Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

Nedtur: at være en konstant omvandrende zombie pga. overload på alle kanaler...
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: At være blevet så gammel, at man begynder at glemme sin yndlingsguitar "ude i byen"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

NN; Influenza og det pludselig at have en ekskærste...

NO; Mit internet abonn. er blevet billigere...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]NN: At være blevet så gammel, at man begynder at glemme sin yndlingsguitar "ude i byen"...[/quote]
+1

Jeg havde en session på Vesterbro sidste sommer, og blev så inviteret i teateret bagefter, hvor jeg glemte min - for mig - helt uerstattelige Gibson SG. Jeg fik den igen dagen efter, men jeg var knageme nervøs. Et par år inden glemte jeg min Gretsch på et spillested i København, og opdagede det først et par måneder senere. Så er man fandemde for dum. Ved et regulært svineheld havde de den stadig stående, da jeg ringede til dem. Heldet forfølger den tossede, I guess :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, havde man så endda bare kunnet undskylde sig med, at man var tæskelam i roen. Men nej - kun MacG´s berusende selskab kan tilskrives æren for min tilsyneladende lettere omtågede tilstand... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Ja, havde man så endda bare kunnet undskylde sig med, at man var tæskelam i roen. Men nej - kun MacG´s berusende selskab kan tilskrives æren for min tilsyneladende lettere omtågede tilstand... :-)[/quote]

Du var bare Shocked and Stunned over hvor godt din Strat og din amp egentlig kan lyde... Når jeg spiller på den... :thumbup:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

NN: Snottet og hoster slim op i lange baner
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Ja, havde man så endda bare kunnet undskylde sig med, at man var tæskelam i roen. Men nej - kun MacG´s berusende selskab kan tilskrives æren for min tilsyneladende lettere omtågede tilstand... :-)[/quote]

Du var bare Shocked and Stunned over hvor godt din Strat og din amp egentlig kan lyde... Når jeg spiller på den... :thumbup:[/quote]

Jeg ser billige point noteret på tavlen. Men det er så også i orden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

NN: Har just modtaget den nye Dizzy Mizz Lizzy koncert på Blu-ray ... men disken vil ikke afspille. Ævs. Så må man nøjes med at høre de CD'ere, der også er i boksen ... og afvente hvordan CDOn håndterer sådan en sag ... :|

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

NA: Min kæreste har lige købt en vare på en udenlandsk hjemmeside, som overhovedet ikke angiver nogen kontaktinformation eller noget om, hvor de hører hjemme. Og de overholder i den grad ikke den danske købelov, selvom siden har et dansk navn (godt nok på et .net-domæne) og er på dårligt oversat dansk.
Jeg håber dælme, hun får den vare, hun har betalt for!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Jeg har en vaskemaskine stående i kælderen, som jeg ikke kan finde ud af at slutte til. Jeg har, som foreskrevet i manualen, klippet stikket af, og erstattet det af et kraftstik, med blå på nul, brun på fase (L1) og gul/grøn på jord, og alligevel slår HFI'en fra, når jeg sætter strøm på. Uanset hvordan jeg vender og drejer det, er jeg overbevist om, at jeg har gjort det rigtigt (jeg har endda krydstjekket med elektrikeren ovre på arbejdet), så hvad fa'en kan der være galt?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Der kunne jo f.eks. være noget galt med vaskemaskinen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Der kunne jo f.eks. være noget galt med vaskemaskinen...[/quote]

Mja ... tanken har strejfet mig, men den førnævnte elektriker mente bestemt, at sådan en funklende ny vaskemaskine er testet, inden den forlader fabrikken.

Jeg skal lige prøve et par ting i morgen, og ellers må jeg ringe til Schousen og tale med store bogstaver.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

380 eller 230 volt? Jeg havde et lignende problem, dengang jeg flyttede ind i min lejlighed, hvor HFI'et var nyrenoveret - elektrikeren havde så bare lige glemt at sætte de ekstra faser til på relæet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jake »

Mikkel, er der ikke også en sort leder?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

^^Jo, han hedder Obama :D hehe..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="GodSpeedDK"]NN: Jeg har en vaskemaskine stående i kælderen, som jeg ikke kan finde ud af at slutte til. Jeg har, som foreskrevet i manualen, klippet stikket af, og erstattet det af et kraftstik, med blå på nul, brun på fase (L1) og gul/grøn på jord, og alligevel slår HFI'en fra, når jeg sætter strøm på. Uanset hvordan jeg vender og drejer det, er jeg overbevist om, at jeg har gjort det rigtigt (jeg har endda krydstjekket med elektrikeren ovre på arbejdet), så hvad fa'en kan der være galt?[/quote]

Da vi flyttede ind i vores nuværende hus oplevede vi nogenlunde det samme. Det viste sig at det var kraft-vægstikket der var fejlmonteret så faser, jord og nul rodede rundt i en forvirring. Så man var nødt til at måle for at lokalisere hvad der sad hvor.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Som jeg læser GodspeedsDKs indlæg, så er det 230 volt, han forsøger at sætte den til. Ellers mangler Obama ... :clap: Men de fleste vaskemaskiner kan sættes både til 230 og 380 volt.

Jeg har haft en kollega, der fik leveret en ny vaskemaskine fra Skousen, der netop lavede samme fejl. Han skulle godt nok gennem en lang holmgang med det firma, før de to lortet retur. Håber han banede en letter vej for dig og andre ... hvis det er dét, der er problemet.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jake"]Mikkel, er der ikke også en sort leder?

Mvh Jake[/quote]

Ingen sort leder, nej. Der sad en "almindelig", tysk stikprop på (lissom dansk, bare med en hun-jord), og det skulle klippes af, og erstattes af et dansk stik (med han-jord), eller et kraftstik. Og eftersom kraftstikket sidder lige over vaskemaskinen var det det nemmeste. Men jeg har nu klippet det af igen, og monteret et almindeligt jordstik ... skal lige have fruen til at stå klar oppe ved HFI'en :) BRB
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

Succes! :D

... åhr, det bliver godt med rene underhylere ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen