Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Snake Boots »

[quote="nerøs"]det er mega belastene..... var det en aktion...[/quote]
NO: nej det var det ikke - men det blev det til, da jeg dristede mig til at spørge, om det var muligt at byde over. Så måske går alt godt omend det ikke bliver et decideret kup rent prismæssigt. Men skidt med det hvis det er et godt instrument. Det ved jeg så heller ikke endnu. Jeg har ikke nerver eller økonomi til den slags køben instrumenter uden af have prøvet dem selv, så godt at det sker så sjældent. :-)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

NN: Her til morgen tændte dvd-afspilleren af sig selv, begyndte at vise uforståelige ting i displayet, og efter cirka femten sekunder lød der et lille "puf" efterfulgt af røg.

NA: Så er det tid til at gentænke musik/tv-setuppet i stuen.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Loomer"]NN// Min Boss HM-3 er gået i stykker :'([/quote]

Så en til salg på dba: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitareffekt-boss-hm- ... t-boss-hm- ... -74647130/</a><!-- m -->
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

NN: Vågnede op med en højre underarm og hånd, der er hævet og gør ret ondt. Ved ikke lige, hvad der er sket? :(

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

NN: McNish' crash på Le Mans. Det var IKKE kønt.. :s hock:

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Johannes »

NN: Safety Car.
Det er da helt utroligt som både Le mans og dagens F1 løb er plaget af det....! Irriterende.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

NN: De narhatte man har kontakt med i forbindelse med brugtsalg...
Bah

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

NN: har slået op med kæresten
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Now nedtur

Indlæg af Førslev »

[quote="CobraPizza"]NN: har slået op med kæresten[/quote]

Ikke sjovt. Har for nyligt været igennem et brud også. Det hjælper at tæske noget musik ud af sine spader. Det gjorde det ihvertfald for mig.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Førslev"][quote="CobraPizza"]NN: har slået op med kæresten[/quote]

Ikke sjovt. Har for nyligt været igennem et brud også. Det hjælper at tæske noget musik ud af sine spader. Det gjorde det ihvertfald for mig.[/quote]

Jep, Man skal bare fjerne fokus.. og så spille noget ondt slayer inspireret tråd :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="AnotherDan"][quote="Loomer"]NN// Min Boss HM-3 er gået i stykker :'([/quote]

Så en til salg på dba: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitareffekt-boss-hm- ... t-boss-hm- ... -74647130/</a><!-- m -->[/quote]

Jeg har vist en hm-2 hos en ven... er de ikke lidt hypede.?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

Altså, HM-2'eren er nok den største one-trick pony pedal i det kendte univers. Den kan KUN bruges til at lave "svenskersaven", og INTET andet.
Omvendt igen, kan stort set intet andet lave svenskersaven.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Loomer"]Altså, HM-2'eren er nok den største one-trick pony pedal i det kendte univers. Den kan KUN bruges til at lave "svenskersaven", og INTET andet.
Omvendt igen, kan stort set intet andet lave svenskersaven.[/quote]

Svenskersaven? Oplys mit lukkede sind!?! Hvad er det?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

Svenskersaven, er slangudtrykket for den guitarlyd man får ved at basalt set skrue alle knapper på en HM-2 (og KUN en HM-2, selvom HM-3'eren kommer tæt på), i øst. Det lyder som en motorsav, næsten ligemeget hvad amp og guitar man bruger.
Nogen går ind i clean-kanalen på en amp, med alt i øst på pedalen. Personligt kan jeg dog lidt bedre lide at have ampen på skrald, lvl på midt, LO og HI på pedalen i øst (det giver den ikoniske lyd) og så dist omkring 1 eller 2. Det giver rigeligt med sav, efter min mening.

"Svensker-" præfixet kommer af, at den lyd stort set kun var udbredt hos div. svenske bands, så som Dismember, Entombed, Edge Of Sanity og stort set alt andet der kunne krybe, gå og tale svensk i 90erne. Siden da er den guitarlyd blevet ret ikonisk, og enormt mange nyere bands bruger den.

Men af en eller anden uforklarlig årsag vil BOSS stadig ikke reissue den pedal.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Digitechs "Death Metal" pedal kan ramme lyden ca ligeså godt, som HM-3, hvis ikke bedre
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

Jeg synes nu ikke den er 100% svensk. Men harsk og grim er den uden tvivl!

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Jeg synes nu ikke den er 100% svensk. Men harsk og grim er den uden tvivl![/quote]

It certainly is my god man.. Min gik i stykker, så lyder den endnu mere grimt .. Yeah!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Jeg sidder herhjemme med en kold lungebetændelse. Skulle ellers have været til Copenhell i dag, men det bliver ikke til noget. Og Rock i Holstebro i morgen er også aflyst.

Men til jer, der er til Copenhell: Hvis Judas Priest spiller bare halvt så godt som i sidste uge, så glæd jer!

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

NN: http://kpn.dk/popmusik/article2465458.ece Hun var var med til at skrive en masse sjov musik. Sørgerligt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Turtle"]NN: Jeg sidder herhjemme med en kold lungebetændelse. Skulle ellers have været til Copenhell i dag, men det bliver ikke til noget. Og Rock i Holstebro i morgen er også aflyst.

Men til jer, der er til Copenhell: Hvis Judas Priest spiller bare halvt så godt som i sidste uge, så glæd jer![/quote]

Steffen Jungersen kvitterer med 6 stjerner: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/musikfestivaler/and-th ... ler/and-th ... is...-gone</a><!-- m -->

Og det gik jeg glip af pga. sygdom. Nedtur :(

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen