Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NN: Har vist dræbt den EMG81, der sidder i min Ltd :(
Ikke at den pickup ikke bare fortjener at afgå ved døden på den mest afskyelige måde, men nu har jeg ingen lyd i guitaren :(
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Hvornår lærer man det?

Købte et sæt NOS Tesla EL34´ere i dyre domme på tysk Ebay. Sælger postede fine, fine måleresultater, så jeg tog chancen...

Sat i en Marshall, åbenbarede det sig så hurtigt, at det éne rør havde en intern kortslutning, og det andet trak så lidt strøm, at betegnelsen "måler som udskidt æblegrød" vist ville være en høflig underdrivelse!

:-(

Har så til gengæld lige købt et sæt NOS RFT EL34´ere fra en anden sælger. Og de er glimrende! Så det er da et ringe plaster på såret...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

NN: Er nødsaget til at ta' et SU-lån for at få tingene til at hænge sammen.. bøvl! :evil:
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Er sindssygt umotiveret i forhold til mit studie for øjeblikket. Overvejer kraftigt at droppe ud og blive pædagog i stedet, men så ville det næsten have været spild at bruge det sidste 3½ år på en bachelor....

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

Nedtur: Stadig at være en omvandrende Zombie...
Bah

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Christian Mogensen »

NN: NemID - så hop dog i havet!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Christian Mogensen"]NN: NemID - så hop dog i havet![/quote]

Jeg forstår ikke, hvorfor folk har så mange problemer med det? Jeg har brugt det masser af gange og har ingen problemer haft overhovedet...
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NemID er da et helt ekseptionelt jammerligt koncept - Skal jeg virkelig rende rundt med et eller andet nøglekort altid - Så kom dog ind i kampen. Det er da i hvert fald alt andet end nemt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Smittefar"]NemID er da et helt ekseptionelt jammerligt koncept - Skal jeg virkelig rende rundt med et eller andet nøglekort altid - Så kom dog ind i kampen. Det er da i hvert fald alt andet end nemt.[/quote]

Det er tilgengæld helt dumt det der med kortet og koderne.. Et login og kode til de der offentlige ting, tak.
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]NemID er da et helt ekseptionelt jammerligt koncept - Skal jeg virkelig rende rundt med et eller andet nøglekort altid - Så kom dog ind i kampen. Det er da i hvert fald alt andet end nemt.[/quote]

Og så har vi slet ikke været inde på, at det bliver drevet af at amatørfirma. Jævnlige nedbrud, fejl på hjemmesiden, svartider, der måles i måneder, hvis de overhovedet svarer! De havde en periode på over en måned, hvor de pga. "tekniske problemer" slet ikke svarede på mails, hverken support eller andet - skal vi have tillid til dem?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]NemID er da et helt ekseptionelt jammerligt koncept - Skal jeg virkelig rende rundt med et eller andet nøglekort altid - Så kom dog ind i kampen. Det er da i hvert fald alt andet end nemt.[/quote]

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge din nemID til, men jeg bruger den kun til netbank, og det er da blevet meget smartere, fordi jeg netop KUN skal have kodekortet dér med, hvis jeg vil bruge det andre steder end hjemme. Før skulle jeg have en USB-pen med en sikkerhedsfil på med rundt, og var i øvrigt tvunget til at bruge en Windows-maskine, for at kunne logge på.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Til gengæld er det rimeligt nemt at installere sikkerhedsfilen på sin hjemmecomputer, en evt. bærbar og en arbejdscomputer - det skal man kun gøre eeeeen gang.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Til gengæld er det rimeligt nemt at installere sikkerhedsfilen på sin hjemmecomputer, en evt. bærbar og en arbejdscomputer - det skal man kun gøre eeeeen gang.[/quote]

Og sådan én som mig skal bare pille ved din computer én gang så er dine bankoplysninger mine... Og jeg får 3 chancer.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

NN: Vildt meget arbejde ...

NN2: Har lige modtaget den 2. Dizzy Blu-Ray, der ikke kan afspilles. Hvad hulen er det for noget gøgl?

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Johannes »

[quote="Turtle"][quote="Smittefar"]NemID er da et helt ekseptionelt jammerligt koncept - Skal jeg virkelig rende rundt med et eller andet nøglekort altid - Så kom dog ind i kampen. Det er da i hvert fald alt andet end nemt.[/quote]

Og så har vi slet ikke været inde på, at det bliver drevet af at amatørfirma. Jævnlige nedbrud, fejl på hjemmesiden, svartider, der måles i måneder, hvis de overhovedet svarer! De havde en periode på over en måned, hvor de pga. "tekniske problemer" slet ikke svarede på mails, hverken support eller andet - skal vi have tillid til dem?[/quote]
Jeg bakker lige op om kritikken her. Har forsøgt op til flere gange at bestille et uddannelses kort, meeen så skal man logge ind med NemId også virker det kun halvdelen af gangene, får ens computer til at fryse (2008 MacBook) osv. At når man så endeligt får logget ind.. Så er der en Webservice der ikke er tilgængelig :(

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]NemID er da et helt ekseptionelt jammerligt koncept - Skal jeg virkelig rende rundt med et eller andet nøglekort altid - Så kom dog ind i kampen. Det er da i hvert fald alt andet end nemt.[/quote]

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge din nemID til, men jeg bruger den kun til netbank, og det er da blevet meget smartere, fordi jeg netop KUN skal have kodekortet dér med, hvis jeg vil bruge det andre steder end hjemme. Før skulle jeg have en USB-pen med en sikkerhedsfil på med rundt, og var i øvrigt tvunget til at bruge en Windows-maskine, for at kunne logge på.[/quote]

Det tog min lidt tid, at komme op i omdrejninger nok til, at lave en netbank der kørte på en Mac, men derefter kørte det fint..

Efter SværID er kommer på banen, så, fordi jeg har firma som jo også køre på min computer, skal jeg både huske på flere forskellige koder, plus at det kun er mig som person der skal brug SværID, mit firma skal ikke, så nu har jeg to forskellige login metoder på den samme netbank..

Jyske Bank havde et system før i tiden, som var noglelunde lignenede, men kun krævede et kort, hvor nøglen så flyttede sig rundt på det kort..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="fortytwo"]
Jyske Bank havde et system før i tiden, som var noglelunde lignenede, men kun krævede et kort, hvor nøglen så flyttede sig rundt på det kort..[/quote]
Og dét virkede upåklageligt! Det er angiveligt herfra NemID har fået idéen (tøhø), men de formår bare ikke at få det til at virke lige så fint.
See you in heaven if you make the list

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"]
NN2: Har lige modtaget den 2. Dizzy Blu-Ray, der ikke kan afspilles. Hvad hulen er det for noget gøgl?[/quote]

Der er mange problemer med kompatibilitet mellem afspillere og skiver. Det skyldes bl.a. at Blu-Ray specificerer 20.000 forskellige måder at bruge formatet på og ingen afspiller understøtter dem alle. Men har du prøvet at opdatere softwaren i din afspiller? De kommer løbende med ny SW efterhånden som de støder ind i skiver, de har problemer med...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Forsøgte at shoppe nye sko i dag. Jeg skal bruge nogle, der passer sig lidt bedre til div. julefrokoster, osv., end mine udtrådte skatersko, men det er jo fuldstændig umuligt at finde noget, der ikke 1) får én til at ligne en morfar, 2) får én til at ligne Dracula, 3) får én til at ligne en alfons fra 70'erne, 4) en cowboy, 5) en biker, 6) en soldat på udgang, etc., etc., etc. .... Jeg fandt ét par, der til nøds kunne gå ... de kostede så 1495,- :s hock:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"][quote="SustainerPlayer"]
NN2: Har lige modtaget den 2. Dizzy Blu-Ray, der ikke kan afspilles. Hvad hulen er det for noget gøgl?[/quote]

Der er mange problemer med kompatibilitet mellem afspillere og skiver. Det skyldes bl.a. at Blu-Ray specificerer 20.000 forskellige måder at bruge formatet på og ingen afspiller understøtter dem alle. Men har du prøvet at opdatere softwaren i din afspiller? De kommer løbende med ny SW efterhånden som de støder ind i skiver, de har problemer med...[/quote]

Ja - det har jeg tænkt over. Men det er faktisk første gang, jeg har oplevet problemer - efter 4 år og utallige BD-disk-afspilninger. Jeg afspiller BD via PS3, og som alt andet i min it-stald, er den altid fuldt opdateret. Men måske jeg bare skal afvente en ny PS3-update ...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen