Invitation til dyst...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

Tillader mig lige at lave lidt reklame, da jeg syntes at denne event fortjener lidt opmærksomhed..

Det drejer sig selvfølgelig om April sangkonkurrencen på 4SOUND forummet, hvor emnet er "Rock Yeah!"

Her kan du høre numrene som er tilmeldt pt..

Zombie

Polish girl

Fight For Freedom

Fairy tales

Silent as a rock

Brændt Ud

SPIRIT OF ROCK

Du kan stadig nå at tilmelde et bidrag. Tilmelding slutter på lørdag

Tilmelding her

NB læs tilmeldings regler i første indlæg...

:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Sasha »

Ja da! Lad os da endelig lave musik til en konkurrence... :-(

Kunne man ikke holde onkel Aages konkurrencer og al hans øvrige væsen ovre hos ham selv?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

Århh stop dog dine sure morgen opstød... ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Rasmus »

omg.... (<-meget "hipt" slang udtryk)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Sasha »

[quote="Hapsall"]Århh stop dog dine sure morgen opstød... ;) [/quote]

Ja, det er så lige over!

Men efter at have spildt lidt tid på at høre en stump af et par af deltagerne, må jeg da sige, at humøret røg endnu en tak længere ned...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"]

Kunne man ikke holde onkel Aages konkurrencer og al hans øvrige væsen ovre hos ham selv?[/quote]
Hjemmesiden har skiftet navn til FÅRsound ;)
Mæh over and out :D
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

Sasha skrev:Ja da! Lad os da endelig lave musik til en konkurrence... :-(
Hvad er der galt i det om jeg må spørge?
Man ser/hører ikke rigtigt at folk brokker sig over at deltage i Emergenza.. Som dog er en større konkurrence, med noget større præmie, men trods alt stadigt en konkurrence.

Er det fordi du tror du er for fin til det? At dit "talent" går til spilde?
Tja, jeg vil sige at talent først går til spilde, hvis en musiker ikke kommer ud af stuen.. Hvor denne konkurrence, og andre konkurrencer lignende, hjælper folk til at komme ud og blive hørt. Måske ikke på en scene - men siden hvornår har det været et absolut krav?

Klap lige hesten og kom ned på jorden... Eksponering er eksponering - ligegyldigt hvordan, hvad, hvor og med hvem.
Kunne man ikke holde onkel Aages konkurrencer og al hans øvrige væsen ovre hos ham selv?
Og hvorfor dette had til 4sound(som desuden ikke hedder Aage længere)?
Har de tisset på din sukkermad eller hvad? Er der en trussel for at 4sound sprækker skallen på den osteklokke du befinder dig i?

Stakkel mand..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af GuitaRasmus »

Årh nej, ikke også her. :-(
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Årh nej, ikke også her. :-([/quote]

Årh, din stakkel.. :p

Men det bliver ikke til noget her, hvis Alw.. Sasha, er en fornuftig person, der kan se logikken i det jeg skriver, jeg nærer dog ikke håb.. Alwa.. Øøh Sasha, virker som en af de der godt kan lide at vise hvor stor den er, og jeg ved at min er større. :)

Negativitet avler negativitet Rasmus... Smil lidt. :)


Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af K-P »

Jacob, hold nu lige kæft for en gangs skyld.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af IkkeMig »

[Moderator ON]

I skal være velkommen til at diskutere musikkonkurrencer i al almindelighed, men tag lige og hold det på et pænt og sobert plan - vi vil ikke se personangreb her.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Sasha »

Laetus skrev:
Sasha skrev:Ja da! Lad os da endelig lave musik til en konkurrence... :-(
Hvad er der galt i det om jeg må spørge?
Man ser/hører ikke rigtigt at folk brokker sig over at deltage i Emergenza.. Som dog er en større konkurrence, med noget større præmie, men trods alt stadigt en konkurrence.

Er det fordi du tror du er for fin til det? At dit "talent" går til spilde?
Tja, jeg vil sige at talent først går til spilde, hvis en musiker ikke kommer ud af stuen.. Hvor denne konkurrence, og andre konkurrencer lignende, hjælper folk til at komme ud og blive hørt. Måske ikke på en scene - men siden hvornår har det været et absolut krav?

Klap lige hesten og kom ned på jorden... Eksponering er eksponering - ligegyldigt hvordan, hvad, hvor og med hvem.
Kunne man ikke holde onkel Aages konkurrencer og al hans øvrige væsen ovre hos ham selv?
Og hvorfor dette had til 4sound(som desuden ikke hedder Aage længere)?
Har de tisset på din sukkermad eller hvad? Er der en trussel for at 4sound sprækker skallen på den osteklokke du befinder dig i?

Stakkel mand..
Jamen, at andre også gør det, synes jeg heller ikke, det bliver mere rigtigt af. For mig er musik en social ting - ikke et konkurrenceparameter, selv om alverden står i kø for at gøre den til det - allerværst udtrykt ved, at vi skal sidde i den bedste sendetid og se på amatører helst dumme sig i primetime, når de forsøger at gå alverdens balleorkestre i bedene.

Og m.h.t. til Åh-Aage eller hvad pokker foretagendet kaldes for tiden, så er det såmænd blot en konstatering af, at det generelle niveau på det tilhørende forum- intellektuelt "and otherwise" - i mine øjne typisk har en hel del at være misundelig på Artos ditto over, da sidstnævnte i en direkte sammenligning kunne foranledige én til at tro, at det var Mensas forum, man var kommet ind på. Udover dette har jeg såmænd ikke noget imod onkel Aages forum. Betjeningen i Aages eller 4sounds´ fysiske forretninger, som i mine øjne - baseret på et par episoder i Aages Århus-afdeling for nogle år siden - passer meget godt til det generelle niveau på det tilhørende forum, er så en anden sag. Men dog en sag, som gør, at mangler jeg én eller anden ting, undværer jeg den hellere end at sætte mine ben i Aages forretninger. Om man så vil kalde dette at leve i en selvvalgt osteklokke..? Well, det er vist et temperamentsspørgsmål, er det ikke?

Så du behøver skam ingenlunde at have ondt af mig. Min "osteklokketilværelse" er skam ganske selvvalgt! Tro mig: Der er skam også et liv - tilmed et glimrende liv - udenfor Aages rammer!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

Sasha skrev:Jamen, at andre også gør det, synes jeg heller ikke, det bliver mere rigtigt af. For mig er musik en social ting - ikke et konkurrenceparameter, selv om alverden står i kø for at gøre den til det - allerværst udtrykt ved, at vi skal sidde i den bedste sendetid og se på amatører helst dumme sig i primetime, når de forsøger at gå alverdens balleorkestre i bedene.
Jo, men det er jo din indstilling. Mit problem er måden du fremfører den på. Måden dit første indlæg, læses af mig, får det til at lyde som om at du nærer afsky til konkurrencen, udelukkende, fordi den befinder sig på et fora du ikke bryder dig om, og så kan jeg ikke lade være med at tænke, om det overhovedet var nødvendigt for dig at kommentere på det i første fald - og det er egentlig den eneste grund til at jeg bryder ind, ellers plejer jeg blot at følge med fra sidelinjen her på GF.

Og så vil jeg mene at musik-branchen i sig selv er en konkurrence. Da de som bliver hørt mest, har den success, som man gik og drømte om da man var teenager. For mig er musik - musik. Ligegyldigt hvor og hvordan den fremføres. Noget er bedre end andet - der har du ret.. Men det er den sociale del i musikken der spiller ind her, og her skaber folk jo ofte unødig kontrovers, blot fordi de har modstridende meninger.
Og m.h.t. til Åh-Aage eller hvad pokker foretagendet kaldes for tiden, så er det såmænd blot en konstatering af, at det generelle niveau på det tilhørende forum- intellektuelt "and otherwise" - i mine øjne typisk har en hel del at være misundelig på Artos ditto over, da sidstnævnte i en direkte sammenligning kunne foranledige én til at tro, at det var Mensas forum, man var kommet ind på. Udover dette har jeg såmænd ikke noget imod onkel Aages forum. Betjeningen i Aages eller 4sounds´ fysiske forretninger, som i mine øjne - baseret på et par episoder i Aages Århus-afdeling for nogle år siden - passer meget godt til det generelle niveau på det tilhørende forum, er så en anden sag. Men dog en sag, som gør, at mangler jeg én eller anden ting, undværer jeg den hellere end at sætte mine ben i Aages forretninger. Om man så vil kalde dette at leve i en selvvalgt osteklokke..? Well, det er vist et temperamentsspørgsmål, er det ikke?

Så du behøver skam ingenlunde at have ondt af mig. Min "osteklokketilværelse" er skam ganske selvvalgt! Tro mig: Der er skam også et liv - tilmed et glimrende liv - udenfor Aages rammer!
Det er din mening igen, og atter en gang kan jeg ikke lade være med at tænke.. Hvorfor følte du det som en nødvendighed at konstatere? Kort sagt, din selvvalgte osteklokke er ikke min selvvalgte osteklokke, og du truer min osteklokke, ved at lade lugten i din osteklokke, slippe over i min... Øøøh, hvis du forstår, tror jeg fik sagt det lidt snørklet. :p

Du er selvfølgelig aldeles velkommen til at have disse meninger, men en mindre negativ og fordømmende tone er at værdsætte.
Så kan det jo være at vi også kan enes, ihvertfald på nogle områder. :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af fortytwo »

[quote="Laetus"][quote="GuitaRasmus"]Årh nej, ikke også her. :-([/quote]

Årh, din stakkel.. :p

Men det bliver ikke til noget her, hvis Alw.. Sasha, er en fornuftig person, der kan se logikken i det jeg skriver, jeg nærer dog ikke håb.. Alwa.. Øøh Sasha, virker som en af de der godt kan lide at vise hvor stor den er, og jeg ved at min er større. :)

Negativitet avler negativitet Rasmus... Smil lidt. :) [/quote]

Så du har ret i alt hvad du skriver i dit indlæg..? Hmm.. :wtf:

Og fint at din er større.. Men det handler trods alt ikke kun om størrelsen, og men også i seriøs høj grad om hvordan man bruger den, og der er det altså ikke alle der mestre det..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Izzy »

Jeg kan godt lide mælk
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

fortytwo skrev:Så du har ret i alt hvad du skriver i dit indlæg..? Hmm.. :wtf:
Det har jeg ikke sagt. Fy fy, ikke ligge ord i munden af mig. :)
Og fint at din er større.. Men det handler trods alt ikke kun om størrelsen, og men også i seriøs høj grad om hvordan man bruger den, og der er det altså ikke alle der mestre det..
Jeg gør, og har adskillige vidner der kan verificere det. :D
Det var en joke. Nu bliver jeg nød til at sige det, da den første joke faldt i ond jord. :p

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Sasha »

Laetus skrev:
Sasha skrev:Jamen, at andre også gør det, synes jeg heller ikke, det bliver mere rigtigt af. For mig er musik en social ting - ikke et konkurrenceparameter, selv om alverden står i kø for at gøre den til det - allerværst udtrykt ved, at vi skal sidde i den bedste sendetid og se på amatører helst dumme sig i primetime, når de forsøger at gå alverdens balleorkestre i bedene.
Jo, men det er jo din indstilling. Mit problem er måden du fremfører den på. Måden dit første indlæg, læses af mig, får det til at lyde som om at du nærer afsky til konkurrencen, udelukkende, fordi den befinder sig på et fora du ikke bryder dig om, og så kan jeg ikke lade være med at tænke, om det overhovedet var nødvendigt for dig at kommentere på det i første fald - og det er egentlig den eneste grund til at jeg bryder ind, ellers plejer jeg blot at følge med fra sidelinjen her på GF.

Og så vil jeg mene at musik-branchen i sig selv er en konkurrence. Da de som bliver hørt mest, har den success, som man gik og drømte om da man var teenager. For mig er musik - musik. Ligegyldigt hvor og hvordan den fremføres. Noget er bedre end andet - der har du ret.. Men det er den sociale del i musikken der spiller ind her, og her skaber folk jo ofte unødig kontrovers, blot fordi de har modstridende meninger.
Og m.h.t. til Åh-Aage eller hvad pokker foretagendet kaldes for tiden, så er det såmænd blot en konstatering af, at det generelle niveau på det tilhørende forum- intellektuelt "and otherwise" - i mine øjne typisk har en hel del at være misundelig på Artos ditto over, da sidstnævnte i en direkte sammenligning kunne foranledige én til at tro, at det var Mensas forum, man var kommet ind på. Udover dette har jeg såmænd ikke noget imod onkel Aages forum. Betjeningen i Aages eller 4sounds´ fysiske forretninger, som i mine øjne - baseret på et par episoder i Aages Århus-afdeling for nogle år siden - passer meget godt til det generelle niveau på det tilhørende forum, er så en anden sag. Men dog en sag, som gør, at mangler jeg én eller anden ting, undværer jeg den hellere end at sætte mine ben i Aages forretninger. Om man så vil kalde dette at leve i en selvvalgt osteklokke..? Well, det er vist et temperamentsspørgsmål, er det ikke?

Så du behøver skam ingenlunde at have ondt af mig. Min "osteklokketilværelse" er skam ganske selvvalgt! Tro mig: Der er skam også et liv - tilmed et glimrende liv - udenfor Aages rammer!
Det er din mening igen, og atter en gang kan jeg ikke lade være med at tænke.. Hvorfor følte du det som en nødvendighed at konstatere? Kort sagt, din selvvalgte osteklokke er ikke min selvvalgte osteklokke, og du truer min osteklokke, ved at lade lugten i din osteklokke, slippe over i min... Øøøh, hvis du forstår, tror jeg fik sagt det lidt snørklet. :p

Du er selvfølgelig aldeles velkommen til at have disse meninger, men en mindre negativ og fordømmende tone er at værdsætte.
Så kan det jo være at vi også kan enes, ihvertfald på nogle områder. :)

Nu bedømmer jeg musik på kvalitet og ikke på kvantitet. God musik, som desværre kun bliver hørt af tre mennesker, er i mine øjne langt at foretrække fremfor ét eller andet bras, der har det som ypperste kvalitet ikke at fornærme i hundredtusindvis af mennesker. Og dette synspunkt havde jeg også, da jeg var teenager. Så når du bruger udtrykket "man" om at have drømt om berømmelse siden ungdommen, er det dig, som LÆGGER ord i munden på andre. Jeg er ikke en del af dine "man" ! Hvis du vil fremsætte sådanne beskyldninger mod andre, hvad så med at feje for egen dør først?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Anonym »

[quote="Sasha"]Nu bedømmer jeg musik på kvalitet og ikke på kvantitet. God musik, som desværre kun bliver hørt af tre mennesker, er i mine øjne langt at foretrække fremfor ét eller andet bras, som har det som ypperste kvalitet ikke at fornærme i hundredtusindvis af mennesker. Og dette synspunkt havde jeg også, da jeg var teenager. Så når du bruger udtrykket "man" om at have drømt om berømmelse siden ungdommen, er det dig, som LÆGGER ord i munden på andre. Jeg er ikke en del af dine "man" ![/quote]

'Man' er generelt, og har derfor stor mulighed for at ramme ved siden af - der findes også mange "man'er", som aldrig nogensinde har spillet musik.

Nej - du tager fejl... Du bedømmer musik ud fra din måde at anskue kvalitet. Jeg bedømmer musik som musik - kvalitet/kvantitet er jeg sådan set aldeles ligeglad med, noget er godt, andet er dårligt, og med mindre det er så ringe, at det gør mig fysisk dårlig, så har jeg ikke behov for at give udtryk for hvad jeg synes der er kvalitet. Sådan er vi jo forskellige..
Men du missede det jeg efterspurgte - mindre negativitet og fordømmelse, venligst, så er jeg glad.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Invitation til dyst...

Indlæg af Sasha »

[quote="Laetus"] Måden dit første indlæg, læses af mig, får det til at lyde som om at du nærer afsky til konkurrencen, udelukkende, fordi den befinder sig på et fora du ikke bryder dig om
[/quote]

Jamen, jeg kan jo sådan set ikke gøre for, at du læser noget andet end dét, jeg skriver.

Jeg er ikke tilhænger af musik som en konkurrence. Jeg er ikke tilhænger af Aage og især ikkke deres forum. Og jeg er især ikke tilhænger af, at alt det ævl, som foregår sidstnævnte sted, skal "slæbes" med herover på dette forum, hvor vi almindeligvis er behageligt fri for dén slags.

At du så sætter lighedstegn mellem disse udsagn - well, det er ligesom din afdeling...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen