Luksusure?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Luksusure?

Indlæg af Nicolai »

Hej,

Hvad er jeres holdning til kronometre (armbåndsure)? Ligger I inde med f.eks. Rolex, Omega eller andet, eller er et ur "bare" et ur for jer? Lad høre.
Hvorfor i alverden skulle man købe automatisk v kvarts og andre lignende spørgsmål kan forhåbentligt debateres.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Luksusure?

Indlæg af Stevi »

[quote="Nicolai"]Hej,

Hvad er jeres holdning til kronometre (armbåndsure)? Ligger I inde med f.eks. Rolex, Omega eller andet, eller er et ur "bare" et ur for jer? Lad høre.
Hvorfor i alverden skulle man købe automatisk v kvarts og andre lignende spørgsmål kan forhåbentligt debateres.[/quote]
Jeg går til daglig med et Omega Planet Ocean. Jeg er i princippet ligeglad med om nogen bemærker det, det er min egen glæde ved et godt armbåndsur der tæller. Jeg har kun det ene ur og det følger mig overalt.
Jeg kan ikke forklare hvad det er der er fedt, og jeg forventer ikke at alle forstår det, men det er lidt ligesom at jeg spiller på en CS Fender og ikke en ganske almindelig Strat.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Stevi"][quote="Nicolai"]Hej,

Hvad er jeres holdning til kronometre (armbåndsure)? Ligger I inde med f.eks. Rolex, Omega eller andet, eller er et ur "bare" et ur for jer? Lad høre.
Hvorfor i alverden skulle man købe automatisk v kvarts og andre lignende spørgsmål kan forhåbentligt debateres.[/quote]
Jeg går til daglig med et Omega Planet Ocean. Jeg er i princippet ligeglad med om nogen bemærker det, det er min egen glæde ved et godt armbåndsur der tæller. Jeg har kun det ene ur og det følger mig overalt.
Jeg kan ikke forklare hvad det er der er fedt, og jeg forventer ikke at alle forstår det, men det er lidt ligesom at jeg spiller på en CS Fender og ikke en ganske almindelig Strat.[/quote]

PO-modellerne er alle mekaniske, ikke?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af 39 Special »

Luksusur? Nej, jeg har siden 1989 (+/- 1 år) haft et Casio digitalur, som dengang kostede omkring 200 kr. Alarmfunktionen (lyden) røg for 10 år siden, og det vinder omkring 20 sekunder om måneden, men ellers virker det upåklageligt. For ca. 5 år siden fik det en ny rem, som kostede omkring 200 kr (!). Jeg er helt på det rene med, at mange synes, det er et meget ufedt ur, men jeg synes selv, at uret er cool.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af CobraPizza »

Har et nummer 47 ud af 300 Christina London ur, som jeg fik af Kasi i anledning af de begyndte at sponsere Brøndby. Det er sådan et til specielle lejligheder, når resten af dresset lige skal punktueres med prikken over i'et. Til løb har jeg dog et specielt pulsur fra polar (som egentligt er meget pænt), men det er fordi jeg træner til at løbe et maraton næste år. Normalt arbejder jeg med kemikalier hver dag, så jeg bruger bare min telefon som ur, i stedet for at tage det af og på konstant.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af AnotherDan »

[quote="39 Special"]Luksusur? Nej, jeg har siden 1989 (+/- 1 år) haft et Casio digitalur, som dengang kostede omkring 200 kr. Alarmfunktionen (lyden) røg for 10 år siden, og det vinder omkring 20 sekunder om måneden, men ellers virker det upåklageligt. For ca. 5 år siden fik det en ny rem, som kostede omkring 200 kr (!). Jeg er helt på det rene med, at mange synes, det er et meget ufedt ur, men jeg synes selv, at uret er cool.[/quote]

Det kræver vist et flash ;)
Bah

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Luksusure?

Indlæg af Stevi »

[quote="Nicolai"][quote="Stevi"][quote="Nicolai"]Hej,

Hvad er jeres holdning til kronometre (armbåndsure)? Ligger I inde med f.eks. Rolex, Omega eller andet, eller er et ur "bare" et ur for jer? Lad høre.
Hvorfor i alverden skulle man købe automatisk v kvarts og andre lignende spørgsmål kan forhåbentligt debateres.[/quote]
Jeg går til daglig med et Omega Planet Ocean. Jeg er i princippet ligeglad med om nogen bemærker det, det er min egen glæde ved et godt armbåndsur der tæller. Jeg har kun det ene ur og det følger mig overalt.
Jeg kan ikke forklare hvad det er der er fedt, og jeg forventer ikke at alle forstår det, men det er lidt ligesom at jeg spiller på en CS Fender og ikke en ganske almindelig Strat.[/quote]

PO-modellerne er alle mekaniske, ikke?[/quote]
Jo, det er kun 300 m Seamasteren (Bond) der fås med kvartsværk.
Omegas kvartsværker er i øvrigt rigtig fine, men skal man have et dyrt ur, er et mekanisk værk vejen frem, synes jeg.
See you in heaven if you make the list

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af Swampthing »

Jeg bruger uret i mobiltelefonen....

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af K-P »

[quote="Swampthing"]Jeg bruger uret i mobiltelefonen....[/quote]

Samme her, men min mobiltelefon er til gengæld også pisse dyr.
Cogito sumere potum alterum

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Luksusure?

Indlæg af Stevi »

Nu er det jo ikke prisen det kommer an på...
See you in heaven if you make the list

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af nerøs »

jeg har ikke brugt ur i rigtig mange år, jeg syntes altid det kommer i vejen... :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af Sasha »

Jeg har sådan et Alfex-ur. Der skal batteri i, så det er vel et quartz-ur, går jeg ud fra? Det er meget enkelt. Og så virker det.

Jeg går altid med det, så jeg kan se, hvad klokken er, når jeg har brug for det. Det er sådan set derfor, at jeg har et ur.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]
Jeg går altid med det, så jeg kan se, hvad klokken er, når jeg har brug for det. Det er sådan set derfor, at jeg har et ur.[/quote]

Pft! Total non-hipster mentalitet! Det var ikke derfor man opfandt uret... lissom !
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af Sasha »

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvad der er såkaldt "hipster-mentalitet" og ikke. Men jeg kan da fornemme, at jeg har et ur af samme årsag, som andre har en telefon. Så man kunne vel i princippet lige så godt konkludere, at en telefon var opfundet til at vise tiden?

Nuvel, det varer vel heller ikke så længe, før vi alle - eller ihvertfald mange - har smidt deres guitarer ud og bare bruger deres telefon istedet..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvad der er såkaldt "hipster-mentalitet" og ikke. Men jeg kan da fornemme, at jeg har et ur af samme årsag, som andre har en telefon. Så man kunne vel i princippet lige så godt konkludere, at en telefon var opfundet til at vise tiden?

Nuvel, det varer vel heller ikke så længe, før vi alle - eller ihvertfald mange - har smidt deres guitarer ud og bare bruger deres telefon istedet..?[/quote]

Bare vent til den dag hvor en guitar er vintage, bare fordi kroppen er i træ..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af Petunia »

Har ikke været her et stykke tid og kan så konstatere at ligegyldighederne bliver værre og værre.
Armbåndsur??? Jeg har en tre fire stykker, der mangler et friskt batteri, og det har de gjort de sidste fem seks år. Og et enkelt som skal trækkes op. Men det var vist nok i 2003 eller 2004, at jeg holdt op med at interesse mig for, hvad klokken var....
nej - nej - jeg ckecker ikke tiden på min mobiltelefon - for hvad i helvede skulle jeg dog bruge et så ligegyldigt apparat til?????
Mobiltelefoner i diverse udgaver er for underklassen, tøsedrenge, skvatrøve - - med andre ord: BØNDER!

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Luksusure?

Indlæg af Stevi »

[quote="Petunia"]Har ikke været her et stykke tid og kan så konstatere at ligegyldighederne bliver værre og værre.
Armbåndsur??? Jeg har en tre fire stykker, der mangler et friskt batteri, og det har de gjort de sidste fem seks år. Og et enkelt som skal trækkes op. Men det var vist nok i 2003 eller 2004, at jeg holdt op med at interesse mig for, hvad klokken var....
nej - nej - jeg ckecker ikke tiden på min mobiltelefon - for hvad i helvede skulle jeg dog bruge et så ligegyldigt apparat til?????
Mobiltelefoner i diverse udgaver er for underklassen, tøsedrenge, skvatrøve - - med andre ord: BØNDER![/quote]
Sku' vi nu ik' liiige...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Petunia"]Har ikke været her et stykke tid og kan så konstatere at ligegyldighederne bliver værre og værre.
Armbåndsur??? Jeg har en tre fire stykker, der mangler et friskt batteri, og det har de gjort de sidste fem seks år. Og et enkelt som skal trækkes op. Men det var vist nok i 2003 eller 2004, at jeg holdt op med at interesse mig for, hvad klokken var....
nej - nej - jeg ckecker ikke tiden på min mobiltelefon - for hvad i helvede skulle jeg dog bruge et så ligegyldigt apparat til?????
Mobiltelefoner i diverse udgaver er for underklassen, tøsedrenge, skvatrøve - - med andre ord: BØNDER![/quote]

Og argumentet bag dette er..?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har sådan et fint Tissot PR100, jeg har fået i svendegave. Om der er tale om et decideret "luksusur", skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er i hvert fald betydeligt dyrere, end jeg selv ville have givet for et ur.

Desværre går jeg ikke så meget med det. Det er lidt for pænt til at have på på arbejde, og så glemmer jeg at tage det på, når jeg kommer hjem. Men tråden her (og ikke mindst Jacques' hjernedøde kommentarer) har givet mig lyst til at gøre en ekstra indsats for at huske at tage det på i fremtiden.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luksusure?

Indlæg af Anonym »

[quote="Petunia"]Vov vov![/quote]

Luksus sur? :D ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen