Roskilde 2010!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Roskilde 2010!

Indlæg af eitreach »

Hvem var med, hvad så I, og var det ellers pengene værd? :D

Find selv på flere spørgsmål!

Jeg ankom sammen med Tine onsdag, slæbende på alt for meget bagage, inklusiv en anordning som gav os kolde øl i to dage. Win!

Så stod den ellers på blandt andet Porcupine Tree, Beat Torrent, The Rumour Said Fire, Delphic, C.V. Jørgensen og Die Antwoord.

Jeg bliver også nødt til at spørge, var der nogen til Arriba la Cumbia søndag nat?

Årh. Mere fest, tak. Et helt år til næste gang. :(
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af kraen »

Nu er jeg så småt ved at komme mig over en gang "Roskilde"-syge - nok mere festivaludgaven med ondt i halsen og masser af snot. Det er som sådan eneste rigtige nedtur.

Musikmæssigt (var til 26 koncerter, som jeg så minimum 30 min. af):
Them Crooked Vultures var de mest suveræne i min optik. Klasse!
Af andre gode koncerter kan nævnes: Teddybears, Afenginn, Bonaparte, Porcupine Tree, Dizzy, CV, Patti Smith, Van Dyke Parks og Prince.

Jeg håber de holder det høje niveau til næste år, og får lidt mere styr på at servicere folk ordentligt. Der var så afsindig meget kø til ALTING hele tiden. Derudover synes jeg også de var enormt ringe til at uddele vand på pladsen omkring en koncert i forhold til tidligere. Jeg render altså ikke lige rundt med en vandflaske hele tiden, og når man står til en koncert, så gider man ikke stå i kø i 30 min. for at få en Kildevæld.

Men ellers en rigtig god festival.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Telemaster »

Jeg er helt ødelagt, men satser på at være tilbage i gear sidst på ugen - det var fantastisk i år :-) Godt program og godt vejr. Jeg kan ikke genkende kraens problemer med køer alle steder? Jo, omkring Orange midt på aftenen kunne det tage 5 minutter at købe øl, og i Meyers Deli var køerne lange, men ellers ikke noget særligt, synes jeg. Det med vandet har jeg heller ikke lagt mærke til, men det skyldes nok, at jeg nærmest aldrig går helt op foran til koncerterne. Det slog mig dog lørdag, som var helt vanvitigt varm det meste af dagen, at det ville have pyntet med mange flere vandposter rundt omkring, så man meget hurtigt kan få væske uden at stå i kø.

Mine koncertmæssige højdepunkter var noget i retning af Prince, CV Jørgensen, Them Crooked Vultures, Muse og The Asteroids Galaxy Tour, men der var masser af andre fede ting. Alice In Chains var også cool, men jeg så kun de sidste 20 minutter, eller der omkring.

Festivalen er godkendt, og jeg skal helt sikkert afsted igen næste år - me loves me some Roskilde :-)
So many assholes, so few bullets

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Kattekiksen »

Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at sove. jeg kunne ikke falde i søvn da jeg kom hjem, så jeg stenede bare hele natten. Det var underligt.
For mig var det den bedste roskilde endnu, men jeg har også "kun" været der i '08 og '09. Mit højdepunkt var helt sikkert prodigy, den koncert var vanvittig. Men Them Crooked Vultures, Dizzy Mizz Lizzy og egentlig alt det der spillede på orange var for fedt. Jeg missede Nephew (men helt intentionelt), patti Smith og alice in chains. Resten var godt. Især When Saints Go Machine overraskede mig. Det var virkelig godt!

Jeg var til Arena goes Cumbia. Det var for vildt. Stemningen var helt i top og alle dansede. Genial afslutning. Arriba La Cumbia og Systema Solar var begge to rigtig fedt. Er der nogen der ved om de har udgivet plader man kan få fat i?
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af eitreach »

Arriba la Cumbia var nemlig sindssygt fedt. Forrest, midt for scenen.. folk dansede og festede til et 13-tal. :) der var i hvert fald vand nok oppe foran.. jeg tørrede ikke før langt oppe af mandag, anyhow. :p

Det var fedt..

Ved nogen hvem sangeren i midtersektionen er? En enkelt, vildt energisk gut som ikke sparede på noget..
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Martin60 »

Det var meget fedt i år! Nej, det var sgu super fantastisk fedt! Har ikke rigtig noget negativt at skulle sige, så det må jo tolkes som et stort plus? :) Fik set Alice in Chains(Der var det eneste jeg Skulle se(!!!) som var super fedt, samt en masse andre fantastiske koncerter! Der iblandet Them Crooked Vultures der rockede min verden og Prince der var den perfekte afslutning! Ej, at forglemme Mötorhead, det var lidt af en oplevelse, hehe. Det var ihvertfald højt.

Vejret var perfekt, dog lidt på den varme side, men heller det end det kolde. Det var dog lige lidt for koldt nogle af nætterne, men jeg var nok bare ikke fuld nok? Men føj, jeg har brugt mange penge i år! Det er helt vildt! Men det gør absolut intet! Glæder mig allerede til næste år!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="eitreach"]Hvem var med, hvad så I, og var det ellers pengene værd? :D

Find selv på flere spørgsmål!

Jeg ankom sammen med Tine onsdag, slæbende på alt for meget bagage, inklusiv en anordning som gav os kolde øl i to dage. Win!

Så stod den ellers på blandt andet Porcupine Tree, Beat Torrent, The Rumour Said Fire, Delphic, C.V. Jørgensen og Die Antwoord.

Jeg bliver også nødt til at spørge, var der nogen til Arriba la Cumbia søndag nat?

Årh. Mere fest, tak. Et helt år til næste gang. :( [/quote]

Undskyld off topic, men jeg skal ellers love for at der er kommet andre boller på suppen, unge mand! :D Var det ikke dig der engang talte om alkoholens svøbe, og iøvrigt ikke brød dig om større menneskemængder? Slet ikke at der er noget galt i at ændre mening, jeg synes såmænd bare det er fedt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="GuitaRasmus"][quote="eitreach"]Hvem var med, hvad så I, og var det ellers pengene værd? :D

Find selv på flere spørgsmål!

Jeg ankom sammen med Tine onsdag, slæbende på alt for meget bagage, inklusiv en anordning som gav os kolde øl i to dage. Win!

Så stod den ellers på blandt andet Porcupine Tree, Beat Torrent, The Rumour Said Fire, Delphic, C.V. Jørgensen og Die Antwoord.

Jeg bliver også nødt til at spørge, var der nogen til Arriba la Cumbia søndag nat?

Årh. Mere fest, tak. Et helt år til næste gang. :( [/quote]

Undskyld off topic, men jeg skal ellers love for at der er kommet andre boller på suppen, unge mand! :D Var det ikke dig der engang talte om alkoholens svøbe, og iøvrigt ikke brød dig om større menneskemængder? Slet ikke at der er noget galt i at ændre mening, jeg synes såmænd bare det er fedt.[/quote]

Jeg tænkte præcist det samme. Den ene gang jeg har mødt dig kunne jeg i hvert fald ikke forestille mig dig på roskilde. Super fedt hvis du har udviklet dig, det er jo altid godt :) .
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Odgaard »

Jeg havde en dejlig festival, og vejret kunne nærmest ikke blive bedre (jeg har i hvert fald oplevet nogle år med meget værre vejr).

Min top tre må være: Gorillaz, Them Crooked Vultures, Die Antwoord. Der ud over var en en lang række fede koncerter. Turboweekend var for eksempel virkelig i hopla. Eneste minus var The Bear Quartet, der var lige lovlig stenede og valgte ikke at spille et eneste nummer fra deres seneste udgivelse.
Princekoncerten levede helt op til mine forventninger: Møghamrende kedeligt 80'er flødesoulfunk, der slet ikke er noget for mig.

Angående vores lejr, så havde en af de andre beboere været så klog at tage en rulle dampspærre med til at beklæde ydersiden af pavillonen med. På den måde blev solens stråler reflekteret, og vi havde det til tider nærmest køligt under det skinnende alufolie-tag.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Telemaster »

[quote="Odgaard"] (...)
Angående vores lejr, så havde en af de andre beboere været så klog at tage en rulle dampspærre med til at beklæde ydersiden af pavillonen med. På den måde blev solens stråler reflekteret, og vi havde det til tider nærmest køligt under det skinnende alufolie-tag.[/quote]

Genialt, ganske enkelt! Mind mig lige om det trick i slutningen af juni 2011 :)

Jeg havde jo i år for første gang købt "Get A Tent", hvilket vil sige, at man bare ankommer om torsdagen til et telt, der er slået op i forvejen. Man, det var fedt ikke at bruge en dag på at vade rundt i timevis og lede efter et bare marginalt velegnet sted at slå sit telt op, efter at asociale, misforståede rebeller har væltet hegnet, så almindelige mennesker, der spiller nogenlunde efter reglerne, ikke har en chance for at stille to telte ved siden af hinanden. Sådan gjorde jeg nemlig sidste år, men med den beklagelige sideeffekt, at et af teltene manglede, da vi kom ud på festivalen torsdag, fordi andre asociale røvhuller havde bøffet teltet og slået deres eget op i stedet. Ikke just the orange feeling, hvis man spørger mig :evil: Nå - ikke så meget brok - Get A Tent er i hvert fald min foretrukne roskildebillet også i de kommende år :)

Jeg har i det hele taget lidt ambivalent med stemningen på Roskilde. Jeg elsker at være der og jeg elsker stemningen, men for en hel del mennesker kammer det løsslupne altså bare over og bliver for meget. Det er cool, at man i nogle dage har andre grænser og får mødt en masse mennesker fra alle samfundslag og fra hele verden, men når det bliver til, at folk får lidt for lange fingre og opfører sig uansvarligt og asocialt, så bliver jeg sgu lidt ærgerlig. For eksempel er det bare ikke cool at stjæle min guitar, er det vel? Bastards.
So many assholes, so few bullets

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Johannes »

Jeg var der for første gang. Hadede det. Blev syg efter en dag (vil sige jeg ikke drak hele ugen, når alle ens venner var fulde 24/7 bliver det lidt træls i længden) Så 3 en halv koncert. Patti Smith (kun halvdelen), Dizzy, Nephew og Muse. Og de var alle sammen fine... Men føler jeg har spildt en uge (tog der ned mandag tog hjem søndag) For der var efter min mening alt for lidt musik (jeg ville se) i forhold til hvor lang tid jeg var der nede.
Så jeg kommer nok kun igen hvis nogle af de artister jeg spiller med bliver booket.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af VilhelmNielsen »

Håber virkelig at der bliver gjort noget ved hegn-væltningen. Det er altså bare en rigtig træls ting, og desværre ufattelig stressende.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"]Det med vandet har jeg heller ikke lagt mærke til, men det skyldes nok, at jeg nærmest aldrig går helt op foran til koncerterne. Det slog mig dog lørdag, som var helt vanvitigt varm det meste af dagen, at det ville have pyntet med mange flere vandposter rundt omkring, så man meget hurtigt kan få væske uden at stå i kø.[/quote]

Jeg står heller aldrig helt oppe foran. F.eks. til LCD Soundsystem stod jeg uden for Cosmopol-teltet og var ved at dø af tørst og rendte forvildet rundt for at finde en vandpost eller en, der delte vand ud, uden at komme alt for langt væk fra koncerten, som jeg jo gerne ville se. Det var så umuligt.

[quote="Johannes"]Jeg var der for første gang. Hadede det. Blev syg efter en dag (vil sige jeg ikke drak hele ugen, når alle ens venner var fulde 24/7 bliver det lidt træls i længden) Så 3 en halv koncert. Patti Smith (kun halvdelen), Dizzy, Nephew og Muse. Og de var alle sammen fine... Men føler jeg har spildt en uge (tog der ned mandag tog hjem søndag) For der var efter min mening alt for lidt musik (jeg ville se) i forhold til hvor lang tid jeg var der nede.
Så jeg kommer nok kun igen hvis nogle af de artister jeg spiller med bliver booket.[/quote]

Surt show! Jeg må sige, at du så også kunne ændre din indstilling lidt. Dem, jeg boede i lejr med, var til tider lidt kedelige hvad angår musikken og ville hellere sidde i lejren, så størstedelen af mine 26 koncerter, så jeg alene, hvilket passer mig helt fint.
Du kunne også prøve strategien med at springe warm-up over. Jeg gider ikke rigtig det der warm-up og kom derfor først torsdag k. 13, som var helt perfekt.

flügenheimer
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af flügenheimer »

[quote="kraen"][quote="Telemaster"]Det med vandet har jeg heller ikke lagt mærke til, men det skyldes nok, at jeg nærmest aldrig går helt op foran til koncerterne. Det slog mig dog lørdag, som var helt vanvitigt varm det meste af dagen, at det ville have pyntet med mange flere vandposter rundt omkring, så man meget hurtigt kan få væske uden at stå i kø.[/quote]

Jeg står heller aldrig helt oppe foran. F.eks. til LCD Soundsystem stod jeg uden for Cosmopol-teltet og var ved at dø af tørst og rendte forvildet rundt for at finde en vandpost eller en, der delte vand ud, uden at komme alt for langt væk fra koncerten, som jeg jo gerne ville se. Det var så umuligt.

[quote="Johannes"]Jeg var der for første gang. Hadede det. Blev syg efter en dag (vil sige jeg ikke drak hele ugen, når alle ens venner var fulde 24/7 bliver det lidt træls i længden) Så 3 en halv koncert. Patti Smith (kun halvdelen), Dizzy, Nephew og Muse. Og de var alle sammen fine... Men føler jeg har spildt en uge (tog der ned mandag tog hjem søndag) For der var efter min mening alt for lidt musik (jeg ville se) i forhold til hvor lang tid jeg var der nede.
Så jeg kommer nok kun igen hvis nogle af de artister jeg spiller med bliver booket.[/quote]

Surt show! Jeg må sige, at du så også kunne ændre din indstilling lidt. Dem, jeg boede i lejr med, var til tider lidt kedelige hvad angår musikken og ville hellere sidde i lejren, så størstedelen af mine 26 koncerter, så jeg alene, hvilket passer mig helt fint.
Du kunne også prøve strategien med at springe warm-up over. Jeg gider ikke rigtig det der warm-up og kom derfor først torsdag k. 13, som var helt perfekt.[/quote]

Jeg har lært at det er en god idé at have en halv-liters flaske i lommen når man er til koncerter (med mindre man står aller forrest).

Jeg synes programmet var rigtigt godt. Og vil dertil sige at en del af Roskilde festival (for mig ihvertfal) er at komme ind og se noget man aldrig har hørt om før, og som måske ikke lige er noget man plejer at høre. dette giver tit nogle rigtigt fede oplevelser. Var for eksempel inde og se Pendulum, og hold da op en koncert!

Kan også godt lide warm-up perioden, fordi der sker så mange sjove/underlige ting, og man bare kan sætte sig ned i en tilfældig lejr og begynde at snakke med folk - super hyggeligt.

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af eitreach »

[quote="Kattekiksen"][quote="GuitaRasmus"][quote="eitreach"]Hvem var med, hvad så I, og var det ellers pengene værd? :D

Find selv på flere spørgsmål!

Jeg ankom sammen med Tine onsdag, slæbende på alt for meget bagage, inklusiv en anordning som gav os kolde øl i to dage. Win!

Så stod den ellers på blandt andet Porcupine Tree, Beat Torrent, The Rumour Said Fire, Delphic, C.V. Jørgensen og Die Antwoord.

Jeg bliver også nødt til at spørge, var der

nogen til Arriba la Cumbia søndag nat?

Årh. Mere fest, tak. Et helt år til næste gang. :( [/quote]

Undskyld off topic, men jeg skal ellers love for at der er kommet andre boller på suppen, unge mand! :D Var det ikke dig der engang talte om alkoholens svøbe, og iøvrigt ikke brød dig om større menneskemængder? Slet ikke at der er noget galt i at ændre mening, jeg synes såmænd bare det er fedt.[/quote]

Jeg tænkte præcist det samme. Den ene gang jeg har mødt dig kunne jeg i hvert fald ikke forestille mig dig på roskilde. Super fedt hvis du har udviklet dig, det er jo altid godt :) .[/quote]

Meget er sket i siden nytår. Lige-på-grænsen til kæreste, væk fra den lille by.. væk fra angst og depression, og ud i livet. Roskilde er bare starten.. Næste år står den på Glastonbury eller Pinkpop, hvis jeg kan komme afsted med det. Gerne i samme.selskab som på Roskilde. :) Sødt, intelligent, musikelskende, og dødsexet selskab. :D og lige inde i rummet ved siden af.
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="eitreach"]

Meget er sket i siden nytår. Lige-på-grænsen til kæreste, væk fra den lille by.. væk fra angst og depression, og ud i livet. Roskilde er bare starten.. Næste år står den på Glastonbury eller Pinkpop, hvis jeg kan komme afsted med det. Gerne i samme.selskab som på Roskilde. :) Sødt, intelligent, musikelskende, og dødsexet selskab. :D og lige inde i rummet ved siden af.[/quote]

Fedt at høre! Glastonbury er godt nok lidt for vildt til mig.
og hey, tillykke med damen, hvis man kan sige det? :) .

Nå, tilbage til topic.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Roskilde 2010!

Indlæg af KHoldt »

Roskilde 2010 var mit første år, og jeg må sige, at det ikke er det sidste! Det har nok været en af de fedeste oplevelser jeg har haft. Godt selskab, god musik, øl, sol og generelt bare skide god stemning! Det er helt fantastisk så dejlige og imødekommende folk er sådan et sted.
Jeg var der allerede fredag, hvor jeg tog ind til tivoli med et par venner for at hente armbåndet. Så tog vi hen til pladsen og blev vist ind til et area, hvor vi skulle vente. Det var simpelthen så koldt, der natten til lørdag. Og jeg havde så meget bagage med, at min krop allerede var smadret der! Det var dog helt fantastisk, da vi efter en del kolde timer, begyndte at rokke os frem til det næste vente-område. Her lå jeg og sov indtil folk begyndte at stille sig op. Endelig skete der noget.. Og hvor var det dejligt, at hegnet blev væltet ved 13-tiden! Min camp og jeg havde planer om at ligge i N, men da de ikke anede hvor det lå, slog de tilfældigt alle teltene op i L. Så vi havde en super god plads! Jeg var afsted med min gamle efterskole, så omkring 20 mennesker fik vi plads til. Super nice! Ellers var opvarmningsdagene lige noget for mig. Crashe ukendte camps, møde nye mennesker, drikke en masse øl og bare hygge! Og ellers var dagene fra den 1. - 4. jo også super fede! Jeg var dog fuld det meste af tiden, så fik ikke set så mange bands. Jeg kan dog nævne dizzy, efterklang, kashmir, gorillaz, prince, rumour said fire og jack johnson.
Alt i alt en super fed festival - udover jeg tabte min mobil i en brandert. Øvbøv! Men fedt, det var det! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen