Gathering 2011

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Barf »

Nu er det ikke fordi jeg er ude på at undergrave (kan sgu ikke huske, hvilket ord jeg egentlig leder efter her...) københavnernes arbejde, men de har jo sikkert drøntravlt. Derfor er det vel også lovligt at undersøge muligheden for at afholde Gathering i andre dele af landet. Det er selvfølgelig "deres tur", men sidder man med de topfede lokaler og holder bøtte, bare fordi det er geografisk fejlplaceret, så skal man bare råbe højt!

Jeg har ikke selv noget her i Århus, men det kunne da sikkert arrangeres, hvis det ser helt sort ud for københavnerne.

Glæder mig i hvert fald til Gathering, hvorend det måtte afholdes.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Smittefar »

Barf har helt sikkert ret :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Nicolai »

Ikke fordi jeg ligger inde med/har kendskab til egnede lokaler- men hvordan ville disse ideelt se ud?

Jeg så gerne det blev afholdt i Århus. Så sparede jeg jo broen/færgen. Men der skal jo nok lidt flere jyder til at "råbe i kor", før det bliver aktuelt.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Odgaard »

[quote="Nicolai"]Ikke fordi jeg ligger inde med/har kendskab til egnede lokaler- men hvordan ville disse ideelt se ud?

Jeg så gerne det blev afholdt i Århus. Så sparede jeg jo broen/færgen. Men der skal jo nok lidt flere jyder til at "råbe i kor", før det bliver aktuelt.[/quote]

En række lokaler på 15-30m2 til test af gear, et lidt større lokale til oplæg/foredrag, et køkken og mulighed for overnatning... placeret fornuftigt ift. transport og naboer - det er vist noget med "tæt på" ved transportmuligheder og "langt nok fra" i forhold til naboer, så der ikke kommer klager. Læg dertil en lejepris på "gratis" og du har det perfekte sted :)

Men mindre kan da gøre det.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Odgaard"][quote="Nicolai"]Ikke fordi jeg ligger inde med/har kendskab til egnede lokaler- men hvordan ville disse ideelt se ud?

Jeg så gerne det blev afholdt i Århus. Så sparede jeg jo broen/færgen. Men der skal jo nok lidt flere jyder til at "råbe i kor", før det bliver aktuelt.[/quote]

En række lokaler på 15-30m2 til test af gear, et lidt større lokale til oplæg/foredrag, et køkken og mulighed for overnatning... placeret fornuftigt ift. transport og naboer - det er vist noget med "tæt på" ved transportmuligheder og "langt nok fra" i forhold til naboer, så der ikke kommer klager. Læg dertil en lejepris på "gratis" og du har det perfekte sted :)

Men mindre kan da gøre det.[/quote]

Enig, udover jeg ville skifte "tæt på (offentlig?) transport" ud med "ordentlige parkeringsforhold". Skulle der være et par kilometer til nærmeste station/stoppested/whatever, så er vi mange, der plejer at være i bil, og som ikke ville have noget imod at lege taxa.

Og med hensyn til transport til den anden ende af landet, så plejer der jo at være andre fra samme omegn, som én selv, der også skal afsted, så de fleste gange kan der arrangeres samkørsel.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Sasha »

Mit beskedne pip ville gå i retning af, at det vigtigste er, at der er mange lokaler, sådan at man slipper for den kakofoniske totaloplevelse, som udover at gøre ens blotte eksistens til en prøvelse efter blot kort tid, umuliggør enhver form for seriøs vurdering af løsøre. Og det er vel trods alt det, de fleste kommer til sådan et arrangement for?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af andkrup »

det fungerede ret godt sidste gang på Nørrebro, da det var i en skole.

det er vist tilgengæld ikke så let at låne lokalerne igen (vil lige høre ad)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af drmaawenz »

[quote="andkrup"]det fungerede ret godt sidste gang på Nørrebro, da det var i en skole.

det er vist tilgengæld ikke så let at låne lokalerne igen (vil lige høre ad)[/quote]
Jeg husker nu noget om en politianmeldelse pga. støjen, så jeg tror heller ikke, at den bliver helt let at låne igen. ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Anonym »

[quote="drmaawenz"]Jeg husker nu noget om en politianmeldelse pga. støjen, så jeg tror heller ikke, at den bliver helt let at låne igen. ;) [/quote]

Det var vist "bare" en efterfølgende klage til skolens ledelse.

Men det kan jo nemt undgåes fremover. Folk kan bare lade være med at slæbe alt det støjende Marshall-hejs med. :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"][quote="drmaawenz"]Jeg husker nu noget om en politianmeldelse pga. støjen, så jeg tror heller ikke, at den bliver helt let at låne igen. ;) [/quote]

Det var vist "bare" en efterfølgende klage til skolens ledelse.

Men det kan jo nemt undgåes fremover. Folk kan bare lade være med at slæbe alt det støjende Marshall-hejs med. :D [/quote]

Er det ikke bare Jonas, vi ikke skal slæbe med :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="SustainerPlayer"][quote="drmaawenz"]Jeg husker nu noget om en politianmeldelse pga. støjen, så jeg tror heller ikke, at den bliver helt let at låne igen. ;) [/quote]

Det var vist "bare" en efterfølgende klage til skolens ledelse.

Men det kan jo nemt undgåes fremover. Folk kan bare lade være med at slæbe alt det støjende Marshall-hejs med. :D [/quote]

Er det ikke bare Jonas, vi ikke skal slæbe med :lol:[/quote]

Ha! Det var også min tanke :lol:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
mike_g
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Odense, DK
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af mike_g »

Hvad kræver det at lave, da jeg aldrig selv har deltaget i en gathering? Jeg er generelt heller ikke meget på gear-freak.dk, men lurer da lidt i ny og næh. ;-)

Jeg har dette at tilbyde:

Fritidsklub på Fyn, nærmere betegnet Søndersø, 15 km fra Odense centrum med
* Mange toiletter
* 2 x bad
* Køkken
* Overnatningsmuligheder
* Musikøvelokale (PA, trommer, elklaver, 3 guitarforstærkere, basforstærker)
* Poolbillard
* PC-rum
* Lade/gymnastiksal, som kan transformeres til monster-gear-lokale m/ masser af strøm
* Masser af små lokaler til f.eks. foredrag m.m.
* Egen parkeringsplads m/ mulighed for at lukke af med bom - mulighed for aflæsning af gear indenfor få meters afstand

Der findes enkelte naboer på den ene side af bygningen/bygningerne, så eneste regel er: Ingen døre og vinduer åbne, hvis man blæser et 100 watts Marshall fullstack af for fuld skrald. Ellers ingen køer på isen der!

Hvor mange plejer at deltage?
Er det én eller to overnatninger?
Kan man give en 20'er pr. person til Klubben for en smule overdrevet vand- og strømbrug?

Eller er Fyn for "brugt" efterhånden?
Med venlig hilsen
Michael Geertsma

Fender CS Strat + GR-T
Orange Rockerverb 50 mkiii
Strymon - Wampler - Suhr - Xotic - Empress

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Anonym »

[quote="mike_g"]
Hvor mange plejer at deltage?
Er det én eller to overnatninger?
Kan man give en 20'er pr. person til Klubben for en smule overdrevet vand- og strømbrug?

Eller er Fyn for "brugt" efterhånden?[/quote]

Der har været en 30-stykker, de tre gange jeg har deltaget.

Det har været så folk kunne checke ind fra fredag aften - overnatte til lørdag hvor selve eventen løber af stablen - og overnatte/sove den ud til søndag.

Lokalerne har vist været gratis hver gang. Men det skal absolut ikke være en rettesnor i sig selv. Og i det hele taget må det være op til den aktuelle styregruppe at tilrette arrangementet, så det passer til tid, lokaler, økonomi osv.

Fyn har kun været brugt en gang i Gathering-sammenhæng. Det kan absolut gentages. Og det ligger jo dejligt i midten af alt muligt. :D

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Starcaster »

ODENSE! ODENSE! Eller som vi siger: O'nse! O'nse! Så skal det bare ligge mens jeg er hjemme på besøg, så giver jeg sku en bajer! :D

Brugeravatar
mike_g
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Odense, DK
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af mike_g »

[quote="SustainerPlayer"][quote="mike_g"]
Hvor mange plejer at deltage?
Er det én eller to overnatninger?
Kan man give en 20'er pr. person til Klubben for en smule overdrevet vand- og strømbrug?

Eller er Fyn for "brugt" efterhånden?[/quote]

Der har været en 30-stykker, de tre gange jeg har deltaget.

Det har været så folk kunne checke ind fra fredag aften - overnatte til lørdag hvor selve eventen løber af stablen - og overnatte/sove den ud til søndag.

Lokalerne har vist været gratis hver gang. Men det skal absolut ikke være en rettesnor i sig selv. Og i det hele taget må det være op til den aktuelle styregruppe at tilrette arrangementet, så det passer til tid, lokaler, økonomi osv.

Fyn har kun været brugt en gang i Gathering-sammenhæng. Det kan absolut gentages. Og det ligger jo dejligt i midten af alt muligt. :D [/quote]

Hvis man er færdig søndag formiddag, så ser jeg ingen problemer i det. Man kan bare først ankomme efter kl. 18 fredag.

30 deltagere er intet problem. Hvor mange af dem overnattede?

Fritidsklubben vil udelukkende kun have en udgift forbundet med det, og så tænkte jeg bare, at give en skærv til kaffekassen eller whatever pga. strøm og vand, er ok...?
Med venlig hilsen
Michael Geertsma

Fender CS Strat + GR-T
Orange Rockerverb 50 mkiii
Strymon - Wampler - Suhr - Xotic - Empress

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af andkrup »

søndersø lyder som en go' deal!
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af GodSpeedDK »

De faciliteter du dér beskriver, indeholder praktisk talt alt, hvad der er behov for + plus mere. Så det er helt perfekt!

Eneste "udfordring" bliver beliggenheden, men det må kunne lade sig gøre at få nogen med bil til at være behjælpelige med kørsel, til dem der ikke er i bil. Jeg melder mig gerne som "taxi" fra banegården i Odense, i hvert fald.

Mht. til lejen/kaffekassebidraget, så er det set før. Da vi holdt det i Middelfart, i Jakob Winthers studie, fik Jakob også et mindre beløb, der skulle dække strøm, vand og et par ekstra timer til hans rengøringsdame. Alternativt kunne man lægge et par kroner oveni øl- og vandpriserne, og lade overkuddet gå i kaffekassen. Der er flere muligheder, og selvfølgelig skal fritidsklubben ikke have unødige udgifter eller besvær ved at huse os, men det hele ville være meget nemmere og mere konkret, hvis vi kunne få nedsat en styregruppe :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Odgaard »

Søndersø lyder fremragende! Mht. pris, betalte vi også for overnatning (og leje af lokaler?), da der var Gathering i Århus.

Sæt i gang.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af Barf »

Lokalerne var gratis, men overnatningen kostede lidt pr. overnattende gæst. Så vidt jeg da husker.

Men det lyder alletiders. Det vigtigste er næsten, at der er en del mindre lokaler, så ikke alle står i samme rum. Det gør det en del nemmere at prøve grej uden at forstyrre og larme for meget.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gathering 2011

Indlæg af GuitaRasmus »

Fabelagtigt. :-) Så lyder det som vi bare skal have fundet en dato.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen