Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Hej folkens.

Mit band, Fred Voltage, var i studiet i februar for at indspille en demo/EP. Nu er resultatet så færdigt og vi er selv blevet glade for resultatet. Vi endte først med noget, som vi slet ikke ville have, og det skulle så laves om, og pludselig var der gået mange måneder, men vi ville have et ordenligt resultat!

Musikken kan høres her: http://www.myspace.com/fredvoltage

Giv et lyt og knyt gerne en kommentar hvis du lyster.

Mvh Jonas

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af IkkeMig »

Uha, hvor skal man starte - jeg har lidt positivt og en hel del negativt. Men lad mig da starte i den positive ende:

Jeg kan rigtigt godt lide musikken. Længere er den ikke, det er fedt. Og jeg kan godt lide jeres forsangers stemme, og det er jo faktisk ret væsentligt.

Men det negative: Lyden. Hold da op, hvor kan jeg slet ikke finde noget positivt at sige. Det er som om i har taget en EQ og banket al bas og diskant ned i bunden. Der er ingen dyb bas. Og endnu mindre diskant. Ren mellemtone. Endda kun den mellemste mellemtone. Det gør, at instrumenterne er trukket meget tilbage i lydbilledet - det lyder nærmest som om sangeren står og synger med en transistorradio placeret bag ham med musikken. Det kan bruges som effekt, men hvis det er meningen er det overdrevet. Hvis det ikke er meningen, så må i tilbage og mixe det her om - det er bare for sammenklemt at al lyd ligger i så smalt et bånd.

Unskyld, hvis det lød hårdt, men det er vitterligt den dårligste lyd, jeg har hørt på en demo. Men jeg kan som sagt godt lide musikken, og det er da trods alt det vigtigste ;)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Hey.

Du skal ikke være bange for at din kritik er for hård, sådan noget gør ikke mig noget.

Men jeg er overrasket over hvad din kritik går på. Både overrasket fordi jeg (og de andre) ikke har hørt det sådan, men endnu mere fordi jeg nu godt kan høre det, når du siger det. Tror simpelthen vi har hørt os blinde på musikken og sammenlignet for meget med de forskellige udgaver af numrene i stedet for med alt mulig andet. Hvad har du hørt musikken på? Jeg ved ikke om jeg synes det er sååå galt som du siger, men er godt nok i tvivl lige pludselig...

Mvh Jonas

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]Hey.

Du skal ikke være bange for at din kritik er for hård, sådan noget gør ikke mig noget.

Men jeg er overrasket over hvad din kritik går på. Både overrasket fordi jeg (og de andre) ikke har hørt det sådan, men endnu mere fordi jeg nu godt kan høre det, når du siger det. Tror simpelthen vi har hørt os blinde på musikken og sammenlignet for meget med de forskellige udgaver af numrene i stedet for med alt mulig andet. Hvad har du hørt musikken på? Jeg ved ikke om jeg synes det er sååå galt som du siger, men er godt nok i tvivl lige pludselig...

Mvh Jonas[/quote]

Jeg startede med at lytte på den bærbare og tænkte "der er noget galt". Så jeg smed det over på anlægget. Der kører det digitalt fra en MiniMac ind i en Lyngdorf TDAi2200 og en Lyngdorf SDAi2175, der tilsammen driver et sæt Lyngdorf DP-1 og et sæt Lyngdorf W-210. Alt korrigeret op med RoomPerfect.

Jeg ved, hvordan mit anlæg lyder. Jeg har udviklet det og lyttet til det i mange år. Og normalt ville jeg ikke have været så hård som jeg var, da jeg ved, at alle ikke stiller så store krav som mig. Men det lyder altså som noget, der er indspillet live fra et lille PA-anlæg inde i en flyhangar.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af IkkeMig »

Og så har jeg da for øvrigt lige en kommentar til den med, at i har sammenlignet og sammenlignet, men ikke hørt noget andet undervejs. Det er nemlig ikke smart. Ørerne vænner sig jo til det, de hører. Hvis jeg sidder og lytter til anlæg med for lidt diskant i en halv time, så vil min umiddelbare reaktion, når jeg hører noget "korrekt" være, at det er skingert. Sådan er vi indbygget. Så når jeg lytter til et anlæg lytter jeg for det første altid på musik, jeg kender godt. For det andet, så kan jeg ikke lytte i ret lang tid uden at "cleare" den akkustiske hukommelse. Enten med stilhed eller med kendt lyd. Mennesket er et vanedyr. Så hvis vi har hørt 25 dystre versioner af et nummer i træk, så skal der ikke meget til, før vi synes, at det lyder skingert i stedet.

Så selv om vi gerne vil være os selv. Så prøv at smide et af forbillederne på anlægget, bare for at have en reference. Hvis det stadig ikke lyder helt galt, så er det jo nok ikke helt galt, så er det bare jeres reference, der er noget andet. Men jeg har en meget bred musiksmag, og jeg kan ikke finde på noget andet, der er SÅ klemt, så jeg tror, at hvis i sammenligner med jeres forbilleder på et godt anlæg, så vil i blive lidt overrasket over, hvor meget i har malet jer selv op i et hjørne.

Og hvis i får rettet lidt op på det, så lad os endelig høre det. For som sagt så synes jeg musikken lyder meget lovende ;)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Tja, vi har heller ikke haft det let med den indspilning :) .

Vi havde jo oprindelig tænkt det til at være i en helt anden boldgade rent lydmæssigt. Meget mere skramlet og vintage-lydende, men det var faktisk slet ikke fedt da vi fik første mix, og vi kunne godt høre at det skulle en anden retning. Det er vi så gået. Selvfølgelig har vi lyttet til andet musik, men ikke i en direkte sammenligning, og den med forbillederne kunne vi godt droppe, for tror sgu ikke vi i bandet kan blive enig om 1 kunstner som vi gerne vil lyde som. Næste gang har vi allerede snakket om hvordan det skal ske, og det er noget helt andet.

Vi har nemlig ventet længe på disse indspilninger skulle blive færdige, og vi har ikke råd til at bruge mere tid på mix, så "what you hear is what you get"...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Odgaard »

Jeg tænkte overordnet det samme som Turtle. Det første nummer jeg lyttede til var Emphasis, og jeg blev virkelig forvirret/irriteret over, at al musik lå gemt/klemt bag en klar og ren vokal. På "Bite My Mip" er det ikke helt så slemt, men stadig - desværre - ret sammenklemt.
Det er skide synd, for jeg ved, I har smidt penge efter de her optagelser, har ventet læge og har nogle numre, der fortjener at blive præsenteret bedre.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af thomasrytter »

Jeg tror at mit tip må være næste gang at få en producer på projektet - både i øvefasen op til, og under selve indspilningerne. Jeg får lidt stress af at lytte til sangene - og jeg tror både det skyldes, at der mangler lidt sammenspil og stramhed over jeres riffs, og så det lidt mystiske mix. Det lyder lidt som om det hele er lidt indelukket, og det virker lidt klaustrofobisk på mig. Og så synes jeg også at man kan fornemme at der er blevet trukket i en masse forskellige retninger undervejs - det føles lidt som om den røde tråd er gået tabt. Desværre! :?

Må man spørge hvem der har stået for mixet (ikke for at hænge nogen ud - men er det jer selv, eller en prof?)

Det er sgu synd at I ikke er endt med et bragende resultat, når nu I har lagt så meget arbejde i det. Kan godt huske projektet fra sidste gang du postede noget. Men på den anden side er det måske nogle gode erfaringer at gøre sig allerede nu, inden næste indspilning.
God vind med det herfra! :thumbup:

Mvh Thomas.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Hej drenge.

Tak for kommentarerne (medfølelsen?).

Vi har ikke selv stået for produktionen, vi gik til en "prof". Desværre ikke en som er fra Århus, så alt det med at få personen ud i øvelokalet allerede inden indspilningen, som ellers er en skidegod idé, kunne vi desværre ikke få på plads.
Nu har jeg efterhånden indspillet hos 4 forskellige folk, og ikke én eneste gang er jeg blevet blæst helt væk af hvor godt resultatet er blevet. Alt afhænger selvfølgelig af hvordan man spiller, men jeg er trods alt så selvsikker at jeg synes vi spiller ganske fint. Men det er virkelig svært at finde en producer man fungerer med... Glæder mig dælme til efteråret hvor jeg køber mig en Mac og selv dykker lidt ned i det.

Men tak for de trods alt rosende ord omkring musikken :)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af AnotherDan »

Fede numre.

Jeg havde mixet det anderledes ihvertfald - jeg syntes bedre om jeres originalle mix du sendte tidligere.
Jeg står gerne ved mit tilbud fra dengang om at mixe det gratis i en lidt anden stil end det i har fået her.
Som udgangspunkt havde jeg ihvertfald givet musiken mere plads og ikke ladet vokalen være så frembusende.

Du kan høre noget af mit mix på Red Army EP'en fra:
<a href="http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=24" rel="nofollow">http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=24</a>

Hvis du vil have et andet skud så send mig en PM. :)
Bah


Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Jeg har lige sendt en mail til de andre i bandet. Jeg vil gerne tage dig op på tilbuddet Dan, men de andre skal jo også lige sige god for det. Vender snarest tilbage til dig pr. PM

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Christian Mogensen »

Jeg synes det er vanvittigt fedt - jeg synes ikke at mixningen er så slem; den er ret "speciel"; men det vil jeg også sige om Them Crooked Vultures' seneste skive... -Og den lytter jeg meget til!
Jeg synes det er alt for fedt - fuck det er godt!!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Smittefar »

Det er rigtigt, at lyden er spøjs - fordi sangen ligger meget fremme, og der er stort fravær af specielt bundfrekvenser, men jeg synes godt nok musikken er topfed.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af sørendybdal »

Jeg giver også thumbs up til musikken - FED SANGER! - men savner også lidt mere fylde i lyden. Guitarerne skal lige det sidste stykke ud i pappet, og bas og stortromme skal være langt mere markerede - men jeg har også hørt langt værre, må jeg sige.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Jamen tak for rosen drenge, det er dejligt at høre, at I kan lide det!

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Starcaster »

Jeg er helt enig med alt der er sagt mht mix osv. Jeg vil desuden rose jeres sanger for at have en rimelig god engelsk accent (min sædvanlige kæphest!). Han kan blive bedre og det er jo heller ikke aktuelt, hvis I som sådan kun satser på et dansk publikum. Han lyder lidt Casper Eistrup agtig til tider, men ikke sådan at det er for meget. Ellers utrolig god power over hele linjen, hvilket man ofte savner. Thumbs up!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Barf »

Hej Claus.

Det er sgu sjovt, jeg er næsten sikker på, at du også kommenterede på hans accent sidste gang vi indspillede demo :)
Men tak

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af thomasrytter »

Det er alligevel vildt at oplevelsen kan være så forskellig blandt lytterne. Og påfaldende, at man hver især vælger at bide mærke i nogle forskellige ting. I sidste ende viser det nok mest af alt, at det bedst kan betale sig at gøre det, I synes er det mest rigtige...

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demoindspilning fra mit band - giv et lyt!

Indlæg af Starcaster »

[quote="Barf"]Hej Claus.

Det er sgu sjovt, jeg er næsten sikker på, at du også kommenterede på hans accent sidste gang vi indspillede demo :)
Men tak[/quote]
Helt sikkert! :D Det er bare en ting som giver mig lange løg. Lidt ligesom Lars Ulrich når han taler "Copenkansk".... Uffff!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen