Cykelhjelm - Hot or not?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Telemaster »

Er det ikke forsvindende sjældent, at cykelhjelme bliver stjålet?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af udepost »

Forskning viser, at man er en bedre cyklist uden cykelhjelm. Dette gør risikoen for uheld mindre, når man ikke bærer hjelm

/Søren

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af GodSpeedDK »

Telemaster skrev: Er det ikke forsvindende sjældent, at cykelhjelme bliver stjålet?
No clue ... men dengang jeg var 16-20 år lavede vi da alt muligt åndssvagt. Når jeg efterlader min hjelm i cykelkurven forventer jeg nærmest instinktivt, at en Mikkel anno 1995, hvis ikke stjæler den - bare fordi han kan - så i det mindste pisser i den, og ligger på lur, for at se ejermanden tage den på :angel:

Men ungdommen i 2015 er måske ikke helt så rastløse og thrill seeking? I dunno ...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af GodSpeedDK »

udepost skrev: Forskning viser, at man er en bedre cyklist uden cykelhjelm. Dette gør risikoen for uheld mindre, når man ikke bærer hjelm

/Søren
Dét har jeg svært ved at tro på. Undskyld mig ... 

Jeg er med på, at der findes rigtig mange derude, som tror de er udødelige, fordi de ifører sig et stykke matsort, refleksbeklædt og formstøbt stykke flamingo på hovedet, men de kan trods alt kendes på enten at være cykelbude, universitetsstuderende eller bo i København. For alle os andre er hjelmen i virkeligheden mere med til at minde os om, at det IKKE er ufarligt, at være "den bløde trafikant". 

Så jeg forholder mig meget skeptisk overfor din "forskning", før der er reelle fakta på bordet :) (Altså fakta, der har iregnet de 5 millioner danskere, der ikke bor i København)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af GodSpeedDK »

I øvrigt, hvis vi skal snakke sikkerhed for cyklister, så synes jeg faktisk man skulle gå ind og lovgive forebyggende, i stedet for at appelere til at man bruger cykelhjelm, for at "afbøde faldet". 

Helt konkret kan jeg slet ikke forstå, hvordan det kan være lovligt at cykle rundt ude i trafikken med hørebøffer/earplug på/i. Det er jo vanvittigt, at man, udaf de to sanser man har brug for trafikken, frarøver sig selv den ene. 

Og så er vi slet ikke gået igang med at snakke om midaldrende mænd i stram Spandex, klik-sko, svedabsorberende geargreb og hurtigbriller, på 50.000-kroners karbon-cykler, der har opfundet deres eget sæt færdselsregler, som de forventer vi andre følger ... *indsæt smiley, der er ved at eksplodere i indestængt modløshed overfor menneskeheden videre overlevelse*
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen