Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NN: Oprigtigt at forsøge på at være et godt menneske... Tror livet var meget nemmere hvis man bare var et røvhul, så blev man i det mindste ikke træt af det når folk mistænker/beskylder sig for at være det...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: Oprigtigt at forsøge på at være et godt menneske... Tror livet var meget nemmere hvis man bare var et røvhul, så blev man i det mindste ikke træt af det når folk mistænker/beskylder sig for at være det...[/quote]

Nogle gange føler man, at du har ret. Men hold hovedet højt og hold fast i den positive ånd, vi kender dig for... ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: Word 2008 til mac. Magen til mangelfuldt lort skal man da lede længe efter. Hvorfor skal de frarøve os fra de fine funktioner de havde i 2007, når man nu er tvunget til at bruge deres lort?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]NN: Word 2008 til mac. Magen til mangelfuldt lort skal man da lede længe efter. Hvorfor skal de frarøve os fra de fine funktioner de havde i 2007, når man nu er tvunget til at bruge deres lort?[/quote]

Hvorfor ikke bruge Pages i iWork?

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="VilhelmNielsen"]NN: Word 2008 til mac. Magen til mangelfuldt lort skal man da lede længe efter. Hvorfor skal de frarøve os fra de fine funktioner de havde i 2007, når man nu er tvunget til at bruge deres lort?[/quote]
Hvorfor bruger du ikke Office:mac 2011?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Forsangerinden i mit band havde åbenbart aflyst øveren her til aften. For "det havde jeg da sagt i lørdags, da vi gik hjem fra julefrokosten kl. 3:30" ... kvinder ... :roll:

NA: Nå, men det gav da så anledning til at lave et regelsæt i bandet for hvor og, ikke mindst, hvornår en ændring/aflysning kan godtages.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Stevi"][quote="VilhelmNielsen"]NN: Word 2008 til mac. Magen til mangelfuldt lort skal man da lede længe efter. Hvorfor skal de frarøve os fra de fine funktioner de havde i 2007, når man nu er tvunget til at bruge deres lort?[/quote]
Hvorfor bruger du ikke Office:mac 2011?[/quote]

I do now.

@Hans: Office fulgte med min Macbook Pro, og desuden bruger teknik-idioterne, som mange af mine lærer desværre er, ofte .doc og .docx, så frygter formateringsproblemer.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]@Hans: Office fulgte med min Macbook Pro, og desuden bruger teknik-idioterne, som mange af mine lærer desværre er, ofte .doc og .docx, så frygter formateringsproblemer.[/quote]

Ok - med mindre MS har oppet sig kraftigt siden jeg var i den grafiske branche, så er der vel mindst lige så mange formatteringsproblemer i mellem word-versioner ... endda samme wordversioner, som imellem word og rigtige teksteditorer.

iWorks åbner både .doc og og .docx-filer. YMMV.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="VilhelmNielsen"]@Hans: Office fulgte med min Macbook Pro, og desuden bruger teknik-idioterne, som mange af mine lærer desværre er, ofte .doc og .docx, så frygter formateringsproblemer.[/quote]

Ok - med mindre MS har oppet sig kraftigt siden jeg var i den grafiske branche, så er der vel mindst lige så mange formatteringsproblemer i mellem word-versioner ... endda samme wordversioner, som imellem word og rigtige teksteditorer.

iWorks åbner både .doc og og .docx-filer. YMMV.[/quote]

Du har helt ret, har også sværget til at undgå Office så vidt muligt i fremtiden.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

NN: Clorius kl. 8 om morgenen, når man har fri og gerne vil sove længe! :S

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

Det klassiske spørgsmål til mig som sælger i Eplehuset:
"Hvilken Office bruger du selv?"
"iWork"
"Hvorfor det?"
"Primært fordi der ikke står Microsoft på pakken."
"Det er da ikke en saglig grund"
"Har du nogensinde prøvet Office?"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NN: De evindelige horder af mennesker, der ikke kan finde ud af at bruge MS Office ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="SustainerPlayer"][quote="VilhelmNielsen"]@Hans: Office fulgte med min Macbook Pro, og desuden bruger teknik-idioterne, som mange af mine lærer desværre er, ofte .doc og .docx, så frygter formateringsproblemer.[/quote]

Ok - med mindre MS har oppet sig kraftigt siden jeg var i den grafiske branche, så er der vel mindst lige så mange formatteringsproblemer i mellem word-versioner ... endda samme wordversioner, som imellem word og rigtige teksteditorer.

iWorks åbner både .doc og og .docx-filer. YMMV.[/quote]
Jeg sværger også til iWork, men jeg har mange gange siddet med et doc eller docx, som Pages ikke kunne tygge - altså andet end at tygge helt i stykker...
Min kæreste er studerende og ret afhængig af at opgaver, der skal afleveres elektronisk, også rammer modtagerens skærm med samme udseende ikke ikke mindst samme sidetal som på hendes egen, og dét magter iWork altså ikke. Problemet er at, hvis man eksporterer til doc, og bagefter vil åbne den nye fil for at tjekke formatering osv., så konverterer Pages med det samme til sit eget format. Dvs. at man aldrig får den rigtige doc-fil at se, kun en (ikke altid god) konversion til Pages. Det er i mine øjne ikke at arbejde godt med doc og docx.
Kunne man bare aflevere opgaver i PDF, så var problemet løst.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Hvor er det dog, at man ikke kan aflevere i pdf??
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

Jeg bruger udelukkende OpenOffice på Mac og den æder alle Microsoft-formater og kan også eksportere til dem igen uden at jeg nogensinde har haft problemer med modtagerne af dem...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Smittefar"]Hvor er det dog, at man ikke kan aflevere i pdf??[/quote]

Yes, LaTex er det eneste der dutter!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

NN: Har behov for ferie... Så jeg kan komme ud af zombie mode... Kun 2 fridage i forbindelse med julen...
Bah

Anders B
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anders B »

Jeg har både iWorks og Office til min Mac og startede med at bruge iWorks for at se hvordan det var, men gik hurtigt over til Office, som jeg bare synes er bedre. Kan måske godt være, at det er fordi jeg er vant til Office at jeg bedre kan lide det, det ved jeg ikke. Men jeg synes det kører rigtigt godt.
Keynote fra iWorks er dog et rigtigt godt program..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Turtle"]Jeg bruger udelukkende OpenOffice på Mac og den æder alle Microsoft-formater og kan også eksportere til dem igen uden at jeg nogensinde har haft problemer med modtagerne af dem...[/quote]

Jeg har så været ude for adskellige gange, at OpenOffice ikke har kunnet enes med et Microsoft-format, enten har formatteret det til ukendelighed, eller udeladt meget vigtige elementer, fordi det ganske ikke ved hvordan det skal håndtere det.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

At installere MS Office på en Mac, er det samme som at ville have børn med sin søster. :D

Min pointe er også bare, at selvom man holder sig opdateret med Office, så er man stadigvæk garanteret problemer og fejl, når man åbner dokumenterne andre steder eller importerer fra samme ... Man kan ikke købe aflad hos Microsoft.

Og i forbindelse med uddannelse ol. burde der være nogle krav om et åbent dokumentformat at udveksle på ... og nej, det er PDF heller ikke*.

*EDIT: Vrøvl.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen