Musikvideo fra mit band.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

Hej Alle.
@moderator - Hvis jeg har fejlplaceret denne tråd, så flyt den. Jeg kunne bare ikke finde en "upload/musik" afdeling

Jeg vil gerne dele en en video med mit band, med resten af forummet.
Efter gearfreak blev til gear-freak, har jeg haft utroligt travlt med mit eget studie, ved siden af mit band. Det er bl.a. derfor, jeg ikke har været så aktiv efter det nye gear-freak.dk kom op at køre
Nu er vi endelig nået til at kunne publicere de første 6-8 numre.
Genren er uhøjtidelig dansksproget rock møder Foo Fighters. Tekstuniverset er baseret på vores observationer om det samfund vi gebærder os i.
Jeg har klippet en video til vores nummer, Antonia Draconia. Jeg ved godt, at mine Final Cut Express skills ikke er noget at prale af, men jeg synes jeg har fanget den crazy vibe, og galskab, som bandet er koncentreret omkring.
De næste år kommer til at byde på livekoncerter, og en tur i Medley studiet for at lave en "rigtig" plade.
Indtil videre har det været mig, der har skruet på knapper, men, som jeg selv oplever, når jeg får bands i studiet, så er det overordentligt fedt at kunne koncentrere sig om kunst, i stedet for knapper.
Jeg smider også et link til vores side på Facebook. Det ville være rigtig sejt, hvis I gad "like" den (For satan, hvor er "like" et ringe udtryk)

Den slet skjulte dagsorden, udover at skamløst pushe mit band, er også, at jeg altid leder efter fede bands, som har lyst til at blive produceret af mig, i mit studie. Alt hvad angår musikken i videoen, er produceret, optaget, og mixet/masteret af mig.

Anyway, here goes. Disclaimer - stor sandsynlighed for,at jeg fatter røvskid af at sætte en youtube video ind;

EDIT: Jeg fatter ikke linket til youtube. Jeg er en hat
EDIT#2: Jeg fatter det.

https://www.facebook.com/weareyourdaddy

[youtube]89DRS7VMaMI[/youtube]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, musikken er topfed, og den holder hele vejen - jeg er ikke ubetinget vild med sangeren/sangen - jeg synes, lidt lyden på sangen giver mig lidt mærkeligt indtryk, som jeg ikke helt kan få til at passe med musikken. Jeg kan ikke udtrykke det bedre, jeg ved godt, det er nærmest umuligt at forstå, det jeg har skrevet.

Det varmer mit hjerte at se studiotonen i toppen af forstærkerstablen - Det er en topfed solo, du får fyret af, og du er edderhamrende sej til at dreje på knapper - jeg synes lyden er lige i øjet. Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad I skal i Medley

Jeg 'likede'
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

[quote="Smittefar"]Jeg synes, musikken er topfed, og den holder hele vejen - jeg er ikke ubetinget vild med sangeren/sangen - jeg synes, lidt lyden på sangen giver mig lidt mærkeligt indtryk, som jeg ikke helt kan få til at passe med musikken. Jeg kan ikke udtrykke det bedre, jeg ved godt, det er nærmest umuligt at forstå, det jeg har skrevet.

Det varmer mit hjerte at se studiotonen i toppen af forstærkerstablen - Det er en topfed solo, du får fyret af, og du er edderhamrende sej til at dreje på knapper - jeg synes lyden er lige i øjet. Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad I skal i Medley

Jeg 'likede'[/quote]
Tak for ordene Kristian. Håber alt går godt.
Jeg ville meget gerne sige, at jeg ville tage kritikken til eftertanke, men indtil Echelon har afkodet din mening, er jeg på Herrens mark med hvad du mener ;-)
Al guitar bliver faktisk indspillet igennem studiotone toppen. Den er så skide smidig i studiet. 20 watt og snakker godt sammen med samtlige pedaler. Havde jeg en million, købte jeg nok en gammel marshall, men indtil da, sutter jeg på Koch'en.
Medley har et fantastisk trommerum, med dejlig ambient lyd, så man kan blande det bedste af de closemics, der giver punch med fylden fra rummikrofonerne.
Plus, som jeg skrev, så kan det nogle gange være lige til den fine kant, at skulle være kreativ samtidigt med, at jeg skal holde styr på fase-forstyrrelser, gain-staging, hardwarecomps, mikrofonstativers vinkel, tromme-tuning osv osv.
Men tak for responsen. Al konstruktiv kritik ryger i den sorte bog, og bliver vendt i bandet. Og tak for dit like.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Altid fedt med en video fra studie indspilninger, det kan jeg aldrig få nok af. Demoen lyder også godt og især trommeslageren (Jesper?) spiller rigtig fedt. Stilen er ikke helt mig, og det bliver bestemt heller ikke bedre af, at forsangeren i mine øjne er ret irriterende at se og høre på. Derudover er jeg ikke så glad for titlen og teksten. Men hvis man kan lide den genre, så er det bestemt en fed demo og video! :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af Pickles »

Jeg er enig med de ovenstående. Fed lyd og produktion på bandet, men underlig lyd og klang på vokalen, der er ret irriterende. Teksten er jeg heller ikke vild med. Skæg fjollet afslutning på videoen. :)

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

Tusind tak for alle kommentarerne, og tak for lyttet.
Martin (forsanger) er en live-entertainer af Guds nåde. Jeg håber I alle kommer til at opleve det.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan bestemt godt høre, at han synger superfedt, der er bare et eller andet ved den stil, han har valgt på dette nummer, jeg ikke rigtig synes passer.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

[quote="Smittefar"]Jeg kan bestemt godt høre, at han synger superfedt, der er bare et eller andet ved den stil, han har valgt på dette nummer, jeg ikke rigtig synes passer.[/quote]
Hey mand! No biggie :-)
Man kan aldrig gøre alle tilfredse. Musikhistorien er fuld af vokaler, der er "one-trick-ponys". Jeg vil gøre mit ypperligste for at Martin bliver indlemmet i rækken ;-)
Indtil da, har vi det bare pissesjovt når vi komponerer.
Tjek evt. http://www.reverbnation.com/weareyourdaddy Der ligger alle vores sange. Det kan være der er noget, der bedre passer smagsmæssigt, selvom det er fra samme skuffe.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Han er lidt mere tilforladelig på nogle af de andre numre, kan dog stadig ikke tage teksterne seriøst: "Hvorfor skal det være røvdyrt at gå i tivoli (hvorfor, hvorfor) jeg mener fucking 80 kr for en ballon." Det tager lidt for meget fokus fra bandet IMO :) Men at han er en live entertainer kan jeg sagtens forestille mig, og jeg tror da også at jeg ville kunne rocke lidt med, hvis jeg så Jer live :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

[quote="Kaptajn Kropp"]Han er lidt mere tilforladelig på nogle af de andre numre, kan dog stadig ikke tage teksterne seriøst: "Hvorfor skal det være røvdyrt at gå i tivoli (hvorfor, hvorfor) jeg mener fucking 80 kr for en ballon." Det tager lidt for meget fokus fra bandet IMO :) Men at han er en live entertainer kan jeg sagtens forestille mig, og jeg tror da også at jeg ville kunne rocke lidt med, hvis jeg så Jer live :) [/quote]

Jeg er faktisk superglad for din kommentar. Vores tekster er bestemt ikke ment som værende seriøse. Alt skal tages med et glimt i øjet og smil i mundvigen.
At den ikke er gået rent ind hos dig, fortæller mig meget. Tak for kommentaren.

Når vi spiller live, har mine venner, Morten Hellborn og Kasper Falkenberg sagt ja til at spille henholdsvis trommer og guitar. Det blir hyggeligt, højt og totalt over-the-top. Selvom det er en kliché, så er vi bedre live. Specielt vores forsanger.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af IkkeMig »

Jeg synes, det er rigtig fed musik - og til forskel fra de andre kan jeg faktisk også godt lide forsangeren :lol:

Teksterne derimod, de generer også mig lidt. Ikke sådan rigtigt, men der er bare engang imellem, hvor man krummer lidt tæer og jeg tænker lidt for meget lejlighedssang...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af GuitaRasmus »

Super fedt miks og nummer - jeg ved ikke om jeg har det så svært med forsangeren som de andre, det er måske mest at hans udseende og vokal slet ikke passer sammen. Hvis det giver mening. Teksten er jeg lidt ambivalent med - jeg var nødt til at google filejs - jeg har aldrig hørt det brugt om en pige før, men det kan man så åbenbart godt. :)

Fedt at du har fået dig en chandler - den lyder drøngodt. Er det Koch'ens drive du bruger?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

[quote="GuitaRasmus"]Super fedt miks og nummer - jeg ved ikke om jeg har det så svært med forsangeren som de andre, det er måske mest at hans udseende og vokal slet ikke passer sammen. Hvis det giver mening. Teksten er jeg lidt ambivalent med - jeg var nødt til at google filejs - jeg har aldrig hørt det brugt om en pige før, men det kan man så åbenbart godt. :)

Fedt at du har fået dig en chandler - den lyder drøngodt. Er det Koch'ens drive du bruger?[/quote]

Hej Rasmus. Lang tid siden :-)
Jeg har haft Chandleren i et par år, men ikke brugt den live, da det virkelig er et mærkeligt dyr at tæmme.

Min kæde i indspilningen på samtlige vores nummer er;
Chandler/´73 Tele>Rat (gain kl.9-tone kl.3-volume på max)>Koch drive kanal (ikke drive+, men den alm.) gain kl. 12 - volume kl. 9-10 - bas kl. 12, mid (shift til 800hz position) maxet helt op - diskant kl. 11, bright switch i normal>marshall BHW m. greenbacks>sm57 hvor conen møder pappet 2 cm. fra grillen>great river preamp med masser af gain og så skruet ned for outputtet>G1176

I mixet har jeg typisk locuttet et sted mellem 90-150hz m 12db pr. oktav. Derudover, så har jeg scoopet et par db. i mellemtonen i alle numre. Det varierer fra nummer til nummer hvor det scoop er. Det afhænger af trommernes stemning, hvor der bliver spillet på bassen, om sangeren synger dybt eller højt register, hvor meget fylde gtr/lilletromme skal have osv.

Jeg troede faktisk også at filejs kun kunne bruges om en fyr, men Martin, som jeg skriver teksterne med er folkeskolelærer i dansk, og jeg har en bachelor fra Uni i Dansk, så vi har altså undersøgt det. Det skulle være lovligt

Tak for lyttet.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="magicpants"]

Hej Rasmus. Lang tid siden :-)
Jeg har haft Chandleren i et par år, men ikke brugt den live, da det virkelig er et mærkeligt dyr at tæmme.

Min kæde i indspilningen på samtlige vores nummer er;
Chandler/´73 Tele>Rat (gain kl.9-tone kl.3-volume på max)>Koch drive kanal (ikke drive+, men den alm.) gain kl. 12 - volume kl. 9-10 - bas kl. 12, mid (shift til 800hz position) maxet helt op - diskant kl. 11, bright switch i normal>marshall BHW m. greenbacks>sm57 hvor conen møder pappet 2 cm. fra grillen>great river preamp med masser af gain og så skruet ned for outputtet>G1176

I mixet har jeg typisk locuttet et sted mellem 90-150hz m 12db pr. oktav. Derudover, så har jeg scoopet et par db. i mellemtonen i alle numre. Det varierer fra nummer til nummer hvor det scoop er. Det afhænger af trommernes stemning, hvor der bliver spillet på bassen, om sangeren synger dybt eller højt register, hvor meget fylde gtr/lilletromme skal have osv.

Jeg troede faktisk også at filejs kun kunne bruges om en fyr, men Martin, som jeg skriver teksterne med er folkeskolelærer i dansk, og jeg har en bachelor fra Uni i Dansk, så vi har altså undersøgt det. Det skulle være lovligt

Tak for lyttet.[/quote]

Okay - hvad synes du der er mærkeligt ved Chandleren?

Cool med lidt mikstips - jeg har også rodet lidt med det på det seneste, og synes jeg får en ret cool lyd, ved at lowcutte alt under 150hz, give et bette 3db boost omkring 300hz og cutte ca. 3db omkring 400 og 800hz - bassen får så ditto et 3db cut ved 300hz og et lille boost ved 400hz. Selvfølgeligt skal man finpudse det lidt, men jeg læste det online, og det lyder ret fedt til rock, synes jeg.

Jeg er faktisk også selv dansklærer, men jeg er aldrig stødt på filejs brugt om en pige, så jeg var som sagt nødt til at google det, og det må man jo godt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musikvideo fra mit band.

Indlæg af magicpants »

Chandleren er det tætteste jeg har været på et porøst monster!
Det er som om du står med en træstamme, der opfører sig som bøjelig pil, men er i stand til at growle, som en vred bjørn.
Min Chandler er med de originale pickupper, før de gik over til Seymour Duncan. De originale pickupper har verdens mest fantastiske top, som gør mini-humbuckerne til ultra-gejlede stratpickupper. Når jeg bruger position 2 og 4, lyder det skræmmende meget som en rigtig god strat.
Den bedste måde jeg kan forklare det er, at du skal prøve at sætte C.V. Jørgensens' Så Live Som Muligt plade på anlægget, og høre de første 6 numre, og så tænke over, at Aske spiller på den samme guitar på samtlige numre over en Blues Junior.
Chandleren har også lidt mere output end mine single coils så jeg skal altid skrue rundt på pedalerne for at få det til at passe.
Chandleren er en temperamentsfuld spansk flamenco-danserinde. Det er noget af det smukkeste at være vidne til på behørig afstand. Du har bare virkelig ikke lyst til at vågne op sammen med hende, når hun har PMS, og du har været ude med drengene, og hun har måttet hente dig i detentionen... iført en 6 årig drengs matros-kostume

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen