Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Nu prøvede jeg bevidst at misforstå dig derhen, at du skulle have skiftet pickupper uden at lægge mærke til, at du havde udført denne handling...

Nevermind the bullocks. Tilbage til emnet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?[/quote]

Luftmængdemåleren er nok syg. Og de kan koste kassen at få skiftet.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="Smittefar"]NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?[/quote]
Jeg aner ikke hvad det kan være, men er det ikke en relativt ny bil? Er der ikke garanti på sådan noget?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NN: Min far er røget på sygehuset igen. Højst sandsynligt med endnu en blodprop i hjernen :(
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Stevi"][quote="Smittefar"]NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?[/quote]
Jeg aner ikke hvad det kan være, men er det ikke en relativt ny bil? Er der ikke garanti på sådan noget?[/quote]

Nej - jeg har købt den brugt for et par år siden - den er fra 2004

@Kimling: Det gør mig sgu ondt at høre, det er noget pis den slags - Hold modet oppe.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Kimling"]NN: Min far er røget på sygehuset igen. Højst sandsynligt med endnu en blodprop i hjernen :( [/quote]

Føj for pokker - ønsker om god og snarlig bedring herfra!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

Der er lige kommet melding fra hospitalet. De har ikke kunnet finde noget i hjernen, hjertet eller lungerne, så det er vel det bedste, der kunne hænde?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

[quote="Smittefar"]NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?[/quote]

Hvis du har kørt med vinterluft i dækkene er det en god idé at få det skiftet nu, og måske samtidig få noget nyt lygtevæske på. Mht den sorte røg og manglende gas, det kan være swingconverteren eller upside-down lejerne der simpelthent konfluerer med den aksiale combustamatron.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

[quote="Kallum"]
Hvis du har kørt med vinterluft i dækkene er det en god idé at få det skiftet nu, og måske samtidig få noget nyt lygtevæske på. Mht den sorte røg og manglende gas, det kan være swingconverteren eller upside-down lejerne der simpelthent konfluerer med den aksiale combustamatron.[/quote]
:lol:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Smittefar"]NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?[/quote]

Min tidligere bil (en ældre Ford Mondeo) havde samme symptomer (vistnok ikke den sorte røg). Det viste sig at være noget med benzinpumpen og de filtre, der sidder i benzintilførslen.
Jeg fandt en mærkelig Work-around indtil jeg fik den repareret, hvor jeg satte bilen i frigear ved parkering i stedet for at sætte den i gear ved parkering. Det hjalp for mig..-

Om det er så er det samme i din bil, har jeg overhovedet intet belæg for at udtale mig om!!!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af ChristianB »

NN: Navnet 4SOUND...

Hvis Aage og Eskildsen absolut skal have samme navn, så vil jeg mene at Musikhuset Knud-Aage Eskildsen er et meget bedre navn.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="FunkyValle"][quote="Smittefar"]NN: Min lille Hyundai Getz Diesel er sådan lidt periodisk syg: Efter korte ture kan den ikke starte. Man drejer tændingsnøglen, og motoren starter, men gassen tager ikke fat - Tryk på speederen (selv i frigear) resulterer ikke i, at omdrejningsnålen flytter sig. Til gengæld står der en temmelig ulækker sort røg af uforbrændt diesel ud af udstødningen. Hvis man lader motoren hvile lidt - typisk fem minutter - her til morgen lader det til at skulle være mere - kan bilen som regel starte igen. Som resultat arbejder jeg lige nu hjemme (eller hvad man nu skal kalde at sidde og skrive på GF)

Nogen der har gode ideer om, hvad det kan være?[/quote]

Min tidligere bil (en ældre Ford Mondeo) havde samme symptomer (vistnok ikke den sorte røg). Det viste sig at være noget med benzinpumpen og de filtre, der sidder i benzintilførslen.
Jeg fandt en mærkelig Work-around indtil jeg fik den repareret, hvor jeg satte bilen i frigear ved parkering i stedet for at sætte den i gear ved parkering. Det hjalp for mig..-

Om det er så er det samme i din bil, har jeg overhovedet intet belæg for at udtale mig om!!![/quote]

Tak for buddet - også til MacG - her til morgen startede bilen, og det hele kørte fint. Jeg har læst en del på nettet, og nogle af de bedre bud er ting som udbrændte tændrør og luft(hul) i brændstofslangen. Jeg skal vist snart have den forbi min mekaniker.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]
... nogle af de bedre bud er ting som udbrændte tændrør...[/quote]

Sagde du ikke, at det var en diesel?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"][quote="Smittefar"]
... nogle af de bedre bud er ting som udbrændte tændrør...[/quote]

Sagde du ikke, at det var en diesel?[/quote]

Jo - der skulle også have stået gløderør - ikke tændrør :)
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"][quote="Turtle"][quote="Smittefar"]
... nogle af de bedre bud er ting som udbrændte tændrør...[/quote]

Sagde du ikke, at det var en diesel?[/quote]

Jo - der skulle også have stået gløderør - ikke tændrør :) [/quote]

Så ville det ikke være periodisk. Enten er der hul i luftslangen så den får for meget luft, eller også er der ikke... Dine gløderør er enten brændt af. Eller ikke...

Luftmængdemåleren er en elektromekanisk dims der sammen med noget elektronik der fortæller din brændstofpumpe hvor meget brændstof motoren skal have ved en given luftmængde, ved en given temperatur, lufttryk, speederstilling, undertryk i indsugningen, omdrejningstal, om det er dig eller din kone der kører, og hvor dyrt diesel er den dag... It´s complicated.

Så det er mit bedste bud, og det kan godt blive dyrt, for de er lavet til at blive udskiftet, ikke repareret.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Luftmængdemåleren og den tilhørende elektronik, kan være noget af en bitch at slås med. Min far havde det på sin BMW, og det resulterede i at netop gassen ikke tog fat når han trykkede speederen i bund og det generelt blev hele systemet lettere stoppet. Det var også periodisk, og netop når den havde stået og kølet af kunne den igen, men ellers blev den tam at køre i ifht. da sonden virkede. Det hjalp at købe noget rensevæske og sprøjte det ind i systemet (sådan en dåse til en 75 kr, man så tømmer ind i luftrøret), men det var kun symptom behandling, da systemet blev fedtet til igen hurtigt. Det eneste der egentlig er at gøre, er at sende den til mekanikeren, og bede ham specifikt skifte luftmængdemåleren.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

aha - meget interessant - Alle jeres betragtninger ryger videre til min mekaniker (der er min fætter og samtidig den bedste mekaniker, jeg nogensinde har haft)

Kunne det også have noget at gøre med følgende oplevelse, jeg også har? Jeg oplever, at når jeg kører på motorvej og vil accelere, så stiger antallet af omdrejninger, uden at motoren egentlig køre stærkere - hvis man holder speedertrykket, vil bilen også begynde at accelere efterhånden - jeg troede den sidste del havde at gøre med at koblingen også er slidt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

Det lyder unægtelig meget som et problem med dysserne...

Har du en følelse af at motoren går meget ujævnt i tomgang?
Bah

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Det kan jo også være at det hele er sovset lidt til efter uren forbrænding, det påvirker jo accelerationen voldsomt, og det kunne også forhindre dysserne i at åbne rent, når hele motorblokken er kokset til
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen