Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"][quote="Sasha"]NA: Har hørt den fedeste "Marshall", jeg tror, jeg nogensinde har hørt, her til aften. Desværre er det ikke min, så den "flytter ud" i løbet af nogle få dage.

Men nu ved man da, hvordan sådan én skal skæres...[/quote]

Hvad var der specielt ved den - det lyder da spændende :) [/quote]

Jeg var også med til testen. Og det var så godt som Sasha siger. Han må selv fortælle om hvad der var specielt ved den.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nej, selv om det var en rimeligt guddommelig oplevelse, skulle den jo nødigt reduceres til "udviklingsarbejde"...

Men allerførst er den vel speciel derved, at det ikke er en Marshall, men derimod en efterhånden rimeligt ombygget Park 75, som ved nærmere inspektion viste sig at have en ekstra joker i ærmet. Ejermanden havde egentlig besluttet sig for at sælge den, da den ganske rigtigt i sin oprindelige stand nærmest lød som om, at der konstant var en tændt wah på fuld diskant sat ind foran forstærkeren. Sidstnævnte symptomer var dog nemt rimeligt udbedret på fem minutter, mens ejermanden kiggede på. Således overbevist om, at der var håb foruden for hans forstærker, bestemte han sig for at få renoveret denne 40 år gamle dame, som trods alt var en anelse påvirket af sin alder. Og jeg fik frit spil: Den skulle bare laves "så fed som mulig". Og det synes jeg så er lykkedes ret godt. Det er sjældent, at jeg har det sådan, at jeg er ked af at skulle sende folks forstærkere ud ad min dør. Men dette er ét af de tilfælde.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Jeg kan ikke længere få uddannelseskort, da det er 3 kroner billigere at købe periodekort. Til gengæld koster det 6 kroner at få tilsendt et periodekort. Well done.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af sørendybdal »

NA: Tim C og Kashmir til Grøn Koncert ... Ja, ja, fint nok, og dem gider vi da godt både høre og arbejde for. Men hvorfor booke de samme navne som for to år siden?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NA: En fuzz-pedal, jeg lige har bygget. Den lyder egentlig meget fedt. Men i kolde kælderrum kræver den, at man lige varmer én af transistorerne et par sekunder med fingrene, hvis det ikke skal lyde som om, at den er fuldstændigt i stykker. Denne proces skal så gentages cirka en gang hvert halve til hele minut...

"The Minute Waltz Fuzz" :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

[quote="Sasha"]NA: En fuzz-pedal, jeg lige har bygget. Den lyder egentlig meget fedt. Men i kolde kælderrum kræver den, at man lige varmer én af transistorerne et par sekunder med fingrene, hvis det ikke skal lyde som om, at den er fuldstændigt i stykker. Denne proces skal så gentages cirka en gang hvert halve til hele minut...

"The Minute Waltz Fuzz" :-)[/quote]
Næste skridt må være at tage strømpen af og stå balancerende med tæerne på transistorerne. Man kan vel bygge kassen sådan, at der er "tå-huller" :) Eller en form for radiator. Kan der ikke puttes et eller andet lukket kredsløb, der producerer varme, ind i kassen?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Odgaard"][quote="Sasha"]NA: En fuzz-pedal, jeg lige har bygget. Den lyder egentlig meget fedt. Men i kolde kælderrum kræver den, at man lige varmer én af transistorerne et par sekunder med fingrene, hvis det ikke skal lyde som om, at den er fuldstændigt i stykker. Denne proces skal så gentages cirka en gang hvert halve til hele minut...

"The Minute Waltz Fuzz" :-)[/quote]
Næste skridt må være at tage strømpen af og stå balancerende med tæerne på transistorerne. Man kan vel bygge kassen sådan, at der er "tå-huller" :) Eller en form for radiator. Kan der ikke puttes et eller andet lukket kredsløb, der producerer varme, ind i kassen?[/quote]

Nu hører det med til historien at jeg også var testpilot på den. Og nok er Test-Bombekælderen skummel, men så kold er den heller ikke. Men Fuzz´en havde tilbragt noget tid i en kold bil. Der var dug på kassen da den blev hevet frem. Da jeg skulle prøve den, lød den decideret sært, som en defekt noisegate, der kun af og til lod signal komme igennen, og det der kom var sådan nogen små dame-luskeprutter. Det blev målt på sagerne, men først da der blev sat en lun finger på transitorerne begyndte den at lyde af noget man kunne leve med, og efter lidt mere lunene nussen af transistorerne lød den faktisk rigtigt fedt... indtil den kølede ned igen. Og Sasha kunne måle en forskel på over 1 volt på varm og kold tilstand. Så det der med at Eric Johnson og Jimi kunne høre forskel på deres Fuzz-faces når der går en sky for solen er ikke helt hen i hampen...

Så man må ha´nogen stykker for at kunne finde den der lyder fedt den dag:

Billede

;)

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kattekiksen »

NA: Jeg har lige sagt mit job op. Nu aner jeg ikke hvad jeg skal lave, men skal bare til at søge og søge.
Det er selvfølgelig fedt når man har været en smule træt af det i et stykke tid, men det er også et meget usikkert valg.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

NA- Min engelske Vox stoppede sku med at sige noget i sidste nummer i et nyt blues band jeg skulle jamme med iaften.Det er da vist godt jeg fik købt nye rør til den og
den skal en tur til doktoren snart.Jeg håber den bliver lidt mere stabil.Men jeg kan jo tage 2 med ud at spille.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]
Nu hører det med til historien at jeg også var testpilot på den. Og nok er Test-Bombekælderen skummel, men så kold er den heller ikke. Men Fuzz´en havde tilbragt noget tid i en kold bil. Der var dug på kassen da den blev hevet frem. Da jeg skulle prøve den, lød den decideret sært, som en defekt noisegate, der kun af og til lod signal komme igennen, og det der kom var sådan nogen små dame-luskeprutter. Det blev målt på sagerne, men først da der blev sat en lun finger på transitorerne begyndte den at lyde af noget man kunne leve med, og efter lidt mere lunene nussen af transistorerne lød den faktisk rigtigt fedt... indtil den kølede ned igen. Og Sasha kunne måle en forskel på over 1 volt på varm og kold tilstand. Så det der med at Eric Johnson og Jimi kunne høre forskel på deres Fuzz-faces når der går en sky for solen er ikke helt hen i hampen...

Så man må ha´nogen stykker for at kunne finde den der lyder fedt den dag:

Billede

;) [/quote]

Gad vide, om han har dem justeret ind efter forskellige temperaturer?

Det er faktisk ikke så langt ude, som det måske kan lyde. Jeg tror, at enhver, der har været dum nok til at begive sig ud i det hér med at rode med germanium-transistorer, vil give mig ret i det. Jeg ved, at jeg har sagt det før. Men jeg skal gerne gentage det: Germanium-transistorer er cirka lige så tilregnelige som en junkie med tredjedags abstinenser!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Nicolai »

NA: Bortset fra jeg ikke pt. har midlerne til det, har jeg vildt meget lyst til både en 62 RI sunburst strat OG en Marshall-agtig forstærker, for at prøve en anden lyd. Dog har jeg jo allerede en fed Vox AC15 (with a hint of Marshall flavour), som jeg ikke kan udnytte, så det "fornuftige" ville nok være at snuppe Straten først. NA2: Jeg vil helst ikke give det, sådan en strat koster fra ny, så enten hedder den "prøv den, og luk øjnene, når kortet køres igennem", eller "Tag chancen på nettet og spar en betragtelig sum penge". Min sorte strat blev erhvervet fra nettet (mint) 4K under retail pris, og er "én af de gode af slagsen", hvis jeg selv skal sige det.... hmm... NN: Kan med 95% sandsynlighed ikke få overtalt konen til noget af ovenstående :(
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Nicolai"]NA: Bortset fra jeg ikke pt. har midlerne til det, har jeg vildt meget lyst til både en 62 RI sunburst strat OG en Marshall-agtig forstærker, for at prøve en anden lyd. Dog har jeg jo allerede en fed Vox AC15 (with a hint of Marshall flavour), som jeg ikke kan udnytte, så det "fornuftige" ville nok være at snuppe Straten først. NA2: Jeg vil helst ikke give det, sådan en strat koster fra ny, så enten hedder den "prøv den, og luk øjnene, når kortet køres igennem", eller "Tag chancen på nettet og spar en betragtelig sum penge". Min sorte strat blev erhvervet fra nettet (mint) 4K under retail pris, og er "én af de gode af slagsen", hvis jeg selv skal sige det.... hmm... NN: Kan med 95% sandsynlighed ikke få overtalt konen til noget af ovenstående :( [/quote]

Seriøst, selv om jeg lyder som en plade på repeat; find nogle at spille sammen med. Så vil du indse at dit grej er helt fint, og ikke har brug for andet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Nicolai »

Jeg ved det, men de gange jeg har forsøgt, er det ikke lykkedes, og det er nok svært at finde nogen (helt nede) på mit niveau.

Desuden er jeg klar over, jeg ikke HAR BRUG for andet... men jeg har LYST...! ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]
Seriøst, selv om jeg lyder som en plade på repeat; find nogle at spille sammen med. Så vil du indse at dit grej er helt fint, og ikke har brug for andet.[/quote]

Du må lige opfriske min hukommelse.

Har du ikke, bare de seneste 5-6 år, haft nogle at spille med?

Jeg mener, du har i samme periode været igennem flere guitarer end der samlet ejes hos GF-medlemmerne, udskiftet og ombygget pedalboards og ikke for at tale om lidt forskelige forstærkere og andet dertilhørende? :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]NA: Bortset fra jeg ikke pt. har midlerne til det, har jeg vildt meget lyst til både en 62 RI sunburst strat OG en Marshall-agtig forstærker, for at prøve en anden lyd. Dog har jeg jo allerede en fed Vox AC15 (with a hint of Marshall flavour), som jeg ikke kan udnytte, så det "fornuftige" ville nok være at snuppe Straten først. NA2: Jeg vil helst ikke give det, sådan en strat koster fra ny, så enten hedder den "prøv den, og luk øjnene, når kortet køres igennem", eller "Tag chancen på nettet og spar en betragtelig sum penge". Min sorte strat blev erhvervet fra nettet (mint) 4K under retail pris, og er "én af de gode af slagsen", hvis jeg selv skal sige det.... hmm... NN: Kan med 95% sandsynlighed ikke få overtalt konen til noget af ovenstående :( [/quote]

Solstrålen i den ovenstående historie er, at du da i det mindste har en god og fornuftig kone. Glæd dig over det!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Nicolai »

Jo jo- og en fed amp, og en fed strat, og en fed Lp og en fed akustisk og... og... og ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GuitaRasmus"]
Seriøst, selv om jeg lyder som en plade på repeat; find nogle at spille sammen med. Så vil du indse at dit grej er helt fint, og ikke har brug for andet.[/quote]

Du må lige opfriske min hukommelse.

Har du ikke, bare de seneste 5-6 år, haft nogle at spille med?

Jeg mener, du har i samme periode været igennem flere guitarer end der samlet ejes hos GF-medlemmerne, udskiftet og ombygget pedalboards og ikke for at tale om lidt forskelige forstærkere og andet dertilhørende? :lol:[/quote]

Afgjort - så skulle du se hvor meget jeg ville købe hvis ikke jeg havde et band. :-D

Nej - de perioder jeg GAS'er mest, er de perioder hvor det er lidt stille med jobs. Når jeg spiller jobs hver uge, bruger jeg ikke ret meget energi på at kigge grej. Men jeg er nok også lidt ekstrem i mit grejnørderi. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"] Men jeg er nok også lidt ekstrem i mit grejnørderi. ;-)[/quote]

Hvori består denne påståede ekstremisme?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

At jeg bruger væsentligt mere tid på at afprøve, eksperimentere og modificere grej end de fleste jeg spiller med. Mange musikere jeg har spillet med, køber en guitar, en forstærker og et par pedaler, og spiller lykkeligt på det i årevis. For mig er der også en stor fornøjelse i at afprøve grej, og modificere det så det passer perfekt til mine behov. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jeg ser ingen ekstremer her...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen