Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kimling »

Jeg læste en gang et interview med Johnny Haven fra The Burning, efter udgivelsen af deres første cd "Storm the Walls", hvor teksterne ind imellem stikker ret kraftigt til det at være religiøs. Han tror ikke på en Gud, som sådan. Men han er fan af den mand, der gik og tænkte: "hmm, det kunne da egentlig være fedt, hvis vi allesammen bare kunne enes og lade være med at tæve hinanden." Og derefter skrev Biblen.

Det synes jeg egentlig, er en meget god holdning.
Jeg selv "tror" på, at der er et eller andet på trods af, at jeg udmærket er klar over, hvordan Universet opstod og hvordan livet, som vi kender det, opstod.
Turtle og jeg havde faktisk en vældig hyggelig diskussion om emnet, da jeg var hjemme ved ham sidst. Jeg kan ikke forklare, hvad der får mig til at tro på "et eller andet" og min rationelle del af hjernen prøver også at overbevise mig om, at der ikke er noget, men alligevel tror jeg på det :crazy:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kimling"]Men han er fan af den mand, der gik og tænkte: "hmm, det kunne da egentlig være fedt, hvis vi allesammen bare kunne enes og lade være med at tæve hinanden." Og derefter skrev Biblen.[/quote]

Fint nok. Men han kunne satme godt have skrevet den noget mindre tvetydigt, så vi ikke her 2000 efter stadig ikke kan enes om, hvad budskabet egentlig er, og tæver hinanden på grund af dét i stedet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Petunia"]
For øvrigt betragter jeg ateisme som en religion - troen på at der ikke findes en gud.
[/quote]

Det er jo så forkert. Ateisme er ikke troen på at der ikke findes en gud, det er manglen på tro på at der findes en gud.

Troen på at der ikke findes en gud hedder antiteisme og kan godt kaldes en tro.

For øvrigt anser jeg mig selv som antiteist, så jeg følte mig ikke specielt ramt, men af hensyn til de stakkels ateister ville jeg lige sætte det på plads :lol:

"Jeg tror ikke, at gud findes" er ikke det samme som "jeg tror, at gud ikke findes" ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Kimling"]Men han er fan af den mand, der gik og tænkte: "hmm, det kunne da egentlig være fedt, hvis vi allesammen bare kunne enes og lade være med at tæve hinanden." Og derefter skrev Biblen.[/quote]

Fint nok. Men han kunne satme godt have skrevet den noget mindre tvetydigt, så vi ikke her 2000 efter stadig ikke kan enes om, hvad budskabet egentlig er, og tæver hinanden på grund af dét i stedet.[/quote]


Ja, alt det dér med nuancer og fortolkning... Det ER sgu´ noget skidt! Næh, du dér havde folk som Hitler og Stalin helt klart fat i den lange ende!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"][quote="Kimling"]Men han er fan af den mand, der gik og tænkte: "hmm, det kunne da egentlig være fedt, hvis vi allesammen bare kunne enes og lade være med at tæve hinanden." Og derefter skrev Biblen.[/quote]

Fint nok. Men han kunne satme godt have skrevet den noget mindre tvetydigt, så vi ikke her 2000 efter stadig ikke kan enes om, hvad budskabet egentlig er, og tæver hinanden på grund af dét i stedet.[/quote]


Ja, alt det dér med nuancer og fortolkning... Det ER sgu´ noget skidt! Næh, du dér havde folk som Hitler og Stalin helt klart fat i den lange ende![/quote]

Hitler var katolik, men troede også på bl.a. horoskoper og forskellige andre former for mystiske "videnskaber". Det må da siges at kræve en vis grad af fortolkning og nuancering at kunne holde alt det i samme verdensbillede :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Joh, men man må da sige, at han formåede at samle det til et ret klart og entydigt budskab... :-)

NN: At en rød ræv skal arbejde på 1. maj.

NO: At det kan gøres i behageligt selskab med Billy Cross, Aske Jacoby og førstnævntes originale ´59 Les Paul...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

NA: hvor lyder min Les Paul egentlig fedt..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Joh, men man må da sige, at han formåede at samle det til et ret klart og entydigt budskab... :-)

NN: At en rød ræv skal arbejde på 1. maj.

NO: At det kan gøres i behageligt selskab med Billy Cross, Aske Jacoby og førstnævntes originale ´59 Les Paul...[/quote]
Er det goldtoppen? Som Billy engang sagde da jeg prøvede den.. "between you and me, kid... My new Les paul is a better guitar." ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Er "The New Les Paul", han hentyder til, så hans ´59 Sunburst i noget nær mint condition? Det var ihvertfald sådan én, han spillede på i dag - vel en guitar til omkring en million eller noget i dén stil.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Er "The New Les Paul", han hentyder til, så hans ´59 Sunburst i noget nær mint condition? Det var ihvertfald sådan én, han spillede på i dag - vel en guitar til omkring en million eller noget i dén stil.[/quote]
Den sunburst er så vidt jeg ved en ri... En R9 fra historic collection mener jeg. Jeg har kun set han har de 2 LP's. Goldtoppen er vist også fra 58'... :) men den er vist kun derhjemme.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Er "The New Les Paul", han hentyder til, så hans ´59 Sunburst i noget nær mint condition? Det var ihvertfald sådan én, han spillede på i dag - vel en guitar til omkring en million eller noget i dén stil.[/quote]
Den sunburst er så vidt jeg ved en ri... En R9 fra historic collection mener jeg. Jeg har kun set han har de 2 LP's. Goldtoppen er vist også fra 58'... :) men den er vist kun derhjemme.[/quote]

Jeg kan kun forholde mig til, hvad Billy selv sagde efter koncerten, da jeg spurgte, om det VAR en ægte, gammel Les Paul:

"Ja, det er det. Den er fra ´59. Og det er også en gammel ES-335, jeg har med."
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

hmmm... den der? Var den rød den "335" med bigsby og "custom" diamant indlæg i hovedet? Fordi så er det vist en 355. :lol:

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jeg studerede ikke lige den pågældende "335" nærmere (Du ved, hvordan jeg har det med den slags cigarkasser...). Men den var da rød. Og Les Paul´en ligner godt nok den på billedet (jeg skal forsøge at få smidt nogle fotos af den på nettet senere i dag). Jeg syntes også, at den så voldsomt velholdt ud af en ´59 Les Paul at være. Men jeg mener: Når Billy Cross direkte adspurgt siger, at det er en original - skal man så sige: "Nej, det passer sgu´ ikke. Du lyver!"..? Især hvis man selv er i tvivl - jeg skal på ingen måde gøre mig til ekspert udi Les Pauls...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jeg studerede ikke lige den pågældende "335" nærmere (Du ved, hvordan jeg har det med den slags cigarkasser...). Men den var da rød. Og Les Paul´en ligner godt nok den på billedet (jeg skal forsøge at få smidt nogle fotos af den på nettet senere i dag). Jeg syntes også, at den så voldsomt velholdt ud af en ´59 Les Paul at være. Men jeg mener: Når Billy Cross direkte adspurgt siger, at det er en original - skal man så sige: "Nej, det passer sgu´ ikke. Du lyver!"..? Især hvis man selv er i tvivl - jeg skal på ingen måde gøre mig til ekspert udi Les Pauls...[/quote]

Det kunne ligne Billy... han ved jo ikke du er guitarkyndig! Det er nemmere for ham i forhold til den brede befolkning at sige "that's my 59' Les Paul.."
Jeg lærte af at have timer med Billy sidste år at det ikke nytter at sige ham imod, ej heller diskutere med ham. :lol:
Men bare acceptere at det er sådan det er, og så forholder man sig til det senere!

Han har vundet diskussioner med argumentet. "Jeg har ret, fordi jeg er Billy Cross!" :clap:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Han har vundet diskussioner med argumentet. "Jeg har ret, fordi jeg er Billy Cross!" :clap:[/quote]
Uh.. Jeg kunne komme med en lang række stikpiller til den, hvis jeg fik den i virkeligheden..

Nå, men al den snak om hans guitare, og ingen der kommentere, at han på det billede der, har en gammel Boss delay siddende i racket.. Så kan træet med strengene da være nok så gammelt, hvis lyden fra den nu stadig skal igennem sådan noget hø.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]Han har vundet diskussioner med argumentet. "Jeg har ret, fordi jeg er Billy Cross!" :clap:[/quote]
Uh.. Jeg kunne komme med en lang række stikpiller til den, hvis jeg fik den i virkeligheden..

Nå, men al den snak om hans guitare, og ingen der kommentere, at han på det billede der, har en gammel Boss delay siddende i racket.. Så kan træet med strengene da være nok så gammelt, hvis lyden fra den nu stadig skal igennem sådan noget hø.. ;) [/quote]

Nu har jeg heldigvis ikke selv haft fornøjelsen af kommentaren.
Ja, mange gamle fine guitarer, og noget boss helvede... jeg tror bare ikke han har opdaget at 80'erne er slut for længst :) Han har også den vildeste røde power strat med floydrose, som han ynder at spille på!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nu ved jeg, at f.eks. MacG har sådan en Boss-delay, blot fordi Billy Cross havde én for mange år siden. Og den kan altså noget specielt. Han kan sikkert selv berette om det langt bedre, end jeg kan...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Jeg studerede ikke lige den pågældende "335" nærmere (Du ved, hvordan jeg har det med den slags cigarkasser...). Men den var da rød. Og Les Paul´en ligner godt nok den på billedet (jeg skal forsøge at få smidt nogle fotos af den på nettet senere i dag). Jeg syntes også, at den så voldsomt velholdt ud af en ´59 Les Paul at være. Men jeg mener: Når Billy Cross direkte adspurgt siger, at det er en original - skal man så sige: "Nej, det passer sgu´ ikke. Du lyver!"..? Især hvis man selv er i tvivl - jeg skal på ingen måde gøre mig til ekspert udi Les Pauls...[/quote]

Det kunne ligne Billy... han ved jo ikke du er guitarkyndig! Det er nemmere for ham i forhold til den brede befolkning at sige "that's my 59' Les Paul.."
Jeg lærte af at have timer med Billy sidste år at det ikke nytter at sige ham imod, ej heller diskutere med ham. :lol:
Men bare acceptere at det er sådan det er, og så forholder man sig til det senere!

Han har vundet diskussioner med argumentet. "Jeg har ret, fordi jeg er Billy Cross!" :clap:[/quote]

Det glæder mig lidt at du siger det, for jeg ville ellers ikke blande mig, men jeg har godt nok også haft nogle interessante samtaler med ham i Supersound, da jeg arbejdede der - hvor min chef tilsidst bare måtte kigge på mig med sit "kunden har altid ret" -blik, og jeg måtte så bakke ud. :D F.eks. insisterede han på at få justeret en washburn parlour guitar, da "den ikke intonerede korrekt". Der sad spritnye rotosound strenge på, den intonerede så godt som en akustisk kan, men okay, jeg skruede en halv omgang på trussrod'en, skruede tilbage igen, og satte et identisk sæt strenge på. "Meget bedre, kan du se jeg havde ret?" Suk. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Men han er vist trods alt ikke den eneste "legende", som har det sådan.

Jeg har f.eks. haft nogle ret "interessante" samtaler om forstærkere med Uffe Steen. Det var dælme ikke nemt, da det lod til, at vi eksisterede i forskellige virkeligheder :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen