Cykelhjelm - Hot or not?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Torben »

Jeg må tilslutte mig, at hot bliver en cykelhjelm aldrig ;) Men det fornuftige valg er at bruge en.

Jeg har kørt med hjelm siden jeg fik mit første barn, da der for mig ikke er noget mere absurd end forældre, der cykler med deres barn og det kun er barnet, der har hjelm på...

Jeg har lidt forskellige efter formål og humør - den jeg bruger på min MTB i skoven er meget let og komfortabel. Huer til formålet fungerer fint, så kolde ører er ingen undskyldning for at droppe hjelmen.

Mvh Torben

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kaptajn Kropp"]Sidst jeg var ved at falde på cykel, så lod jeg bare vær. Den virker hver gang :) [/quote]

Sikkert en fin taktik, men den er lidt svær at udføre, når man bliver skubbet til af en gammel Ford...


Vis indlægget.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]


Er vibe effekten ikke en smule chorus baseret. :) [/quote]

Nej. Teknisk set, er en univibe i bund og grund en fire-trins phaser... :-)[/quote]


Det er muligt.Det er måske derfor jeg ikke altid kan enes med min tubevibe :(
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Smittefar »

[quote="GodSpeedDK"]
... Og nej, jeg flasher ikke mig selv i ført "vidunderet" ... :lol:[/quote]

Jo, du gør :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Starcaster »

Ja siden jeg fik børn ændrede jeg også syn på den slags. Jeg er desuden styrtet et par gange i min ungdom, hvor en hjelm helt sikkert ville have hjulpet...

Jeg tror egentlig jeg ville være tilhænger af et påbud! Er det ikke New Zealand, der har det?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af fortytwo »

Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Søren »

Jeg bruger ikke hjelm, da skaden er sket :crazy:

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Petunia »

Burde overskriften ikke have været: "Kraniebrud - Hot or not?"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af CobraPizza »

Nu er jeg efterhånden blevet ramt af en bil nogle gange mes jeg har cyklet (nogle gange min fejl, men oftest har det været en kær-lille-en bag rattet med for meget fokus på mobil end vej),og der har det altid været kroppen det gik ud over, så.. hvis man er bange for at falde, så lær fald-teknikker, det er ganske effektivt i mange situationer.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af drmaawenz »

Efter jeg har fået bil er det nok en fordel i bruger cykelhjelm, benskinner, tandbeskyttere mv. når i færdes i trafikken - også når man er til fods.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Anonym »

"Russisk opklaring" må kunne konverteres til en trafikal kontekst.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af AnotherDan »

[quote="drmaawenz"]Efter jeg har fået bil er det nok en fordel i bruger cykelhjelm, benskinner, tandbeskyttere mv. når i færdes i trafikken - også når man er til fods.[/quote]

:D :D
Bah

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af IkkeMig »

Jeg kom af en eller anden grund til at tænke på den her tråd i dag. Det var muligvis, da jeg tilfældigt så den her:
Billede

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Lasse H »

Kære Lars

Du er IT-medarbejder i det firma, hvis hjemmeside du linker til. Du har blot lavet en post og er tilsyneladende netop oprettet i dette forum med dette for øje. Kan du ikke selv se, den er gal?

Respekt for at du har spillet med halvåbne kort ved at bruge dit eget navn, men uagtet dine sympatiske synspunkter, så er det underlødigt med et sådant enestående indlæg.

Jeg savner efterhånden lidt mere konsekvens fra admins må jeg sige. Det er ikke længe siden, der har været en lignende brug at gear-freak, og disse indlæg står endnu. I andre fora jeg frekventerer slettes sådanne indlæg prompte.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Rasmus »

Efter jeg har fået et barn cykler jeg ALTID med hjelm. Ingen undtagelse. 

EOD.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Smittefar »

Ihhh hvor ville jeg gerne være lige så konsekvent som dig.

Nu er de nye airbag cykelhjelme kommet. Jeg sætter min lid til sådan en.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Rasmus »

Billede
Last edited by Rasmus 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu var det jo mig, der startede denne tråd i sin tid, så det er vel på sin plads, at jeg lige kommer med en update: 

Jeg købte en hjelm. Sådan en "skater-hjelm". Og her 4 år efter er jeg da også så småt ved at vænne mig til at have den på. Altså, det er blevet lidt lissom med sikkerhedsselen i bilen, at det føles forkert ikke at have den på, uanset hvor langsomt man kører, og over hvor kort afstand, men den dér fornemmelse af at cykle rundt med en "klump" ovenpå hovedet, tog sgu tid at lære at ignorere. 

Og så er der alle ulemperne: Hvor gør man af den, når man f.eks. er i Netto (og nej, jeg bliver aldrig én af dem, der mener det nemmeste er bare at beholde den på, mens man handler!!); slæber man den med ind i butikken, og bærer rundt på den, eller lader man den ligge i cykelkurven (hvis man har sådan én)? Jeg er mest til det sidste, men én eller anden dag er den jo nok væk, når jeg kommer ud. Man kan selvfølgelig låse den fast i cykellåsen, men den model har én gang for meget efterladt en fin, sort streg ned ad kinden, som jeg først opdagede, da jeg kom hjem, fordi låsen åbenbart var smurt ind i olie :-/
Min kone har så købt en såkaldt "helm-mate" til mig, som er sådan en udfoldelig pose/taske, der sidder under sadlen, hvor hjelmen kan være i. Egentlig meget smart tænkt, men bare alt for upraktisk i praksis. Jeg får den simpelthen ikke brugt. 

Men summa summarum; jeg cykler aldrig nogen steder uden hjelm på længere. Det er ikke altid lige praktisk, og man ligner stadig en idiot, men jeg er også nået til fasen, hvor jeg tænker: "Det skal fandme nok lige passe, hvis jeg bare én dag ikke har den på, at jeg så står på snotten udover styret".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Cykelhjelm - Hot or not?

Indlæg af Rasmus »

GodSpeedDK skrev: Nu var det jo mig, der startede denne tråd i sin tid, så det er vel på sin plads, at jeg lige kommer med en update: 

Jeg købte en hjelm. Sådan en "skater-hjelm". Og her 4 år efter er jeg da også så småt ved at vænne mig til at have den på. Altså, det er blevet lidt lissom med sikkerhedsselen i bilen, at det føles forkert ikke at have den på, uanset hvor langsomt man kører, og over hvor kort afstand, men den dér fornemmelse af at cykle rundt med en "klump" ovenpå hovedet, tog sgu tid at lære at ignorere. 

Og så er der alle ulemperne: Hvor gør man af den, når man f.eks. er i Netto (og nej, jeg bliver aldrig én af dem, der mener det nemmeste er bare at beholde den på, mens man handler!!); slæber man den med ind i butikken, og bærer rundt på den, eller lader man den ligge i cykelkurven (hvis man har sådan én)? Jeg er mest til det sidste, men én eller anden dag er den jo nok væk, når jeg kommer ud. Man kan selvfølgelig låse den fast i cykellåsen, men den model har én gang for meget efterladt en fin, sort streg ned ad kinden, som jeg først opdagede, da jeg kom hjem, fordi låsen åbenbart var smurt ind i olie :-/
Min kone har så købt en såkaldt "helm-mate" til mig, som er sådan en udfoldelig pose/taske, der sidder under sadlen, hvor hjelmen kan være i. Egentlig meget smart tænkt, men bare alt for upraktisk i praksis. Jeg får den simpelthen ikke brugt. 

Men summa summarum; jeg cykler aldrig nogen steder uden hjelm på længere. Det er ikke altid lige praktisk, og man ligner stadig en idiot, men jeg er også nået til fasen, hvor jeg tænker: "Det skal fandme nok lige passe, hvis jeg bare én dag ikke har den på, at jeg så står på snotten udover styret".
Jeg cykler jo kun rundt i Kjøvenhavn, så jeg har en ekstra kædelås til lige at smække rundt om stangen og en lygtepæl ved lejlighed. Der ryger hjelmen også ind i. Ellers bærer jeg den som et stolt trofæ. Men meste kører jeg i stationcar.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen