Flensborg

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Flensborg

Indlæg af GodSpeedDK »

Fruen og jeg tager en sviptur til Flensborg i den kommende weekend, udstyret med spejlreflekskamera og ingen planer. Hvad skal vi se?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Sasha »

Hinanden? Evt. uden tøj på?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af kraen »

Tag evt. også et smut forbi Schleswig og se domkirken. Schleswig er i øvrigt også en meget hyggelig by.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Hinanden? Evt. uden tøj på?[/quote]

Du har vist ikke set min kone ...

@Kræn: Domkirken i Schleswig er noteret!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Sasha »

Nej, det må jeg så erkende, at det har jeg ikke.

Men jeg har jo set dig... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af kraen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Hinanden? Evt. uden tøj på?[/quote]

Du har vist ikke set min kone ...

@Kræn: Domkirken i Schleswig er noteret![/quote]

Det skal siges, at den på ingen måde er overdådig - bare speciel.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Nej, det må jeg så erkende, at det har jeg ikke.

Men jeg har jo set dig... :-)[/quote]

Øhhhmm ... skulle det gøre sagen meget bedre?? Meget kan man sige om mig, men bevaringsværdi i visuel form, iført Adam-kostume, er ikke én af dem :lol:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Sasha »

Her forsøger jeg mig udi den svære balanceakt at diske op med en smålummer kompliment. Og så skyder du den selv ned... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]... Flensborg ... Hvad skal vi se?[/quote]

Se at komme hjem igen? :D

God tur - glæder mig til billeder og røverhistorier.

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Max Power »

Alt efter interesse selvfølgelig:
Hvis du alligevel er ved Slesvig er der jo vikingemuseet ved Hedeby; gammel dansk historie "næsten" lige ved Slesvig.

Gottorp Slot, dansk kongeslot (Christian 9tal blev vist født dér) inklusiv ridderrustninger, Nydamsbåden (kæmpe vikingeskib gravet op af en mose. Hvorefter tysklerne stjal det), moselig og andet godt.

Flensborg havn (den inderste del), hyggeligt i solskin og med en kold Flensburger Bräu (eller Plop som de kaldes, køb gerne flere, så er der til strap locks).
Det gamle boligkvarter på sydsiden af havnen skulle også kunne give et par gode motiver (uden reference til ovenstående meningsudvekslinger!!)

Obligatorisk strøgtur

Mere gammelt bras du kan fotografere (altså ikke din kone ;) )
<a href="http://www.ostsee.de/flensburg/altstadt.html" rel="nofollow">http://www.ostsee.de/flensburg/altstadt.html</a>

Viola Musik i Neustadt; der er ikke så meget at se, men hvis du nu skulle få brug for et sæt strenge.

Du kan også besøge min mor. Hun bor i Flensburg og er god til at bage kage.

Fördepark ved motorvejen for indkøb af dåseøl

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af MacG »

Hyggelig, men ikke ophidsende by. Der er pænt ved Flensburger Förde, sejlture med damperne er fine, der er en forbavsende bred og lang gågade, med en enkelt kedelig musikforretning på et lille torv ca. midtvejs, et indkøbscenter i den ene ende. Kirkerne i selve byen er ikke ophidsende..

Jeg tror nok jeg ville tilbringe en weekend i Flensburg med at drikke øl. I sengen. Med én jeg kunne li´(Og som kunne li´mig...!)

Det mest ophidsende jeg har set i Flensburg er Anne-Mette Fogh... Det siger vist alt.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="MacG"]Hyggelig, men ikke ophidsende by. Der er pænt ved Flensburger Förde, sejlture med damperne er fine, der er en forbavsende bred og lang gågade, med en enkelt kedelig musikforretning på et lille torv ca. midtvejs, et indkøbscenter i den ene ende. Kirkerne i selve byen er ikke ophidsende..

Jeg tror nok jeg ville tilbringe en weekend i Flensburg med at drikke øl. I sengen. Med én jeg kunne li´(Og som kunne li´mig...!)

Det mest ophidsende jeg har set i Flensburg er Anne-Mette Fogh... Det siger vist alt.[/quote]

Turen går til Flensborg, fordi vi alligevel trænger til nye øl-, vand- og slikforsyninger, og så ligger det jo passende tæt på grænsen. Det er ikke fordi vi forventer os den helt store kultur-bombe, vi skal underholde børnebørnene med om mange år. Vi kunne såmænd lige så godt være taget til Malmø ... der er bajerne bare liiiiiige en tand dyrere :)

Men det lader da til, at der er lidt at se på/fotografere, når nu vi er der alligevel.

Jeg noterer og noterer, men når desværre nok ikke det hele. Det er trods alt kun godt et døgns tid vi har til rådighed der.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"] Hvad skal vi se?[/quote]

Indersiden af en Thomann butik?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Sasha »

I Flensborg?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af ChristianB »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]... Flensborg ... Hvad skal vi se?[/quote]

Se at komme hjem igen? :D

[/quote]

Haha, jeg er helt enig!
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Scorpe »

[quote="CobraPizza"][quote="GodSpeedDK"] Hvad skal vi se?[/quote]

Indersiden af en Thomann butik?[/quote]

Der er så pænt lang gåafstand til Flensburg til Thomann.
Så kunne de jo lige smutte forbi Eskildsen Mega Store i Aalborg samtidig. :)
:)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Anonym »

Først natlige tisseture og nu dette, damn du behøver jo ikk at forcere alderdom...

Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af Jens Larsen »

Prøv det her nu I er der:

<a href="http://www.hansensbrauerei.de/" rel="nofollow">http://www.hansensbrauerei.de/</a>

Totalt god øl brygget i huset - specielt deres hvede øl - og god mad, på den gammeldags og rigelige måde - med et tysk islæt af flæsk.

VHJens :-)

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af KHoldt »

Well. How was it? :)
Flensborg er ikke lige noget at råbe hurra for, hvis jeg skal komme med min mening. Men hyggelig nok til en is og en lille gåtur.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flensborg

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jens Larsen"]Prøv det her nu I er der:

<a href="http://www.hansensbrauerei.de/" rel="nofollow">http://www.hansensbrauerei.de/</a>

Totalt god øl brygget i huset - specielt deres hvede øl - og god mad, på den gammeldags og rigelige måde - med et tysk islæt af flæsk.

VHJens :-)[/quote]

Vi gik forbi et par gange, men desværre nåede vi aldrig derind. Det må blive en anden gang.

Som forventet, så nåede vi hverken dit eller dat. En "strøgtur" med tilhørende svinkeærinder ned ad diverse sidegader og baggårde, blev det til, og i virkeligheden nåede vi ikke andet end at "indsnuse" stemningen. Sct. Nikolai Kirche så vi udefra, havnepromenaden blev behørigt besigtiget, der blev naturligvis inhaleret adskillige Flensburger Pilsnere (som i øvrigt er en fremragende øl, i en genial "indpakning" - perfekt at gå med, fordi man bare sætter låget på, når man ikke drikker), og så skulle fruen selvfølgelig shoppe.

Jeg fandt aldrig den dér musikbutik - til gengæld fandt konen adskillige cykelsmede/-forretninger, som skulle studeres, som jeg ville have studeret en musikbutik ... Jeez ... men hun er cykelsmed, så hvad kan jeg gøre? :roll:

Nå ja, og så skulle Tyskland jo lige spille om bronzemedalje i går, så der var ganske god stemning på barer og restauranter, og samtlige biler, vinduer, flagstænger, skibsmaster, hvad der ellers kan hænge et flag i, var prydet med de tyske farver. Selve kampen tog vi dog på den 12 tommers billedrørs-tændstikæske, hotellet havde stillet til rådighed på værelset. Det kunne ellers have været sjovt at se den på én af de til lejligheden opstillede storskærme, rundt om i byen, men her var jeg meget hurtigt nedstemt.

Alt i alt en god tur. Vejret var (næsten for) godt, og vi fik holdt i hånd og kigget hinanden dybt i øjnene :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen