Mac hjælp!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mac hjælp!

Indlæg af Førslev »

Den pynter da megegt fint sådan en, men når nu skidtet ikke vil gå på nettet er den ikke meget værd.

Når jeg kører netværksdiagnostiseringen siger den at nettet virker fint, men hverken safari eller chrome kan gå på nettet. jeg forstår det ikke.

hvad kan jeg gøre?

(Så meget for "du pakker den bare ud, sætter den til og tænder den og så kører det hele")

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]Den pynter da megegt fint sådan en, men når nu skidtet ikke vil gå på nettet er den ikke meget værd.

Når jeg kører netværksdiagnostiseringen siger den at nettet virker fint, men hverken safari eller chrome kan gå på nettet. jeg forstår det ikke.

hvad kan jeg gøre?

(Så meget for "du pakker den bare ud, sætter den til og tænder den og så kører det hele")[/quote]

Hvordan kommer du på nettet ? Trådløst oder ?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af Førslev »

ja. det virker lidt dodgy, men min opsætning kører med en zyxel router til en thomson trådløs router og det virker glimrende for min pc.

Mac'en derimod vil ikke logge på nettet. netværksdiagnosen siger at det virker fint, men der er ikke hul igennem... medmindre jeg bypasser den trådløse router, men det giver ikke mening at den ikke vil når diagnosticeringen siger at der ER hul igennem.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]ja. det virker lidt dodgy, men min opsætning kører med en zyxel router til en thomson trådløs router og det virker glimrende for min pc.

Mac'en derimod vil ikke logge på nettet. netværksdiagnosen siger at det virker fint, men der er ikke hul igennem... medmindre jeg bypasser den trådløse router, men det giver ikke mening at den ikke vil når diagnosticeringen siger at der ER hul igennem.[/quote]

Du går med et kabel i zyxel dimsen ?
Er der en firewall i din Zyxel ?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af Førslev »

ja altså væg til zyxel til trådløs...

det virker på min pc. og hvis jeg springer den trådløse router over er der ikke noget problem (væg, zyxel, mac)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af Anonym »

Er der noget proxy-gøgl? Prøv at checke opsætningen på Pc'en og sammenlign med opsætningen på Mac'en.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]ja altså væg til zyxel til trådløs...

det virker på min pc. og hvis jeg springer den trådløse router over er der ikke noget problem (væg, zyxel, mac)[/quote]

Hvad er sikkkerheden på dit trådløse net sat til ?

Du svarede ikke på det med firewall´en ?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af Førslev »

nå nej. ikke nogen fw så vidt jeg kan se.

wep på det trådløse (hvis det er det du mener)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]nå nej. ikke nogen fw så vidt jeg kan se.

wep på det trådløse (hvis det er det du mener)[/quote]

Har Mac´ne bedt om en kode ? Hvordan fandt du netværket, og er der andre i listen ?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af Førslev »

ja og den har godtaget koden. det bliver fundet via airport (oppe i højre hjørne ved uret) og ja der er andre men det er ikke nogen jeg har adgang til så dem har jeg ikke beskæftiget mig med.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]ja og den har godtaget koden. det bliver fundet via airport (oppe i højre hjørne ved uret) og ja der er andre men det er ikke nogen jeg har adgang til så dem har jeg ikke beskæftiget mig med.[/quote]

Prøv at gå i Systemindstillinger/Netværk: Er Airport tilsluttet ?
Klik på Airport -> Avanceret -> TCP/P: Hvilken ip-adresse står der ?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af Førslev »

nu vil min pc heller ikke gå på. jeg tror jeg kører med kabel indtil videre. kan ikke overskue det som det ser ud lige nu. så prøver jeg helt fra bunden igen i morgen. tak for den foreløbige hjælp.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mac hjælp!

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]nu vil min pc heller ikke gå på. jeg tror jeg kører med kabel indtil videre. kan ikke overskue det som det ser ud lige nu. så prøver jeg helt fra bunden igen i morgen. tak for den foreløbige hjælp.[/quote]

Genstart din trådløse router, og prøv igen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen