"Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af thomasrytter »

[youtube]0GNJ1SQpxFI[/youtube]

Det er sgu da godt!!! :thumbup:

Edit: Jeg kan nu godt finde ud af det youtube-hejs. tak! 8-)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Barf »

Okay, jeg tager lige en lille forklaring så (og ja, jeg er mega stolt over at jeg faktisk kan finde ud af noget med teknik og computere, som andre ikke kan!):

Når man vil have sit youtube klip sat ind i selve tråden (tror nok det hedder at "embedde"), så kopierer man selvfølgelig adresselinien fra youtube, som I alle også har gjort. MEN!! I stedet for hele adresselinien, så skal man kun bruge alt hvad der står EFTER lighedstegnet (altså den her: "=").

Eksempel:
Thomas vil gerne vise et dejligt klip med Queen. Hans youtubeklip ligger på denne adresse: <a href="" rel="nofollow">
Så tager vi alt det efter lighedstegnet, 0GNJ1SQpxFI, og kopierer det ind i mellem [/youtube]-halløjet der kommer frem, når man trykker på youtube-knappen øverst til højre.

[youtube]0GNJ1SQpxFI[/youtube]

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]
Når man vil have sit youtube klip sat ind i selve tråden (tror nok det hedder at "embedde")[/quote]

Det gør det på engelsk, på dansk hedder det at "indlejre" noget på siden. Men det er de unge jo ligeglade med.

Jeg kom for øvrigt lige til at tænke på en af de mænd, der har givet mig flest kuldegysninger live:
[youtube]fnAUWcuwjIk[/youtube]

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Nu har jeg den ikke lige ved hånden her på arbejde. Men du har da ret i, at der er lavet "en del" post-produktion på den udgivelse, som selvfølgelig altid kan diskuteres. Jeg mener dog, at det et meget langt stykke henad vejen er lavet smagfuldt og lyder fedt. Jeg synes, at det er sjældent, at man oplever en - i mine ører - overbevisende "koncertsals-ambience" - især som post-produktion. Jeg er ret sikker på, at Jimi himself heller ikke ville have haft en puritansk holdning til, at der ikke måtte skrues på nogen knap i studiet efterfølgende. Jeg tror, at han ville have stræbt efter at få det til at lyde så fedt som muligt. Hvad det så ville sige, er jo svært for os almindeligt dødelige at spå om.

Men for min skyld behøver tingene ikke nødvendigvis lyde som en knastør optagelse, som man kender det fra mange liveplader, der blev udsendt i slut-60´erne/start-70´erne. Og som sagt synes jeg, at den gode Alan Douglas her har ramt noget, som jeg ihvertfald synes, lyder ret godt (bevares, man kan da garanteret godt finde nogle eksempler på albummet, hvor det fungerer knapt så godt). Hvis man vil høre dårlig post-produktion af Hendrix skal man da bare lytte til seneste udspil fra "den autoriserede familie" - Valleys of Neptune. Det smerter inden i mig at forsøge at bringe sammenhæng i, at det rent faktisk er Eddie Kramer, der har stået for produktionen af dette stykke gravrøveri af værste skuffe - nøjagtigt som det var ham, der drejede på knapperne under de fleste originale Hendrix-indspilninger. Og rent galt går det da på DVD-versionen af "Rainbow Bridge", hvor man åbenbart ikke har lært af f.eks. en grel, grel udgivelse som "Band of Gypsys II", men stadig - vel i stereobilledets hellige navn? - pøser stereo-chorus på stakkels Jimi´s guitarlyd i et særdeles misforstået forsøg på at gøre den "bredere".

Men tilbage til "Concerts": Jeg mener egentlig, at det er et større problem, at der er redigeret i en hel del af numrene - f.eks. "Stone Free", "Bleeding Heart", "Hear my train a´comming" - sidstnævnte brillierer jo med at have en 7/8 takt i et break. Og på "Fire" er orglet simpelhen slettet...

Men stadig: Det er et album, som jeg må høre ofte. Og nu blev der spurgt til, hvad der gav mig gåsehud. Det gør dette album mere end noget andet. Jeg har slidt 2-3 vinyleksemplarer ned (jeg tror i øvrigt nok, at Søren Andersen har et af dem), investeret i utallige CD-eksemplarer (som findes i mange forskellige udgaver med forskellige antal numre, med og uden speak osv. osv.) og foræret adskillige eksemplarer væk...[/quote]

Det var såmænd bare et indlæg om vores løbende diskussion om delay, loops, og sager. "The Jimi Hendrix Concerts" er fantastisk musik uanset hvad. Improvisationerne i "Stone Free" er fantastisk spillet: At holde sådan et drive, med variationer, call/response, temaer der udvikles over så mange minutter over en akkord er uovertruffent.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Jens H »

[youtube]j8WP7aOD_9Q[/youtube]
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Nicolai »

[youtube]7BJOfMBJS0A[/youtube]

[youtube]juR-elKLx0I[/youtube]

[youtube]8fw8ilsqc2I[/youtube]
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Nu har jeg den ikke lige ved hånden her på arbejde. Men du har da ret i, at der er lavet "en del" post-produktion på den udgivelse, som selvfølgelig altid kan diskuteres. Jeg mener dog, at det et meget langt stykke henad vejen er lavet smagfuldt og lyder fedt. Jeg synes, at det er sjældent, at man oplever en - i mine ører - overbevisende "koncertsals-ambience" - især som post-produktion. Jeg er ret sikker på, at Jimi himself heller ikke ville have haft en puritansk holdning til, at der ikke måtte skrues på nogen knap i studiet efterfølgende. Jeg tror, at han ville have stræbt efter at få det til at lyde så fedt som muligt. Hvad det så ville sige, er jo svært for os almindeligt dødelige at spå om.

Men for min skyld behøver tingene ikke nødvendigvis lyde som en knastør optagelse, som man kender det fra mange liveplader, der blev udsendt i slut-60´erne/start-70´erne. Og som sagt synes jeg, at den gode Alan Douglas her har ramt noget, som jeg ihvertfald synes, lyder ret godt (bevares, man kan da garanteret godt finde nogle eksempler på albummet, hvor det fungerer knapt så godt). Hvis man vil høre dårlig post-produktion af Hendrix skal man da bare lytte til seneste udspil fra "den autoriserede familie" - Valleys of Neptune. Det smerter inden i mig at forsøge at bringe sammenhæng i, at det rent faktisk er Eddie Kramer, der har stået for produktionen af dette stykke gravrøveri af værste skuffe - nøjagtigt som det var ham, der drejede på knapperne under de fleste originale Hendrix-indspilninger. Og rent galt går det da på DVD-versionen af "Rainbow Bridge", hvor man åbenbart ikke har lært af f.eks. en grel, grel udgivelse som "Band of Gypsys II", men stadig - vel i stereobilledets hellige navn? - pøser stereo-chorus på stakkels Jimi´s guitarlyd i et særdeles misforstået forsøg på at gøre den "bredere".

Men tilbage til "Concerts": Jeg mener egentlig, at det er et større problem, at der er redigeret i en hel del af numrene - f.eks. "Stone Free", "Bleeding Heart", "Hear my train a´comming" - sidstnævnte brillierer jo med at have en 7/8 takt i et break. Og på "Fire" er orglet simpelhen slettet...

Men stadig: Det er et album, som jeg må høre ofte. Og nu blev der spurgt til, hvad der gav mig gåsehud. Det gør dette album mere end noget andet. Jeg har slidt 2-3 vinyleksemplarer ned (jeg tror i øvrigt nok, at Søren Andersen har et af dem), investeret i utallige CD-eksemplarer (som findes i mange forskellige udgaver med forskellige antal numre, med og uden speak osv. osv.) og foræret adskillige eksemplarer væk...[/quote]

Det var såmænd bare et indlæg om vores løbende diskussion om delay, loops, og sager. "The Jimi Hendrix Concerts" er fantastisk musik uanset hvad. Improvisationerne i "Stone Free" er fantastisk spillet: At holde sådan et drive, med variationer, call/response, temaer der udvikles over så mange minutter over en akkord er uovertruffent.[/quote]

Det er jeg ganske klar over :-)

Og jeg er helt enig omkring de musikalske betragtninger. Hos mig har det altid været "Hear my train a´comming" (som har nogle af de samme kvaliteter som "Stone Free", når det kommer til at improvisere over én akkord) og "Are you Experienced", der toppede, når det kom til at sende mit sind ud gennem galakserne. Men - måske lige med undtagelse af den halvsløje version af "Foxy Lady", som efterfølgende blev klistret på visse CD-udgaver af albummet (hvilket dog måske kan demonstrere, hvor skidt resten af albummet kunne have lydt uden den store post-produktion) - jeg synes faktisk, at hele albummet holder. Fede numre i fede versioner. Og for mig den klart bedste Hendrix-liveudgivelse, der nogensinde er udkommet (officielt).
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af FrederikØ »

[youtube]daYjNP0HYt0[/youtube]
Marshall stack! Dressed in black!

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Funkis »

PJ Harvey - hende havde jeg helt glemt. Helt sikkert hun ryger på afspilleren i aften... Tak Søren.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Sasha »

Jamen, selv tak. Jeg forstår nu ikke helt, hvordan man sådan lige går hen og glemmer hende...?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Funkis »

Det samme spørgsmål stiller jeg også mig selv. :-)
men du ved nogle gange fokusere man på noge andre ting. Og så genopdager man pludseligt noget andet. Dette må vist være tilfældet her.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Pluto »

[youtube]z1zsRRt1FWE[/youtube]
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Pluto »

Hurra nu kan jeg da også.Tak til Barf
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Swampthing »

[quote="Pluto"][youtube]z1zsRRt1FWE[/youtube][/quote]

WOW !! :clap:
Den skulle jeg lige høre 3 gange i træk.

Doubletalking
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Doubletalking »

Fantastisk med en, der tør så sig løs og synge med sin egen stemme:

http://www.youtube.com/watch?v=4zCpPqF4 ... OJdxu8T2Tg

Får kuldegysninger flere gange i det nummer.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Smittefar »

[quote="Swampthing"][quote="Pluto"]Rory G. klip[/quote]

WOW !! :clap:
Den skulle jeg lige høre 3 gange i træk.[/quote]

Ja, det er godt nok pænt fedt :) :o
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Pluto »

Ja han har godt nok lavet meget godt ,og en del mindre godt i hans lange karriere.Men jeg elsker hans irske fandivoldskenshed , og hans skramlede lyd 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Cedde
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Cedde »

Giver mig ikke rigtig gåsehud, men det er fandme fedt alligevel!
<a href="" rel="nofollow">
Fender Jazz Bass
Squier Jazz Bass Båndløs
Ampeg SVT Classic
Ampeg B-410HLF

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af Swampthing »

Gamle optagelser af mig fra 90'erne.
Djiiisøs Krajst, det er så dårligt at hårene i nakken rejser sig af skam.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Hvilken Liveoptagelse Giver Dig Gåsehud"-tråden

Indlæg af udepost »

noget med black rebel motorcycle club, eksv. denne:

aint no easy way: <a href="" rel="nofollow">

/søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen