Skamløs reklame: musikvideo

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Odgaard »

Jeg har været ude at lege med mit digitalkamera. Det er blevet til en musikvideo, som I ikke skal snyes for (eller, der vælger I jo selv). :)

Musikken er en 23 minutter lang jam session fra øvelokalet optaget for cirka tre år siden (så vidt jeg husker).

"Book of Lies" musikvideo på Vimeo

Man skal nok have en forkærlighed for 70'er rock for at kunne lide det :D

Der er brugt en masse dejligt gear, som jeg sikkert kan remse op på et senere tidspunkt :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Barf »

Wow, det er langt ude. Hvad sker der med den der udstoppede hund, eller hvad det nu er? Og så pludselig i neonfarver. Haha, det er super.

Og respekt for at holde en jam kørende i 23 minutter uden at miste lysten, intensiteten, idéerne, formålet (hvis der nogensinde var et) og den slags.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Anonym »

Tarantino ville elske jer.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af JSThomsen »

Hejsa

Jo, en masse 70'er rock er IMO rigtig fedt. Men noget af det som jeg til gengæld også synes, er "træls", er at numrene ofte varer (måske) for længe. Jeg synes at Deep Purple's "Child In Time" er helt vild fed, men jeg kunne sagtens have undværet de sidste par minutter af dette nummer. Så det jeg vist prøver at sige er, at jeg synes I har ramt en rigtig fed lyd, men at i min optik behøver det ikke nødvendigvis vare +20 minutter :thumbup:

Mvh Jan

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Morten M »

Syret lydkulisse/video. Friskt, du poster det. Og man kan høre alle instrumenter tydeligt :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Swampthing »

Superfedt !!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jeg har lige delt den på Facebook, er spændt på hvad folk mener, de synes ofte jeg poster noget sært.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Odgaard »

Tak tak.
@Hans: Ærgeligt du rettede i dit indlæg. Det var ellers sjovt :)

@JSThomsen: Helt enig. Havde vi sat os ned og lavet det her som "et rigtigt" nummer, ville det sikkert være blevet omkring syv minutter.
Jeg ser nummeret som et forunderligt eksempel på, at "fri leg over et valgt tema (to akkorder)" kan udvikle sig. For mig har det en helt anden status end de andre numre, vi går og roder med. Det her var ren improvisation og bliver sikkert aldrig gentaget eller udviklet mere (hvem kan også huske 23 minutters nummer :D )

Som Barf er inde på, så synes jeg også selv, at det er lidt utroligt, at vi har kunne holde en jam kørende i 23 minutter uden at miste lysten, intensiteten og idéerne. Det har vi i hvert fald ikke præsteret hverken før eller efter... men formål var der nu ikke :)

Og hvorfor så i det hele taget en musikvideo: Fordi en ven har bygget (savet) en labyrint i sin granskov, og jeg pludselig kom på at lægge billeder til musikken, da vi var til indvielse af labyrinten.
Min idé med videoen var, at det aldrig skulle blive for konkret eller formålsfuldt. Labyrintudsmykningen (dyrene) er bare med til at forstærke den stemning, synes jeg.

Men til gearet: :D
Vokalen: En halvbillig Sennheiser kørt igennem en Yamaha R100 effektenhed fra 90'erne (tror jeg). Det er den, der giver forvrængningen/mudderet. Den har et utal af grimme presets, og jeg kan ikke huske, hvilket jeg har brugt her, og hvad jeg har ændret på af indstillinger.

Guitar 1: Gibson Nighthawk ind i Orange AD15 og Tiny Terror (mener det er AD15'eren, der er miked up). Der bruges nogle gange en BYOC Digital Delay, EHX Tube Zipper og TC Reverb. SM57.

Guitar 2: Fender Strat fra sluthalvfjerdserne med nogle low output pickupper ind i en Marshall Slash signature top. Jeg er i tvivl mht. hvad Dohn brugte af effekter. Sikkert sin Line6 delay (DL4). Efterfølgende er der lagt båndekko på af flere omgange. SM57.

Bas: En "konfirmand" Yamaha bas ind i en Hartke top og direct out til HD-recorderen.

Trommer: Yamaha Recording Custom (kan ikke huske hvilke bækkener). Optaget med en ADK stormembran og en Shure c1000 som overheads. AKG stortrommemic.

Det betænkelige er så, at vi aldrig har opnået en bedre trommelyd end det her. Og vi har ellers brugt tid nok på flere mikrofoner, anden placering af trommerne og den slags.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Anonym »

[quote="Odgaard"]Tak tak.
@Hans: Ærgeligt du rettede i dit indlæg. Det var ellers sjovt :) [/quote]

Da jeg læste det igen senere, syntes jeg "meningen" for let kunne misforstås. Desuden ...

TT: Nu har jeg faktisk set hele videoen og dermed hørt nummeret 2 gange. :)

Dohn
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Dohn »

[quote="Odgaard"]Tak tak.
@Hans: Ærgeligt du rettede i dit indlæg. Det var ellers sjovt :)

@JSThomsen: Helt enig. Havde vi sat os ned og lavet det her som "et rigtigt" nummer, ville det sikkert være blevet omkring syv minutter.
Jeg ser nummeret som et forunderligt eksempel på, at "fri leg over et valgt tema (to akkorder)" kan udvikle sig. For mig har det en helt anden status end de andre numre, vi går og roder med. Det her var ren improvisation og bliver sikkert aldrig gentaget eller udviklet mere (hvem kan også huske 23 minutters nummer :D )

Som Barf er inde på, så synes jeg også selv, at det er lidt utroligt, at vi har kunne holde en jam kørende i 23 minutter uden at miste lysten, intensiteten og idéerne. Det har vi i hvert fald ikke præsteret hverken før eller efter... men formål var der nu ikke :)

Og hvorfor så i det hele taget en musikvideo: Fordi en ven har bygget (savet) en labyrint i sin granskov, og jeg pludselig kom på at lægge billeder til musikken, da vi var til indvielse af labyrinten.
Min idé med videoen var, at det aldrig skulle blive for konkret eller formålsfuldt. Labyrintudsmykningen (dyrene) er bare med til at forstærke den stemning, synes jeg.

Men til gearet: :D
Vokalen: En halvbillig Sennheiser kørt igennem en Yamaha R100 effektenhed fra 90'erne (tror jeg). Det er den, der giver forvrængningen/mudderet. Den har et utal af grimme presets, og jeg kan ikke huske, hvilket jeg har brugt her, og hvad jeg har ændret på af indstillinger.

Guitar 1: Gibson Nighthawk ind i Orange AD15 og Tiny Terror (mener det er AD15'eren, der er miked up). Der bruges nogle gange en BYOC Digital Delay, EHX Tube Zipper og TC Reverb. SM57.

Guitar 2: Fender Strat fra sluthalvfjerdserne med nogle low output pickupper ind i en Marshall Slash signature top. Jeg er i tvivl mht. hvad Dohn brugte af effekter. Sikkert sin Line6 delay (DL4). Efterfølgende er der lagt båndekko på af flere omgange. SM57.

Bas: En "konfirmand" Yamaha bas ind i en Hartke top og direct out til HD-recorderen.

Trommer: Yamaha Recording Custom (kan ikke huske hvilke bækkener). Optaget med en ADK stormembran og en Shure c1000 som overheads. AKG stortrommemic.

Det betænkelige er så, at vi aldrig har opnået en bedre trommelyd end det her. Og vi har ellers brugt tid nok på flere mikrofoner, anden placering af trommerne og den slags.[/quote]

og ikke at forglemme - den gathering prisvindende kagedåse synth!!!!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame: musikvideo

Indlæg af Odgaard »

Hurra! Jeg havde helt glemt, at kagedåsen også var i brug.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen