Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"][quote="GodSpeedDK"]NN: Min bil ... jeg får så lange løg, at jeg trækker spor, efterhånden ... nu er det tredje gang på 2 uger (fjerde siden maj måned) den skal på værksted. Denne gang er det i værste fald gearkassen, i bedste fald koblingen, der har tvunget den i knæ. Fucking lorte-pikkomobil :angry-fire:[/quote]
Hvad med <!-- m --><a class="postlink" href="http://uden-udbetaling.dk/biler-til-sal ... alg.htm</a><!-- m --> ?[/quote]

Det viste sig at være trækakslen, der var gået i udu = 3900,- + arbejdsløn (som dog er billig, da vi får den lavet privat), og så skulle den være up'n'running igen, i løbet af idag.

Men måske skulle man sælge lortet ... den blev synet for mindre end et halvt år siden, så den skulle gerne, med nye bremser, ny trækaksel, gennemrenset motor, og hvad vi nu ellers har fået lavet den seneste tid, kunne glide lige igennem syn igen, og trods alt kunne indbringe en lille skilling til en ny bil. Jeg magter det bare ikke. Og der kan vel snart heller ikke være flere ting i den, der kan gå i stykker ... :s hifty:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Snake Boots »

@Goodspeed, jeg har været igennem et lignende 3-årigt helvede med min fiat. Nu har jeg valgt at skifte den ud, men kombinationen af at have fået udbedret forfærdelig mange ting på den og at den intet er værd i brugtsalg er... noget lort. Hvornår har man smidt så mange penge efter en bil, at det er hul i hovedet at sælge den??
Selvom det måske var mest rationelt at beholde lortet, har jeg valgt at skifte. Jeg er simpelthen godt og grundig træt og i dårligt humør af den lortespand! Så ny bil, ny karma.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Snake Boots"]Hvornår har man smidt så mange penge efter en bil, at det er hul i hovedet at sælge den?? [/quote]

Det er omvendt. Det er hul i hovedet (og pengepungen) ikke at sælge en bil, der beviselig(!) har alt for høje driftsomkostninger. Slug kamelen - sælg lortet.

Vi havde en Ford Mondeo stationcar, der i dén grad blev reperationsmonsteret fra helvede. Alt for sent (naturligvis) droppede vi ideen med "jamen - den har jo allerede koster X-antal (vintage guitarer) for meget - så vi må hellere lige tage en rep mere ". Solgte lortet. Glemte alt om "nødvendigt med stort bagagerum, trækkrog og "hvad-nu-hvis-vi-skal-transportere-4-mand-og-et-flygel". Købte en spritny Koreanerchervroletmicrobil - og alle de penge vi sparer kan snildt dække 3x34, taxakørsel og en Warmoth-guitar eller mere om året.

Og det er satme nice at kende ens (lille) månedlige udgift minimum 3 år frem.

Skal aldrig have en brugt bil igen - ever.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

NN: Internet i sommerhuset. Det burde egentlig være en optur, men det er simpelthen så ustabilt, og man bliver konstant smidt af, og Skylines support er totalt fraværende og særdeles inkompetente.
Så ADVARSEL! I skal aldrig købe jeres forbindelse hos Skyline.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="SustainerPlayer"]Skal aldrig have en brugt bil igen - ever.[/quote]

Eller kørekort for den sags skyld? :D

[quote="SustainerPlayer"]Og det er satme nice at kende ens (lille) månedlige udgift minimum 3 år frem. [/quote]

Enig, leaser selv en fiat 500... Har dog lige i fredags haft den ene situation som hverken var dækket af forsikringen eller service aftalen... Punkteret dæk der ikke kunne lappes...
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="AnotherDan"]

Eller kørekort for den sags skyld? :D

[/quote]

Nope. Det er Berits job.

[quote="AnotherDan"]

Enig, leaser selv en fiat 500... [/quote]

Problemet med leasing er ... at det ikke kan betale sig på de helt billige biler. Regnskabet ser umiddelbart "godt" ud inden for leasingperioden - men failer når/hvis man forlænger og regner "total cost of ownership" på det.

Men ja - ok - man skal stadigvæk betale dæk, forruder osv. Det er absolut ikke udgiftsfrit at have bil.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af drmaawenz »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Snake Boots"]Hvornår har man smidt så mange penge efter en bil, at det er hul i hovedet at sælge den?? [/quote]

Det er omvendt. Det er hul i hovedet (og pengepungen) ikke at sælge en bil, der beviselig(!) har alt for høje driftsomkostninger. Slug kamelen - sælg lortet.

Vi havde en Ford Mondeo stationcar, der i dén grad blev reperationsmonsteret fra helvede. Alt for sent (naturligvis) droppede vi ideen med "jamen - den har jo allerede koster X-antal (vintage guitarer) for meget - så vi må hellere lige tage en rep mere ". Solgte lortet. Glemte alt om "nødvendigt med stort bagagerum, trækkrog og "hvad-nu-hvis-vi-skal-transportere-4-mand-og-et-flygel". Købte en spritny Koreanerchervroletmicrobil - og alle de penge vi sparer kan snildt dække 3x34, taxakørsel og en Warmoth-guitar eller mere om året.

Og det er satme nice at kende ens (lille) månedlige udgift minimum 3 år frem.

Skal aldrig have en brugt bil igen - ever.[/quote]

Det var også min vurdering da jeg købte min (VW polo) , dog valgte jeg løsningen med gule plader, så jeg slipper for at køre taxa for de nasserøve jeg kender. ;)
- og så kan der uden problemer ligge et full stack bagi. :banana-dance:

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Scorpe »

NN: Har ved en fejl købt 200 cigarillas...
:)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Scorpe"]NN: Har ved en fejl købt 200 cigarillas...[/quote]
:lol: :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Har siden lørdag hostet, hakket, snottet, haft feber, og her til morgen lader det til at vi også lægger en gang begyndende pandehulebetændelse oveni. Fuck og pis og lort og røv. Det er bare ikke sådan man har lyst til at bruge sin sidste uges ferie.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Max Power »

Ærgeligt ja. God bedring

Du lyder altså lidt som en Les Paul? ;-)

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Now nedtur

Indlæg af Førslev »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Har siden lørdag hostet, hakket, snottet, haft feber, og her til morgen lader det til at vi også lægger en gang begyndende pandehulebetændelse oveni. Fuck og pis og lort og røv. Det er bare ikke sådan man har lyst til at bruge sin sidste uges ferie.[/quote]
Hvis der er din sidste uge kan du muligvis få erstatningsferie... tjek lige op på reglerne for jeg er ikke 100%.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

Det har jeg sgu aldrig hørt om - så vidt jeg er orienteret, kan man kun få "erstattet" sin ferie, hvis man er sygemeldt når ferien begynder.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="GuitaRasmus"]Det har jeg sgu aldrig hørt om - så vidt jeg er orienteret, kan man kun få "erstattet" sin ferie, hvis man er sygemeldt når ferien begynder.[/quote]

Præcis, sådan er reglerne også - bliver man syg i sin ferie er det tough luck...
Det ville sq alt andet lige også være unfair for arbejdsgiverne...
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Det er nok debatten om denne EU-dom, der tænkes på:

"Men det er en regel, der er under pres fra EU-systemet efter den førnævnte EF-dom fra 2009.

»Dommen siger, at alle lønmodtagere har ret til fire ugers ferie. Men hvad nu, hvis man bliver syg under sin ferie? Prøver EF-dommen at sige, at man så afbryder sin ferie for at være syg? Alle fagforeninger er enige om, at det er dét, den siger. Men arbejdsgiverne mener det modsatte«, forklarer Jeanette Hahnemann.

Men sagen står temmelig uklar i Danmark, fordi ingen dansk retsinstans har endnu taget stilling til EU-dommen. "

<!-- m --><a class="postlink" href="http://politiken.dk/tjek/digitalt/telef ... talt/telef ... liver-syg/</a><!-- m -->

Men indtil der er kommet styr på det, så er det "kun" hvis man bliver syg op til sin ferie, at man kan få erstatningsferie.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]Det har jeg sgu aldrig hørt om - så vidt jeg er orienteret, kan man kun få "erstattet" sin ferie, hvis man er sygemeldt når ferien begynder.[/quote]
Snak lige med din chef. På mit job har jeg set flere eksempler på erstatningsferie.
So many assholes, so few bullets

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kattekiksen »

NN: Flyttebøvl, pengebøvl og damebøvl på en gang. Hurra for helvede.
NO: Jeg tror jeg er ved at have styr på alt andet end damebøvlet. Jeg flytter i hvert fald i morgen.
NN: Jeg flytter ind i verdens mindste rum. Jeg tror det er en 6-7 m2. Lige nu bor jeg på 53, så det bliver noget af en omvæltning.
NO: til 1900 inkl. forbrug og internet er det ikke helt så slemt.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"][quote="GuitaRasmus"]Det har jeg sgu aldrig hørt om - så vidt jeg er orienteret, kan man kun få "erstattet" sin ferie, hvis man er sygemeldt når ferien begynder.[/quote]
Snak lige med din chef. På mit job har jeg set flere eksempler på erstatningsferie.[/quote]

Det er da et forsøg værd, men med nedskæringer konstant, tror jeg næppe jeg får noget ud af det.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Bassisten i bandet har efterladt os andre helt bassistløse. Så nu skal der findes en ny ... :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

Kan I ikke bare stemme ned? Det virker da fint for alle os metallere...
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen