Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="AnotherDan"]NN: Har behov for ferie... Så jeg kan komme ud af zombie mode... Kun 2 fridage i forbindelse med julen...[/quote]

Dan for pokker. Skal vi snart ud i en intervention? :eh:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Den helt rigtige forstærker-byttehandel er lige gået i vasken :( Iiiiiiiiiihhhhhhhh ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="CobraPizza"][quote="Smittefar"]Hvor er det dog, at man ikke kan aflevere i pdf??[/quote]

Yes, LaTex er det eneste der dutter![/quote]

Uhh - Det bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere - om ikke andet, så fordi jeg ved, du går på DTU, og der på DTU går en del mennesker rundt, der faktisk synes LaTeX er fedt!

LaTeX har en god formel-editor og er hæderligt til at holde styr på referencer, men så er ALT det positive om det program også sagt. Det er og bliver et oldnordisk og meget besværligt program at bruge - særligt hvis man gerne selv vil have indflydelse på, hvordan ens dokument ser ud.

Jeg har selv skrevet en phd-afhandling, mere end 10 videnskabelige artikler og et utal af rapporter i LaTeX, men det kommer aldrig til at ændre på, at jeg synes, tiden løb fra det program engang i halvfjerdserne.

Jeg forstår vitterlig ikke, hvordan folk kan have problemer med at åbne Office dokumenter - det problem er da nærmest ikke eksisterende?

Hans, hvad mener du med at PDF ikke er en fri standard? Alle og enhver kan da skrive en pdf writer, og der ligger et hav af freeware pdf writere på nettet. I øvrigt er jeg helt enig i, at INGEN uddannelsesinstitution burde kræve af deres studerende afleverede nogensomhelst opgaver i et dataformat, der kræver betalingssoftware. Jeg ville heller ikke føle mig sikker på, at et dokument gemt i Open Office havde helt samme sidetal, når det blev åbnet i word.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="Smittefar"]

Jeg forstår vitterlig ikke, hvordan folk kan have problemer med at åbne Office dokumenter - det problem er da nærmest ikke eksisterende?
[/quote]
Underviserne på min kærestes seminarium præsterer gang på gang at udsende .doc og .docx med studierelevante oplysninger og skemaer, som hverken Open Office eller iWork kunne åbne. Helt slemt var det engang der var tabeller med i dokumentet; så blev tabellen skåret af i bunden af 1. side uden mulighed for at se de resterende 4 sider af tabellen...

Så jo, problemet er da i høj grad eksisterende. I øvrigt tror jeg ikke at det så meget er de alternative programmer, der er dårlige, men mere Microsofts filformat der sutter.

Jeg ved ikke om de studerende skal aflevere i .doc, men med de IT-færdigheder underviserne lægger for dagen, er jeg sikker på at de ville skide et føl på tværs over en .pdf.
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]

Hans, hvad mener du med at PDF ikke er en fri standard? [/quote]

Godt spørgsmål - det udsagn var noget vrøvl. Move to strike.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

NN: Alt for meget GAS og alt alt for lidt penge. Det er virkelig en dårlig kombination...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="FunkyValle"]NN: Alt for meget GAS og alt alt for lidt penge. Det er virkelig en dårlig kombination...[/quote]

Jeg tror der skulle en mindre formue til at stille min GAS.. Jeg har stadig en masse ideer at prøve af.. Uhf vi musikere lider ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Stevi"][quote="Smittefar"]

Jeg forstår vitterlig ikke, hvordan folk kan have problemer med at åbne Office dokumenter - det problem er da nærmest ikke eksisterende?
[/quote]
Underviserne på min kærestes seminarium præsterer gang på gang at udsende .doc og .docx med studierelevante oplysninger og skemaer, som hverken Open Office eller iWork kunne åbne. Helt slemt var det engang der var tabeller med i dokumentet; så blev tabellen skåret af i bunden af 1. side uden mulighed for at se de resterende 4 sider af tabellen...

Så jo, problemet er da i høj grad eksisterende. I øvrigt tror jeg ikke at det så meget er de alternative programmer, der er dårlige, men mere Microsofts filformat der sutter.

Jeg ved ikke om de studerende skal aflevere i .doc, men med de IT-færdigheder underviserne lægger for dagen, er jeg sikker på at de ville skide et føl på tværs over en .pdf.[/quote]

Nu kan man vel ikke sige, at det er Microsofts skyld, at andre programmer ikkekan åbne deres filformat. Hvis vi skal holde den linie kørende kan jeg vel også sige, at Open Office og iWorks programmerne er noget lort, fordi deres filer ikke åbner ordentligt i MS Office?
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]Nu kan man vel ikke sige, at det er Microsofts skyld, at andre programmer ikke kan åbne deres filformat. [/quote]

Næ - men når Microsoftprogrammer har problemer med at åbne Microsoftfiler, så kan det vel ikke undre, at andre ikke kan få det til at fungere vel?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Jeg har bare aldrig haft problemer med dette
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Jeg har bare aldrig haft problemer med dette[/quote]

På en tidligere arbejdsplads opgraderede vi til en nyere version af Office. Der var rigtigt mange dokumenter den ikke kunne åbne ordentligt i den nye version. Dem åbnede vi så i Star-Office (forgængeren for Open-Office) og gemte i det nye Office-format og vupti, så virkede de :lol:

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kasperploug »

NN: Har nu fem sæt Ernie Ball Baritone strenge liggende, som jeg ikke kan bruge på min Gretsch, fordi de er for korte pga. Bigsby systemet.. :evil:
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="kasperploug"]NN: Har nu fem sæt Ernie Ball Baritone strenge liggende, som jeg ikke kan bruge på min Gretsch, fordi de er for korte pga. Bigsby systemet.. :evil:[/quote]

Jeg bruger Gibson Brite Wires på min Epi. Riviera, da de fleste normale strenge også er for korte på den.. De er fint lange :)

Hov! Så ikke, at det var bariton-strenge.. Så ved jeg det ikke.
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Funkis »

[quote="kasperploug"]NN: Har nu fem sæt Ernie Ball Baritone strenge liggende, som jeg ikke kan bruge på min Gretsch, fordi de er for korte pga. Bigsby systemet.. :evil:[/quote]

Daddario´s baritone strenge virker.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

NN: Den engelske aflevering jeg sidder med.. Normalt har jeg intet imod engelsk, men: Det er simpelthen verdens kedeligste oplæg vi har fået til denne, at jeg for alvor overvejer at lade være med at aflevere. :problem:

NN2: Den indre stræber der får mig til at lave den alligevel... :eh:

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kasperploug »

NN: Vinter.. Min bagrude er lige smadret i tusind stykker, så har stået og pillet små stykker glas op fra bagagerum og asfalt, hvilket medfører usandsynligt kolde fødder, hvis I skulle være i tvivl... Mistænker et stenslag?? eller kulde?? Don't know..
NN2: Dette skete på et tidspunkt hvor jeg virkelig ikke havde overskud til at stå udenfor i en time, efter en døgnvagt, rengøring og tøjvask hos mutti, lidt reparation på bilmotoren (nyt luftrør) og guitarundervisning :S
NN3: Ovenstående medfører at jeg skal bruge min lørdag formiddag, inden noget julehygge med familien, på at finde en ny bagrude.. Tape ville ikke holde noget plastik fast, så jeg kunne ikke køre hjem fra min mor..

NO: Min mor kunne køre mig og mine ting fra bilen hjem, så jeg nu kan prøve min nye boardopsætning.
NA2: En kold Tuborg og en smøg.. Kan ikke helt nyde det :S Måske skal der bare flere Tuborg til..

Edit:
NN4: Der er en del brummen i mit nye board..
NA: Men har hele julen til at finde problemet :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Jeg har ikke noget anlæg pt, og selv om mine lyttebøffer er lækre, er det bare ikke nær det samme....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Sne. En aftale idag er lige røget i vasken, fordi det ikke er til at komme nogen vegne i det her vejr. Når folk skriver "Sne! Jaaahh, det er så hyggeligt!" på facebook, får jeg en ubændig lyst til at give dem sheriffstjerner og amagerkys.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GuitaRasmus"] Når folk skriver "Sne! Jaaahh, det er så hyggeligt!" på facebook, får jeg en ubændig lyst til at give dem sheriffstjerner og amagerkys.[/quote]

Når folk skriver sådan er det fordi de ikke har noget liv, så de alligevel skal sidde derhjemme og kukke :(

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Sne. En aftale idag er lige røget i vasken, fordi det ikke er til at komme nogen vegne i det her vejr.[/quote]

Det handler jo ikke om vejret, det handler jo om de mennesker du har haft en aftale med's lyst til, at komme ud af døren.. Man kan sagtens komme frem, det er bare et spørgsmål om vilje.. Alt efter hvad i skulle selvfølgelig..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen