a><!-- m --> - og så gå ind på BUY ONLINE..
Jeg gider bare ikke blive taget i røven :) [/quote]

Køb den i England i stedet, så slipper du for tolden..
Prøv evt. Macaris i London..

En Omnichord er den gamle orginale, og Q-Chord er den nye version, og hvis du spørger en der går lidt op i det, så siger de alle sammen, at du skal gå efter Omnichorden..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="K-P"]Er der nogen, der kender en måde at få .flac filer til at virke på en Android telefon?[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://code.google.com/p/andless/">http ... ndless/</a><!-- m --> ?

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="SustainerPlayer"][quote="K-P"]Er der nogen, der kender en måde at få .flac filer til at virke på en Android telefon?[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://code.google.com/p/andless/">http ... ndless/</a><!-- m --> ?[/quote]

Jeg burde måske også nævne, at Last.fm scrobbling support også ville være at foretrække.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

S: Jeg skal bruge en ny printer, da min HP 1402 All-in-office er gået i stykker, og desuden også ret dyr i toner. Primært skal den kunne udskrive i s/h, sekundært i farve, scanne og kopipere. Jeg tror gerne jeg vil ha en laserprinter, da den vist er noget billigere i drift. Hvad kan i anbefale? Den skal ikke fylde særlig meget, og være billig

/Søren

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

[quote="udepost"]S: Jeg skal bruge en ny printer, da min HP 1402 All-in-office er gået i stykker, og desuden også ret dyr i toner. Primært skal den kunne udskrive i s/h, sekundært i farve, scanne og kopipere. Jeg tror gerne jeg vil ha en laserprinter, da den vist er noget billigere i drift. Hvad kan i anbefale? Den skal ikke fylde særlig meget, og være billig

/Søren[/quote]

og kunne lave kaffe...
og kunne køre mig på arbejde om morgenen... og...

Sorry Søren den lå lige for :)
Bah

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Q: Jeg har et par Schneider gulvhøjttalere af ældre dato, som jeg skal have fat i en ny forstærker/receiver til. Jeg vil gerne undgå at købe noget, der har for høj udgangseffekt i forhold til højttalerne, men kan ikke læse nogen steder på højttalerne, hvilken effekt de har. Jeg har googlet som en gal på modelnummeret (LS 8340), men finder heller ikke noget på nettet. Hvordan dælen løser jeg lige det?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]Q: Jeg har et par Schneider gulvhøjttalere af ældre dato, som jeg skal have fat i en ny forstærker/receiver til. Jeg vil gerne undgå at købe noget, der har for høj udgangseffekt i forhold til højttalerne, men kan ikke læse nogen steder på højttalerne, hvilken effekt de har. Jeg har googlet som en gal på modelnummeret (LS 8340), men finder heller ikke noget på nettet. Hvordan dælen løser jeg lige det?[/quote]

Du lader være med at spekulere på det...

Der er større chance for at brænde dine højttalere af med en for lille forstærker end en, der er for stor (fordi den lille vil forvrænge mere ved samme lydtryk). Så køb den forstærker, der passer din smag og pengepung og så brug din sunde fornuft, når du spiller musik, så brænder du ikke noget af.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="sørendybdal"]Q: Jeg har et par Schneider gulvhøjttalere af ældre dato, som jeg skal have fat i en ny forstærker/receiver til. Jeg vil gerne undgå at købe noget, der har for høj udgangseffekt i forhold til højttalerne, men kan ikke læse nogen steder på højttalerne, hvilken effekt de har. Jeg har googlet som en gal på modelnummeret (LS 8340), men finder heller ikke noget på nettet. Hvordan dælen løser jeg lige det?[/quote]

Du lader være med at spekulere på det...

Der er større chance for at brænde dine højttalere af med en for lille forstærker end en, der er for stor (fordi den lille vil forvrænge mere ved samme lydtryk). Så køb den forstærker, der passer din smag og pengepung og så brug din sunde fornuft, når du spiller musik, så brænder du ikke noget af.[/quote]

+1

"If it sounds distorted, it´s overloaded"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen