Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"]Ja, velkommen tilbage til den fortabte søn. Men sådan går det jo heldigvis som oftest.

NTK: Jeg har købt en Les Paul.[/quote]
What? What? Whaaat?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Lad os få at vide med det samme om den har bagt ahorngribebræt? ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]

NTK: Jeg har købt en Les Paul.[/quote]

Der må vist følge en historie med. Og et flash :D
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Lad os få at vide med det samme om den har bagt ahorngribebræt? ;) [/quote]

Det har den ikke. Den slags nymodens pjat er ikke noget for ordentlige folk.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Ja, velkommen tilbage til den fortabte søn. Men sådan går det jo heldigvis som oftest.

NTK: Jeg har købt en Les Paul.[/quote]


Den tror jeg du bliver glad for. Men den reagerer jo meget anderledes end en strat ,men det har du jo nok opdaget.
Jeg er selv kommet til at syntes om en Les Paul igen. Ja så meget at jeg næsten ikke rører mine strats for tiden. :thumbup:
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]

NTK: Jeg har købt en Les Paul.[/quote]

Der må vist følge en historie med. Og et flash :D [/quote]

Jah, vi er jo helt klart i afdelingen for "hvis jeg ikke kender folkets mening, kan jeg ikke sige dem imod"... :-)

Men når man runder de fyrre, skal det vel på én eller anden måde markeres på en måde, der sømmer sig for folk "lidt oppe i årene" (lad os nu se: Jeg har allerede en islandsk sweater. En pibe har jeg også ét eller andet sted. Så mangler jeg blot et par brune fløjsbukser, et par hornbriller og nogle fodformede Ecco sko...)

Jo men jo: Dét med historien har du helt ret i. Jeg har da tit leget med tanken om en tur på "The Dark Side". Men bare at gå ud og smide skejserne for én eller anden mere eller mindre tilfældig Laskepølse? Nej vel?

Nu ligger landet så sådan, at et centralt og tilbagevendende tema i næsten enhver konversation mellem Mika Vandborg og undertegnede er vores respektive døde fædre. Og da det så kom mig for øre, at Mika ville sælge den éne af sine to Les Pauls - og vel at mærke dén, som han både på sin sidste plade og i kirken ved begravelsen spillede sin "hyldest-blues" til sin far på, var der endelig en vis lejlighed til at få sig en Les Paul med lidt historie, hvilket som tidligere antydet nok er en nødvendighed, hvis jeg skulle have mig sådan et bæst. (At den skydegale tosse så har brugt sine penge på en jagtriffel - tsk, tsk...)

Nu har jeg så haft den lånt nogle dage til afprøvning. Og selv om det sgu´ godt nok er et underligt stykke møbel med et par båthorn monteret, har jeg altså besluttet mig for, at den bliver boende. Med alle forbehold for racens specielle karaktertræk tror jeg egentlig nok, at der er tale om et nogenlunde rimeligt eksemplar. Jeg tillader mig også at tro, at Mika rent faktisk er glad for, at den er endt hos én, som kender og værdsætter dens specielle historie.

Men min kære frue, som jo er frygteligt forvænt med sin mands sædvanligvis ulastelige smag indenfor guitarer, har da selvfølgelig ikke forpasset en chance for at sige sin mening om den. Blandt de mere stuerene ytringer finder vi f.eks. udtryk som "klodset", "gammeldags", "gumpetung", "Elvis-agtig", "unfunky" og "usexet". Men det må man jo forsøge at leve med. Med i handelen følger dog også den alvorlige bét, at jeg i løbet af sommeren skal slibe vores trappe ned og bejse den. Det bliver vist den ultimative test på, om der er plads til sådan en guldfarvet "kommode" i vores hjem... :-)

Men jeg synes da trods alt, at der er noget over i løbet af 14 dage at have købt sig både en Marshall og en Les Paul... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Marshall + Les Paul er godkendt

Må vi ikke - please - høre nogen af de ikke-stuerene ytringer?

Tillykke med dit nye møbel

Hvis nu nogen ville købe en Gibson Midtown (til nypris) ville jeg nok også købe en Les Paul
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"][quote="Sasha"]

NTK: Jeg har købt en Les Paul.[/quote]

Der må vist følge en historie med. Og et flash :D [/quote]

Jah, vi er jo helt klart i afdelingen for "hvis jeg ikke kender folkets mening, kan jeg ikke sige dem imod"... :-)

Men når man runder de fyrre, skal det vel på én eller anden måde markeres på en måde, der sømmer sig for folk "lidt oppe i årene" (lad os nu se: Jeg har allerede en islandsk sweater. En pibe har jeg også ét eller andet sted. Så mangler jeg blot et par brune fløjsbukser, et par hornbriller og nogle fodformede Ecco sko...)

Jo men jo: Dét med historien har du helt ret i. Jeg har da tit leget med tanken om en tur på "The Dark Side". Men bare at gå ud og smide skejserne for én eller anden mere eller mindre tilfældig Laskepølse? Nej vel?

Nu ligger landet så sådan, at et centralt og tilbagevendende tema i næsten enhver konversation mellem Mika Vandborg og undertegnede er vores respektive døde fædre. Og da det så kom mig for øre, at Mika ville sælge den éne af sine to Les Pauls - og vel at mærke dén, som han både på sin sidste plade og i kirken ved begravelsen spillede sin "hyldest-blues" til sin far på, var der endelig en vis lejlighed til at få sig en Les Paul med lidt historie, hvilket som tidligere antydet nok er en nødvendighed, hvis jeg skulle have mig sådan et bæst. (At den skydegale tosse så har brugt sine penge på en jagtriffel - tsk, tsk...)

Nu har jeg så haft den lånt nogle dage til afprøvning. Og selv om det sgu´ godt nok er et underligt stykke møbel med et par båthorn monteret, har jeg altså besluttet mig for, at den bliver boende. Med alle forbehold for racens specielle karaktertræk tror jeg egentlig nok, at der er tale om et nogenlunde rimeligt eksemplar. Jeg tillader mig også at tro, at Mika rent faktisk er glad for, at den er endt hos én, som kender og værdsætter dens specielle historie.

Men min kære frue, som jo er frygteligt forvænt med sin mands sædvanligvis ulastelige smag indenfor guitarer, har da selvfølgelig ikke forpasset en chance for at sige sin mening om den. Blandt de mere stuerene ytringer finder vi f.eks. udtryk som "klodset", "gammeldags", "gumpetung", "Elvis-agtig", "unfunky" og "usexet". Men det må man jo forsøge at leve med. Med i handelen følger dog også den alvorlige bét, at jeg i løbet af sommeren skal slibe vores trappe ned og bejse den. Det bliver vist den ultimative test på, om der er plads til sådan en guldfarvet "kommode" i vores hjem... :-)

Men jeg synes da trods alt, at der er noget over i løbet af 14 dage at have købt sig både en Marshall og en Les Paul... :-)[/quote]

Det anede mig nok, at der ikke var tale om et uovervejet impulskøb oppe i kassekøen ;-)

Til lykke - både med fødselsdagen, guitaren og en frue, der trods forventelige pligtspydigheder kan rumme selv det mindst oplagte guitarkøb - og tilmed forstår at slå en handel af :-) Vandborgs guldfarvede LP har jeg haft fornøjelsen af. Den repræsenterer racen rigtig godt, skulle jeg mene. Og så kan jeg jo kun bifalde farven - guldglimmer ser kun tilpas corny og cool ud, når det er formet som en Les Paul.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Tak-tak!

For gods ordens skyld skal jeg dog blot præcisere, at det desværre er "længe siden", jeg rundede det halvsnærre hjørne. Så ud over at bruge det som undskyldning for at kunne holde ud at se sig selv i øjnene ovenpå sidste grejanskaffelse, er der nu ingen øvrig sammenhæng mellem guitaren og min fremskredne alder :-) I samme gænge: Mika har (haft) to Goldtop Les Pauls. Denne er ikke den, man som regel ser ham lufte i offentligheden. Men den ligner til forveksling - samme pickupper "med navn i" osv. osv.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]

Må vi ikke - please - høre nogen af de ikke-stuerene ytringer?
[/quote]

Måske er "stuerene" også det forkerte ord at bruge..?

"Indeholdende en snert af humor og ironisk anerkendelse" er måske en mere præcis beskrivelse? Men f.eks. er kommentaren "Jeg fatter ikke, at du gider bruge dit liv på det dér" da faldet indenfor de sidste ti minutter. Så hvis I synes, at jeg til tider er lidt hård og kontant i filten, skulle I bare møde min kone... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

:D
Modded guitars were crap right out of the factory

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]........
Men jeg synes da trods alt, at der er noget over i løbet af 14 dage at have købt sig både en Marshall og en Les Paul... :-)[/quote]

Marshall'en er måske ikke så overraskende ;) men en Lars Pølle...... ;)
Men du har jo i forvejen "verdens bedste" Marshall, så hvad var så fristende, hvis jeg må spørge - den 1987'er der var på DBA?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Narh, den har jeg ikke engang set. Var det én fra ´69 ? Så har Per Ørum købt den. Så kan det jo være, at den også bliver "verdens bedste" engang ved lejlighed...

Nej, det er sgu´ mere ynkeligt. Jeg er åbenbart grebet af utrolig stor sentimentalitet for tiden. Så jeg måtte have mig én magen til min allerførste Marshall - en 9005.

Nu er det så ikke helt uden bagtanke, idet Munch_30 og jeg tidligere har snakket om at bygge netop dette eksemplar om fra sin nuværende stand til istedet at være to helt klassiske Marshall-udgangstrin. Det er dog aldrig rigtigt blevet til noget. Men nu er den da rykket et skridt nærmere. Og hvem ved? D´herrer Vandborg og Andersen går jo netop for tiden og læsser 9005´ere ind i racks. Så man ved aldrig, hvor den kunne risikere at ende...

Og hvis alt andet glipper, var det ihvertfald en ret god handel på "en bunke gode stumper"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

Ja,den var vist fra '69, så det er nok den samme.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Ja, mon ikke?

Jeg kan så sige, at den er dælme flot! Og jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at det ikke lige gippede lidt i mig, da jeg så billederne af den... :-) Men nu er der vist også dømt alvorlig smalhans på grejanskaffelses-kontoen en rum tid... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NTK: Det viser sig så, at LP´en blev handlet på den dag, hvor min far ville være fyldt 67. Samme dag er det tre år siden, at Mikas far døde. Han ville også være 67. Måske skæbnen forsøger at sige ét eller andet..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Fedt
Modded guitars were crap right out of the factory

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]NTK: Det viser sig så, at LP´en blev handlet på den dag, hvor min far ville være fyldt 67. Samme dag er det tre år siden, at Mikas far døde. Han ville også være 67. Måske skæbnen forsøger at sige ét eller andet..?[/quote]
Ja,det er måske ikke helt tilfældigt - og specielt ikke når du jo ikke plejer at være "LP mand" ;)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Narh, den har jeg ikke engang set. Var det én fra ´69 ? Så har Per Ørum købt den. Så kan det jo være, at den også bliver "verdens bedste" engang ved lejlighed...

Nej, det er sgu´ mere ynkeligt. Jeg er åbenbart grebet af utrolig stor sentimentalitet for tiden. Så jeg måtte have mig én magen til min allerførste Marshall - en 9005.

Nu er det så ikke helt uden bagtanke, idet Munch_30 og jeg tidligere har snakket om at bygge netop dette eksemplar om fra sin nuværende stand til istedet at være to helt klassiske Marshall-udgangstrin. Det er dog aldrig rigtigt blevet til noget. Men nu er den da rykket et skridt nærmere. Og hvem ved? D´herrer Vandborg og Andersen går jo netop for tiden og læsser 9005´ere ind i racks. Så man ved aldrig, hvor den kunne risikere at ende...

Og hvis alt andet glipper, var det ihvertfald en ret god handel på "en bunke gode stumper"... :-)[/quote]

Det glæder mig overordentligt, at den 9005`er har fundet et godt hjem, og at den potentielt går en spændende fremtid i møde - om ikke andet så som "reservedele" :)

Derudover selvf. tillykke med LP`en !
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"] Og et flash :D [/quote]

Okay, okay... Så for én gangs skyld da. Og kun fordi det er dig, der spørger... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/1170552944 ... 1170552944 ... 7e_xvvngGA</a><!-- m -->

Siden da er slagpladen dog faldet af i et forsøg på at minimere det lettere morfaragtig islæt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen