audioklichéer der skal DØ!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af andkrup »

mikrofon feedback

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg er sikker på, at der sidder én eller anden derude, med rettighederne til lige netop dét take af en mikrofon der feeder, og skovler penge penge ind, for hver gang der i film, TV, osv., skal illustreres, at nu er der en mikrofon tændt, så er det præcis dén lyd man får.

Men okay, hvis nu man var blind, var det jo den eneste måde man ville opdage, at der nu blev rigget en mikrofon til ... :roll:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af andkrup »

en anden kliché er støjende rumskibe - hér tydeliggjort på satirisk vis:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
[youtube]XkHdgMOuuBs[/youtube]
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af Odgaard »

"Lyden" af computere, der arbejder. Det er lige meget, om det er i film eller i et af TV2s nyheds-tema-agtige programmer (som f.eks. torsdag aften i denne uge, hvor de viste før/efter billeder af Japanske byer).
Jeg har aldrig haft en computer, der sagde en lyd, når en "progress bar" eller lignende kørte på skærmen.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Odgaard"]"Lyden" af computere, der arbejder. Det er lige meget, om det er i film eller i et af TV2s nyheds-tema-agtige programmer (som f.eks. torsdag aften i denne uge, hvor de viste før/efter billeder af Japanske byer).
Jeg har aldrig haft en computer, der sagde en lyd, når en "progress bar" eller lignende kørte på skærmen.[/quote]

I samme vending; Sidste søndag i TV2s nye drama-thriller satsning "Den som gaber...", hvor et smartboard, som ellers er lydløst, sagde vilde bip lyde og andre lydeffekter, direkte fra Minority Report.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af GodSpeedDK »

To gange inden for en time, i to vidt forskellige TV-programmer, er jeg blevet udsat for "pickup-nålen-skwriiiiker-henover-grammofonplader"-lyden, i forbindelse med en "dramatisk" og/eller overraskende drejning af historien. Ikke videre opfindsomt, men okay, man fanger let effekten.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af Søren »

[quote="GodSpeedDK"]To gange inden for en time, i to vidt forskellige TV-programmer, er jeg blevet udsat for "pickup-nålen-skwriiiiker-henover-grammofonplader"-lyden, i forbindelse med en "dramatisk" og/eller overraskende drejning af historien. Ikke videre opfindsomt, men okay, man fanger let effekten.[/quote]

Jeg elsker den lyd :P Får mig altid til at grine (i en kontekst selvfølgelig)! Uoriginalt, set mange gange før, men genialt :D

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: audioklichéer der skal DØ!

Indlæg af andkrup »

[quote="GodSpeedDK"]To gange inden for en time, i to vidt forskellige TV-programmer, er jeg blevet udsat for "pickup-nålen-skwriiiiker-henover-grammofonplader"-lyden, i forbindelse med en "dramatisk" og/eller overraskende drejning af historien. Ikke videre opfindsomt, men okay, man fanger let effekten.[/quote]
hvis man er gammel nok til at vide hvad en pickupnål er ;)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen